Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:57

Ineke2 schreef:
Ja de kloof tussen arm en rijk word groter en groter op deze manier. Dat D66 zo groot is geworden vind ik heel eng... Eerlijk gezegd hoop ik op herverkiezingen over 2 ofzo :=

Ik bedoelde natuurlijk over 2 jaar :o

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:18

Zo ontiegelijk hondsberoerd geslapen. Of eigenlijk... maar de halve nacht geslapen. Mijn man moest op zijn werk blijven tot de stemmen geteld waren, omdat hij moest afsluiten (groot pand met gymzalen en ook het zwembad waar hij werkt, daar geef je niet zomaar de code van de alarminstallatie). Ik was net een beetje in slaap toen hij thuis kwam, en teveel tegen mij ging praten. Ik klaarwakker dus, en vervolgens tot zeker 3 uur niet geslapen. Kwart voor 7 weer wakker ;(

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:39

MarlindeRooz schreef:
Ja ik vind Nederland een van de beste landen. Je zou naar in Hongarije ofzo wonen nu. Daar is de politiek pas naar de paasei. Als Rutte hetgeen is wat het ergste is dan heb je toch enorme mazzel. :))

Inderdaad.
Wij hebben het echt zo slecht nog niet!

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:42

Ja en ik ben het zo zat ook dat mensen Rutte de schuld geven van de toeslagenaffaire. Er zaten nog 149 andere mensen in de kamer hoor. En bij de belastingdienst werken ook mensen. Het is niet alleen Rutte zijn schuld, er zijn maar een paar politici die echt opkwamen voor die mensen. Ik heb ook nog geen enkele directeur van de belastingdienst of iets openlijk zijn excuses zien aanbieden. Heel flauw en lekker makkelijk om Rutte dan persoonlijk de schuld te geven. Die man heeft zich het afgelopen jaar helemaal de pleuris gewerkt. Ben het niet eens met alle maatregelen. Maar heb wel respect voor die man.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:46

MarlindeRooz schreef:
Ja en ik ben het zo zat ook dat mensen Rutte de schuld geven van de toeslagenaffaire. Er zaten nog 149 andere mensen in de kamer hoor. En bij de belastingdienst werken ook mensen. Het is niet alleen Rutte zijn schuld, er zijn maar een paar politici die echt opkwamen voor die mensen. Ik heb ook nog geen enkele directeur van de belastingdienst of iets openlijk zijn excuses zien aanbieden. Heel flauw en lekker makkelijk om Rutte dan persoonlijk de schuld te geven. Die man heeft zich het afgelopen jaar helemaal de pleuris gewerkt. Ben het niet eens met alle maatregelen. Maar heb wel respect voor die man.

Feit blijft natuurlijk wel dat hij eindverantwoordelijk is als premier. Dus als hij met iets niet adequaat omgaat, dan wordt hij daar persoonlijk op afgerekend.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:08

MarlindeRooz schreef:

Hij heeft niet bepaald het boetekleed aangetrokken. Het was niet direct zijn schuld, maar hij was wel verantwoordelijk.

Daarnaast zijn er nog dingetjes als niet volledig informeren, natuurlijk. Dat kan je gewoon niet maken.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 18-03-21 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:09

Niobe schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ja ik vind Nederland een van de beste landen. Je zou naar in Hongarije ofzo wonen nu. Daar is de politiek pas naar de paasei. Als Rutte hetgeen is wat het ergste is dan heb je toch enorme mazzel. :))

Inderdaad.
Wij hebben het echt zo slecht nog niet!

Klopt! Ik ben afgelopen jaar nog nooit zo blij geweest dat ik in een land woon met een goed zorgstelsel. Twee ritten in de ambulance, meerdere operaties en een ziekenhuisopname van 5 weken? In de VS ben je dan gewoon bankroet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:22

kimberly1995 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Feit blijft natuurlijk wel dat hij eindverantwoordelijk is als premier. Dus als hij met iets niet adequaat omgaat, dan wordt hij daar persoonlijk op afgerekend.
Het is de taak van de Kamer om de regering te controleren en dat hebben zij, afgezien van Renske Leijten en Pieter Omtzigt, niet naar behoren gedaan. De Kamer heeft immers bijgedragen aan het systeem dat dit heeft laten gebeuren, dus de hele politiek heeft hier gefaald: van de SP tot de PvdD tot de VVD en PVV. Daarnaast kwamen de eerste signalen hiervan al onder Balkenende. Mensen hebben op alle niveaus gruwelijk veel steken laten vallen: van de ambtenaren op het ministerie tot de betrokken ministers, Kamerleden en rechters, en daar is imo de hele politiek verantwoordelijk voor. Niet voor niets stelt het rapport dat de grondbeginselen van de rechtsstaat zijn geschonden. Dat kun je niet op één poppetje afschuiven, dat is vele malen groter.

