Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FrNo schreef:In Veghel zijn ze pas met wat kruispunten bezig geweest.
Je had drie stroken voor het kruispunt. Linksaf, rechtdoor en rechtsaf.
Gisteren daar gereden en niets aparts gezien.
Vandaag kom ik aanrijden en zie ik aan de stroken op de weg dat de middelste strook voor rechtdoor en linksaf is geworden.
Waarom staan er geen borden bij dat de situatie is veranderd.
Ik bleef dus in het midden rijden om linksaf te slaan. Ik was blij dat de auto links van mij niet zo snel weg was. Want dan daarna kom je op een weg met twee rijstroken. En iedereen schoof vroeger meteen op naar rechts.
Ik verwacht daar nog wel aanrijdingen.
Ineke2 schreef:FrNo schreef:In Veghel zijn ze pas met wat kruispunten bezig geweest.
Je had drie stroken voor het kruispunt. Linksaf, rechtdoor en rechtsaf.
Gisteren daar gereden en niets aparts gezien.
Vandaag kom ik aanrijden en zie ik aan de stroken op de weg dat de middelste strook voor rechtdoor en linksaf is geworden.
Waarom staan er geen borden bij dat de situatie is veranderd.
Ik bleef dus in het midden rijden om linksaf te slaan. Ik was blij dat de auto links van mij niet zo snel weg was. Want dan daarna kom je op een weg met twee rijstroken. En iedereen schoof vroeger meteen op naar rechts.
Ik verwacht daar nog wel aanrijdingen.
Is het dit kruispunt? Er wordt echt super duidelijk uitgelegd wat de bedoeling is in het filmpje wat ik hieronder post. Zonder zijn uitleg zou het voor mij, omdat ik niet gewend ben aan de oude situatie ook wel duidelijk zijn. Het is ook wel een kwestie van goed vooruit kijken.
https://vm.tiktok.com/ZGJGyUtHm/
x_Jeanine_x schreef:Mensen zijn kudde dieren en kunnen slecht tegen veranderingen. Daarnaast denken ze allemaal op de automatische piloot te rijden en dan kijken ze niet meer, maar letten ook niet op.
Ik vind het geen gek kruispunt als ik zo het filmpje kijk.
Nayomie schreef:Die wolkbreuken vandaag, niet grappig. Ik heb een gratis slipcursus gehad net op de snelweg. Auto vloog van links naar rechts omdat de snelweg binnen 5 seconden een groot zwembad was en de banden deze hoeveelheid water niet kon afvoeren. Ik was nog maar net op tijd met de tractie controle aan te zetten, anders had ik de berm mogen kussen denk ik