Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 18:09

Nee k heb helaas geen kenteken, ik was zo geschrokken dat ik dat vergat te noteren.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 18:38

In Veghel zijn ze pas met wat kruispunten bezig geweest.

Je had drie stroken voor het kruispunt. Linksaf, rechtdoor en rechtsaf.
Gisteren daar gereden en niets aparts gezien.
Vandaag kom ik aanrijden en zie ik aan de stroken op de weg dat de middelste strook voor rechtdoor en linksaf is geworden.
Waarom staan er geen borden bij dat de situatie is veranderd.
Ik bleef dus in het midden rijden om linksaf te slaan. Ik was blij dat de auto links van mij niet zo snel weg was. Want dan daarna kom je op een weg met twee rijstroken. En iedereen schoof vroeger meteen op naar rechts.
Ik verwacht daar nog wel aanrijdingen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 18:40

Herkenbaar hoor. Een van die verkeershufters waar ik gisteren mee te dealen kreeg, reed ook in een bedrijfsbusje. Maar ik was alleen en had geen mogelijkheden om naam, kenteken en telefoonnummer te noteren. Helaas.

Bijzonder FrNo. Normaal zetten ze er altijd wel zo'n geel bordje bij dat de situatie is gewijzigd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 19:01

FrNo schreef:

Dit lijkt me ook een vraag die je goed aan de gemeente of provincie kunt stellen. Wie weet kunnen ze die borden alsnog plaatsen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 20:51

Shadow0 schreef:
FrNo schreef:

Dit lijkt me ook een vraag die je goed aan de gemeente of provincie kunt stellen. Wie weet kunnen ze die borden alsnog plaatsen.

Daar zit wat in.
Morgenochtend, als ik er aan denk, zal ik dat doen

Loeky01

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 18:04

Er staat daar een bord hoor wat een gewijzigde verkeerssituatie aangeeft :j. Heb hem woensdag nog zien staan. Maar hij is niet heel opvallend. Had de wijziging op tiktok voorbij zien komen voordat ik over die kruising ging dus was zelf gelukkig wel al op de hoogte en heb er rekening mee kunnen houden.

Ik heb vandaag mijn eerste breakcheck meegemaakt. Wilde de N weg op, maar die stoplichten vanuit de dorpen gaan snel weer op oranje. Heel vervelend maar ik weet gewoon dat ik daar geen haast moet hebben. De meneer achter mij was heeeeeel boos dat ik niet door oranje reed, allemaal toeteren en doen. Toen het groen werd, ik metéén aanreed, alsnog toeteren. Dus ik was ook een beetje boos en hing ook op mijn toeter terwijl ik de weg opdraaide en meteen optrok naar de gewenste snelheid. In mijn woede hem een beetje dwars gezeten (ook naar de linkerbaan geschoten, had ik beter niet kunnen doen weet ik). Nou boos dat hij was, gooide zijn auto voor de mijne en gelukkig zag ik het al aankomen voor hij op de rem trapte. Ben er best wel even van onder de indruk geweest.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 09:20

Ik reed er gisteren weer en je hebt gelijk, er staat een bord met "gewijzigde verkeerssituatie"
En borden met hoe je moet voorsorteren en dat de linkerstrook verboden voor vrachtwagens is.
Deze heb ik donderdag echt helemaal gemist.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-23 23:59

FrNo schreef:

Vandaag kom ik aanrijden en zie ik aan de stroken op de weg dat de middelste strook voor rechtdoor en linksaf is geworden.
Ik bleef dus in het midden rijden om linksaf te slaan. Ik was blij dat de auto links van mij niet zo snel weg was. Want dan daarna kom je op een weg met twee rijstroken. En iedereen schoof vroeger meteen op naar rechts.

Is het dit kruispunt? Er wordt echt super duidelijk uitgelegd wat de bedoeling is in het filmpje wat ik hieronder post. Zonder zijn uitleg zou het voor mij, omdat ik niet gewend ben aan de oude situatie ook wel duidelijk zijn. Het is ook wel een kwestie van goed vooruit kijken.

https://vm.tiktok.com/ZGJGyUtHm/

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 07:54

Super mooi uitgelegd. Ook heel grappig hoe iedereen nog steeds zich heel gedisciplineerd aan de oude situatie houdt :')

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 08:25

Ineke2 schreef:
FrNo schreef:

Is het dit kruispunt? Er wordt echt super duidelijk uitgelegd wat de bedoeling is in het filmpje wat ik hieronder post. Zonder zijn uitleg zou het voor mij, omdat ik niet gewend ben aan de oude situatie ook wel duidelijk zijn. Het is ook wel een kwestie van goed vooruit kijken.

https://vm.tiktok.com/ZGJGyUtHm/

Ja, dit kruispunt inderdaad. Aan de hand van de pijlen op de weg, snapte ik donderdag al hoe ik voor moest sorteren.
Maar mijn angst was meer voor andere mensen die links staan en in de bocht naar rechts op schuiven en dan een aanrijding veroorzaken.

En vrijdag toen stond ik links voorgesorteerd en heb zoveel als mogelijk de binnenbocht genomen.

