Ineke2 schreef:Ja de kloof tussen arm en rijk word groter en groter op deze manier. Dat D66 zo groot is geworden vind ik heel eng... Eerlijk gezegd hoop ik op herverkiezingen over 2 ofzo
Ik bedoelde natuurlijk over 2 jaar

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
MarlindeRooz schreef:Ja en ik ben het zo zat ook dat mensen Rutte de schuld geven van de toeslagenaffaire. Er zaten nog 149 andere mensen in de kamer hoor. En bij de belastingdienst werken ook mensen. Het is niet alleen Rutte zijn schuld, er zijn maar een paar politici die echt opkwamen voor die mensen. Ik heb ook nog geen enkele directeur van de belastingdienst of iets openlijk zijn excuses zien aanbieden. Heel flauw en lekker makkelijk om Rutte dan persoonlijk de schuld te geven. Die man heeft zich het afgelopen jaar helemaal de pleuris gewerkt. Ben het niet eens met alle maatregelen. Maar heb wel respect voor die man.
MarlindeRooz schreef:Ja en ik ben het zo zat ook dat mensen Rutte de schuld geven van de toeslagenaffaire. Er zaten nog 149 andere mensen in de kamer hoor. En bij de belastingdienst werken ook mensen. Het is niet alleen Rutte zijn schuld, er zijn maar een paar politici die echt opkwamen voor die mensen. Ik heb ook nog geen enkele directeur van de belastingdienst of iets openlijk zijn excuses zien aanbieden. Heel flauw en lekker makkelijk om Rutte dan persoonlijk de schuld te geven. Die man heeft zich het afgelopen jaar helemaal de pleuris gewerkt. Ben het niet eens met alle maatregelen. Maar heb wel respect voor die man.
Niobe schreef:MarlindeRooz schreef:Ja ik vind Nederland een van de beste landen. Je zou naar in Hongarije ofzo wonen nu. Daar is de politiek pas naar de paasei. Als Rutte hetgeen is wat het ergste is dan heb je toch enorme mazzel.
Inderdaad.
Wij hebben het echt zo slecht nog niet!
kimberly1995 schreef:Het is de taak van de Kamer om de regering te controleren en dat hebben zij, afgezien van Renske Leijten en Pieter Omtzigt, niet naar behoren gedaan. De Kamer heeft immers bijgedragen aan het systeem dat dit heeft laten gebeuren, dus de hele politiek heeft hier gefaald: van de SP tot de PvdD tot de VVD en PVV. Daarnaast kwamen de eerste signalen hiervan al onder Balkenende. Mensen hebben op alle niveaus gruwelijk veel steken laten vallen: van de ambtenaren op het ministerie tot de betrokken ministers, Kamerleden en rechters, en daar is imo de hele politiek verantwoordelijk voor. Niet voor niets stelt het rapport dat de grondbeginselen van de rechtsstaat zijn geschonden. Dat kun je niet op één poppetje afschuiven, dat is vele malen groter.MarlindeRooz schreef:Ja en ik ben het zo zat ook dat mensen Rutte de schuld geven van de toeslagenaffaire. Er zaten nog 149 andere mensen in de kamer hoor. En bij de belastingdienst werken ook mensen. Het is niet alleen Rutte zijn schuld, er zijn maar een paar politici die echt opkwamen voor die mensen. Ik heb ook nog geen enkele directeur van de belastingdienst of iets openlijk zijn excuses zien aanbieden. Heel flauw en lekker makkelijk om Rutte dan persoonlijk de schuld te geven. Die man heeft zich het afgelopen jaar helemaal de pleuris gewerkt. Ben het niet eens met alle maatregelen. Maar heb wel respect voor die man.
Feit blijft natuurlijk wel dat hij eindverantwoordelijk is als premier. Dus als hij met iets niet adequaat omgaat, dan wordt hij daar persoonlijk op afgerekend.
