Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:38

Cer schreef:
996981 schreef:
Ik zeg toch; stof tot nadenken. Ik heb er nog geen oordeel over. Ik vind het vooral verrassend en verfrissend een ander geluid te horen.

ik vind het niet perse een ander geluid.. ik heb dat geluid vaker gelezen en gehoord, en ik ben het er ook mee eens. Alleen vanuit hoger hand wordt er niet veel mee gedaan helaas..

Citaat:
En nee, het zijn niet de ongevaccineerden waardoor we nog in de oliebol zitten. Dat schrijft hij ook niet. Het zijn de ongevaccineerden in de risicogroepen, die bij ernstig ziek worden druk leggen op de zorg. Niet de ongevaccineerde in het algemeen.

"Iets anders wat de overheid zou kunnen doen, is het aanspreken van de risicobevolking. Daar moet meer awareness komen. Als je extra kwetsbaar bent voor ziekenhuisopname door de bekende risicofactoren zoals hogere leeftijd of onderliggende ziekten en bovendien geen of onvoldoende antilichamen hebt, let dan extra op. Ik heb tegen mijn ouders ook gezegd: ‘Zolang je de derde prik niet hebt gehad, blijf dan zoveel mogelijk thuis’. Op de ic zien wij bijna uitsluitend ongevaccineerde mensen tussen de 50 en 75 jaar. Ook ouderen die nog maar twee prikjes hebben gehad lopen een risico op een ernstiger verloop van Covid"
Ik las zo snel niet iets over risicogroepen... of doel je dan op die leeftijd als risico ..?
Ik doel zelf op ongevaccineerden die in het ziekenhuis terechtkomen.. die komen daar niet voor niks, denk ik? wel of geen risicogroep...

Dat schrijft hij toch letterlijk?…

“ Iets anders wat de overheid zou kunnen doen, is het aanspreken van de risicobevolking. Daar moet meer awareness komen. Als je extra kwetsbaar bent voor ziekenhuisopname door de bekende risicofactoren zoals hogere leeftijd of onderliggende ziekten en bovendien geen of onvoldoende antilichamen hebt, let dan extra op”

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:39

Cer schreef:
Ik heb even het AD artikel over de persconferentie erbij gezocht:
(ik ga echt die PC niet kijken.. :') )

Citaat:
"Tegelijkertijd benadrukte de RIVM-baas dat een boostervaccinatie een ‘opfrissing’ van het afweersysteem geeft en dat na die booster de bescherming tegen infectie van de omikronvariant weer toeneemt. Hij riep iedereen op om de boostervaccinatie dus vooral te gaan halen."

https://www.ad.nl/buitenland/experts-bo ... ~a43e79e9/

Zou je dus wel moeten doen. Er wordt op de man af gevraagd waarom we boosteren en hij weet het niet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:39

996981 schreef:
bigone schreef:

Bron ?

Het is een mogelijk scenario. Geen statement :')
Echt wat een kinderachtige weg sla je in.

Maargoed; kijk even de laatste 10 minuten van de laatste persconferentie en je ziet Van Dissel zelf zeggen dat hij niet weet of een booster helpt tegen de huidige variant

Je trekt de verkeerde conclusie. Van Dissel is een wetenschapper, dat betekent dat hij nooit zal zeggen "het werkt" of "het werkt niet" als iets niet tot in den treure is onderzocht en bewezen. Omdat het bewijs nog niet onomstotelijk vast ligt zegt hij "ik weet het niet (zeker)".
Maar dat betekent niet dat de booster niet werkt, het betekent alleen dat het onderzoeksbewijs er nog niet onomstotelijk ligt.
De experts vermoeden een 75-80% werkzaamheid van de booster, dat is echt heel wat anders dan jouw bewering dat het niet werkt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:42

sureido schreef:
Wat trouwens ook is: hoe waren vorige golven in Zuid Afrika en de ziekenhuisopnames?

Want als er met bijvoorbeeld Delta wel veel zh opnames zijn geweest gaat het argument ‘maar jongere bevolking’ ook niet op. Ben ik wel benieuwd naar.

