[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:53

Dat dus.

En er een soort blog om te lachen over schrijven, zo lees ik het iig.

Je zult er naast zitten. Of voor. Of achter.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:56

Meteen heel je vakantiegevoel verpest.
Laatst bijgewerkt door FrNo op 25-08-20 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:57

Oke, zo lees ik het duidelijk niet :n
Eerder als een soort reminder om dit nooit meer te doen en zeker niet als blog om te lachen :o
Niet alle blogs worden geschreven om over te lachen, als deze bedoelt was om te lachen dan was die wel anders geschreven, hij heeft ook echt wel blogs die humoristisch zijn, maar deze lijkt echt niet zo bedoeld.

Zal dit niet net zo iets als pijn zijn?
Elke keer als je ergens pijn hebt lijkt dat de ergste pijn ooit, maar dat komt omdat de hersenen de eerdere pijnen een soort van vergeten. Wellicht geld dat ook wel met dit soort herinneringen? Dat de hersenen de scherpe kantjes er van af halen waardoor het lijkt als of het niet zo erg was?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:15

Vind je t gek dat die kinderen janken, ze heten Lu.lu Keesje en Bella Didy :=

Vreselijk zulke vluchten met jankkinderen, zeker 9 uur lang. Je zult er maar naast zitten...
Laatst bijgewerkt door Mars op 25-08-20 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:15

Hij kan er nu misschien om lachen, maar de ernst is toch wel dat hij zelf aangeeft "herinner me dat het geen goed plan is".
Hij spreekt over een vlucht van 9u... En dat met 2 kleine kinderen. Het is al moeilijk zat om ze tijdens een autorit van een uur zoet te houden waarschijnlijk, waarom pak je die dan mee op vliegreis van een halve dag? Familiebezoek, ok. Al kan familie ook deze kant op komen vind ik dan. Maar voor je lol? Is het nou echt zo erg om vakantie een paar jaar in eigen land door te brengen, of op een aangename reistijd met de auto? Ze worden elk jaar ouder, kan je elk jaar een stukje verder weg.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:18

Varekaj: maar dichtbij op vakantie is niet hip en staat niet zo interessant op insta

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:19

Wees dan een trendsetter en maak het hip?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:35

Mars schreef:
Vind je t gek dat die kinderen janken, ze heten Lu.lu Keesje en Bella Didy :=

Vreselijk zulke vluchten met jankkinderen, zeker 9 uur lang. Je zult er maar naast zitten...

DIT ZAG IK OOK, wtf bezielt je dan, ik zou per direct een naamswijziging willen op mijn 18e verjaardag

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:46

Varekaj schreef:
Hij kan er nu misschien om lachen, maar de ernst is toch wel dat hij zelf aangeeft "herinner me dat het geen goed plan is".
Hij spreekt over een vlucht van 9u... En dat met 2 kleine kinderen. Het is al moeilijk zat om ze tijdens een autorit van een uur zoet te houden waarschijnlijk, waarom pak je die dan mee op vliegreis van een halve dag? Familiebezoek, ok. Al kan familie ook deze kant op komen vind ik dan. Maar voor je lol? Is het nou echt zo erg om vakantie een paar jaar in eigen land door te brengen, of op een aangename reistijd met de auto? Ze worden elk jaar ouder, kan je elk jaar een stukje verder weg.

Ze kunnen buiten het hoogseizoen reizen voor ze schoolplichtig worden. Logisch dat ze er dan gebruik van maken voor verre reizen.
Alleen zouden vliegmaatschappijen voor die kleine schreeuwlelijks gewoon volle prijs moeten laten betalen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:02

elnienjo schreef:
Varekaj schreef:

Ze kunnen buiten het hoogseizoen reizen voor ze schoolplichtig worden. Logisch dat ze er dan gebruik van maken voor verre reizen.
Alleen zouden vliegmaatschappijen voor die kleine schreeuwlelijks gewoon volle prijs moeten laten betalen.

Of verplicht in een geluidsdichte bench in het bagageruim }:)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:13

Femke_Tweety schreef:
Of verplicht in een geluidsdichte bench in het bagageruim }:)

Nóg beter!! :)* }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:41

Hoogseizoen of niet, 9u in een vliegtuig met 2 kleuters... Dan weet je toch dat dat nooit goed kan gaan? Hel, ik lees graag en slaap makkelijk, maar zelfs ik ben het na een paar uur wel allemaal beu gezien hoor. Zelfs aan het raampje, aan een oceaan is niet bijster veel te zien :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:56

Ik weet niet of je kan zeggen dat je weet dat het nooit goed kan gaan.
Mijn ouders hebben heel veel met ons gevlogen, nee, geen 9 uur, maar 4 toch zeker wel.
En mijn broertje en ik vonden vliegen leuk, wij hebben nooit gehuild, geschreeuwd of ons onfatsoenlijk gedragen, ik weet eigenlijk wel zeker dat 5 uur langer vliegen daarin geen verschil had gemaakt :n
De bus in Oostenrijk op weg naar de Gorss Glockner daarin tegen monde uit in een klein drama waarin mijn broertje de hele weg heeft geschreeuwd en gehuild (Moet wel zeggen dat hij een baby was, dus het had niets te maken met opvoeding) (gelukkig sliep hij op de terugweg :') _O-

