Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:38

mvdende schreef:
Karin_deB schreef:
Overal mondkapjes is alleen nuttig als ze ook daadwerkelijk goed gebruikt worden.
De manier waarop ze nu gebruikt worden is zinloos dus kan je het net zo goed niet doen.

De cijfers van nu zijn denk ik ook niet te vergelijken met eerder dit jaar. Het zou mij niets verbazen dat we eerder dit jaar ook zoveel positieve uitslagen gehad zouden hebben als we toen evenveel testcapaciteit gehad zouden hebben als nu.

Daarom vind ik het op dit moment aardig paniekvoetbal....

In maart keken ze naar de ic opnames, die waren leidend voor de maatregelen.

Toen lagen er 1400 mensen op de ic..

Op dit moment 127....

Ja, het loopt op, maar lang niet zo hard als in maart.

Om nu al volledig in de paniek te schieten, want oj de besmettingen.....

Als er in maart net zoveel getest zou zijn als nu, hadden we de huidige besmettingen x10 gehad ofzo..

Maar toen in maart er zoveel mensen op de IC's en op andere afdelingen lagen is er een hoop zorg niet op tijd geweest.
En dat willen ze nu voorkomen, dat de andere zorg word uitgesteld.
Dus dat wanneer jij naar het ziekenhuis moet voor iets dat je geen maanden moet wachten met alle gevolgen van dien.

Toen mijn moeder in het ziekenhuis lag kwamen we een patiënt tegen met een geamputeerde been. Ze zei dat door corona haar been eraf moest, omdat ze niet naar een dokter of het ziekenhuis kon.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:38

SusanH schreef:
Ik dacht morgen. Ben benieuwd.

Ik dacht ook morgen. maar toch echt vanavond.

Ik verwacht een mondkapjesplicht en verbod op bijeenkomsten.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:49

mvdende schreef:
Karin_deB schreef:
Overal mondkapjes is alleen nuttig als ze ook daadwerkelijk goed gebruikt worden.
De manier waarop ze nu gebruikt worden is zinloos dus kan je het net zo goed niet doen.

De cijfers van nu zijn denk ik ook niet te vergelijken met eerder dit jaar. Het zou mij niets verbazen dat we eerder dit jaar ook zoveel positieve uitslagen gehad zouden hebben als we toen evenveel testcapaciteit gehad zouden hebben als nu.

Daarom vind ik het op dit moment aardig paniekvoetbal....

In maart keken ze naar de ic opnames, die waren leidend voor de maatregelen.

Toen lagen er 1400 mensen op de ic..

Op dit moment 127....

Ja, het loopt op, maar lang niet zo hard als in maart.

Om nu al volledig in de paniek te schieten, want oj de besmettingen.....

Als er in maart net zoveel getest zou zijn als nu, hadden we de huidige besmettingen x10 gehad ofzo..[/quote.]

Er liggen nu veel meer patiënten op de verpleegafdelingen. Bij ons lagen er voor het weekend 7 in het ziekenhuis, nu dubbele. En staan pas aan het begin. Inclusief veel zwaar verdenkingen. Ook veel personeel al positief. Ellende hoor. Zal er niet zo makkelijk over denken...

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:51

Ik zie ook echt een personeelsprobleem.. Collega is met verlof, maar heeft het weekend een nacht gedraaid omdat ze niemand konden vinden.

MoniqueT

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:54

Diederik Gommers heeft perfect uitgelegd waarom er nu ingegrepen moet worden in de ziekenhuizen, ondanks dat er nu nog relatief weinig patiënten in het ziekenhuis liggen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:54

safina schreef:
Bo_Y schreef:
Op vakantie gaan is het probleem niet, als je maar voorzichtig doet. Thuis kan je door de regels te negeren ook corona oplopen.

En je kunt ook zonder de regels op te volgen corona oplopen. Kans is een stuk kleiner, maar het kan wel.

Soms lijkt het wel een beetje alsof iedereen die positief is gezien wordt als iemand die de regels genegeerd heeft. Ik ben voorzichtig en erg van de regels, maar kan vandaag of morgen ook positief zijn. Door mijn huisgenoot, in het OV, door mijn tandarts die niet wist dat hij het had, door de kapster, door een slecht geventileerde ruimte en iemand met hoge viral load daarin, door bloody pech...

Dat is waar inderdaad.
Maar op vakantie gaan is niet perse meer risico als thuis blijven, dat was mijn punt.
Ik kan thuisblijven, maar wel de regels negeren en met iedereen knuffelen en zo meer risico lopen.
Maar in jou post schuilt meteen het gevaar. Het virus is overal..

Wij komen al sinds maart amper ergens ( woon in Assen) en zeker niet op zaterdagen. Als ik iets moet halen, doe ik dat op rustige momenten en met een mondkapje. Maar zelfs dan loop ik risico....

Wij hebben voor kantoor volgende week een fotoshoot (buiten) voor de website. Ze waren er niet blij mee dat ik op ruime afstand van mijn collega’s ga staan op de groepsfoto en niet wilde carpoolen... nou jammer voor hun...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:57

Ik moet juist volgende week naar Assen ivm werk en ga ook niet carpoolen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:59

Idd Bo-Y, mijn vriendin heeft het grootste commentaar op mensen die op vakantie gaan, terwijl zij in een drukke toeristische supermarkt werkt. Ik weet zeker dat zij meer risico loopt dan wanneer ik bijvoorbeeld in mijn eentje naar Curacao zou gaan, waar goede maatregelen zijn en ik me netjes aan de maatregelen houd.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:01

Maar als je thuis laks bent blijft de corona wel thuis. In die omgeving, waar het dan blijkbaar al rond waart.
Ben je laks elders sleep je het van huis naar een plek x kilometer verder en weer terug. En komt het zo ook weer op plekken waar het niet meer was.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:18

rien10 schreef:
Dat werkt toch niet? Mijn man heeft astma, mag ik dan wel of niet naar buiten?