Naar wat ik begreep waren de opnames toen hoger (dat haal ik iig uit dat artikel wat er pas was over die nieuwe variant van die Nederlandse arts daar) maar als ik kijk naar besmettingen waren die minder dan nu. Dus dat zou positief zijn. Meer besmettingen maar minder opnames.

Hier staat wel eea over besmettingen.
https://www.flandersinvestmentandtrade. ... uid-afrika
Laatst bijgewerkt door Needje op 20-12-21 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:44

Achterom schreef:
Je trekt de verkeerde conclusie. Van Dissel is een wetenschapper, dat betekent dat hij nooit zal zeggen "het werkt" of "het werkt niet" als iets niet tot in den treure is onderzocht en bewezen. Omdat het bewijs nog niet onomstotelijk vast ligt zegt hij "ik weet het niet (zeker)".
Maar dat betekent niet dat de booster niet werkt, het betekent alleen dat het onderzoeksbewijs er nog niet onomstotelijk ligt.
De experts vermoeden een 75-80% werkzaamheid van de booster, dat is echt heel wat anders dan jouw bewering dat het niet werkt.

Dan had ie dat moeten zeggen. Dit optreden van hem heeft iig niet meer mensen over de streep getrokken om te gaan vaccineren/boosteren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:45

996981 schreef:
Zou je dus wel moeten doen. Er wordt op de man af gevraagd waarom we boosteren en hij weet het niet.

Nou ja, ik moet helemaal niks natuurlijk :D
Ik weet dat de meest waanzinnige vragen aan de man gesteld worden.. Ik volg regelmatig de technische briefings en de debatten.. ook nog de PC gaat met te ver, vooral als er grotendeels al bekend is wat er gezegd gaat worden..

En, hij gaat wellicht geen toezeggingen doen.. want als hij zegt 'ja het helpt wel' en het valt een beetje tegen, gaat hij ook op het hakblok... Ik zou ook eerder een grote slag om de arm houden, dan kan het alleen maar meevallen denk? :j (maar goed, ik sta daar gelukkig niet... ik had denk allang gezegd 'als jullie het zo goed weten, zoek het dan zelf maar uit :') )

Wat niet wegneemd dat ik de huidige sluitingen niet begrijp...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:46

sureido schreef:
Sizzle schreef:
Ik rij ook regelmatig naar „het buitenland“, de Hornbach in eigen land zit nou eenmaal verder weg dan die in het buitenland. Dan ben ik dus ook aan het „winkelen“ in het buitenland, maar de kans dat daar iets uitgewisseld gaat worden in zo’n gigantische bouwmarkt is nihil en dan ook nog met masker en ingeent. Maar ja, je ziet wel die asociale buitenlandse nummerplaten op de weg die het allemaal niets kan schelen ;)

Mijn buurman (risicogroep want 65+) is net naar Japan gevlogen, de aso…..om zijn vrouw weer eens te zien na 1,5 jaar.

Bij ons zijn ook altijd erg veel Belgen die naar de supermarkt komen omdat het hier goedkoper schijnt te zijn.

Wij tanken bij België, zij komen hier naar de Appie :P

Ik tank net in Nederland( 100 m de grens over ) , veel goedkoper :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:48

Dat kun jij kinderachtig vinden 996981 maar wanneer jij sneren uitdeelt over het plaatsen van opmerkingen zonder bron moet je ook maar kunnen incasseren en even in de spiegel kijken. Beetje hypocriet of niet?
Natrappen ben je goed in maar wanneer je er zelf op word aangesproken de vermoorde onschuld spelen met nog een sneer is zeker netjes.
Daarnaast is door Monique en mij al enkele keren een heel duidelijke animatie gedeeld wat boosters doen en waarom ze wel werken dus misschien de linken eens bekijken, heel leerzaam .

nikkel

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:54

Mijn buurman (risicogroep want 65+) is net naar Japan gevlogen, de aso…..om zijn vrouw weer eens te zien na 1,5 jaar.

sizzle, volgens mij ben je erg goed in, wat ik persoonlijk omschrijf als: De uitzonderingen zoeken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 11:57

nikkel schreef:

sizzle, volgens mij ben je erg goed in, wat ik persoonlijk omschrijf als: De uitzonderingen zoeken.