Ik ben trouwens wel blij om te horen dat het pas woensdag was veranderd. En dat ik die niet op maandag en dinsdag iets over het hoofd had gezien.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 07:19

Mensen zijn kudde dieren en kunnen slecht tegen veranderingen. Daarnaast denken ze allemaal op de automatische piloot te rijden en dan kijken ze niet meer, maar letten ook niet op.
Ik vind het geen gek kruispunt als ik zo het filmpje kijk.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 07:24

x_Jeanine_x schreef:
Mensen zijn kudde dieren en kunnen slecht tegen veranderingen. Daarnaast denken ze allemaal op de automatische piloot te rijden en dan kijken ze niet meer, maar letten ook niet op.
Ik vind het geen gek kruispunt als ik zo het filmpje kijk.

Wat dat betreft is een kruispunt aanpassen wel lomp.
In Den Bosch had je zo’n totaal onlogisch plein maar iedereen die er vaak kwam had het wel door, het was echt even wennen dat je na de verbouwing niet meer links hoefde voor te sorteren als je naar rechts wilde :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 15:13

Die wolkbreuken vandaag, niet grappig. Ik heb een gratis slipcursus gehad net op de snelweg. Auto vloog van links naar rechts omdat de snelweg binnen 5 seconden een groot zwembad was en de banden deze hoeveelheid water niet kon afvoeren. Ik was nog maar net op tijd met de tractie controle aan te zetten, anders had ik de berm mogen kussen denk ik :+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 15:23

Dat was dus best even schrikken Nayomie! Gelukkig is het goed gegaan, maar kan me voorstellen dat je hartslag dan even door het plafond gaat.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 15:26

Nayomie schreef:
Die wolkbreuken vandaag, niet grappig. Ik heb een gratis slipcursus gehad net op de snelweg. Auto vloog van links naar rechts omdat de snelweg binnen 5 seconden een groot zwembad was en de banden deze hoeveelheid water niet kon afvoeren. Ik was nog maar net op tijd met de tractie controle aan te zetten, anders had ik de berm mogen kussen denk ik :+

Gelukkig is het goed afgelopen, maar dat is wel schrikken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 17:43

Ik had vanmiddag bijna een dame op de motorkap 8)7
Een oudere moslima komt met de rollator de dijk opgelopen over het fietspad, kijkt naar links, ziet mij aan komen rijden, doet niets met de haaientanden voor de fietsers en besluit gewoon door te lopen en de dijk over te steken.
Er was niet eens een zebrapad of wat voor oversteekplek dan ook!
Als je leven je weinig waard is, val mij er dan op zijn minst niet mee lastig.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 18:41

Zo Nayomie dat is heel erg schrikken zeg!

Goof mensen die levensmoe zijn, is een grote ergernis pff…

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 19:00

Oh dat vind ik echt doodeng, zeker nu ik nog een leerling ben :=

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 19:12

Aquaplanning is zo eng.
Nayomie gelukkig is het goed afgelopen.

Goof fijn die mensen die je motorkap willen knuffelen terwijl je aan het rijden bent.

Ik erger mij nog steeds aan mensen die geen richting aangeven. En dan vooral op rotondes.
Sta regelmatig voor Piet Snot te wachten.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 19:38

Vandaag een auto met kar die echt niet kon rijden. Ik loop met dochter op het fiets/voetpad. Komt de auto in volle vaart die straat in scheuren. (Is verboden voor auto’s). Hij zet hem in de achteruit, gaat vol gas naar achter, kar schaart helemaal. En vervolgens zie ik dat de kar op drie wielen staat Ipv 4. En vervolgens weer vol gas weg. Vriend, als je niet met een kar kan rijden, doe het dan ook niet.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:26

Die ergernis delen wij Luuntje... Die hendel naast je stuur zit er niet voor niets... En poot uitsteken op de fiets is gratis. Gewoon doen, scheelt anderen irritatie en jijzelf hoeft dan niet met een andere verkeersdeelnemer te knuffelen...

FA, dat moet schrikken geweest zijn zeg, zo'n achterlijke met aanhanger...

Ik werd hier ook bijna van de sokken gereden vandaag. Was op de fiets, moest even wachten, want rood licht. Op deze kruising hebben fietsers uit alle richtingen tegelijk groen. Dus bij het groen worden kijk ik even naar links om niemand in de spaken te zitten. Komt er ineens een fietser van achter mij vandaan, schiet links langs mij heen om vervolgens strak voor mij langs rechtsaf te slaan... Terwijl ik net bezig was weg te fietsen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 21:43

Die was duidelijk alleen op de wereld Jpitty…

Gisteren was het somber weer en dan komt de ergernis doe je lichten aan mensen weer boven :roll:

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 22:15

Inderdaad... lampen aan, ook zoiets. Gisteren op de fiets bijna een botsing met een andere fietser, in het donker zonder licht... Niet doen, gewoon die lampen aan aub!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 00:38

Tellen opgevoerde, herriemakende brommers, bestuurd door luitjes met een gele rakker teveel achter de kiezen, die maar rondjes blijven rijden in de wijk ipv rechtstreeks naar huis gaan als een festival is afgelopen, en daardoor omwonenden wakker houden, waaronder ondergetekende, ook mee als ergernis in het verkeer?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 01:11

Ja ik vind dat het telt :j