Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 07:40

Zo had ik ook iemand Bopje. Ze contacteerde mij toen met "ik ben op vakantie, koop het opnieuw en ik verzend het tijdig". Gedaan, uiteraard geen reactie en weer niet verzonden. Dus toen vette 1 ster geplaatst met de uitleg erbij. Zij pissig natuurlijk, dus de optie gegeven: ofwel alsnog verzenden en ik corrigeerde de review bij ontvangst, of ik liet 'm staan.

Ik had nadien best snel mijn pakketje in huis.

_Siri

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 08:25

Sorry ik kom even binnen vallen!
Maar hoe zit het met verzenden via Homerr?

Ik krijg van Vinted een qr die ik moet laten scannen bij het punt. Het punt zegt vervolgens dat ik er een adres op moet schrijven en wil het pakket niet aannemen. Het adres heb ik niet, want ik krijg alleen het label met die qr.. Weet iemand hoe dit zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 08:31

Normaal moet het punt die QR scannen, meer niet. In die code zitten namelijk alle gegevens verwerkt. Dus het klopt dat je enkel die code krijgt om op je pakket te kleven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 08:48

_Siri schreef:

Ik krijg van Vinted een qr die ik moet laten scannen bij het punt. Het punt zegt vervolgens dat ik er een adres op moet schrijven en wil het pakket niet aannemen. Het adres heb ik niet, want ik krijg alleen het label met die qr.. Weet iemand hoe dit zit?

Je hoeft er geen adres op te schrijven. Ze moeten die QR scannen en plakken er dan een sticker op en dan kan ie verstuurd worden. Als het binnen NL verzonden wordt.

Als het naar het buitenland gaat moet je er wel een label opplakken met het adres. Maar die krijg je dan ook van Vinted.

Anders gewoon een ander pakketpunt proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:00

Ik heb naar NL anders nog nooit een label hoeven kleven via Homerr... En ik verzend vanuit België.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:04

Ik voel me ook slecht :D
Heb gister een truitje gekocht van scotch &soda nieuw 70€
S was te kort en M was niet veel langer M gekocht

Vanmorgen zag ik de L voor 20€ dus maandag gaat de nieuwe terug naar de winkel
Sorry ….. ooooo I’m not so sorry

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:04

Oh ik krijg soms een label om te plakken en soms zo’n QR. Geen idee waar dat mee te maken heeft, ms als het naar Frankrijk moet, daar heb ik veel kopers.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:13

Ik print altijd de Homerr QR code uit en vind het altijd maar stom om dat pakje in te moeten leveren zonder adres er op....dat voelt niet prettig :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:25

pmarena schreef:
Ik print altijd de Homerr QR code uit en vind het altijd maar stom om dat pakje in te moeten leveren zonder adres er op....dat voelt niet prettig :=

Idd ik ook!
En als ik 10 pakjes tegelijk heb wordt ik ook helemaal zenuwachtig van die scancodes.
Als het erop zit weet ik zeker dat het nooit verkeerd gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 10:20

Ohja ik plak die QR er ook wel op, zeker als ik er meerdere heb. Kans zo klein mogelijk maken om de boel te verwisselen :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 12:01

Ik doe bij post.nl en DHl als ik zelf pakjes maak helemaal niks meer printen. Ik laat het scannen vanuit de app. Ideaal.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:23

Hier blijf ik me verbazen hoeveel mensen gedragen en ongewassen kleren opsturen… vorige week een jurk binnen met 3 soorten vlekken er op, na wassen waren er 2 weg en een niet, dus duidelijk ongewassen, wel geld terug gehad van de verkoper, maar waarom stuur je gedragen kleren op? En deze week idem, trui binnen met een vlek, in de was en vlek weg, dus idem toch dan….

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 17:53

tengeltje11 schreef:
Hier blijf ik me verbazen hoeveel mensen gedragen en ongewassen kleren opsturen… vorige week een jurk binnen met 3 soorten vlekken er op, na wassen waren er 2 weg en een niet, dus duidelijk ongewassen, wel geld terug gehad van de verkoper, maar waarom stuur je gedragen kleren op? En deze week idem, trui binnen met een vlek, in de was en vlek weg, dus idem toch dan….

Ik heb dat gelukkig nog niet gehad. Laatst zelfs een blouse die gestreken was!

@tita: waarom voel je je slecht dan?