Van mij mag ie... leef jij maar eens 1,5 jaar gescheiden van je partner

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:00

Dat was neem ik aan dus ook sarcastisch bedoeld van Sizzle.
Dat het soms voor een buitenstaander aso kan lijken wat iemand doet, maar het een legitieme reden kan hebben
En wat die reden is, is voor iedereen weer anders.

BigOne

Geef die buurman van Sizzle groot gelijk.

996981

Achterom schreef:
996981 schreef:
Het is een mogelijk scenario. Geen statement :')
Echt wat een kinderachtige weg sla je in.

Maargoed; kijk even de laatste 10 minuten van de laatste persconferentie en je ziet Van Dissel zelf zeggen dat hij niet weet of een booster helpt tegen de huidige variant

En ik zeg toch ook nergens dat de booster niet werkt? :o?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:03

Wat ik bedoelde dat sizzle volgens mij erin slaagt om bijzondere voorbeelden te vinden, die het aanemelijk maken dat sommige regels niet opgevolgd hoeven te worden.

Iedereen heeft een legitieme reden om zich niet aan regels te houden, denken jullie zelf niet.? Dan hoeven er ook geen regels gemaakt te worden, kort door de bocht gezegd.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:04

bigone schreef:
Dat kun jij kinderachtig vinden 996981 maar wanneer jij sneren uitdeelt over het plaatsen van opmerkingen zonder bron moet je ook maar kunnen incasseren en even in de spiegel kijken. Beetje hypocriet of niet?
Natrappen ben je goed in maar wanneer je er zelf op word aangesproken de vermoorde onschuld spelen met nog een sneer is zeker netjes.
Daarnaast is door Monique en mij al enkele keren een heel duidelijke animatie gedeeld wat boosters doen en waarom ze wel werken dus misschien de linken eens bekijken, heel leerzaam .

Ik vraag me nog steeds af over welk statement van mij je het hebt, maar goed. Laten we dit topic niet vervuilen met een welles-nietes discussie. Een iedere staat het vrij een ander aan te spreken op het ontbreken van een bron, of bijvoorbeeld de betrouwbaarheid van een bron. Het toevoegen van een bron is gewoon de standaard als je een bewering doet. Dat is nu eenmaal zo afgesproken. Ik zie daar echt het probleem niet. Ik kan me voorstellen dat het er af en toe bij inschiet, maar als iemand je erom vraagt omdat hij het interessante materie vindt moet je toch gewoon zonder morren een bron kunnen geven?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:05

Ik heb werkelijk geen flauw idee wat je met je berichten probeert te zeggen 996981... het is alsof je expres raadsels schrijft zodat je kattig kunt reageren als iemand het verkeerd interpreteerd.. althans, zo komt het op mij over.. ik zeg dus niet dat het zo ís, alleen dat het zo overkomt.. :)

Er is ook afgesproken (op bokt) dat je niet zomaar een link dumpt, maar dat je er dan bij zegt waarom je dat doet en wat je er zelf wel of niet van vindt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:07

purny schreef:
Van mij mag ie... leef jij maar eens 1,5 jaar gescheiden van je partner

Heeeeeeeeeeeeeerlijk rustig :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:08

nikkel schreef:

Het hele punt is dat er gewezen wordt zonder de mens naar wie men wijst te kennen.
Je weet letterlijk nooit wat iemands beweegreden is puur op basis van bijv. welke nummerplaten je ziet.

Dat wijzen maakt de maatschappij harder.

Dit zijn geen uitzonderingen, echt heel veel mensen hebben ergens over nagedacht of hebben een goede reden.
Er werken miljoenen mensen in landen waar ze niet wonen, idem met familie in het buitenland, dat is geen uitzondering te noemen, maar de norm.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:10

Sowieso zou het fijn zijn als mensen gewoon eens wat meer op zichzelf letten ipv op anderen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:10

Cer schreef:
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat je met je berichten probeert te zeggen 996981... het is alsof je expres raadsels schrijft zodat je kattig kunt reageren als iemand het verkeerd interpreteerd.. althans, zo komt het op mij over.. ik zeg dus niet dat het zo ís, alleen dat het zo overkomt.. :)

Er is ook afgesproken (op bokt) dat je niet zomaar een link dumpt, maar dat je er dan bij zegt waarom je dat doet en wat je er zelf wel of niet van vindt..

