Heb ook een keer mee gemaakt dat de tweedeklas helemaal vol zat en die dag veel gestaan had, dus pijn in mijn been. Heel lief gevraagd of ik eersteklas mocht zitten voor dat ene keertje. Mijn schattigste gezicht opgezet en ja hoor het mocht
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xMendy schreef:Dat had ik ook een keer Ils, maar gelukkig moest ik alleen een nieuw kaartje kopen nadat ik mn vrouwelijke charmes in de strijd had gegooid
die moet natuurlijk gestempeld worden
zonde anders ^^ heb ik m 'voor niets' gekocht.

Unwritten schreef:Op Amsterdam moet ik wel eens rennen, maar dat komt meer omdat ik savonds geen zin heb om een half uur te wachtenVind rennen op het station ook altijd wel leuk, en maar mensen ontwijken
Trouwens, weet iemand dat? Van Rotterdam naar Amsterdam met de NS Hispeed Intercity, (geen thalys) kan je daar gewoon zo met je studenten OV in?
Dan kan ik dat van de week eens proberen als alternatief voor een uur met de sprinter in de spits (ook lekker vol)[/quote]
_Marjon_ schreef:In 2006 had ik nog een weekend OV en dan mocht je doordeweeks pas ná 09.0u met korting reizen. Laten de treinen bij mij nou net om 10 voor het heel vertrekken.
Of anders gelijk een half uur later.
Maar die snapte natuurlijk ook wel dat ik die trein van 18:50 had genomen. Werd ze nog boos ook. buster4ever schreef:ik denk dat ik blind ben want ik rij al bijna 1,5 jaar met de sprinter vanuit a-dam naar nieuwerkerk en denk dat ik nog nooit die Hispeed trein heb gezien xD
Ik ga lekker met de trein 1 stationnetje verder nu.. ga niet fietsen in de regen.
Dat doe ik met OV toch makkelijker merk ik..
trouwens niet expres hoor!
( dat is echt een domme actie.was zo in de war, gewoon station opgelopen en in trein gaan zitten...)
... hihi en vervolgens krijg je gewoon je kaartje terug en loopt hij door!
Als ik iets "illegaals" doe straal ik dat altijd al uit volgens mij. Word dan ook altijd wel gepakt zeg maar. Misser schreef:@Roskur: inderdaad banketstaaf, maar ik snap het ook wel een beetje. Want iedereen gebruikt natuurlijk als smoes dat ie het niet wist, vergeten was etc. en zo'n conducteur weet dan niet dat jij het écht vergeten bent. Ze willen het ook nog wel eens omroepen tegenwoordig, ook bij de trein van 8.59, dat je nog niet met korting mag reizen..

. maar toch is het zo!) dat ik toen een boete kreeg wat dat betreft, helemaal zo onverwacht want ik dacht dat ik netjes een goed kaartje had... vandaar ook dat ik hier nogmaals het kwijt moet, whahaha - maar ik vind het dan compleet onnodig van zo'n man om te gaan vertellen dat ik aan het liegen ben terwijl dat niet zo is, en ge-ergerd en boos tegen mij te praten alsof ik een of andere dief ben ofzo..... 
Kwam de conducteur binnen en schreeuwde naar me wat die fiets hier in hemelsnaam deed want dit is niet de fietscoupee. Ziet hij de oudere vrouw, en ineens - op een superlieve toon... - "oh, of is 'ie van u, mevrouw?" Mijn mond viel zowat open van verbazing, ik voelde me ineens toch wel een beetje minderwaardig in de ogen van die man.
Toen hij erachter kwam dat het dus toch mijn fiets was (en ik had hem netjes opzij gezet en erbij blijven staan zodat ik zeker wist dat ie niet in de weg stond) en ik stamelde dat de fietsencoupee vol was zei hij dat ik hem toch maar in de fietsencoupee moest zetten volgende station... Dus ik rennen (ik hou helemaaaaal niet van dat soort dingen, helemaal niet in een stoptrein...) en toen ik voor de fietsencoupee stond zat ie stampvol. Zo vol dat er zelfs fietsen op de fietsen lagen.
(ja, dat bouwwerk stond vast veel minder in de weg als mijn ene fiets in die andere ruime tussen-dinges... kon niemand langs
) De conducteur kwam van die kant, en toen we er dus vlak voor stonden zag je hem even verderop op z'n fluitje fluiten, hij keek nog even boos naar me, en toen vertrok de trein.
. En het liefst alleen met OV, eerlijk gezegd zal ik wel wat treurig zijn als ik straks ben afgestudeerd en geen OV meer heb, dan ga ik me namelijk weer de pleuris stressen elke keer als ik met de trein ga...
Het ligt er denk ik net aan wat voor conducteur je hebt... Ik heb dus maar een keer in de 8 jaar dat ik regelmatig trein - en dan nog per ongeluk ook - met een fout kaartje gereisd om 8.55 met korting, en toen kreeg ik gelijk boete + geheel extra kaartje zonder korting en werd er tegen me gepraat alsof ik weet ik veel wat allemaal had gedaan...... 

en in Den Haag kon ik mooi meteen op de trein naar Enschede.
. Heb eindelijk weer eens een boek van bijna 500 pagina's bijna kunnen uitlezen, ik kon ook elke keer prima zitten en het NS-personeel was snel en volledig met informatie, ook in de spits. Didoo schreef:Ik hou er helemaaaaaal niet van met de trein te gaan..
Ben 1 jaar gestalkt en sinds dien ben ik altijd angstig in de trein...

Haha filmfestival voor school.