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:03

Als jullie wat verkopen doen jullie dat dan in je vinted portomonnee of naar je rekeningnummer? Heb het nu maar naar bankrekening overgeschreven want anders blijf ik kopen en moet er juist vanaf hehe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:05

Ik wacht tot er een fijn bedragje in de portemonnee zit en dan schrijf ik het over naar een bankrekening. Of mocht ik zelf wat zoeken dan koop ik het met dat geld als ik het mee toeval op vinted tegen kom.

Vind het handig dat het geld daar staat, want dat geef je toch minder makkelijk uit dan vanaf je bankrekening.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:42

Ik laat het meestal in mijn Vinted portemonnee staan. Ben veel afgevallen en moet mijn hele kledingkast vernieuwen, dus ik geef het wel weer uit _O-

Laatst had ik in één keer heel veel verkocht en toen heb ik wel saldo laten uitbetalen naar mijn bankrekening (was zo'n 200 euro). Normaal heb ik niet zo'n groot saldo en dan laat ik het dus gewoon staan voor nieuwe aankopen.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:10

verootjoo schreef:
_Siri schreef:

Je hoeft er geen adres op te schrijven. Ze moeten die QR scannen en plakken er dan een sticker op en dan kan ie verstuurd worden. Als het binnen NL verzonden wordt.

Als het naar het buitenland gaat moet je er wel een label opplakken met het adres. Maar die krijg je dan ook van Vinted.

Anders gewoon een ander pakketpunt proberen.

Heb nu idd een ander pakketpunt geprobeerd en de qr code er alsnog opgeplakt en nu is het gelukt.

Bedankt allemaal!

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:22

Hier nog geen succes. Ik denk dat ik vandaag er weer wat nieuws bij zet. Misschien vinden mensen mij dan weer opnieuw ? Een keertje boosten kan ik wel doen als alles erop staat. En misschien zijn mijn vraagprijzen wel te hoog dus dit kan ik ook altijd nog aanpassen, alleen word mijn kleding ook al niet bekeken. Nog even geduld dus voor mijn eerste ervaring met vinted. :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:24

Ik heb iemand die al een aantal weken vragen stelt over schoenen en af en toe berichtjes stuurt als: 'Ik koop ze graag morgenmiddag van u, is dat goed? U hoort morgenmiddag van mij.' En dan alleraardigst met allerlei emoticons. Maar koopt dan natuurlijk niet. :P En enkele dagen later: 'Zijn ze nog beschikbaar? Ik ga ze vanavond van u kopen!'
Het maakt me verder niet echt uit. Ik heb niks gereserveerd en het is maar net wie het eerst op kopen klikt.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:34

Hier nog een jurkje erbij gezet, kreeg vrijwel direct vragen over de lengte. Beantwoord met foto’s….maar hoor niks meer… :(
Ik heb ook een NL verkoper een berichtje gestuurd met een bod op een paar schoenen, maar hoor niks….ik zie nu in het profiel dat ze al 2 weken niet heeft ingelogd op Vinted… :D dus wacht waarschijnlijk voor Jan doedel…ik wacht nog even en koop anders een ander paar, wil nieuwe stalschoenen en deze waren zwart, dat leek me handiger dan naturel kleurig leer (plan B ookal waren die goedkoper)

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:39

Ik kocht 6 dagen geleden een shirtje, nog steeds niet verzonden. Zie ik nu pas dat de verkoper al 2 maanden niet online is geweest op Vinted. Ik reken er maar niet meer op dat dit nog op tijd verstuurd wordt :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 18:10

Ik kijk tegenwoordig vaak eerst wanneer diegene voor het laatst online is geweest en als het artikel er al meer dan een jaar opstaat vraag ik ook als het nog beschikbaar is.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:16

Sommige mensen hebben al hun meldingen uit staan, behalve voor verkochte artikelen. Het kan zijn dat iemand niet zo actief is op Vinted maar wel een melding krijgt dat iets verkocht is en dan op de app inlogt. Dus het zou kunnen :p Maar ik denk niet dat je je artikel nog gaat krijgen haha

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 07:33

Ik had laatst dat ik een clutch zag, stuurde bericht over maten, kreeg ik dagen later te horen dat ze aan het verhuizen was en dat die in een doos stak. Als ze hem met uitpakken tegenkwam, zou ze opmeten. Dacht er niks meer van te horen, maar effectief een paar weken later bericht en toen gekocht. Het kan dus wel goed gaan.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:24

Ik zag dezelfde schoenen als ik op Vinted zag op MP; van dezelfde verkoper :D dus daar maar hetzelfde bod gedaan en dat is geaccepteerd….nu nog even eruit komen qua verzendkosten…kon ik wel meteen wat vragen over de staat