Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:06

Inoterry schreef:
http://www.spoorpro.nl/materieel/2017/0 ... lze-rijen/
2 Treinstellen van het type DDZ vonden elkaar ter hoogte van Gilze-Rijen niet meer aardig en wilden los van elkaar verder :+ . De treinstellen zijn niet zo ver van elkaar tot stilstand gekomen en waren makkelijk weer terug te koppelen zodat ze tot Tilburg konden doorrijden. Daarna is het spul buiten dienst genomen voor onderzoek. Ik ken minimaal 1 van de conducteurs die dienst had op die trein :+
Helemaal gemist. Las in dat artikel dat het vaker voorkomt. Kan dat alleen gebeuren met de koppeling tussen twee treinstellen of ook tussen de wagons van een treinstel? Lijkt mij doodeng als dat gebeurt terwijl je net door zo'n tussendeur loopt.

Anoniet

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:28

Een van mijn collega's stond op die trein te wachten... Belde op 'ja ik ben wat later, m'n trein is door de helft'.
M'n baas vond het wel lollig. :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:08

Oh oh een trein met relatieproblemen :D
Zo wilden ooit 2 gekoppelde VIRMs elkaar niet meer loslaten op Rotterdam CS... heel lief en schattig hoor, maar wij konden met de sprinter verder :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:17

Nee loskomen tussen de rijtuigen kan in princiepe niet tenzij er echt haken gaan afbreken.

Maar de koppingen tussen 2 treinstellen zijn anders dan de vaste verbindingen tussen de bakken. Vooral de DDZ is berucht, omdat die een compleet ander type koppeling heeft en ook de buffers tegen elkaar staan. Vind het zelf ook een verschrikkelijke trein om te combineren of splitsen. Rij liever 2x een stel apart om dan dat ik ze aan elkaar knoop en maar 1x hoef om te rijden :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:14

Ben ov zo verdomd zat.. ik reis nu ongeveer 2x per week nog... en elke keer weer is het raak :( :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:16

Gianti schreef:
Ben ov zo verdomd zat.. ik reis nu ongeveer 2x per week nog... en elke keer weer is het raak :( :n

Wat is er dan raak? Want ik reis 4 á 5 keer pw naar Amsterdam en ik heb 1 keer vertraging gehad. Welk traject rijd jij?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:17

Tja ik reis ook nog steeds 5-6x per week en zelden iets aan het handje. Ik blijf afkloppen dat het voor altijd zo goed blijft gaan.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:24

Afbeelding

Vandaag ziet het er zo uit :( tot nu toe elke keer minimaal 15 min vertraging en vaker dat trein totaal noet rijd, werkzaamheden, storingen, langere vertraging

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:05

Jeetje gianti wat waardeloos zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:10

Maar is het ook niet zo dat ze veel werkzaamheden juist in het weekend plannen omdat er doordeweeks gewoon veel reizigers zijn?

Dan is het natuurlijk ruk als jij uitgerekend in het weekend met het OV moet, maar goed ze moeten toch een keer werkzaamheden uitvoeren en het klust toch wat lastiger om 3 uur 's nachts.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:11

Ze klussen ook geregeld in de nacht dan doet het nacht net vervelend :D. Maar is wel beter dan het hele weekend maar vaak kan het gewoon niet in de nacht gedaan worden i suppose

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:11

Oke ik haat op dit moment ov chipkaart ook verschrikkelijk |o mijn kaart was gejat... Dus braaf nieuwe bestelt... staat mijn student ov er niet op en ook niet klaar |o en heb dus voor een keer maar de variant van 11 euro gedaan dat het wel klaarstaat, ipv 7.50 nieuwe kaart en zelf Koppel |o

Ik reis meestal juist doordeweeks aangezien ik weekov heb :P (dit was overigens geen werkzaamheden maar storing..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:33

Hier reden van het weekend ook geen treinen ivm werkzaamheden :)) mn dochtertje vond het jammer, die rent normaal 16 keer per uur naar het raam TREIN TREIN!

Ik heb met de personentreinen ook geen probleem.. maar het aantal goederentreinen is inmiddels verviervoudigd en ze rijden ook harder. 'Ijn tv hangt te trillen aan de muur en ik zit te schudden op bank of in bed als ze langsdenderen :x

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:02

Ik reis elke dag op en neer van Nijkerk naar Den Bosch. En als ik me dan bedenk hoe super veel treinen er elk moment rijden, dan vind ik het niet erg als er af en toe een trein niet rijdt. De reden is altijd goed, ze laten een trein niet zomaar niet rijden. Nou kan ik meestal makkelijker een les missen dan iemand zijn of haar werk, maar als een trein niet rijdt scharrel ik wel wat rond op het station. :D

Is niet echt een ergernis natuurlijk, even denken. Ik ben pas wel in Amersfoort de sprinter 'uitgestuurd'; ''Iedereen naar Utrecht Centraal, ga maar met de intercity verder want die gaat ivm met vertraging eerder dan deze sprinter.'' Dus iedereen naar utrecht ging eruit, en hoppa weg was de sprinter. :+ Niks minder snel dan de intercity. Maarja, kon er wel om lachen :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:00

Ik dacht dat ik niet bozer kon worden... Dus wel!!! Heb dus telefonisch nieuw en ov aangevraagd, studenten reisprocudt zou erop staan.. staat er dus niet op... ik bel.. is het opgezegd!!! |o |o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:55

Buschauffeur gaat gewoon even een broodje halen onderweg. Word ik geïrriteerd van want ik moet m'n overstap halen en anders moet ik een half uur wachten en daar heb je ook gewoon pauze voor

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:39

Wie weet is de pauze van die man wel weg gevallen omdat hij ergens vast heeft gestaan in het verkeer, heeft hij zijn brood vergeten en is hij flauw aan het worden van de honger.......

