Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:39

Ook een keer mee gemaakt. Kaartje werd ingenomen. was een retourtje. Dus de terugweg moest ik een nieuw kaartje kopen.
Heb ook een keer mee gemaakt dat de tweedeklas helemaal vol zat en die dag veel gestaan had, dus pijn in mijn been. Heel lief gevraagd of ik eersteklas mocht zitten voor dat ene keertje. Mijn schattigste gezicht opgezet en ja hoor het mocht Haha!

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:06

xMendy schreef:
Dat had ik ook een keer Ils, maar gelukkig moest ik alleen een nieuw kaartje kopen nadat ik mn vrouwelijke charmes in de strijd had gegooid ROFL

Foei Men! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:37

Ik had laatst, kon mijn OV kaart niet vinden in de trein. Dus ik lichtelijk in paniek, want ik had hem daarvoor nog gebruikt om de tram in te gaan in Amsterdam. Dus conductrice heel begripvol, vroeg waar ik heen moest, dus ik gezegd waarheen. Kwam ze voordat ik eruit moest even kijken of ik hem alweer gevonden had. Was gelukkig wel het geval Lachen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:51

laatst in de trein was een vrouw haar kortingskaart vergeten mee te nemen..
normaal is dat dus (geloof ik) 35 euro boeten, en de kosten van t kaartje .
conducteur had haar nu enorm gematst door gewoon te zeggen : je mag meereizen tot amsterdam (Waar ze naar toe moest) maar ik neem je kaartje wel in.
kwam ze even later terug (conducteur stond toen bij mij) helemaal wild en boos dat ze dat kaartje terug wilde enz enz.
conducteur heeft 20x uitgelegd dat ze echt enorm gematst was.
en dat hij het ook op de officiele manier kon doen, wat haar 70 euro zou kosten (waren met zn 2en).
maar nee..dat snapte ze niet.. ik dacht echt..pfffff mens..denk nou eens na!!

mja, ik ben, wonderbaarlijk!! (afkloppen!!) mn ov t hele afgelope jaar nog niet een keer vergeten...echt..WOW.. super knap van mezelf..sta er helemaal versteld van! (ik ben zo'n complete chaoot, altijd mn telefoon kwijt, altijd mn sleutels kwijt, zelfs kleren raak ik op de een of andere manier kwijt, ze verdwijnen gewoon ofzo).
hoop dat t zo gaat blijven de komende jaren!

ik heb wel eens, dat ik in t weekend van of naar mn vriend ga (2 uur met t ov, en heb weekov kaart, dus in t weekend moet ik een kaartje kopen), dat ik gewoon een kaartje heb gekocht, en dat ik dan gecontroleerd word in de trein dan laat ik uit automatisme mn ov kaart zien..
soms lopen die conducteuren ook gewoon door, ook automatisme denk ik..
maar dan bedenk ik me opeens dat ik een kaartje heb gekocht Tong uitsteken die moet natuurlijk gestempeld worden Tong uitsteken zonde anders ^^ heb ik m 'voor niets' gekocht.

weekendje antwerpen heen en terug met de trein was super gegaan..
heenweg 20 minuutjes vertraging..
terug weg onverwacht een trein eerder gepakt (die 35 minuten vertraging had dus er nog stond).
trein zat wel echt bom en bom vol (half 1 vertrokken we uit antwerpen)..mja..
was goed te doen dus ..terug weg duurde voor ons gevoel wel uuuuuren..maar we waren (/zijn) allebei wel ziek..dusja

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 23:53

Ik hou van met de trein reizen. Lovers

Nou kost het me ook niks, heb zo'n vrij reizen pas van Prorail/NS. Lachen
Pasje is 1eklas dus lekker rustig meestal. Lachen

Paar vrienden van mij wonen ook redelijk ver weg (ong. 1,5h met de trein), dus dat is dan mooi handig. Haha!

Heb wel regelmatig dat dan juist die trein die ik moet hebben niet rijd ofzo, nou moet ik altijd overstappen oid. op Amersfoort CS dus dan kan ik altijd de trein erna nemen want die stopt daar toch. Vork

Lachen

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 00:48

In 2006 had ik nog een weekend OV en dan mocht je doordeweeks pas ná 09.0u met korting reizen. Laten de treinen bij mij nou net om 10 voor het heel vertrekken. Clown
Of anders gelijk een half uur later.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 01:03

Unwritten schreef:
Op Amsterdam moet ik wel eens rennen, maar dat komt meer omdat ik savonds geen zin heb om een half uur te wachten Lachen Vind rennen op het station ook altijd wel leuk, en maar mensen ontwijken *LOL*

Trouwens, weet iemand dat? Van Rotterdam naar Amsterdam met de NS Hispeed Intercity, (geen thalys) kan je daar gewoon zo met je studenten OV in?

