Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:40

tienus63 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ja ik was net zo goed bezig met zo min mogelijk online te kopen... Maar wil de winkeliers nu niet belasten met mijn komst. Terwijl ik op loopafstand zit van de stad. :)

Ben erg benieuwd hoe deze week gaat verlopen.

Het hangt ook wel een beetje van af wat je wilt, maar je kunt plaatselijke winkelier ook bellen of hij iets voor je klaar zet. En je een betaalverzoek verstuurd. Even duidelijk afspreken als je het op haalt, dan kan winkelier het desnoods na legitimatie achter het raam, snel buiten de deur zetten en jij grist het weg. Of ze zetten het in je kofferbak van de auto.
Plaatselijke winkeliers willen het in deze tijd ook vast wel verzenden.

Ik weet niet precies waar ze het verkopen, dus had sowieso meerdere winkels in gemoeten haha.

BeFunny

Emmaa_ schreef:
Cer schreef:
Ik heb ook een foto van een trainende boksschool gezien, die begreep ik ook echt niet.
Maar ik heb ook fotos gezien van scheveningen gisteren (strand/boulevard) waarop het echt niet druk was. Maar die fotos waren genomen door iemand die niet op zoek was naar het fotograferen van zoveel mogelijk mensen bij elkaar, maar gewoon scheveningen fotografeerde.. Op die foto's was het rustig..

Maar ik weet wel, vooral na die foto van die speeltuin, dat ik echt, ook qua foto's, bijna niks meer geloof op social media. Gewoon zelf je best doen, meer kan je niet doen denk?

Er is echt geen reden om zo achterdochtig te zijn. De overheid stuurt er geen NL Alert uit omdat mensen zo netjes op 1.5 meter afstand van elkaar blijven. Met name zaterdag maar ook gisteren was het gewoon echt veel te druk op bepaalde plekken. Zandvoort is actief mensen gaan weren (aanspreken op de rotonde die naar het dorp gaat, parkeerplaatsen dicht) en daardoor was het daar rustiger. Maar er waren des te meer mensen in Egmond en Bergen bijvoorbeeld.

Dat dus.
Die NL alert was er niet omdat men veilig binnen zat. Maar dat was echt een noodzakelijke eye opener.

En als dan mensen trots hoort praten over dat ze gezelkig naar de markt of naar de speeltuin zijn geweest met hun kroost dan denk ik alleen maar. Die heeft het totaal niet begrepen.

Ayasha
Blogger

verootjoo schreef:
Horseloverl schreef:
Even voor iedereen: het is een stage in een winkel. Wel een dieren zaak dus deze zal waarschijnlijk open blijven. De school moet onze uren kunnen verantwoorden tegenover de overheid. Ik vind het alleen heel raar. Alle zorg stages zijn namelijk wel stilgelegd. Ik weet niet goed wat ik ermee moet. Ik kom namelijk echt de hele dag in contact met mensen omdat wij het voer in de auto moeten tillen.

Zorgstages zijn helemaal niet stilgelegd. Wij hebben nog wel stagiaires in de zorg en ook bij de behandelaars.

En verder is het wat je wil; je mag werken als je geen klachten hebt. Je mag kan ook niet komen maar dan krijg je vertraging en dat is duur.

Een aantal wel. De stagair van mijn kinesist is zodra er maatregelen kwamen per direct moeten stoppen. Pas een paar dagen later gingen hier ook de scholen dicht. :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:41

Emmaa_ schreef:
Er is echt geen reden om zo achterdochtig te zijn. De overheid stuurt er geen NL Alert uit omdat mensen zo netjes op 1.5 meter afstand van elkaar blijven. Met name zaterdag maar ook gisteren was het gewoon echt veel te druk op bepaalde plekken. Zandvoort is actief mensen gaan weren (aanspreken op de rotonde die naar het dorp gaat, parkeerplaatsen dicht) en daardoor was het daar rustiger. Maar er waren des te meer mensen in Egmond en Bergen bijvoorbeeld.

Ik zeg niet dat iedereen zich er overal aan houdt..
maar zoals met veel dingen, is het alleen nieuws als er iets niet goed gaat. Dus het is interessanter om een foto uit een brochure te plaatsen en dan te ventileren "kijk, mensen zitten en masse in de speeltuin!!".. het is niet interessant om dat gedeelte van het strand, de stad, of de terrassen wat leeg is, te laten zien. Van de week een foto van het plein in Den Haag.. uitgestorven.. Normaal is het daar knetterdruk... Dus daar hield men zich er wel aan..

In Den Haag zou bijv de haagse markt nog wel dicht kunnen, geen idee waarom dat nog niet gebeurt is.