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:42

Inoterry schreef:
Wie weet is de pauze van die man wel weg gevallen omdat hij ergens vast heeft gestaan in het verkeer, heeft hij zijn brood vergeten en is hij flauw aan het worden van de honger.......

Dat is toch niet het probleem van de reiziger? :+

Je weet dat je moet werken. :+

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:46

MarlindeRooz schreef:
Inoterry schreef:

Dat is toch niet het probleem van de reiziger? :+

Je weet dat je moet werken. :+

Ik mag ook niet in de horeca drinken als het smoor druk is.. dan heb ik ook pech.

En waarom neemt hij dan niet zelf brood mee van huis?
Zeker als daardoor vertraging ontstaat vind ik dat je eventueel als je echt honger hebt even navraag zou kunnen doen of bepaalde mensen een aansluiting moeten halen!

Weet nog dat ze hier wel eens nog 5 minuten gingen kletsen met collega's, ja dan haal je je overstap bij de volgende halte niet meer. Echt frustrerend altijd.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:49

Goh, een buschauffeur is ook maar een mens en kan ook zijn brood thuis wel eens vergeten. En niet het probleem van de reiziger als hij flauw van de honger achter het stuur zou zitten? Een buschauffeur is nog steeds wel verantwoordelijk voor de mensen in zijn bus dus kan hij beter helder en alert blijven en als een broodje halen en dat opeten daarbij helpt zie ik het probleem niet.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:53

Inoterry schreef:
Goh, een buschauffeur is ook maar een mens en kan ook zijn brood thuis wel eens vergeten. En niet het probleem van de reiziger als hij flauw van de honger achter het stuur zou zitten? Een buschauffeur is nog steeds wel verantwoordelijk voor de mensen in zijn bus dus kan hij beter helder en alert blijven en als een broodje halen en dat opeten daarbij helpt zie ik het probleem niet.

Maar dan geef je dat toch aan bij de reizigers? Stel je hebt er eentje die over 2 haltes er uit moet en 3 minuten overstap tijd heeft dan kan je nog best diegene even afzetten of wellicht is iemand in de bus zo aardig die wat eten voor hem heeft.
Als je niks zegt en gewoon de bus stil zet en eten gaat halen maak je mij echt kwaad.
We betalen notabene er voor.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:59

Als hij het had aangegeven bij de reizigers waren er waarschijnlijk net zo goed mensen kwaad geworden en loop je des te meer risico op een discussie. Bovendien word er, bij ons in elk geval, duidelijk gewaarschuwd om geen etenswaren aan te nemen van reizigers en het zeker niet op te eten. Er ooit eens een conducteur bijna overleden aan een overdosis nadat hij een bonbon had aangenomen van keurig uitziende, oudere mensen waar dus drugs in bleken te zitten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:10

Sorry hoor maar ik vind het echt belachelijk. Bovendien stond de persoon waarbij hij het broodje ging halen niet eens buiten maar ging de buschauffeur z'n bus uit en het zaakje in.
Ik werk zelf in de supermarkt maar kan soms door omstandigheden ook niet m'n pauze op tijd krijgen. En dan moet ik ook doorbikkelen tot ik de mogelijkheid krijg om wel te eten. Mensen zijn afhankelijk van minuten om over te stappen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:14

Inoterry schreef:
Als hij het had aangegeven bij de reizigers waren er waarschijnlijk net zo goed mensen kwaad geworden en loop je des te meer risico op een discussie. Bovendien word er, bij ons in elk geval, duidelijk gewaarschuwd om geen etenswaren aan te nemen van reizigers en het zeker niet op te eten. Er ooit eens een conducteur bijna overleden aan een overdosis nadat hij een bonbon had aangenomen van keurig uitziende, oudere mensen waar dus drugs in bleken te zitten.

Tja dan heeft hij pech toch?
Ik vind het niet kunnen dat je zonder overleg je bus stil zet en reizigers daardoor hun overstap missen.
Ik zou een klacht indienen!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:16

En zo heeft iedereen zijn mening er over. Ik ken de beweegredenen van de man niet, maar kan er me wel een paar voorstellen waardoor ik hem kan snappen. Het kan ook zijn dat het hem allemaal geen ruk meer kan schelen en het gewoon een hufter is. Zolang ik de beweegredenen niet weet ga ik er ook niet over oordelen.