Daarbij komt dat hier nu heel selectief eindverantwoordelijkheid op Rutte wordt geschoven. In de eerste plaats zijn zijn ministers en staatssecretarissen verantwoordelijk voor wat er op de ministeries gebeurt, niet de premier. Als er gedonder is op andere ministeries, kijkt ook niemand direct naar de premier, maar naar de betrokken bewindspersonen. Anders was hij al zes keer afgetreden de afgelopen jaren. Nu, omdat dit zo'n grote zaak geweest is, wijst het halve land wel naar Rutte en hij heeft ongetwijfeld fouten gemaakt, maar met hem de héle politiek, waaronder het parlement, waar hij geen verantwoordelijkheid over draagt.

Dit was mijn spreekbeurt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:10

Al die mensen die nu op Facebook schreeuwen dat het ‘doorgestoken kaart’ is, daarbij doelende op de verkiezingen. Hoe dan? Dus alle stembureaus, alle gemeenten en alle mensen die zijn wezen kijken bij het tellen zijn onderdeel van het complot? Serieus???

O en dan nog oproepjes of de mensen die D66 en vvd gestemd hebben zich bekend willen maken :') nou die kijken wel uit...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:11

Caira schreef:
Al die mensen die nu op Facebook schreeuwen dat het ‘doorgestoken kaart’ is, daarbij doelende op de verkiezingen. Hoe dan? Dus alle stembureaus, alle gemeenten en alle mensen die zijn wezen kijken bij het tellen zijn onderdeel van het complot? Serieus???

O en dan nog oproepjes of de mensen die D66 en vvd gestemd hebben zich bekend willen maken :') nou die kijken wel uit...

Is hip, doen ze in Amerika ook. Het is makkelijker om te schreeuwen dat het een complot is, dan toegeven dat je het leven gewoon niet helemaal begrijpt.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:12

Mee eens, maar ik vind wel dat Rutte veel meer verantwoordelijkheid had kunnen en moeten nemen. Ik vind het kwalijk dat niemand hier de verantwoordelijkheid voor neemt of denkt over aftreden als zulke grote fouten onder hun leiding gemaakt worden. Dan zijn ze of laf of ze voelen zich geen van alle echt verantwoordelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:18

kimberly1995 schreef:
Mee eens, maar ik vind wel dat Rutte veel meer verantwoordelijkheid had kunnen en moeten nemen. Ik vind het kwalijk dat niemand hier de verantwoordelijkheid voor neemt of denkt over aftreden als zulke grote fouten onder hun leiding gemaakt worden. Dan zijn ze of laf of ze voelen zich geen van alle echt verantwoordelijk.
Er hebben genoeg koppen gerold de afgelopen maanden/jaren. Er zijn niet voor niets twee nieuwe staatssecretarissen aangesteld vorig jaar, en Wiebes en Asscher zijn ook niet vertrokken omdat ze zo graag wilden. Als het parlement had gevonden dat Rutte ook af had moeten treden, hadden ze het vertrouwen in hem op kunnen zeggen. Dat is niet gebeurd.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:24

Maandenlang aan een project gezeten, om vervolgens een mail te krijgen dat het onvoldoende is. Top, kan ook echt helemaal niks.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:26

MarlindeRooz schreef:

Echt heel mooi geschreven!

Waar ik benieuwd naar ben, is dat al die mensen die roepen dat Nederland zo slecht is ook hun ww uitkering / toeslagen / bijstand opzeggen?
Want als je zo Anti bent wil je daar toch ook geen geld uit ontvangen?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:26

Nayomie schreef:
Maandenlang aan een project gezeten, om vervolgens een mail te krijgen dat het onvoldoende is. Top, kan ook echt helemaal niks.

Dat zal wel meevallen. Ik heb nog verlof, als je een extra paar ogen van een docent wilt dan wil ik je graag helpen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:28

Nayomie schreef:

Doe eens even heel gauw lief tegen jezelf! Met je prachtige foto's <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:30

Caira schreef:
Nayomie schreef:

Dat zal wel meevallen. Ik heb nog verlof, als je een extra paar ogen van een docent wilt dan wil ik je graag helpen.

Wat een lief aanbod!

Nayo: :knuffel: Je kunt het echt wel! Je school lijkt je ook niet echt te helpen, dus neem jezelf niets kwalijk! Als ik ergens voor je naar moet kijken, geef maar een gil. :)

Alja schreef:
MarlindeRooz schreef:

Echt heel mooi geschreven!