Astma is niet direct een risico groep.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:21

Ik mag toch hopen van niet. -O- Dat zou betekenen dat voor een groep die er niks aan kan doen en zich nu meest aan de maatregelen houdt, het leven soort van stopt en gaat bestaan uit overleven. En de groep die meest overal schijt aan heeft kan blijven doorfeesten.

En ook de "gezonde" groep kan heel goed doodziek worden en sterven. :j

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:22

En we moeten ten allen tijde vorkomen dat het :
- weer zo erg wordt als in Maart ( er zijn mensen overleden die andere zorg nodig hadden omdat de IC vol lag met Corona patienten )
- We weer in een echte lockdown moeten ( want daaaaag economie )

Dus vroeg ingrijpen , en ik ben een beetje bang dat we te laat zijn. Het loopt nog zo hard op.
Het is ook zo moeilijk. Besmettingen nu leiden tot IC opnames over 3 a 4 weken , en omdat er nu een andere categorie harder geraakt wordt, en omdat we betere geneesmiddelen hebben is het ontzettend moeilijk in te schatten hoe hard de ziekenhuisopnames en IC stijgen.

Koffiedik kijken voor gevorderden.
Oh en dan moet je ook nog de bevolking meekrijgen zodat er geen dagelijkse demonstraties zijn of er rellen komen. En beslissen welke beroepsgroep het hardste getroffen mag worden.

Succes!

edit:typo's

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:23

Citaat:
( er zijn mensen overleden die andere zorg nodig hadden omdat de IC vol lag met Corona patienten )

Is dat zo?
Daar staat mij niets van bij.

Gewone zorg is wel opgeschort, met ook ernstige gevolgen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:25

Persconferentie is idd vanavond weer om 1900 uur

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:27

MoniqueT schreef:
Diederik Gommers heeft perfect uitgelegd waarom er nu ingegrepen moet worden in de ziekenhuizen, ondanks dat er nu nog relatief weinig patiënten in het ziekenhuis liggen.

Wat was de uitleg? Ik heb hem even gemist denk ik.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:27

Destination schreef:
MoniqueT schreef:

Ik ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:29

karuna schreef:
Ik mag toch hopen van niet. -O- Dat zou betekenen dat voor een groep die er niks aan kan doen en zich nu meest aan de maatregelen houdt, het leven soort van stopt en gaat bestaan uit overleven. En de groep die meest overal schijt aan heeft kan blijven doorfeesten.

Maar dat is toch eigenlijk heel logisch? Waarom een heel land volledig op slot gooien als blijkt dat maar een kleine groep risico loopt.. Dan kun je toch beter die groep beschermen? Van die gezonde groep overlijdt gewoon echt maar amper iemand, terwijl er van die chronisch zieke groep een flink hoger percentage ernstig ziek wordt of overlijdt.

Nogmaals, ik ben heel blij dat ik niet in de schoenen van de politiek sta, maar ik zou de keuze wel begrijpen :j

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:30

Maar door een risicogroep in volledige lockdown te gooien, 'bescherm' je ze niet echt.

Ik zie meer iets voor speciale uurtjes voor de risicogroep, al is dat misschien wel moeilijk voor elkaar te krijgen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:31

Relaxed schreef:
karuna schreef:

Maar dat is toch eigenlijk heel logisch? Waarom een heel land volledig op slot gooien als blijkt dat maar een kleine groep risico loopt.. Dan kun je toch beter die groep beschermen? Van die gezonde groep overlijdt gewoon echt maar amper iemand, terwijl er van die chronisch zieke groep een flink hoger percentage ernstig ziek wordt of overlijdt.

Nogmaals, ik ben heel blij dat ik niet in de schoenen van de politiek sta, maar ik zou de keuze wel begrijpen :j

Daarbij heeft het ook alleen zin als de ‘gezonde’ groep zich ook aan regels houdt.
En niet volledig yolo ik wil m’n leven niet meer stil zetten gaat.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:32

Van die gezonde groep overlijden er misschien maar weinig, maar je vergeet wel de grote restklachten die het kan geven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:34

_Penotti schreef:
Van die gezonde groep overlijden er misschien maar weinig, maar je vergeet wel de grote restklachten die het kan geven.

Ik vind dat hier beter onderzoek naar moet komen.
De Facebook groepen van überhaupt welke ziekte dan ook ga ik niet als richtlijn nemen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:35

Aangezien er een grote groep is die het voor anderen lopen te verpesten zouden ze juist nu met hardere maatregelen moeten komen. De tijd van het vragen of de mensen zich aan de milde afspraken willen houden is voorbij

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:35

Destination schreef:
MoniqueT schreef:

https://www.nporadio1.nl/binnenland/266 ... 1kGwFR9S84

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:36

Dat lijkt mij ook. Maar denk niet dat ze dat gaan doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:38

_Penotti schreef:

Grote restklachten (waar echt nog maar heel weinig onderzoek naar is gedaan) van een heel klein deel van de mensen die uberhaupt flink ziek wordt? Vergeet niet dat er van die groep maar een heel klein deel flinke klachten heeft. Het grootste gros wordt bijna niet ziek op een kleine verkoudheid na..

En voor dat hele kleine deel alles weer helemaal op slot gooien, dat geeft veel meer problemen voor iedereen. Denk alleen al aan de uitgestelde zorg en de economie, de impact daarvan is imo vele malen groter.

Lenaatje, uiteraard moeten er voor iedereen maatregelen zijn, samen werkt het idd het best. Het een sluit het ander niet uit toch?