Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Blimm

Re: Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:00

Oooooooooooooooooooooooooooowh... oke Lachen wat wel dan?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:01

Alleen wiet en hasj ..

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:02

Vrienden van mij hebben trouwens zondag nog paddo's gedaan,
maar ik weet gewoon van mezelf dat ik daar geestelijk daar veel ste instabiel voor ben. Dus ik ken ook echt mn eigen grenzen wel Knipoog

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:02

Oke, dan heb ik tegen jou niets gezegd Lachen dacht dus echt dat je 3 x per week harddrugs gebruikte!!!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:03

Heb best wel eens wat gebruikt, nooit gerookt maar zou zelf echt nooit paddo's pakken...

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:05

Nee, het gevaarlijke daarmee is ook is dat je nóoit weet hoeveel er in zit. Een vriend van mij heeft er een keer een bad trip van gehad, waar hij echt maanden in is blijven hangen. Terugkerende paniekaanvallen enz, heeft een tijd bij de psycholoog gelopen. Is nu helemaal van alles afgestapt Lachen

Maar dat doet mij er dus wel 2x over nadenken Knipoog

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 07:38

Miss_Blimm schreef:
Oke, dan heb ik tegen jou niets gezegd Lachen dacht dus echt dat je 3 x per week harddrugs gebruikte!!!

Mijn quote was ook meer gericht op het gebruik van harddrugs. Knipoog

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 08:47

pharagirlke schreef:
maar dat snap ik niet, je weet dat het slecht is, het is illegaal, en je kan je net zo goed amuzeren zonder want je bent niet verslaafd of afhankelijk van de drugs. Het kost ook nog eens handenvol geld. Ik ben nu niet op de hoogte van prijzen maar die-hard drugsverslaafden zullen geen geld gaan stelen omdat het zo goed koop is. Waarom doe je het dan nog? Lachen dat beetje meer plezier weegt toch niet op tegen al die nadelen? Of zijn er nog voordelen?
Puur interesse hoor, absoluut niet slecht bedoelt Bloos want heb het idee dat dit wel slecht over kan komen.

ik had 't niet over harddrugs Clown

Ik doe 't omdat ik 't lekker vind, leuk vind, gezellig. etc. zo kan ik nog wel door gaan.

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 08:49

Mijn vriend blowde eerst iedere dag. Ik heb hem aan het begin al verteld wat ik ervan vond, en hij is toen ook heel erg geminderd. Hij doet het nu alleen heel af en toe met wat vrienden, en dat vind ik ook gewoon prima. Hij zal het ook nooit bij mij doen, of stoned bij mij aankomen.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 02:39

Vriendlief heeft zojuist opgebiecht dat ie eigenlijk zowat elke dag wel blowt, en dat daarom zijn geld ook wel vrij snel op is. Had niet verwacht dat 't zovaak was, en nu pas achteraf snap ik dat ie toen hij zogenaamd moe van werk was (inclusief rode ogen) gewoon stoned was. Niet echt een pretje om te horen, maar nog maakt het me niet zoveel uit, heb gezegd dat ie bij mij niet stoned aan hoeft te komen en dat hij vooral zelf moet weten hoeveel hij blowt of wat dan ook, zolang ik er maar geen last van heb. Het is dan ook niet zo dat ik fel anti-drugs, roken of wat dan ook ben, probeer zelf ook wel eens wat.
Hij zei er nog bij dat hij liever had dat ik boos was geworden, want hij wil ermee stoppen en als ik dan zeg dat ik 't prima vind dan heeft hij er minder reden voor, haha *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:08

lekker toekomst opbouwen met iemand die het geld er door heen jaagt alsof het niks is..
Denk dat je nog niet samenwoont en nog geen vaste late hebt...dan is het niet grappig als je rood staat en er nog open rekeningen liggen...omdat meneer moest blowen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:17

Van de andere kant - zolang het om zijn geld gaat, is het toch zijn beslissing? Als je gezamelijk afspraken maakt en die worden niet nagekomen, is dat heel wat anders dan als iemand zelf z'n eigen geld verbrast. De ene blowt, de ander koopt grote hoeveelheden schoenen of setjes, weer een ander spaart kindersurprisepoppetjes, of er wordt per se een hele luxe dure nieuwe auto gekocht ipv een simpele tweedehands die ook van A naar B rijdt. Allemaal keuzes die ieder voor zich toch moet maken?
Ik zou niet willen dat een partner voor mij gaat bepalen waar ik mijn eigen geld aan uitgeef, zolang ik mijn afspraken voor het gezamelijke deel nakom. En zolang er nog geen gezamelijk deel is...

