Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 22:59

Sherivey schreef:
Moet er dan wel direct achteraan opbiechten dat ik dus wél paniek had toen ik eens wakker werd en er een duif via mijn open raam naar binnen was gekomen :')

Hahahah goedemorgen duif!! Duif?! Duif!!! :')

Wij hebben eens verdwaalde vleermuis in de slaapkamer gehad.
Ook geen succes.

Vanwege de katten hebben we er nu gaas voor. Dus dat kan niet meer.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 23:09

Ach, spinnen, duiven, dat valt best mee. Ik heb momenteel wespen in huis %). Ik zuig alle dagen 10-20 op, in alle stadia van dood tot zoemend.
Ik vind ze zelfs verzopen in de toiletpot en ik heb daarvan altijd de klep dicht (tenzij ik erop zit). Soms zelfs meerdere tegelijk. Ik durf niet meer op blote voeten te lopen in huis en voordat ik ergens ga zitten kijk ik eerst of er geen (half) dode wesp ligt.

Vandaag ontdekt waar deze nuttige maar ongewenste gasten logeren.
Maar gelijk maandag de wespenvanger bellen maar ze zitten wel op een küt plek.

Britta31

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 11:46

Een biecht waar ik mij niet schuldig over voel.Mijn moeder had zwaar Alzheimer en een onmenselijk leven.Toen ze viel en haar been brak was ze in het ziekenhuis een hoopje ellende.Ze lag zwaar verdoofd in bed,in foetus houding met haar gezicht half in het kussen.Ik was naar haar aan het kijken,eindelijk weer rustig.En heel even had ik de gedachte als ik nu haar gezicht in het kussen duw is haar lijdensweg voorbij en voelde al de drang om het te doen.Maar gelukkig nam mijn gezonde verstand het toch over.Maar ik kan nu wel heel goed begrijpen dat iemand dat met zijn of haar geliefde doet.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:08

Och Britta dat kan ik me zo voorstellen! Toen mijn tot dan toe fitte moeder van 89 met een hersenbloeding verlamd op de spoed lag, heb ik tegen de arts gezegd " als het een paard was, had ik haar nu een spuitje laten geven." Ook geen fraaie uitspraak, maar je ouders zien lijden is zo naar!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:12

prompter schreef:
Och Britta dat kan ik me zo voorstellen! Toen mijn tot dan toe fitte moeder van 89 met een hersenbloeding verlamd op de spoed lag, heb ik tegen de arts gezegd " als het een paard was, had ik haar nu een spuitje laten geven." Ook geen fraaie uitspraak, maar je ouders zien lijden is zo naar!

Ja echt wel...

Ik zei gisteren nog tegen iemand per ongeluk dat mijn vader "gelukkig voor de corona" overleden was. Vond die persoon wel raar zeggen. Maar ik bedoelde gewoon dat omdat hij ziek was, het met de corona crisis allemaal nog veel ellendiger was geweest qua omstandigheden.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:16

Groot gelijk Niobe, ik ben ook blij dat mijn ouders dat niet meer mee hebben hoeven maken!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:22

ik ben heel verdrietig dat mijn moeder het ongeluk kreeg en is overleden,maar ben ook 'blij" en opgelucht dat haar lijdensweg toen voorbij was.Wij hebben toen als familie besloten om de behandeling te stoppen en is ze rustig gestorven.Alleen al de gedachte dat ze nog maanden,misschien jaren met de Alzheimer had moeten leven.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:26

Hoe dubbel het gevoel bij iedereen misschien is, ik begrijp de gedachten maar al te goed. Ik denk dat je het uit liefde voor de persoon wenst en dat is naar mijn idee echt houden van.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:30

Ik begrijp je helemaal Britta.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:45

Ik begrijp dat ook helemaal. De moeder van een collega had Alzheimer en kwam op een gegeven moment te overlijden. Mijn reactie was “wat fijn, [naam collega]”. Bij mijn andere collega’s rolden hun ogen bijna uit hun kassen door mijn reactie, maar mijn collega begreep exact wat ik bedoelde en was het er ook helemaal mee eens.

Mijn beide oma’s zijn voor covid overleden, voor beiden vind ik dat heel fijn. Voor mijn ene opa ook, want oma zat in een verzorgingshuis en mijn opa ging élke dag daarheen omdat hij het niet vertrouwde (redelijk terecht). Wat een hel zou het geweest zijn voor hem als oma nog had geleefd en hij niet meer naar het verzorgingshuis had gemogen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:46

Ik heb ook de moeilijke beslissing moeten nemen om de behandeling te stoppen, en over te gaan op palliatieve sedatie. Het was dat, of naar een verzorgingshuis als kasplant. Moeilijkste beslissing van mijn hele leven, maar je doet het inderdaad uit liefde.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:55

Als het leven lijden wordt, komt de dood als een verlossing.

En achter die uitspraak sta ik volledig.
Ik heb vaak het idee dat we voor onze dieren humaner mogen zijn dan voor mensen.