Daar kan je gewoon in stappen, in de spits zit dat ding echt vol. Je mag alleen niet buiten Nederland reizen met die trein, maar je kan wel binnen Nederland met die trein reizen.[/quote]

Ok Lachen Dan kan ik dat van de week eens proberen als alternatief voor een uur met de sprinter in de spits (ook lekker vol)[/quote]

hihi bedoel je de sprinter van a-dam naar rotterdam en terug zit altijd vrijdags en smaandags in die trein moet altijd nar nieuwerkerk xD..
maar kan je nou ook in de thalys met gewoon kaartje rijden?naar rotterdam ofzo??hoelang doe die Hispeed trein er eigenlijk over heen en weer??

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 01:08

Voor de Thalys moet je altijd reserveren en een apart kaartje kopen. Of je nou binnen of buiten Nederland rijdt. Knipoog

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 01:11

ik denk dat ik blind ben want ik rij al bijna 1,5 jaar met de sprinter vanuit a-dam naar nieuwerkerk en denk dat ik nog nooit die Hispeed trein heb gezien xD

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:05

_Marjon_ schreef:
In 2006 had ik nog een weekend OV en dan mocht je doordeweeks pas ná 09.0u met korting reizen. Laten de treinen bij mij nou net om 10 voor het heel vertrekken. Clown
Of anders gelijk een half uur later.

Zoiets heb ik ook een keer gehad. Had ik zo'n weekendkaartje gekocht, maar die geld pas vanaf vrijdagavond 19:00. Bij ons vertrekt de trein dus ook om 10 voor... Kwam precies om 19:00 de conducteur langs Tong uitsteken Maar die snapte natuurlijk ook wel dat ik die trein van 18:50 had genomen. Werd ze nog boos ook.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:15

Dat is bij mij altijd een punt van twijfel, koop ik nou een weekendkaart of niet.
Komt voor mij vaak wel heel erg voordelig uit omdat ik zulke weekenden vaak naar groningen ga.. Een retour scheelt bijna 15 euro!!!!!!!!!!!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:19

buster4ever schreef:
ik denk dat ik blind ben want ik rij al bijna 1,5 jaar met de sprinter vanuit a-dam naar nieuwerkerk en denk dat ik nog nooit die Hispeed trein heb gezien xD

Volgens mij rijden de internationale treinen naar België via Schiphol, Den Haag en dan naar Rotterdam en verder. Ik zie ze regelmatig langskomen ergens tussen thuis - Schiphol. En andere internationale naar Duitsland zie ik wel regelmatig op Utrecht CS en heel soms een op Schiphol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:55

Ik hou van mijn OV-kaartje. Lovers Ik ga lekker met de trein 1 stationnetje verder nu.. ga niet fietsen in de regen. Nagelbijten / Gniffelen Dat doe ik met OV toch makkelijker merk ik..

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:28

Ik vind eigenlijk niet dat ze heel streng zijn bij de NS, ik ben tot nu toe eigenlijk altijd gematst... en ik verzeker je, ik ben een slodde(r?)vos... Clown trouwens niet expres hoor!

-trajectkaart vergeten ( meerdere malen)
-kaartje kwijt ( ook vaker)
-kaartje vergeten te kopen Gestoord ( dat is echt een domme actie.was zo in de war, gewoon station opgelopen en in trein gaan zitten...)
-doodleuk ( had het niet in de gaten hoor!) een kaartje van de vorige dag tonen... en als de conducteur je vreemd aankijkt net zo vreemd terug kijken Bloos ... hihi en vervolgens krijg je gewoon je kaartje terug en loopt hij door!
- Met korting reizen terwijl je dat niet mag... ook vaker meegemaakt. Maar dan reis ik heen met iemand met korting, en vergeet ik spontaan dat ik alleen terug moet...
- verkeerde kaartje geven ( had een retourtje amersfoort-utrecht en eentje Utrecht-rotterdam, was vlak voor amersfoort en ik gaf kaartje utrecht-rotterdam..)En conducteur doodleuk stempelen haha.

