Cer schreef:996981 schreef:Ik zeg toch; stof tot nadenken. Ik heb er nog geen oordeel over. Ik vind het vooral verrassend en verfrissend een ander geluid te horen.
ik vind het niet perse een ander geluid.. ik heb dat geluid vaker gelezen en gehoord, en ik ben het er ook mee eens. Alleen vanuit hoger hand wordt er niet veel mee gedaan helaas..Citaat:En nee, het zijn niet de ongevaccineerden waardoor we nog in de oliebol zitten. Dat schrijft hij ook niet. Het zijn de ongevaccineerden in de risicogroepen, die bij ernstig ziek worden druk leggen op de zorg. Niet de ongevaccineerde in het algemeen.
"Iets anders wat de overheid zou kunnen doen, is het aanspreken van de risicobevolking. Daar moet meer awareness komen. Als je extra kwetsbaar bent voor ziekenhuisopname door de bekende risicofactoren zoals hogere leeftijd of onderliggende ziekten en bovendien geen of onvoldoende antilichamen hebt, let dan extra op. Ik heb tegen mijn ouders ook gezegd: ‘Zolang je de derde prik niet hebt gehad, blijf dan zoveel mogelijk thuis’. Op de ic zien wij bijna uitsluitend ongevaccineerde mensen tussen de 50 en 75 jaar. Ook ouderen die nog maar twee prikjes hebben gehad lopen een risico op een ernstiger verloop van Covid"
Ik las zo snel niet iets over risicogroepen... of doel je dan op die leeftijd als risico ..?
Ik doel zelf op ongevaccineerden die in het ziekenhuis terechtkomen.. die komen daar niet voor niks, denk ik? wel of geen risicogroep...
Dat schrijft hij toch letterlijk?…
“ Iets anders wat de overheid zou kunnen doen, is het aanspreken van de risicobevolking. Daar moet meer awareness komen. Als je extra kwetsbaar bent voor ziekenhuisopname door de bekende risicofactoren zoals hogere leeftijd of onderliggende ziekten en bovendien geen of onvoldoende antilichamen hebt, let dan extra op”