Het staat bij mijn link erbij waarom ik het plaats, en wat ik er van denk. Ik heb zelfs een stukje geciteerd. Wat is je probleem?

Wellicht lijkt het alsof ik raadsels schrijf, omdat anderen hier schrijven alsof ze de waarheid in pacht hebben en steevast vooruit lopen op zaken?

Ik weet het niet. Ik weet niet waar we goed aan doen. Welke maatregelen werken, welke niet. Welke prikken werken, wanneer en bij welke hoeveelheid. Welke patiënten we voorrang moeten geven en welke niet. Ik heb er geen uitgesproken mening over, omdat het mijn vakgebied niet is. Als jij dat raadsels vind ben ik akkoord met je. Ik vind deze hele pandemie en de oplossing een raadsel.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:11

Needje schreef:
Sowieso zou het fijn zijn als mensen gewoon eens wat meer op zichzelf letten ipv op anderen.

Dat gaat nooit meer gebeuren
En daar helpt SM ook niet echt aan mee

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:17

nikkel schreef:
Wat ik bedoelde dat sizzle volgens mij erin slaagt om bijzondere voorbeelden te vinden, die het aanemelijk maken dat sommige regels niet opgevolgd hoeven te worden.

Iedereen heeft een legitieme reden om zich niet aan regels te houden, denken jullie zelf niet.? Dan hoeven er ook geen regels gemaakt te worden, kort door de bocht gezegd.

Maar... Er is toch geen regel dat je nu niet mag reizen? Of gaat het nu over een ander voorbeeld?

Je kan het aso vinden, maar wij vliegen straks naar de ouders van mijn man. Volledig conform de regels en echt niet om te shoppen of vakantie te vieren, maar omdat de feestdagen eraan komen en we elkaar nauwelijks zien.

Dus ja, de buurt ziet ons dan lopen met koffers en kunnen denken 'jeetje wat aso', maar wij weten dat we ons ook al een paar weken zo goed en kwaad als kan opsluiten (al voor de lockdown was aangekondigd), vrienden alleen buiten zien (even wandelen in de natuur in plaats van binnen zitten) en elke dag zelftests doen. Iedereen in de aluminium buis moet een negatief testresultaat kunnen laten zien, iedereen moet daarna in zelfisolatie tot negatief testresultaat en als we terug gaan hebben we zelfs twee negatieve tests nodig.

Als Pietje die elke dag conform de regels van meneer Rutte ander bezoek ontvangt daar wat van vindt mag hij wat mij betreft z'n mening ergens steken waar de zon niet schijnt. :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:21

Pandora2 schreef:
sureido schreef:
Wat trouwens ook is: hoe waren vorige golven in Zuid Afrika en de ziekenhuisopnames?

Want als er met bijvoorbeeld Delta wel veel zh opnames zijn geweest gaat het argument ‘maar jongere bevolking’ ook niet op. Ben ik wel benieuwd naar.

Geen idee eigenlijk hoe het met de vorige golven in Z-Afrika ging. Moeten we eens opsnorren ergens :D
Of ik zal het mijn ex-collega vragen als ik hem te pakken krijg. Die woont in Tzaneen al enkele jaren.

Die aangepaste vaccins kunnen we binnen een maandje of 6 verwachten, aldus onze opperviroloog. Al geven ze 3 maanden aan, maar dat is niet helemaal realistisch schijnt het.
En ondertussen liggen er ook nog heel veel ' originele ' vaccins op het schap die ook een vervaldatum hebben :+

Hopelijk springt iemand hier op in want het wordt nu een beetje genegeerd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:23

sureido schreef:
Hopelijk springt iemand hier op in want het wordt nu een beetje genegeerd.

Ja of mensen weten het gewoon niet?
Ik zou het niet weten in ieder geval.. als ik het zou willen weten, zou ik googlen... maar goed, dat kan je zelf ook? "genegeerd" is best wel een negatieve benadering ..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 12:23

In The Guardian meldt BioNTech dat ze waarschijnlijk maart het aangepaste vaccin hebben.

Ik heb er een klein beetje antwoord op gegeven sureido. Maar meer weet ik ook niet.