[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pessoa

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 17:14

Ja daar ben ik ook aan begonnen! Via die documentaire gaan googlen en reddit tegen gekomen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:02

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/The_Hou ... uilt_(2018)
(Geen schokkende dingen in de link)

Toevallig deze week bovenstaande film gezien over een seriemoordenaar. Het is fictie (gelukkig!), maar recensenten liepen de filmzaal uit bij de première, omdat ze het te schokkend vonden.

Ik vond hem zelf soms wat langdradig, maar wel ook soort van fascinerend. Er zaten ook wazige scènes in met voice-overs, daar moet je van houden.

Maar goed, ik weet niet of fictie ook in dit topic hoort. Al lokte de film dus wel uit dat mensen de zaal uitliepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:14

Saw en Hostel zijn toch ook fictie? Die kan ik evenmin kijken, maar daarom wil dat niet zegge dat ze slecht gemaakt zijn ofzo.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:37

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:55

Rivendell schreef:
Dat is Mexico is ene mooi voorbeeld van massa hysterie en het gemak waarmee mensen iets aannemen.
Mensen zijn kuddedieren en denken vaak totaal niet na. Ze volgen de menigte. Dat maakt social media gevaarlijk

Wat ik wel dubbel vind is dat Facebook of WhatsApp mogelijk aansprakelijk gesteld zouden kunnen worden... Het is hun fout toch niet dat die mensen zich zo gedragen? Ofwel moet Mexico het zelf verbieden maar ik vrees dat mensen toch wel altijd een manier zullen kunnen vinden om informatie te verspreiden op een groot platvorm.

Ligt eerder aan het land zelf als hun bevolking zo reageert. Wel extreem erg voor die twee mannen die zo om het leven gekomen zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:58

YentlShots schreef:
Van dezelfde fb als die vishaak. Die vishaak kon ik niet vinden maar kwam wel deze tegen. Waaaaattt

https://www.facebook.com/16381444695560 ... =e&sfns=mo

Zou iedereen zo vriendelijk willen blijven een beetje info bij de linkjes te zetten zodat iedereen weet waar ie op klikt? Dank je wel!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:10

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:12

Ik schrok :')

Hoe die filmende vent ook zegt "oke..." _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 23:50

maar hoest de patiënt nou waardoor het omhoog komt? Lijkt me bizar dat je het als persoon nog kunt reguleren ook.
"Joh, laat ik nu even wat mensen gaan laten schrikken..." *hoest* 'hahaha!' :roll: 8-)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 00:38

Bubblewrap schreef:
maar hoest de patiënt nou waardoor het omhoog komt? Lijkt me bizar dat je het als persoon nog kunt reguleren ook.
"Joh, laat ik nu even wat mensen gaan laten schrikken..." *hoest* 'hahaha!' :roll: 8-)

Ja of hij blaast op z'n hand. Dit is echt de meeste serieuze navelbreuk die ik ooit gezien heb

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:57

Varekaj schreef:
[...] Zoals vroeger elektroshocks gebruikt werden bij depressie? [...]

Dit wordt dus nog steeds gebruikt he. https://www.parool.nl/nieuws/elektrosho ... ~bed5d4b1/

Ik ben toevallig vorige week voor het eerst bij zo'n behandeling geweest. Erg bijzonder om te zien, helemaal omdat ik in de praktijk zie dat het werkt.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:10

LizMD schreef:
Varekaj schreef:
[...] Zoals vroeger elektroshocks gebruikt werden bij depressie? [...]

Dit wordt dus nog steeds gebruikt he. https://www.parool.nl/nieuws/elektrosho ... ~bed5d4b1/

Ik ben toevallig vorige week voor het eerst bij zo'n behandeling geweest. Erg bijzonder om te zien, helemaal omdat ik in de praktijk zie dat het werkt.

