Confessions....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Confessions....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:52

Chin chan :') epic

Ik moest eerst buiten me vermaken en dan mocht tv aan , ik had geen vriendinnetjes dus fietse hele dorp door. Was dan zo uur verder en dan had 1 van mijn zussen wel de zapper pff

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:53

Ik kan mensen die aankomen met wazige sites met 'betrouwbare' informatie en roepen dat het dé waarheid is niet serieus nemen. Dan denk ik wel eens: ben je nou zo dom of doe je het er gewoon om?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:28

Ik lust helemaal geen warme chocomel, word er echt heel misselijk van. Maar toch neem ik het in de winter altijd voor de slagroom :')

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:30

Ik vind het irritant dat ze het op het weerbericht buiwen zeggen terwijl die dingen buien (bui-jen) heten. Maar de arme mensen komen gewoon uit west Nederland en weten niet beter.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:31

Ik hoef maar 5 pagina's te leren vandaag en nog krijg ik het niet voor elkaar omdat ik veel te afgeleid ben ^^'

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:36

Ik zit zoveel in de bus dat ik net in een korte vlaag de stopknop zocht in de trein waar ik al 6 jaar mee reis. :+

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:42

Ik heb op deze dag stage alle ongelezen berichten van topics die ik volg bijgelezen :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:04

Amira_ schreef:
Ik lust helemaal geen warme chocomel, word er echt heel misselijk van.

Jaaaaaa! Ik wist wel dat er mensen waren zoals ik!
Iedereen kijkt mij altijd zo raar aan als ik zeg dat ik geen warme chocomelk lust...

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:10

friesam schreef:
Ik vind het irritant dat ze het op het weerbericht buiwen zeggen terwijl die dingen buien (bui-jen) heten. Maar de arme mensen komen gewoon uit west Nederland en weten niet beter.

Jaaaa precies dit :') _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:11

Woon in het westen maar heb nog nooit buiwen gehoord of zelf gezegd hoor... :')

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:12

Daenerys schreef:
friesam schreef:

Jaaaa precies dit :') _/-\o_

En Uiwen op je broodje hamburger natuurlijk

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:12

Ik zat net ook in de trein van *zet Gronings accent aan* "amesfoowrt - Zwolle - steejwijk - hereveejn - Leeuwwwarde" ZUCHT. :')

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:15

Ik ben net met volle galop tegen een paaltje geknald met mijn knie en durf thuis eigenlijk niet te vertellen dat dit gebeurd is omdat mijn ego gewoon te groot is :x maar ik loop hartstikke mank met een knie die twee keer zo dik is, dus ze komen er uiteindelijk toch achter. :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:20

MayDayParade schreef:
Ik ben net met volle galop tegen een paaltje geknald met mijn knie en durf thuis eigenlijk niet te vertellen dat dit gebeurd is omdat mijn ego gewoon te groot is :x maar ik loop hartstikke mank met een knie die twee keer zo dik is, dus ze komen er uiteindelijk toch achter. :')

Hahaha hier ook! Paard stond op de zeikant van mijn voet en er kraakte echt wat.
This nu helemaal blauw en dik maar heb nog niks gezegd :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:24

MarlindeRooz schreef:
Ik zat net ook in de trein van *zet Gronings accent aan* "amesfoowrt - Zwolle - steejwijk - hereveejn - Leeuwwwarde" ZUCHT. :')

Je moet je accent nog even oefenen :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:25

_sharonnn schreef:
MarlindeRooz schreef:

Godzijdank heb ik geen accent (meer) haha. Maar gronings typen is rottig. -O-

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:34

Ik zou heel graag het paardrijden weer oppakken, maar ik ben bang dat ik niet meer durf :(

Confession, ik schaam mij soms voor mijn Rotterdams accent. Ondanks dat ik trots ben op mijn Nederlandse afkomst, merk ik dat ze mij niet altijd even serieus nemen (zelfs tot uitlachen toe) hier in België. Het is ook een combinatie geworden van plat Rotterdams en het Vlaams/Antwerps :') Krijg beide talen niet niet meer gescheiden. Zelfs met typen begin ik het moeilijk te krijgen.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:48

_sharonnn schreef:
MarlindeRooz schreef:

Toen ik dit las, dacht ik, mmm ik heb toch een andere Gronings geleerd :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:50

Haha nou inderdaad Ladybird! :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:00

Accenten heerlijk :')

Mijn confession: hoe ouder ik word, hoe meer ik ga praten zoals mijn familie. Ik heb altijd hartstikke netjes gesproken, alleen heb ik een enorme zachte G. Tegenwoordig praat ik zo zuidelijk dat mensen altijd aan mij vragen of ik uit Brabant of Limburg kom (Oke oke, ik ben geboren in Helmond O:) ). Opgegroeid in Gelderland (wel vlakbij de grens van Brabant). En ik vind het geweldig, want ik woon en studeer nu in Amsterdam. Ze lachen me altijd uit om mijn zachte G en de manier waarop ik dingen zeg _O-

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:03

Ghostattack schreef:
Accenten heerlijk :')

Mijn confession: hoe ouder ik word, hoe meer ik ga praten zoals mijn familie. Ik heb altijd hartstikke netjes gesproken, alleen heb ik een enorme zachte G. Tegenwoordig praat ik zo zuidelijk dat mensen altijd aan mij vragen of ik uit Brabant of Limburg kom (Oke oke, ik ben geboren in Helmond O:) ). Opgegroeid in Gelderland (wel vlakbij de grens van Brabant). En ik vind het geweldig, want ik woon en studeer nu in Amsterdam. Ze lachen me altijd uit om mijn zachte G en de manier waarop ik dingen zeg _O-

Ik kom uit noord-holland en studeer doordeweeks in brabant en ik heb precies het tegenover gestelde :P Ik praat met een harde G en dat zijn ze niet gewend xD.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:10

Oh ja, dat probleem heb ik ook soloro.. Als Gelderlander met een harde G en een rollende R in Limburg waar ze je echt aankijken alsof je gek bent.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:12

En plat proat'n in twente :D :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:17

Ik ben geboren in Leeuwarden maar vrij vroeg verhuisd naar Almere en praatte ook altijd redelijk ABN. Maar nu studeer ik alweer 2/3 jaar in Leeuwarden en niemand hier geloofde dat ik er ook vandaan kom omdat ik zo "normaal" praat. Alleen begin ik ook weer steeds meer Liwwadders te praten en geloven ze me wel dat ik hier ook vandaan kom :')

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:18

confession: ik heb geen idee wat een harde of zachte g is (ben van belgië, enig idee met welke g wij praten? :+ )