Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 18:53

Bewust kapot maken denk ik niet. Maar ik begrijp het ook niet meer.
Dansen met Janssen dezelfde dag was oer en oer stom, dat wist iedereen, behalve ons kabinet blijkbaar.
En daar vanuit blijft nu alles op slot. Behalve voetbal en F1 dan, en dat is gewoon niet rechtvaardigen.
Dus ja met regels, met code of test een evenement houden had gerust gemogen.
Anders ook de sport niet.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:27

MarlindeRooz schreef:
F1 en voetbal is natuurlijk veeeeeel belangrijker dan cultuur! Snap dat dan!

Ja sorry, je hebt ook helemaal gelijk. *D

Ik denk dat er door dit soort uitspraken en regels en met dubbele maten meten echt veel onvrede ontstaan is. Mensen die het nog wel snapte, snappen het ook niet meer. Moeilijk om iedereen die nu niet meer achter het beleid staat, er nog achter te krijgen mocht het écht weer mis gaan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:29

sureido schreef:
MarlindeRooz schreef:
F1 en voetbal is natuurlijk veeeeeel belangrijker dan cultuur! Snap dat dan!

Ja sorry, je hebt ook helemaal gelijk. *D

Ik denk dat er door dit soort uitspraken en regels en met dubbele maten meten echt veel onvrede ontstaan is. Mensen die het nog wel snapte, snappen het ook niet meer. Moeilijk om iedereen die nu niet meer achter het beleid staat, er nog achter te krijgen mocht het écht weer mis gaan.

En anders gaan we gewoon de grens over als ze in het buitenland wel de regels los durven laten voor gevaccineerden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:33

Ja als ik “gezond” zou zijn was ik wel lekker gaan stappen in België. :=

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:36

Hoe hebben die Fieldlab experimenten dat bewezen dan? Een deel ging na afloop niet testen, wie zegt dat die niet ziek in bed lagen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:38

Miran schreef:
Hoe hebben die Fieldlab experimenten dat bewezen dan? Een deel ging na afloop niet testen, wie zegt dat die niet ziek in bed lagen?

Idd, die testen zeiden helemaal niks. In sommige gevallen ging 20% niet meer testen na het evenement..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:40

Miran schreef:

In het buitenland hebben ze dezelfde regels gehanteerd en daar worden festivals met 70k mensen gehouden zonder superspreader tot gevolg. Ook meerdaagse festivals. Dat is gewoon goed geluk dan ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:44

ingedebruijn schreef:
Miran schreef:

In het buitenland hebben ze dezelfde regels gehanteerd en daar worden festivals met 70k mensen gehouden zonder superspreader tot gevolg. Ook meerdaagse festivals. Dat is gewoon goed geluk dan ofzo?

Het gaat toch over de fieldlabs in nl, hoezo dan het buitenland erbij halen? Appels.. Peren.. :n

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:47

Daar heb ik me niet in verdiept en in de meeste landen zijn de cijfers niet zo hoog als hier en de mensen minder eigengereid. Misschien gaan veel mensen daar wel vrijwillig in quarantaine voor of na het evenement zodat ze iig niet verder verspreiden.
Ik zeg ook niet dat ik vind dat de evenementensector niet open mag he, ik ben alleen van mening dat je niet kan zeggen dat een experiment geslaagd is als je dat niet controleert . Dat had gewoon verplicht moeten zijn, of de deelnemers slimmer om juist te bewijzen dat het kan en het niet alleen voor hun eigen uitje te gebruiken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:48

Relaxed schreef:
Het gaat toch over de fieldlabs in nl, hoezo dan het buitenland erbij halen? Appels.. Peren.. :n

Hoezo appels en peren? Gaat toch om dezelfde voorwaarden die zij hebben getest en die nu ook gebruikt worden. Dan zegt het toch dat dat werkt? Ipv zeggen dat het niks zegt omdat 20% zich niet heeft laten testen in nl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:50

ingedebruijn schreef:
Miran schreef:

Dat is appels met peren vergelijken. Wij hebben altijd heel erg hoog in de besmettingen gezeten tov andere landen. Fieldlab was hier geen daverend succes heel veel gingen niet testen achteraf waardoor ze nog niks wisten. In de meeste landen zijn ze altijd een stuk strenger geweest dan hier in toegangseisen. En dat het voor 1 land werkt met relatief veel minder besmettingen betekend niet dat het voor een ander land ook werkt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-09-21 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:52

Prima. Ik geef het nu echt op met dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:53

ingedebruijn schreef:
Relaxed schreef:

Hoezo appels en peren? Gaat toch om dezelfde voorwaarden die zij hebben getest en die nu ook gebruikt worden. Dan zegt het toch dat dat werkt? Ipv zeggen dat het niks zegt omdat 20% zich niet heeft laten testen in nl.

Als 20% zich na afloop niet test zegt het juist helemaal niks..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:53

ingedebruijn schreef:
Prima. Ik geef het nu echt op met dit topic.

Ach is het weer niet naar je zin? :n

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:56

:')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:58

Voor diegene die wil weten hoeveel ziekenhuisopnames opnames er waren de afgelopen twee weken uitgesplitst naar leeftijd en eventueel ic opname. Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 20:01

Hoezo kan de formule 1 wel en andere dingen niet?
Ik vind dat echt niet uit te leggen hoor …

Daarnaast, dan hadden ze dat testen na fieldlab wat beter moeten regelen… was samen met de overheid toch?

Oh? 50+ zoveel, dat verbaasd me.. die zijn gevaccineerd toch?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 20:10

Er zijn in alle leeftijdsgroepen nog genoeg mensen die niet gevaccineerd zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 21:12

Ja dat was dat getal van 2miljoen toch?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 21:22

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 21:42

veerledec schreef:
Hij is van Stichting NICE, en die hebben de cijfers naar buiten gebracht zoals ik ze weergaf. 74% niet of niet volledig gevaccineerd, 15% wel en 11% onbekend.

Dingemans laat in de Trouw van 8 september opschrijven dat de opnames NU voor 90% niet (volledig) gevaccineerd zijn. Op 8, 7, 6 ofzo september dus, niet in juli, maart of januari.

En ook al is 75 procent slecht of niet gevaccineerd, is dat imho nog steeds geen reden om de hele wereld buiten de F1 op slot te houden.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 23:00

Weet iemand ook hoeveel daarvan gezond / kwetsbaar / overgewicht is? Zijn daar cijfers van? Zou insteken op preventie (Nederland massaal late afvallen :D ) zin hebben?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 23:21

Abiola schreef:
veerledec schreef:
Hij is van Stichting NICE, en die hebben de cijfers naar buiten gebracht zoals ik ze weergaf. 74% niet of niet volledig gevaccineerd, 15% wel en 11% onbekend.

Dingemans laat in de Trouw van 8 september opschrijven dat de opnames NU voor 90% niet (volledig) gevaccineerd zijn. Op 8, 7, 6 ofzo september dus, niet in juli, maart of januari.

En ook al is 75 procent slecht of niet gevaccineerd, is dat imho nog steeds geen reden om de hele wereld buiten de F1 op slot te houden.

Stichting NICE houdt dat niet bij, die hebben in juli een rondvraag gedaan en daarop zijn de cijfers gepubliceerd. Er zijn geen nieuwere cijfers (tenzij iemand een betere bron vindt dan de Limburger met tien patiënten). Het is een kwestie van weergave en insinuatie, en dan bekt '90% is niet gevaccineerd' natuurlijk veel lekkerder.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 23:56