Waar ik benieuwd naar ben, is dat al die mensen die roepen dat Nederland zo slecht is ook hun ww uitkering / toeslagen / bijstand opzeggen?
Want als je zo Anti bent wil je daar toch ook geen geld uit ontvangen?
En voor de mensen die uitkeringen/toeslagen/bijstand allemaal zo slecht vinden: toen ik vorig jaar door ziekte in de UK werkloos raakte en een Jobseeker Allowance aan wilde vragen (à £600-700 per maand), werd mij medegedeeld dat ik niet genoeg National Insurance had betaald om daarvoor in aanmerking te komen. Met andere woorden: leuk dat je 5.5-7 dagen per week gewerkt hebt de afgelopen jaren, maar je baan was te slecht betaald om overheidssteun te krijgen. Had ik een beterbetaalde baan gehad, dan had ik het wél gekregen.

Ga daar maar even op sabbelen. :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:43

Dat is denk ik ook de reden dat er zoveel geklaagd wordt in Nederland, dat kan omdat we het goed hebben (al zijn er uitzonderingen natuurlijk). Ga inderdaad maar eens een half jaartje of een jaar ergens anders wonen, veel mensen komen met hangende pootjes terug. Natuurlijk is het niet allemaal zonneschijn, maar als ik zie hoe bijvoorbeeld het zorgstelsel in andere landen geregeld is ben ik echt heel blij dat ik in Nederland ben geboren en opgegroeid. Je had het ook echt veel en veel slechter kunnen treffen als je geboren was in een ander land. Neemt niet weg dat er dingen beter kunnen, maar er wordt ook wel gezeurd om het zeuren zeg maar.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:44

Plastic zak gekraak in de keuken en even later komt de kitten met mijn plasic zakje met een crossantje de kamer in.Maar,heeft ze er nu aan gelikt?Toch maar weg gooien en ze kan dus op de ijskast springen :(

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:55

Britta31 schreef:
Plastic zak gekraak in de keuken en even later komt de kitten met mijn plasic zakje met een crossantje de kamer in.Maar,heeft ze er nu aan gelikt?Toch maar weg gooien en ze kan dus op de ijskast springen :(

Ah joh die kun je toch makkelijk nog opeten?

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:56

Precies...

Krijg je niets van.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:57

Als kitten nu met half aangekloven croissantje over de vloer gezeuld aan komt, dan zou ik het ook aan de kippen/vuilbak voeren. Maar nog in het plastic zakje? Geen enkel probleem.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:57

Ja ik zou daar eerlijk gezegd ook zeer weinig moeite mee hebben :=
Al zijn onze kittens binnenkatten dus die vangen geen muizen enz.. haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:58

Bloemetje75 schreef:
Precies...

Krijg je niets van.
Goed voor de weerstand. :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:05

Mkango schreef:
En voor de mensen die uitkeringen/toeslagen/bijstand allemaal zo slecht vinden: toen ik vorig jaar door ziekte in de UK werkloos raakte en een Jobseeker Allowance aan wilde vragen (à £600-700 per maand), werd mij medegedeeld dat ik niet genoeg National Insurance had betaald om daarvoor in aanmerking te komen. Met andere woorden: leuk dat je 5.5-7 dagen per week gewerkt hebt de afgelopen jaren, maar je baan was te slecht betaald om overheidssteun te krijgen. Had ik een beterbetaalde baan gehad, dan had ik het wél gekregen.

Ga daar maar even op sabbelen. :=

Maar dat kreeg ik in Nl ook te horen. Als ik meer verdiend had, was ik wel afgekeurd. Nu verdiende ik te weinig en kreeg ik dus ook niks. En omdat ik gewerkt had (of het iig meerdere keren geprobeerd, maar altijd uitgevallen door medische redenen) heb ik ook geen recht op andere dingen, want dat proberen en uitvallen is blijkbaar reden om te oordelen dat je het wel kan.

Ja, er zijn echt hele goede dingen en beter als andere landen, maar het is lang niet altijd zo goed geregeld als dat men denkt. Alleen is het voor een groot deel juist wel heel goed geregeld.

Ik ben alleen veel milder, want ik vind Rutte het ook niet verkeerd gedaan hebben. Niet alles, er zijn dingen die onder zijn leiding gebeurd zijn die niet kunnen of waar ik het niet mee eens ben. Maar er was door het bezuinigingen wel genoeg geld voor de overheidssteun nu in Corona. Je moet er niet aan denken wat er gebeurd was als er een grotere staatsschuld was en dus geen of heel weinig ruimte voor steun. Ik heb niet op hem of de vvd gestemd, maar ben het wel eens met marlinde haar post over het zat zijn :')
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 18-03-21 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt