Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Century schreef:Fijn, eieren!
Vandaag heb ik op de 'kipcam' gezien hoe twee eieren sneuvelden (en opgepeuzeld werden) in het legnesthet lijkt vooralsnog op een ongelukje. Ik hoop niet dat ze het door hebben... er zijn nog wel twee intacte eieren.
juval schreef:De nieuwe zal toch even haar plekje moeten veroveren... als het goed is houdt de haan wel orde in het hok.. tenminste dat is mijn ervaring. Maar ik heb er nooit een alleen bij gezet, meestal per tweetal.
Mijn kip zit vandaag 21 dagen te broeden op 6/8 eitjes... ik zie nog niets veranderen, maar ik mag er ook niet echt bij komen. Ze zit dus nog gewoon in het legnest. Ik heb een apart hok voor haar met de evt kuikens, maar wat is de beste tijd om ze te verplaatsen? nu, net voor het uitkomen? of toch wachten tot ze uitkomen en daarna. Ik weet ook niet zeker of ze wel bevrucht zijn. In het hok waar ze nu zit kunnen de andere kippen (groter en hoger in rang) ook komen. Ik ben bang dat als ik het mis als de eieren uitkomen, dat de kuikens doodgepikt zullen worden. terecht?
Vorige keer dat er kuikens kwamen had ik ze van te voren in een apart hok gedaan, maar nu lees ik overal dat dat eigenlijk niet goed is, dat de kans groot is dat ze dan niet meer broeds zijn na de verplaatsing. lastig hoor.
Net heb ik mijn teefje laten dekken, spannend hoor, als het gelukt is wordt het ons eerste nestje. ik ben benieuwd.