Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nieuwsblad.be schreef:Na Vlaanderen kleuren nu heel België, Zeeland en Zuid-Holland oranje op Europese kaart
België, Zeeland en Zuid-Holland staan op de nieuwste kaart van het European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC) voortaan oranje ingekleurd. Dat betekent dat de drempel van 20 coronagevallen per 100.000 inwoners op twee weken tijd er werd overschreden, zo blijkt vrijdag uit de informatie op de website van het ECDC.
Vorige week vrijdag werd Vlaanderen al oranje ingekleurd. Wallonië en Brussel bleven toen nog geel ingekleurd op de overzichtskaart, maar dat is nu dus gewijzigd. Het ergst is het evenwel gesteld in het land Luxemburg, dat donkerrood kleurt en waar er de voorbije twee weken 243,4 gevallen per 100.000 inwoners waren. Voor België waren dat er 35,8 per 100.000 inwoners.
Het merendeel van de Europese regio’s kleurt voorlopig nog steeds geel. Zweden blijft evenwel grotendeels oranje gekleurd, net als een aantal gebieden in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Spanje. Donkerrode gebieden zijn er ook in Roemenië en het noorden van Spanje.
Pandora2 schreef:In Spanje zijn een paar regio's / steden op rood gegaan hoorde ik net.
Barcelona o.a.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ex ... ~aef0d3fc/
Edit; vanuit België dus.
LadyMadonna schreef:Toch vind ik het nog steeds lastig, die gekleurde gebieden. Ik denk dat je meer moet kijken wát men gaat doen, dan wáár met het gaat doen
Karin schreef:Enniewee, de provinciegrens ligt nog geen 3 km van mijn huis en mijn paard staat in de provincie Utrecht. Goed om te weten dat ik daar iig met een gerust hart kan afspreken met mijn Vlaamse vrienden (van buiten de regio Antwerpen).![]()
Ik snap dat je ergens een grens moet trekken (in dit geval vrij letterlijk), maar ik zie dan kluitjes virussen netjes terugrollen bij het bordje 'Welkom in de provincie Utrecht' waar ik elke dag langs rijd.
Katja schreef:Iemand die de grens over gaat en daar in een rustig huisje gaat zitten of op een camping met veel ruimte zal minder risico lopen om iets mee te nemen dan iemand die in Nederland probeert om feesten te vinden en constant om iedereen heen hangt en vervolgens in de supermarkt ook nog tien keer tegen andere mensen aan loopt.