Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chasingmood

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:48

Wacht eens even! Jij zit in dezelfde bus als ik? En dat weet ik niet?! :wow:

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:52

Zat, normaal moet ik vanuit Uden naar Nijmegen :')

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:55

Sannert schreef:
Procent schreef:
Ik vraag me al een hele tijd af wat die cijfers betekenen in Oostenrijk bij de voordeuren! Volgens mij zijn er altijd 3x2 getallen met een sterretje erbij. Zoiets oid: *12-34-56

Wat is dit :')

Bedoel je dit
http://forum.viva.nl/forum/overig/wat-s ... sages/3476

Eindelijk hahaha dankjewel!!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:20

Kun je weer rustig slapen haha ;)

Hier gaat de lijnbus ook over de snelweg.
Toen ik nog naar school ging en iedere dag dus met de bus moest, had je smorgens 2 keer lijn 31 omdat het zo druk was. De eerste 31 zat altijd heel vol. De tweede was een stuk rustiger. Ze reden ongeveer dezelfde tijd. Wij reden met de eerste bus rechts en de tweede bus haalde ons links in. Opeens een knal en een hoop glas op onze ramen. De bus was op een voorganger geknalt. Gelukkig was het de tweede die dus minder bezet was zodat iedereen zat. Geen gewonden gelukkig. En heel vaak pakte ik de tweede omdat die zo rustig was, ik had nog over willen stappen, maar ben toch blijven zitten. Die mensen hebben op de vluchtstrook kunnen wachten tot de volgende bus ze kwam oppikken.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:24

Een bus die op een voetganger knalt, zonder gewonden? :o?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:25

VOORganger, niet voetganger ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:28

:') :D

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:29

Oh oliebol :') ik dacht al

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:30

Ik wil nog even terugkomen op het versnelling 1 verhaal.

Een auto wil pas ik de 1 als je onder de 20 km per uur rijd. Kan ook nog wel eens langzamer zijn. Tijdens mijn rijles reed ik een keer 50 en wilde ik naar de 3, maar schakelde ik in de 1. Dus dat ging van mwuuuuuuuuuhh. :Y)

Ik vertelde het m'n vriend en die zei meteen: als je dat voor elkaar krijgt, dan ben je echt ruig, een verrammer. Want je krijgt hem met die snelheid nooit in de 1. Ik dus wel. :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:31

Ik ga pas onder de 10 km terug naar zn 1... Anders altijd 2 :P Langzaam wegrijden beats het schokkerige van terug naar 1 _O-

Oh en wegrijden vanuit zn 3 gaat ook _O-

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:34

Steeph schreef:
Oh oliebol :') ik dacht al

Op de snelweg ook nog eens. :')
Het is al laat he. :D

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 23:19

Sokje_6 schreef:
Sammie schreef:
:') ik heb een dvd serie, waarin een ep ook over zwarte gaten gaat. Dan zit je ook af en toe van hmm oke, hmm ja, hmm huh wat errr? huh.. iemand nog een koekje? :o?

_O-
Blij dat dit iets beter te begrijpen is. :P Tof dat iedereen het zo leuk vindt!

Is bumperkleven op de fiets ook verboden?

Oooh sammy hilarisch...
Ja lekker koekje!

Fiets heeft geen bumper zoals de wet dat bedoeld. Dus er zal ook geen sprake zijn van bumperkleven. Bumperkleven is slechts het verkleinen van de 2 sec regel. Met de lage snelheid van een fiets is die afstand bij 2 sec echt zo klein dat wanneer je die wil verkleinen... Je echt al bovenop hem zit.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 10:38

Cowboy55 schreef:
_Elke schreef:
ja dat bedoel ik, wanneer je hem laat opkomen.

Ik denk dus altijd dat ik dan over de kop sla door de enorme rem kracht ofzo.... Dat je je motor opblaast , gaat die dan ook ontploffen?