Caira schreef:Al die mensen die nu op Facebook schreeuwen dat het ‘doorgestoken kaart’ is, daarbij doelende op de verkiezingen. Hoe dan? Dus alle stembureaus, alle gemeenten en alle mensen die zijn wezen kijken bij het tellen zijn onderdeel van het complot? Serieus???
O en dan nog oproepjes of de mensen die D66 en vvd gestemd hebben zich bekend willen makennou die kijken wel uit...
kimberly1995 schreef:Er hebben genoeg koppen gerold de afgelopen maanden/jaren. Er zijn niet voor niets twee nieuwe staatssecretarissen aangesteld vorig jaar, en Wiebes en Asscher zijn ook niet vertrokken omdat ze zo graag wilden. Als het parlement had gevonden dat Rutte ook af had moeten treden, hadden ze het vertrouwen in hem op kunnen zeggen. Dat is niet gebeurd.Mee eens, maar ik vind wel dat Rutte veel meer verantwoordelijkheid had kunnen en moeten nemen. Ik vind het kwalijk dat niemand hier de verantwoordelijkheid voor neemt of denkt over aftreden als zulke grote fouten onder hun leiding gemaakt worden. Dan zijn ze of laf of ze voelen zich geen van alle echt verantwoordelijk.
Caira schreef:Nayomie schreef:Maandenlang aan een project gezeten, om vervolgens een mail te krijgen dat het onvoldoende is. Top, kan ook echt helemaal niks.
Dat zal wel meevallen. Ik heb nog verlof, als je een extra paar ogen van een docent wilt dan wil ik je graag helpen.
Alja schreef:En voor de mensen die uitkeringen/toeslagen/bijstand allemaal zo slecht vinden: toen ik vorig jaar door ziekte in de UK werkloos raakte en een Jobseeker Allowance aan wilde vragen (à £600-700 per maand), werd mij medegedeeld dat ik niet genoeg National Insurance had betaald om daarvoor in aanmerking te komen. Met andere woorden: leuk dat je 5.5-7 dagen per week gewerkt hebt de afgelopen jaren, maar je baan was te slecht betaald om overheidssteun te krijgen. Had ik een beterbetaalde baan gehad, dan had ik het wél gekregen.MarlindeRooz schreef:Ja en ik ben het zo zat ook dat mensen Rutte de schuld geven van de toeslagenaffaire. Er zaten nog 149 andere mensen in de kamer hoor. En bij de belastingdienst werken ook mensen. Het is niet alleen Rutte zijn schuld, er zijn maar een paar politici die echt opkwamen voor die mensen. Ik heb ook nog geen enkele directeur van de belastingdienst of iets openlijk zijn excuses zien aanbieden. Heel flauw en lekker makkelijk om Rutte dan persoonlijk de schuld te geven. Die man heeft zich het afgelopen jaar helemaal de pleuris gewerkt. Ben het niet eens met alle maatregelen. Maar heb wel respect voor die man.
Echt heel mooi geschreven!
Waar ik benieuwd naar ben, is dat al die mensen die roepen dat Nederland zo slecht is ook hun ww uitkering / toeslagen / bijstand opzeggen?
Want als je zo Anti bent wil je daar toch ook geen geld uit ontvangen?
Mkango schreef:En voor de mensen die uitkeringen/toeslagen/bijstand allemaal zo slecht vinden: toen ik vorig jaar door ziekte in de UK werkloos raakte en een Jobseeker Allowance aan wilde vragen (à £600-700 per maand), werd mij medegedeeld dat ik niet genoeg National Insurance had betaald om daarvoor in aanmerking te komen. Met andere woorden: leuk dat je 5.5-7 dagen per week gewerkt hebt de afgelopen jaren, maar je baan was te slecht betaald om overheidssteun te krijgen. Had ik een beterbetaalde baan gehad, dan had ik het wél gekregen.
Ga daar maar even op sabbelen.