Maar goed, nog nooit een boete gehad... Komt vast door mijn onschuldige koppie Haha!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:25

Dan heb je wel echt geluk gehad steeds vamp Tong uitsteken Als ik iets "illegaals" doe straal ik dat altijd al uit volgens mij. Word dan ook altijd wel gepakt zeg maar.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:49

Misser schreef:
@Roskur: inderdaad banketstaaf, maar ik snap het ook wel een beetje. Want iedereen gebruikt natuurlijk als smoes dat ie het niet wist, vergeten was etc. en zo'n conducteur weet dan niet dat jij het écht vergeten bent. Ze willen het ook nog wel eens omroepen tegenwoordig, ook bij de trein van 8.59, dat je nog niet met korting mag reizen..

Kweet niet hoor, waarom zou ik nou weer een korting-kaartje kopen als ik wil zwart-rijden, voor die 1 euro verschil, dan zou ik toch gewoon helemaal geen kaartje kopen...? Clown

Vreemd genoeg worden ze overigens wel ineens een stuk beleefder bij mensen boven de 40 / 50... Clown

En ja, dat ik een boete krijg die ene keer vind ik tot daar aan toe, regels zijn nu eenmaal regels - ik ben zelf zoals ik zei iemand die waar mogelijk regels volgt, en ik vond het ook heeeel erg (ja, stom eigenlijk Bloos. maar toch is het zo!) dat ik toen een boete kreeg wat dat betreft, helemaal zo onverwacht want ik dacht dat ik netjes een goed kaartje had... vandaar ook dat ik hier nogmaals het kwijt moet, whahaha - maar ik vind het dan compleet onnodig van zo'n man om te gaan vertellen dat ik aan het liegen ben terwijl dat niet zo is, en ge-ergerd en boos tegen mij te praten alsof ik een of andere dief ben ofzo..... Scheve mond

Zo ook een keer met de fiets met de trein, en de fietscoupee zat vol dus ik had mijn fiets bij een andere, waar nog ruimte was, gezet. Er zat ook een dame van een jaar of 50, 60 bij ons. Lachen Kwam de conducteur binnen en schreeuwde naar me wat die fiets hier in hemelsnaam deed want dit is niet de fietscoupee. Ziet hij de oudere vrouw, en ineens - op een superlieve toon... - "oh, of is 'ie van u, mevrouw?" Mijn mond viel zowat open van verbazing, ik voelde me ineens toch wel een beetje minderwaardig in de ogen van die man. Rolleyes Toen hij erachter kwam dat het dus toch mijn fiets was (en ik had hem netjes opzij gezet en erbij blijven staan zodat ik zeker wist dat ie niet in de weg stond) en ik stamelde dat de fietsencoupee vol was zei hij dat ik hem toch maar in de fietsencoupee moest zetten volgende station... Dus ik rennen (ik hou helemaaaaal niet van dat soort dingen, helemaal niet in een stoptrein...) en toen ik voor de fietsencoupee stond zat ie stampvol. Zo vol dat er zelfs fietsen op de fietsen lagen. Rolleyes (ja, dat bouwwerk stond vast veel minder in de weg als mijn ene fiets in die andere ruime tussen-dinges... kon niemand langs Clown) De conducteur kwam van die kant, en toen we er dus vlak voor stonden zag je hem even verderop op z'n fluitje fluiten, hij keek nog even boos naar me, en toen vertrok de trein.

Ik reis dus liever niet met de fiets Clown. En het liefst alleen met OV, eerlijk gezegd zal ik wel wat treurig zijn als ik straks ben afgestudeerd en geen OV meer heb, dan ga ik me namelijk weer de pleuris stressen elke keer als ik met de trein ga... Scheve mond

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:53

Vamp, dan heb jij zeker veel mazzel. Lachen Het ligt er denk ik net aan wat voor conducteur je hebt... Ik heb dus maar een keer in de 8 jaar dat ik regelmatig trein - en dan nog per ongeluk ook - met een fout kaartje gereisd om 8.55 met korting, en toen kreeg ik gelijk boete + geheel extra kaartje zonder korting en werd er tegen me gepraat alsof ik weet ik veel wat allemaal had gedaan...... Scheve mond

Het flauwe is ook nog dat hij alleen naar mij toe ging voor we op het station waren waar ik moest zijn, omdat de jongens naast mij eigenlijk eerst waren, maar nog hun spullen pakten en ik het gelijk aanbood, denkend dat ik een goed kaartje had...... Toen we er waren kregen die andere jongens dus ook een boete, als ik niet had aangeboden had hij hen gewoon gelijk beboet en had ik nergens last van gehad omdat we er dan al waren geweest... Typisch ik weer. Huilen van het lachen

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:55

Vind het ook wel leuk met de trein.... vooral als het een beetje druk is.... lekker mensen kijken... is ook een grote hobby van me. of mensen aan gaan staren, ook als ze terugkijken worden ze zenuwachtig van.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:59