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:52

Ik kan zowaar weer een aantal uur wat doen zonder gestamp en gekrijs voor de deur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:56

Maar op welke leeftijd ging je dan MDH? Een kind wat het concept "vliegen" goed begrijpt kan daar veel minder hinder van ondervinden dan een peuter die misschien nog niet eens uitgelegd kan worden waarom je oren pijn doen. (Ik kwam na mijn eerste vlucht als 12-jarige echt potdoof en scheel van de oorpijn uit het vliegtuig bijvoorbeeld).

En 4u vliegen is nog steeds geen 9u. Stilzitten is voor de moderne jeugd een onbekend fenomeen, Uk en Puk moeten toch zeker ongestoord los kunnen gaan! Hou die dan maar ineens op een stoel voor zoveel uren.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:14

Pfff, de eerste keer was ik geloof ik 3.
Mijn broertje vloog voor het eerst toen hij 2 was :)

Moet ik ook wel zeggen, mijn ouders gaven ons bij het stijgen en de landing altijd een smoepje of iets te eten, denk aan een pepermuntje of een lolly oid of een koekje.
Daar moesten wij dan goed op zuigen/kauwen, waardoor onze oren geen pijn deden.
En... De stewardessen van de KLM waren hartstikke leuk, ook al moesten wij zitten, wij kregen alles van ze aangereikt, kleurplaten, potloden, een hudge opblaasbaar vliegtuig etc etc etc.
Mijn ouders hadden ook altijd kleine verrassinkjes in de tas zitten die wij open mochten maken in de lucht, dus vliegen was leuk.

En nee, 4 uur vliegen is geen 9 uur, maar ik denk dat het echt wel kan als je het goed voorbereid, ook met kleuters en peuters.
Een baby vind ik dan weer een ander verhaal :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 19:01

Wij vlogen van baby af aan twee keer per jaar naar de Antillen waar mijn opa woonde, en vanaf peuter- en kleuterleeftijd ook zeker jaarlijks zo’n 11 uur tussen SA en Nederland. Nooit een probleem geweest en eerlijk gezegd heb ik ook veel vaker irritante kinderen meegemaakt op continentale chartervluchten (je weet wel, die waarbij mensen gaan zitten klappen na de landing :+ ) dan op long-haul flights. Ik denk dat het al een stuk zou schelen als de ouders beiden bij de kinderen zitten, zodat je niet in je eentje twee monsters in bedwang moet houden. Wij sliepen vooral, speelden en kleurden een beetje, keken een film — die toen nog op zo’n schermpje aan het plafond getoond werden —, en toen we wat ouder werden en we niet meer dicht in de buurt van m’n vader zaten, mochten we soms even bij hem langs.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:26

Ik denk eerlijk gezegd dat het door degenen zelf wel eens wat anders ervaren kan worden dan door de mensen die erbij in de buurt zitten.

Da's sowieso vaak een probleem rondom kinderen. Daar waar de ouders iets nog schattig vinden, of iets nog wel binnen de grenzen vinden, is dat voor de mensen eromheen soms heel anders. Die zien die smurfen tenslotte niet als schattig, lief, klein, eigen, mantel der liefde enzo.

Als een kind zich lelijk misdraagt, zullen omstanders daar denk ik in de meeste gevallen meer "last" van hebben dan de liefhebbende ouders van die bittere spruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 22:13

Andersom kan ook hoor. Dat een ouder zijn/haar kind corrigeert en dat iemand anders zich gaat bemoeien met "kom nou, laat ze kind zijn, hoeft niet zo streng." Is gelijk je hele gezag ondermijnd :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 22:20

Het valt me de laatste tijd op hoe vaak mensen worden gedefinieerd door hun ouderschap. :+ "Kayla, a mother of four, ....". Ik vraag me af wat er dan bij mij zou komen te staan. "mother of two cats"? "teacher"? In het tweede geval: is het bij Kayla zo dat haar bestaan gedefinieerd wordt door haar moederschap? :+ zoveel vragen...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 22:27

Jaaaey

Femke_Tweety mother of None.

Klinkt best chique toch??

:')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 22:28

Femke_Tweety schreef:
)

Dan komt er geheid iemand die zegt: goh wat een aparte naam, dat hoor je niet vaak :P

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 22:29

Sizzle schreef:
Femke_Tweety schreef:
)

Dan komt er geheid iemand die zegt: goh wat een aparte naam, dat hoor je niet vaak :P

Hahaha :D

Zoon lekker nietszeggende naam.

(Dubbele pun intended uiteraard)

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:43

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:00

Femke_Tweety schreef:
Jaaaey

Klinkt best chique toch??

:')