Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:03

Waarom zou een koper met opzet iets stuk maken, want garantie op geld terug gave bij aankoop mp is er helemaal niet. Bovendien is het geen scheur of zichtbaar gat, een niet te traceren lek, waarhij op leeg loopt.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:04

Je hoeft als koper iets niet met opzet stuk te maken.
Een schaar iets te lomp in een doos zetten om
‘M open te maken kan natuurlijk al schade geven.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:06

Nee die koper maakt het niet stuk, of mischien wel, ze zeggen dat het stuk is.
Zodat de verkoper zegt, oh wat rot, ik zal je de helft terug betalen.
En ondertussen hebben ze een goed product voor het halve geld.

Nogmaals niet voor jou want ik geloof je gewoon dat het lek is.
Maar er word hier gezegd de verkoper moet er maar naar handelen.
Maar die weet niet wat de koper voor typje is. En die verkoper denkt een eerlijk product te hebben verkocht.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:34

Al vaker spullen gekocht die 'als nieuw' aangeboden werden, maar bij ontvangst in een stuk slechtere staat bleken te zijn. En dan waren er zeker wel genoeg foto's in de adv geplaatst, maar uiteraard net niet van de slechte plekken en de verkoper is er ook 'nooit van op de hoogte'. Koop meestal het duurdere kwaliteitsspul waar 2e hands best vaak nog wat voor gevraagd wordt, maar dat is ook geen garantie.

Vind het beetje schandelijk om iets zo te verkopen wat eigenlijk rijp is voor de vuilnisbak, maar gebeurd helaas genoeg. Ben gelukkig goed met draad en naald dus gebarsten naadjes krijg ik meestal wel weer onzichtbaar hersteld, maar baal er wel van als ik ergens duidelijk teveel voor betaald heb en het in zo'n staat ontvang. En verkoper geeft nooit thuis... Daarom maar gekapt met marktplaats inmiddels, waag het er niet meer op.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:54

Ik vond laatst een tas met hondenjasjes.
En geen goedkope waren dat maar voor mijn honden waren hun billen te bloot en dus nooit gebruikt.
Ik dacht even in de was dan zijn ze weer fris en straks met de herfst op mp zetten.
Ik haalde ze uit de was en bij 1 vielen gewoon de gaten erin :wow: vond ik wel erg bizar!!!
Als een koper mij had bericht met dit verhaal zou ik het nooit niet geloofd hebben :?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:13

Maar waarom niet gewoon de prijs (nogmaals) vermelden?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:18

Inderdaad, 100,- is minder tekens dan "staat erbij" typen.
En een potentiële koper weggejaagd.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:19

Ik snap die conversatie niet. Dat eerste bericht: "ja, het artikel is nog beschikbaar. Wat is de prijs?"
Is het grijze kader nou koper of verkoper?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:20

De prijs gewoon nog even noemen was sneller geweest. Ik snap dat het warm is, maar een beetje normaal reageren moet toch wel kunnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:42

Omdat het erbij staat. :z :D :evaw:

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:44

Als je bij het eerste bericht gewoon de prijs had gezegd had het twee partijen een hoop typwerk en frustratie gescheeld. :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:54

Ik heb er geen frustratie van, moet er wel om lachen.

Ik lees zelf ook eerst altijd goed een advertentie alvorens ik reageer en verwacht dat ook van een koper. 1 x benoemen dat het erbij staat moet genoeg zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:57

Ik zou gewoon een prijs van dubbel de vraagprijs noemen...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:58

En ik moet dan lachen als jullie het over een jaar nog te koop hebben.

Kom op zeg, hoe moeilijk is even de prijs te tikken.
En vervolgens maar klagen over rare mensen op marktplaats.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:18

En dan gaan we berichten plaatsen dat mensen niet lezen,zelfs vragen wat de kleur van het witte konijn is.
En dan wordt dat door velen beaamd en nu is er iemand ff klaar mee en wordt die op de vingers getikt.

