
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sannert schreef:Procent schreef:Ik vraag me al een hele tijd af wat die cijfers betekenen in Oostenrijk bij de voordeuren! Volgens mij zijn er altijd 3x2 getallen met een sterretje erbij. Zoiets oid: *12-34-56
Wat is dit
Bedoel je dit
http://forum.viva.nl/forum/overig/wat-s ... sages/3476
Sokje_6 schreef:Sammie schreef:ik heb een dvd serie, waarin een ep ook over zwarte gaten gaat. Dan zit je ook af en toe van hmm oke, hmm ja, hmm huh wat errr? huh.. iemand nog een koekje?
![]()
Blij dat dit iets beter te begrijpen is.Tof dat iedereen het zo leuk vindt!
Is bumperkleven op de fiets ook verboden?
Cowboy55 schreef:_Elke schreef:ja dat bedoel ik, wanneer je hem laat opkomen.
Ik denk dus altijd dat ik dan over de kop sla door de enorme rem kracht ofzo.... Dat je je motor opblaast , gaat die dan ook ontploffen?
Nee, je slaat niet over de kop. Er komt ook geen remkracht vrij....tenzij je zelf remt. De auto remt in elk geval niet 'vanzelf' omdat de motor klapt
love_western schreef:De keer dat mijn remvloeistof lekte en dus niet kon remmen. Heb ik auto afgeremd door terug te schakelen. Dan remt ie op de motor af.
Nooit aangedacht dat ik ook kon remmen met handrem
eilleen333 schreef:love_western schreef:De keer dat mijn remvloeistof lekte en dus niet kon remmen. Heb ik auto afgeremd door terug te schakelen. Dan remt ie op de motor af.
Nooit aangedacht dat ik ook kon remmen met handrem
Wat is de beste optie met een automaat dan? Ik heb een keer gehad dat mijn gas bleef hangen (echt super in een automaat, die schakelde gewoon verder, dus ik vloog over de 70 weg, en moest echt alle zeilen bijzetten om genoeg te kunnen remmen, de weg te kunnen verlaten en de motor uit te zetten).
Inmiddels is dat gemaakt natuurlijk, maar als je behoorlijk snelheid hebt in een automaat, wat is dan wijsheid?
Cowboy55 schreef:eilleen333 schreef:
Wat is de beste optie met een automaat dan? Ik heb een keer gehad dat mijn gas bleef hangen (echt super in een automaat, die schakelde gewoon verder, dus ik vloog over de 70 weg, en moest echt alle zeilen bijzetten om genoeg te kunnen remmen, de weg te kunnen verlaten en de motor uit te zetten).
Inmiddels is dat gemaakt natuurlijk, maar als je behoorlijk snelheid hebt in een automaat, wat is dan wijsheid?
Pfffff.....ben geen rijleraar, maar ik zou zeggen: paar keer gas helemaal indrukken en met een schok/heel snel loslaten totdat de gaskabel niet meer 'hangt'. Dus: vol gas en meteen het gas helemaal loslaten. Zo heb ik het gedaan bij een schakelbak die 'hing'. Na 2x trappen kwam ie vrij. Ja, ik had ook de koppeling weg kunnen schoppen maar er was op dat moment (nog) geen haast/gevaar bij dus dat was nog niet nodig.
Alternatief: motor uit zetten MAAR WEL OP CONTACT HOUDEN! De motor gaat dan uit, maar je kunt nog sturen en remmen. LET OP: je verliest ook je stuur- en rembekrachtiging, dus dat wordt wel heel erg zwaar!
eilleen333 schreef:[
Dat truucje van het gas intrappen kreeg ik idd ook mee van de garage, mocht het toch ooit nog gebeuren (oldtimer auto, dus je weet maar nooit wat er in een winter vast gaat zitten ondanks de najaars controle).
Motor uit, maar wel op contact is wel een goeie. Dat zeiden zij ook al, maar ik wist niet dat je dan wel kon sturen. Dat de stuur en rembekrachtiging weg valt is geen probleem, de eerste heb ik sowieso niet, en remmen terwijl de auto vol gas geeft is ook best een uitdaging.
Het was wel geestig toen, ik stond echt vol op de rem, maar ik ben klein van stuk, dus ik duwde mezelf tegen het dak en de stoel naar beneden om genoeg remkracht te maken voor de bocht . En mijn zus trok steeds witter weg van angst. Achteraf kon ik er wel om lachen, maar gevaarlijk is het wel....
Bedankt voor de tips!