Doet me denken aan de film one flew.. Heftig.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:33

Die behandeling heb ik ook van erg dichtbij mee gemaakt. 2 keer in de week voor een aantal weken zat ik te wachten tot mijn vader weer wakker werd na zo’n behandeling, om hem dan weer te moeten uitleggen waar hij was en voor wat. Zijn korte termijngeheugen was dan gewoon weg. Hij heeft lang een toneelstukje kunnen spelen doordat je tegenwoordig alles kunt googlen, maar op een verjaardag toen hij zijn eigen broers/zussen en neefjes en nichtjes niet herkende kwam de aap uit de mauw. Mijn vader is al zijn lange en korte termijn geheugen kwijt geraakt. Na de behandelingen was hij altijd overprikkelt omdat welk gesprek dan ook ervoor zorgde dat er een overload aan informatie voor zijn hoofd was. Op dit moment (het is bijna 4 jaar geleden) onthoudt hij 5 weken.. als hij iemand dus langer dan dat niet gezien/gesproken heeft dan loopt hij je straal voorbij.

Medici vonden het een raadsel en verder niet zo interessant, heel apart. Zijn depressie is minder, misschien mede omdat hij al zijn nare ervaringen uit het verleden vergeten is? Waarschijnlijk een (blijvende) kortsluiting door de elektrodes. Best een luguber/vreemd idee dat andere mensen zijn volledige geheugen hebben kunnen ‘wissen’ door elektrodes... Wel top als het helpt, maar ik weet niet wat voor hem achteraf fijner zou zijn...

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 11:15

ECT is inderdaad een allerlaatste oplossing en werkt zeker goed maar word niet zomaar ingezet ivm de bijwerkingen.

De ene heeft iets geheugenverlies of korte termijngeheugen verlies, het wil zich ook wel eens wat herstellen. Helaas heeft de ander er wat meer last van, het is spijtig dat je vader dit zo heftig heeft.
Laatst bijgewerkt door Ellen_ov op 09-06-19 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 11:17

Weetje wat ik best wel luguber vind , de serie die ze van chernobyl gemaakt hebben. Dat laat zien hoe de ramp gebeurd is en hoeveel beslissingen er willens en wetens verkeerd zijn genomen, en hoeveel mannen er voor opgeofferd zijn want die wisten natuurlijk ook nadat ze geholpen hadden dat het klaar voor hun was.
Ik vond het wel hele mooie serie om te zien! Echt een aanrader

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 11:23

loesje4600 schreef:
Weetje wat ik best wel luguber vind , de serie die ze van chernobyl gemaakt hebben. Dat laat zien hoe de ramp gebeurd is en hoeveel beslissingen er willens en wetens verkeerd zijn genomen, en hoeveel mannen er voor opgeofferd zijn want die wisten natuurlijk ook nadat ze geholpen hadden dat het klaar voor hun was.
Ik vond het wel hele mooie serie om te zien! Echt een aanrader

De serie heet Chernobyl, op zijn engels, maar wij hier schrijven echt Tsjernobyl.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:05

Rivendell schreef:
Dat is Mexico is ene mooi voorbeeld van massa hysterie en het gemak waarmee mensen iets aannemen.
Mensen zijn kuddedieren en denken vaak totaal niet na. Ze volgen de menigte. Dat maakt social media gevaarlijk

Vergeet ook niet dat er momenteel veel kinderen en vrouwen verdwijnen in Mexico. De mensen staan op scherp.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:13

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:22

Wow. Alleen maar wow.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:15

Bizar

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:19

OMG...

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:27

Hij heeft toch broers en zussen. die voelen zich ook niet geroepen hier iets aan te doen??

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:38

In de boeken van Dave Pelzer wordt heel goed uitgelegd waarom broers/zussen niks doen. Hoe bizar ook.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:45

MarcoBorsato schreef:
In de boeken van Dave Pelzer wordt heel goed uitgelegd waarom broers/zussen niks doen. Hoe bizar ook.

Heb jij toevallig die boeken gelezen? Ik ben nu wel echt benieuwd namelijk :P

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:48

MarcoBorsato schreef:
Zijn inderdaad erg goede boeken, bizar hoe de menselijke psyche 'werkt'.