(Misschien dat ik in m'n eerste antwoord iets had gezet van 'alle antwoorden staan in de advertentie'. Net ietsjes uitgebreider ) maar ach snap dit ook wel.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:23

ik had een tijdje terug mijn zwembad te koop op facebook-markt. zeker 30 reacties "zit alles erbij" (stond op de foto) is hij niet lek? (stond in de tekst dat hij heel was) is de pomp nog heel? (zie tekst) echt ik werd er knetter gek van en dan mensen die niet begrijpen dat als iets op 12v werkt dat je dan een adapter nodig hebt dus daar een discussie over starten. Uiteindelijk heb ik een plaatje toegevoegd van een papiertje waarop geschreven stond " niet lek, pomp stuk, zie text" meteen daarna heb ik het bad wel verkocht :)
Maar wat me ook opviel was dus dat een aantal mensen maar 1 van de 3 bijgevoegde fotos konden bekijken... of dat dat aan hun onhandigheid ligt of dat facebook niet lief was dat weet ik niet, maar het komt dus voor. En blijkbaar leest echt niemand die teksten daar. :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:39

Word hier op bokt ook wel gezegd dat er niet gelezen word.
Ik snap daar niks van. Over iets heen lezen per ongeluk kan nog, maar bijvb 3 vragen waarvan de antwoorden in de tekst staan. Raar... scheelt echt zoveel tijd van beide partijen als er gewoon wel gelezen word.

Overigens als er naar de prijs word gevraagd die ook in de advertentie staat antwoord ik iets als “ de prijs is (..) zoals ook vermeld staat in de advertentie.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:43

Talietjuh schreef:
[ [url=m/4a18tg.jpg]Afbeelding[/url] ]

:+ zo was er ff klaar mee :Y)

Als ik dat bericht zie dan komt er waarschijnlijk zo'n UPS banketstaaf van die oplichters op FB. Het eerste bericht is overduidelijk door Google Translate gehaald :+

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:10

cinniz123 schreef:
Ik vond laatst een tas met hondenjasjes.
En geen goedkope waren dat maar voor mijn honden waren hun billen te bloot en dus nooit gebruikt.
Ik dacht even in de was dan zijn ze weer fris en straks met de herfst op mp zetten.
Ik haalde ze uit de was en bij 1 vielen gewoon de gaten erin :wow: vond ik wel erg bizar!!!
Als een koper mij had bericht met dit verhaal zou ik het nooit niet geloofd hebben :?

Dit heb ik gehad met een jurkje die ik via mp had gekocht en idd even een spoelwasje van 15min en allemaal gaten er in. Waarschijnlijk had deze al een x aantal jaren bij diegene in de kast gehangen. Verkoper geloofde mij ook niet helaas...ondanks de foto's. Nouja risico van via mp kopen dan maar.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:29

Gezien hier iedereen altijd een beetje salty word als je een ad niet goed leest, werd ik toch bij een verkoper een beetje zenuwachtig :+ Ik ben opzoek naar beetje victoriaanse sfeer fotolijstjes voor aan de muur. Zag er een die perfect leek dus gevraagd wat ze ervoor wilde hebben. Op de foto leek het hout maar toen zag ik pas in de beschrijving dat het kunststof was en dat wil ik niet. Was toch even bang dat de verkoper zo'n naar bericht zou sturen dat ik beter had moeten lezen door dit topic :+ maar gelukkig was ze heel vriendelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:35

Vjestagirl schreef:
Ik zou gewoon een prijs van dubbel de vraagprijs noemen...

Dat is een goede idd! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:36

_Penotti schreef:
En ik moet dan lachen als jullie het over een jaar nog te koop hebben.

Kom op zeg, hoe moeilijk is even de prijs te tikken.
En vervolgens maar klagen over rare mensen op marktplaats.

Hoe moeilijk is het om even terug te kijken naar de advertentie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:36

Daan13 schreef:
En dan gaan we berichten plaatsen dat mensen niet lezen,zelfs vragen wat de kleur van het witte konijn is.
En dan wordt dat door velen beaamd en nu is er iemand ff klaar mee en wordt die op de vingers getikt.

(Misschien dat ik in m'n eerste antwoord iets had gezet van 'alle antwoorden staan in de advertentie'. Net ietsjes uitgebreider ) maar ach snap dit ook wel.

Precies dat dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:38

xPabloBokt schreef:
Talietjuh schreef:

:+ zo was er ff klaar mee :Y)

Als ik dat bericht zie dan komt er waarschijnlijk zo'n UPS banketstaaf van die oplichters op FB. Het eerste bericht is overduidelijk door Google Translate gehaald :+

Daar was ik ookal bang voor idd

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:09

xPabloBokt schreef:
Talietjuh schreef:

Daar was ik ookal bang voor idd

Je had gewoon `tien euro´ moeten typen :+