Dus ik begrijp jullie ook helemaal.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:01

Ik vind het dus altijd een beetje typisch als mensen zeggen dat ze meerdere “once in a lifetime” paarden hebben. Het idee van “once” is toch eenmalig, dat je dat nooit met een ander krijgt := Hebben ze een once in a lifetime paard, wordt die verkocht, paar mnd later staat er een nieuwe once in a lifetimer op stal :')

Ik geloof sowieso niet in once in a lifetime, wel in een (buitengewoon?) goede klik, maar die je óók met andere paarden kunt hebben. Als je maar genoeg je best doet.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:09

Ja ergens eens, maar iedereen heeft denk ik wel zon paard die die nooit meer vergeet. Net als honden /katten, hoeveel honden verslijten sommigen wel niet, maar toch zit er altijd die ene tussen

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:11

Beegee zou ik eerst ook gezegd hebben.
Niets kon hem evenaren.
Maar toch wel.

Met veel meer paarden heb ik een enorm goede klik gehad.
Maar die konden dan mijn 2 zielsmaatjes niet evenaren

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:16

Jester_ schreef:
Ja ergens eens, maar iedereen heeft denk ik wel zon paard die die nooit meer vergeet. Net als honden /katten, hoeveel honden verslijten sommigen wel niet, maar toch zit er altijd die ene tussen

Ja tuurlijk. Maar dan gaat het er om 1. Niet om letterlijk elk paard wat de revue passeert :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:16

Ja ik heb meerdere fijne paarden gekend maar eentje was echt heel speciaal. Als ik aan haar terugdenk krijg ik altijd een hupje in mijn maag zeg maar.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:17

Bij mij zijn er honderden de revue gepasseerd. 2 zeer speciale is dan zo gek niet denk ik :D

Wel beide zo anders.
Denk daarom de ene once in a lifetime op rij gebied.
De ander in knuffel gebied.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:19

Zitten jullie niet in het verkeerde topic?

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:24

Nee, is mijn biecht dat ik het typisch en bijzonder vind dat mensen veel once in a lifetimers hebben nav wat ik lees in een ander topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:27

Ik zit de Tour te kijken, en 1 van de commentatoren vind het "niet nodig" er maatregelen zoals inkorten van de rit zouden komen. Het is immers "maar" 37 graden, vanaf 40-42 zou hij er begrip voor hebben.

Mag ik biechten dat ik dit zo belachelijk vind? Die kerel zit op zijn luie reet te puffen in een hokje en gaat even bepalen dat het nog best doenbaar is om in deze hitte even +200km te fietsen. Topsport of niet, hier zou voor mij de organisatie toch het menselijk aspect en item gezondheid even boven sportieve prestaties mogen plaatsen. Ik ken die regio best goed en dat is daar ook gewoon bakken en braden nu.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:40

Ik heb meerdere paarden gehad. Was dol op allemaal, maar eentje was toch echt mijn once in a life time.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:55

Varekaj schreef:
Ik zit de Tour te kijken, en 1 van de commentatoren vind het "niet nodig" er maatregelen zoals inkorten van de rit zouden komen. Het is immers "maar" 37 graden, vanaf 40-42 zou hij er begrip voor hebben.

Mag ik biechten dat ik dit zo belachelijk vind? Die kerel zit op zijn luie reet te puffen in een hokje en gaat even bepalen dat het nog best doenbaar is om in deze hitte even +200km te fietsen. Topsport of niet, hier zou voor mij de organisatie toch het menselijk aspect en item gezondheid even boven sportieve prestaties mogen plaatsen. Ik ken die regio best goed en dat is daar ook gewoon bakken en braden nu.

:wave: Een mede Tour-kijker. Ben het volledig met je eens. Belachelijk om met zulke temperaturen nog (top) sportprestaties te verwachten. Rij die etappe dan in de ochtend ofzo. Sowieso mogen ze weleens een plan opstellen wat te doen bij extreme hitte. Frankrijk wordt er met de klimaatverandering niet kouder op.

Biecht: ik vind het heerlijk om naar zwoegende mensen te kijken terwijl ik zelf op de bank lig te vreten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 16:01

Voor 200km moet je sowieso minstens 5u30 tellen. Het is daar al een aantal dagen zo heet, die warmte zit al goed in de bodem. Starten om 8u zou kunnen en finish rond 14-15u, maar dan is het vast gezeik dat ze zoveel kijkers missen. In de namiddag, aperitiefje erbij, hapjes op de tafel, TV aan en er zit met deze hitte dan het meeste volk voor de buis.

Nee, ik hou van (top)sport en ik hou helemaal van de regio waar ze vandaag rijden, maar dit is voor mij een stapje teveel van het goeie.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 16:02

Mijn biecht is dat ik niet kan wáchten tot die Tour de France eindelijk is afgelopen. Een leuke serie die ik volg (Jos) was er afgelopen weekend niet op door de Tour, op radio 1 gaat het bijna nergens anders over en BNR heeft vaak slecht bereik en ik luister tijdens werk in de auto graag naar informatieve radio.
Dus ik hoop dat de programmering van radio en tv gauw weer normaal zijn.