Niet dat ik iets wil ontkennen, maar als mensen rondlopen en ze kunnen 2 of 3 meter afstand van elkaar houden, dan kunnen ze toch rondlopen? Ik heb het idee dat iedereen nu achter gesloten deuren zou moeten blijven, terwijl dat nog niet gezegd is.

Maar goed, ik hoor mensen ook niet praten over dat ze naar de markt geweest zijn. Want ik zie geen andere mensen...
Waar hoor je die mensen praten dan? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:42

Ayasha schreef:
verootjoo schreef:

Zorgstages zijn helemaal niet stilgelegd. Wij hebben nog wel stagiaires in de zorg en ook bij de behandelaars.

En verder is het wat je wil; je mag werken als je geen klachten hebt. Je mag kan ook niet komen maar dan krijg je vertraging en dat is duur.

Een aantal wel. De stagair van mijn kinesist is zodra er maatregelen kwamen per direct moeten stoppen. Pas een paar dagen later gingen hier ook de scholen dicht. :+

Dit is niet in de zorg maar een aantal van onze stagiairs zijn ook al eerder naar huis gestuurd. Deels omdat ze uit Brabant kwamen en het gewoon een te groot risico was (een aantal mensen moeten bij ons op kantoor blijven werken en die kunnen echt niet ziek worden) en ook omdat het gewoon niet helemaal goed voelde om onderbetaalde stagiairs te laten opdraven terwijl de rest van NL eigenlijk binnen moet blijven. Moet wel zeggen dat dit allemaal speelde rondom de tijd dat de scholen dicht gingen, wij zijn een week langer open gebleven met een kernteam dan de rest van NL.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:43

Meerdere winkels is helemaal niet nodig, je kan ook eerst even bellen.

Dat heb ik vrijdag ook gedaan voor een doosje kinderparacetamol. Gelukkig maar want sinds zaterdag lig ik ziek in bed, blaf als een zeehond en ben koortsig.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:43

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:44

Voor de geïnteresseerde. Vanaf vanavond komt er op vtm het nieuwe programma "Helden van hier: corona virus"

De laatste 10 dagen zijn ze al verplegend personeel aan het volgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:44

Sterkte Tiwi, droge hoest? Koorts? Blijf het in de gaten houden!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:45

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:47

BeFunny schreef:
Ja IKEA is dicht. Daarom dat men andere bouwmarkten bezocht. Ik tikte IKEA iets te snel. Maar die zondagse IKEA bezoekers bezochten dus alsnog massale bouwmarkten. En stranden en bossen. Alsof er niks aan de hand is.

En hier hadden de bouwmarkten een Max van 100 mensen in de winkel en anders in je auto wachten. Werden dus best maatregelen genomen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:48

lenaa_tje schreef:
BeFunny schreef:
Ja IKEA is dicht. Daarom dat men andere bouwmarkten bezocht. Ik tikte IKEA iets te snel. Maar die zondagse IKEA bezoekers bezochten dus alsnog massale bouwmarkten. En stranden en bossen. Alsof er niks aan de hand is.

En hier hadden de bouwmarkten een Max van 100 mensen in de winkel en anders in je auto wachten. Werden dus best maatregelen genomen.

En ze liepen achter elkaar aan in de natuur wat ze normaal in de Ikea doen. LOL

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:49

Berryz schreef:
Voor de geïnteresseerde. Vanaf vanavond komt er op vtm het nieuwe programma "Helden van hier: corona virus"

De laatste 10 dagen zijn ze al verplegend personeel aan het volgen.

Bedankt ! Ik ga kijken !

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:51

Maar Loretta ook niet overal. Je kan niet zeggen dat in heel Nederland aan de orde was. Ik woon in het noorden van het land. Stuk minder bevolkt dan in het westen. Ik geloof best dat het hier ook druk was (kan zo 2 plekken opnoemen waar ik normaal ook niet naar het bos ga op een zondag en ja normaal gezien ga ik iedere zondag naar het bos. Het was eigenlijk heel speciaal dat we niet zijn geweest)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:51

Loretta schreef:
Arjan Lubach is boos. En hij heeft groot gelijk. Misschien is hij niet zo grappig als anders maar misschien komt de boodschap bij sommigen binnen.

https://www.youtube.com/watch?v=Ud8wQWnB6FE

Hij slaat de spijker op z’n kop!