Nee, je slaat niet over de kop. Er komt ook geen remkracht vrij....tenzij je zelf remt. De auto remt in elk geval niet 'vanzelf' omdat de motor klapt

Eigen ervaring van die keer dat ik mijn rijbewijs haalde (ik slaagde bij mijn 2e examen).
De examinator was gezellig aan het kletsen, ik zette geroutineerd :n de auto uit versnelling 1 in versnelling 2, hoorde al kletsend dat het tijd werd voor 3 en zette het ding soepeltjes in 1.
Mooi dat we dus collectief voorover gingen: "deze tandwielen" van de 1 kunnen de snelheid die bij de 3 hoort niet aan.
De "klap" die dat geeft maakt dat je afremt, het is niet best voor de motor en het gevaar is, dat je geen remlichten ziet (die reageren op je pedaal, niet op je snelheid).
...okee, ik heb binnen de seconde in mijn spiegel gekeken en weer gekoppeld en het ding in de 2 gezet en een beetje later in de 3. Omdat ik het netjes oploste en verder geen fouten maakte, kreeg ik het papiertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:05

De keer dat mijn remvloeistof lekte en dus niet kon remmen. Heb ik auto afgeremd door terug te schakelen. Dan remt ie op de motor af.

Nooit aangedacht dat ik ook kon remmen met handrem :')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:17

Remmen op de motor door in nood 1 versnelling terug te schakelen is doorgaans veiliger dan de handrem.
De handrem is een fysieke blokkade en als je te hard gaat, kun je idd over de kop gaan.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:30

love_western schreef:
De keer dat mijn remvloeistof lekte en dus niet kon remmen. Heb ik auto afgeremd door terug te schakelen. Dan remt ie op de motor af.

Wat is de beste optie met een automaat dan? Ik heb een keer gehad dat mijn gas bleef hangen (echt super in een automaat, die schakelde gewoon verder, dus ik vloog over de 70 weg, en moest echt alle zeilen bijzetten om genoeg te kunnen remmen, de weg te kunnen verlaten en de motor uit te zetten).
Inmiddels is dat gemaakt natuurlijk, maar als je behoorlijk snelheid hebt in een automaat, wat is dan wijsheid?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:32

En ik heb er nog eentje, heb er ook een topic over: eilleen333 @ [LZP] Telefoon stuk na reparatie, consumentenrecht bij reparatie?

Als je een item wegbrengt voor reparatie (buiten de garantie, en niet bij de verkoper, maar bij een andere partij), wat zijn dan je rechten als je het product in een minder goede staat terugbrengt dan dat je hem weg bracht? Ik kan dit echt niet vinden via internet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:38

eilleen333 schreef:
love_western schreef:

Wat is de beste optie met een automaat dan? Ik heb een keer gehad dat mijn gas bleef hangen (echt super in een automaat, die schakelde gewoon verder, dus ik vloog over de 70 weg, en moest echt alle zeilen bijzetten om genoeg te kunnen remmen, de weg te kunnen verlaten en de motor uit te zetten).
Inmiddels is dat gemaakt natuurlijk, maar als je behoorlijk snelheid hebt in een automaat, wat is dan wijsheid?

Pfffff.....ben geen rijleraar, maar ik zou zeggen: paar keer gas helemaal indrukken en met een schok/heel snel loslaten totdat de gaskabel niet meer 'hangt'. Dus: vol gas en meteen het gas helemaal loslaten. Zo heb ik het gedaan bij een schakelbak die 'hing'. Na 2x trappen kwam ie vrij. Ja, ik had ook de koppeling weg kunnen schoppen maar er was op dat moment (nog) geen haast/gevaar bij dus dat was nog niet nodig.

