Varekaj schreef:Ik zit de Tour te kijken, en 1 van de commentatoren vind het "niet nodig" er maatregelen zoals inkorten van de rit zouden komen. Het is immers "maar" 37 graden, vanaf 40-42 zou hij er begrip voor hebben.
Mag ik biechten dat ik dit zo belachelijk vind? Die kerel zit op zijn luie reet te puffen in een hokje en gaat even bepalen dat het nog best doenbaar is om in deze hitte even +200km te fietsen. Topsport of niet, hier zou voor mij de organisatie toch het menselijk aspect en item gezondheid even boven sportieve prestaties mogen plaatsen. Ik ken die regio best goed en dat is daar ook gewoon bakken en braden nu.
Een mede Tour-kijker. Ben het volledig met je eens. Belachelijk om met zulke temperaturen nog (top) sportprestaties te verwachten. Rij die etappe dan in de ochtend ofzo. Sowieso mogen ze weleens een plan opstellen wat te doen bij extreme hitte. Frankrijk wordt er met de klimaatverandering niet kouder op.
Biecht: ik vind het heerlijk om naar zwoegende mensen te kijken terwijl ik zelf op de bank lig te vreten