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:52

Dr. Osterhaus, veel meer dooie vallen, lekker voorbeeld functie

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:53

Toch grappig hoe sommigen weten hoe druk het overal was (dus je bent dan zelf ook de deur uit geweest?) en dan ook nog overal in Nederland bij elke bouwmarkt en bos en strand geweest. Jullie hebben het druk gehad gisteren en zaterdag of niet? :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:54

Als ik alleen al in de supermarkt loop merk ik al dat men die afstand niet kan houden. Als ik met mijn honden wandel kom ik meer mensen tegen dan normaal. En de meeste van die mensen gaan met elkaar in gesprek en honden laten spelen. In ons winkel straatje waar ook 2 supermarkten zitten. Daar hopen ook de groepjes ouderen op bij elkaar en zelfs naast elkaar op één bankje. Gister een groep kinderen gezien op een stuk braakliggende terrein ze speelden op een berg vuil. Als ik papparazi was geweest had ik dat zeker vast gelegd en gedeeld. Ik woon in een industriegebied waar zelden iets gebeurd. Maar we zien nu toch echt wel de drukte.
Ik denk dat er best delen kunnen zijn waar het rustiger is hoor. Hier merk ik er echter helemaal niks van. En als je dan een amber alert krijgt en ziet dat de stranden vol lopen tja dan heb ik daar wel zo mijn gedachte bij.

Ik zie trouwens ook leuke dingen. Gister een vader met zijn zoon op een rustig stuk industrie gebied. Straat racen met afstandbestuurbare autootjes. Dat kan normaal niet ivm de auto's die er rijden. Maar die bedrijven zijn sowieso op zondag dicht (die was met zijn zoon heerlijk buiten zonder dat er andere mensen omheen stonden). Ik loop nu meer op het industrie gebied omdat ik de drukte echt mijd met mijn honden. Ga maar lekker met zijn allen ophopen, ik doe er niet aan mee. Dat hoeft ook niet. Het is echt kudde gedrag om met zijn allen juist op dat kleine stukje strand aan de boulevard te gaan verzamelen. Loop je 2 km verder dan ben ik er zeker van dat daar geen kip loopt.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 23-03-20 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:55

Loretta schreef:
Arjan Lubach is boos. En hij heeft groot gelijk. Misschien is hij niet zo grappig als anders maar misschien komt de boodschap bij sommigen binnen.

https://www.youtube.com/watch?v=Ud8wQWnB6FE

Die kijk ik altijd op maandagavond terug, ben benieuwd.

Als je deze boswachter hoort, dan lijkt het toch enorm moeilijk voor de mensen in onze maatschappij om dit soort voorschriften op te volgen. "Nee, het is niet slim, maar we doen het toch." Ik wandel graag en als je op een smal bospad een gezin of groepje tegen komt, dan kun je elkaar echt niet met 1,5 meter afstand passeren.
https://nos.nl/l/2327992
Hoewel de meerderheid zich er wel aan houdt volgens mij. Maar de groep die dat niet doet is gewoon te groot denk ik.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:56

sureido schreef:
Toch grappig hoe sommigen weten hoe druk het overal was (dus je bent dan zelf ook de deur uit geweest?) en dan ook nog overal in Nederland bij elke bouwmarkt en bos en strand geweest. Jullie hebben het druk gehad gisteren en zaterdag of niet? :D

Nou ja, dat idee heb ik dan ook een beetje... hoe weet je dat nou precies? :o
Of is het het napraten van anderen ofzo?

Die mensen bij Lubach :') dat is echt wel een beetje triest hoor... maar inderdaad wel goed om te laten zien, want mensen die zo denken zijn er...

Zo was ik van t weekend echt geshockeerd over de complotheorieen rond Corona :oo Dat was ook een beetje een ver van mn bed show, maar als je er echt hele draadjes over kan lezen, is dat echt wel beangstigend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:00

sureido schreef:

Er zijn beste veel beelden en verhalen in het nieuws natuurlijk, daar hoef je de deur tegenwoordig niet meer voor uit. Zoals verhalen van boswachters, ik las een verhaal van een uitbater van een friettent aan het strand, mensen die bij een milieustraat werken. Ze gooien niet voor niets de parkeerplaatsen en toegangswegen naar het strand dicht.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-03-20 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:01

Maar in het nieuws zal nooit komen dat het niet druk was toch? Beetje jammer dat wij dadelijk niet meer de deur uit mogen door de drukke steden dan. Want hier is het super rustig.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:02

er zijn toch genoeg foto's rond gegaan en ook waren er journalisten ter plekke op plaatsen waar het druk was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:02

sureido schreef:
Maar in het nieuws zal nooit komen dat het niet druk was toch? Beetje jammer dat wij dadelijk niet meer de deur uit mogen door de drukke steden dan. Want hier is het super rustig.

Nee, ik denk ook dat de meerderheid zich er wel aan houdt. Maar ik denk ook dat de groep die dat niet doet te groot is nu.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:03

Hier in Drenthe in het buitengebied merk ik wel dat er echt nóg minder auto's langskomen dan normaal. En van het weekend ook dat er veel meer mensen langs komen fietsen en wandelen.