Alternatief: motor uit zetten MAAR WEL OP CONTACT HOUDEN! De motor gaat dan uit, maar je kunt nog sturen en remmen. LET OP: je verliest ook je stuur- en rembekrachtiging, dus dat wordt wel heel erg zwaar!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:49

Cowboy55 schreef:
eilleen333 schreef:

Pfffff.....ben geen rijleraar, maar ik zou zeggen: paar keer gas helemaal indrukken en met een schok/heel snel loslaten totdat de gaskabel niet meer 'hangt'. Dus: vol gas en meteen het gas helemaal loslaten. Zo heb ik het gedaan bij een schakelbak die 'hing'. Na 2x trappen kwam ie vrij. Ja, ik had ook de koppeling weg kunnen schoppen maar er was op dat moment (nog) geen haast/gevaar bij dus dat was nog niet nodig.

Alternatief: motor uit zetten MAAR WEL OP CONTACT HOUDEN! De motor gaat dan uit, maar je kunt nog sturen en remmen. LET OP: je verliest ook je stuur- en rembekrachtiging, dus dat wordt wel heel erg zwaar!

Dat truucje van het gas intrappen kreeg ik idd ook mee van de garage, mocht het toch ooit nog gebeuren (oldtimer auto, dus je weet maar nooit wat er in een winter vast gaat zitten ondanks de najaars controle).
Motor uit, maar wel op contact is wel een goeie. Dat zeiden zij ook al, maar ik wist niet dat je dan wel kon sturen. Dat de stuur en rembekrachtiging weg valt is geen probleem, de eerste heb ik sowieso niet, en remmen terwijl de auto vol gas geeft is ook best een uitdaging :P .
Het was wel geestig toen, ik stond echt vol op de rem, maar ik ben klein van stuk, dus ik duwde mezelf tegen het dak en de stoel naar beneden om genoeg remkracht te maken voor de bocht . En mijn zus trok steeds witter weg van angst :P . Achteraf kon ik er wel om lachen, maar gevaarlijk is het wel....

Bedankt voor de tips!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:10

eilleen333 schreef:
[
Dat truucje van het gas intrappen kreeg ik idd ook mee van de garage, mocht het toch ooit nog gebeuren (oldtimer auto, dus je weet maar nooit wat er in een winter vast gaat zitten ondanks de najaars controle).
Motor uit, maar wel op contact is wel een goeie. Dat zeiden zij ook al, maar ik wist niet dat je dan wel kon sturen. Dat de stuur en rembekrachtiging weg valt is geen probleem, de eerste heb ik sowieso niet, en remmen terwijl de auto vol gas geeft is ook best een uitdaging :P .
Het was wel geestig toen, ik stond echt vol op de rem, maar ik ben klein van stuk, dus ik duwde mezelf tegen het dak en de stoel naar beneden om genoeg remkracht te maken voor de bocht . En mijn zus trok steeds witter weg van angst :P . Achteraf kon ik er wel om lachen, maar gevaarlijk is het wel....

Bedankt voor de tips!

Graag gedaan....en goed om te weten dat ik altijd nog kan gaan werken als adviseur bij een garage! :D

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:37

Wel op contact houden is dan idd belangrijk (hoewel mssn minder relevant bij een oldtimer), aangezien bij moderne auto's anders het stuur in stuurslot kan springen. Da's ook niet lachen bij enige snelheid. :/

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:18

Goeie tips!! Wat ik wel weet is dat ik um maar niet in z'n één zet op de snelweg hihi toch zonde van de motor.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:22

Ik zit hier met plaatsvervangende paniek joh als ik jullie verhalen lees!!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:30

Dat automaat verhaal pooeehh, doodeng lijkt me dat! Ik rij automaat maar nu weet ik wel wat ik moet doen als zoiets gebeurd :')

Ik vraag me af hoe ze vanavond en morgen mensen gaan tellen hier op Appelpop, aangezien er maar max 40.000 mensen tegelijk op het terrein mogen zijn.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:34

Bij de meeste gratis festivals staan bij de ingangen beveiligers met clickers om te mensen te tellen