Ik hou er helemaaaaaal niet van met de trein te gaan..
Ben 1 jaar gestalkt en sinds dien ben ik altijd angstig in de trein... Nagelbijten / Gniffelen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:03

ag kheb t ook keer gehad kan altijd vanaf heiloo 2 treinen pakken naar rotterdam via haarlem of a-dam..
ik dus keer vliegende bonje gehad met een conducteur omdat ik via haarlem reisde naar nieuwerkerk..
ja en ik moest maar de trein naar a-dam pakken want ik reed harstikke om en dan was me kaartje niet geldig en weet ik t allemaal en ik kreeg bijna boete..maar omdat ik gelijk uitstapte en gewoon trein later pakte kreeg ik die niet

maar wtf boeit t als ik iets vroeger op station ben en ik ook via de andere weg naar mijn bestemming kan komen is dat toch niet zo'n big issue??

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:10

Hmm dat vind ik wel erg vreemd, ik reis voor naar groningen met 2 verschillende trajecten; leiden-schiphol-groningen.. of leiden-utrecht-(amersfoort)-groningen. En dat doe ik met dezelfde soort kaartje.
Wel erg vaag Scheve mond

(ik heb ook wel eens meegemaakt in oost europa dat er 2 meiden met treinkaart boedapest-bratislava via wenen reisden.. (+4 uur) 4x gecontroleerd, 2 conducteurs deden moeilijk, 2 andere niet. *konden die meiden wat aan doen dat ze in boedapest staakten* Wel grappig het scheelt echt welke conducteur je hebt.. )

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:13

Ik reis 4 uur per dag van mijn huis in zeist naar mijn school in rotterdam.
Ik moet dan met 2 bussen, een metro en een trein. De trein kán fijn zijn: als niet te koud is (zodat je niet loopt te bevriezen als je op het station staat te wachten) en je vervolgens in een heerlijk rustige trein stapt, dan geniet ik er ook wel eens van.
Maar er zijn voor mij meer nadelen dan voordelen om met de trein te reizen!

1 groot voordeel zorgt ervoor dat ik het toch altijd doe: benzine kost een vermogen, en met mijn ov is de trein gratis..

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:28

Ik heb vandaag perongeluk nog zwartgereden ROFL

Ik had vanochtend om 8 uur een enkeltje gekocht, omdat me kortingskaart nog niet geldig is voor 9 uur. Dus ik had helemaal bedacht dat ik even in Houten weer een enkeltje met korting terug zou kopen. Zit ik in de trein tussen Maarssen en Breukelen, nog 2 minuten voordat ik uit moest stappen, dacht ik, Faaaack, ben me kaartje vergeten te kopen ROFL

Komt de conducteur er net aan, ik naar hem toe, het hele verhaal uitleggen, en toen moest ik een kaartje kopen op station Breukelen. Dus ik loop de trap af, hij kwam niet mee, ben ik maar gewoon naar huis gefietst. Vork

Stoute ik Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:39

Gisteren naar Zoetermeer Voorweg gereisd. Ik wist van tevoren dat ik daarvoor 4x zou moeten overstappen, het werd 5x omdat de trein in Utrecht ineens zonder stroom zat. Dat werd vrij snel omgeroepen zodra de trein weer even (nood)stroom had, inclusief tijden en perrons van de eerstvolgende treinen richting Gouda.

Vanmorgen vanaf Schiedam terug, bleek in Rotterdam dat de treinen naar Amersfoort niet reden vanwege een stremming. Vier man NS-personeel die iedereen te woord stonden en adviseerden via Den Haag te reizen, dus ik weer langs Schiedam Clown en in Den Haag kon ik mooi meteen op de trein naar Enschede.

Echt, totaal geen problemen mee gehad dat ik 3 uur heen en 3 uur terug heb moeten reizen hoewel ik naar Keulen korter onderweg was. Haha!. Heb eindelijk weer eens een boek van bijna 500 pagina's bijna kunnen uitlezen, ik kon ook elke keer prima zitten en het NS-personeel was snel en volledig met informatie, ook in de spits.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:53

Didoo schreef:
Ik hou er helemaaaaaal niet van met de trein te gaan..
Ben 1 jaar gestalkt en sinds dien ben ik altijd angstig in de trein... Nagelbijten / Gniffelen

Hoe ben je gestalkt dan? Bloos!

Didooooo.... ik ben morgen in Utrecht. Haha! Haha filmfestival voor school. Zij zijn groot en ik is klein!