Jodie: daar staat tegenover dat ik de indruk heb dat je vriend zelf niet helemaal tevreden is over de gang van zaken, en het ook niet meer helemaal onder controle heeft - en dat is een mooi moment om de dingen te veranderen. Ik zou hem dus wel steunen bij zijn voornemen om daarin te veranderen, niet voor jou maar omdat hij dat zelf dus wil.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:21

ook dan heb je binnen een relatie dingen waar je samen over praat shadow. Ook al is het puur mijn geld of puur zijn geld.
Juist de grote aankopen. Ook al is het zijn geld. Het heeft effect op de ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:23

ook al is het zijn geld...de auto draait kapot, dan moet al van de ander zijn geld?
Want ja de ander heeft het verbrast en niets gespaard en met de auto deed je toch samen. (of welk ding ook)...zou ik het niet mee eens zijn hoor...

idd om grote dingen praat je toch samen.
Misschien betaal je dat ook wel samen (wij iig wel, we wonen samen dus doen ook dingen samen)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:34

Druggebruik vind ik onacceptabel bij mijn vriend/man, het is de bedoeling dat we samen een toekomst opbouwen en daar hoort drugsgebruik niet in thuis. Voor mij valt er dan ook niet over te discusieren.

Gelukkig heb ik een vriend die 4 jaar ouder is, en dus al wat uitgeprobeerd heeft voor ik hem kende (niks hards ofzo), en is tot de conclusie gekomen dat hij drugs maar niks vindt.

Vrienden vind ik minder erg, daart accepteer ik het wel, alhoewel ze weten dat ik het liever niet heb (maar heb bijna geen vrienden die aan drugs doen).

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:48

jullie praten in de zijn geld vorm maar het is toch jullie geld.
Mijn vriend en ik wonen sinds mei samen we probeerde het geld appart te houden hij zijn geld ik mijn geld maar dat werkt toch niet. Er zijn zoveel dingen die je gezamelijk moet betalen. Wij praten niet meer over zijn of mijn geld. We leven samen dus het is ons geld. Als mijn vriend zijn dus ons geld er door gaat verbrassen kan die op krassen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:22

Breitling schreef:
jullie praten in de zijn geld vorm maar het is toch jullie geld.
Mijn vriend en ik wonen sinds mei samen we probeerde het geld appart te houden hij zijn geld ik mijn geld maar dat werkt toch niet. Er zijn zoveel dingen die je gezamelijk moet betalen. Wij praten niet meer over zijn of mijn geld. We leven samen dus het is ons geld. Als mijn vriend zijn dus ons geld er door gaat verbrassen kan die op krassen.

Oh, dat lijk me vreselijk. Ik zou dat echt niet willen - mijn geld en daar heeft niemand wat mee te maken. (Maar ik snap ook niet helemaal waarom het niet kan. Ik heb eerst in een studentenhuis gewoond en nu deel ik een huis met mijn neef - en dan moeten er dus veel gezamelijke kosten gedragen worden en dat is altijd zonder enig probleem verlopen, terwijl je toch echt helemaal zelf je eigen financiele situatie hebt. Misschien dat het onder andere daardoor komt dat ik het heel logisch vind om een gezamelijk deel en een eigen deel te hebben.)

Maar goed - ook dat is natuurlijk maar net wat je daarover afspreekt. Mij lijkt het vreselijk om niets echt voor jezelf te hebben, waar je alles mee mag doen, inclusief vergokken, weggeven, besteden aan volkomen overbodig en zinloos spul, etc. En het lijkt me minstens zo vreselijk om steeds na te moeten denken over de uitgaven van een ander: is het wel zinnig genoeg, is het niet te verspillend? Nee hoor, laat ieder dat maar voor zich uitmaken. Maar dat is een keuze die je samen maakt. Alleen... zolang je niet hebt afgesproken om alles samen te doen, heb je volgens mij weinig recht van spreken over iemands eigen individuele beslissingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:54

en zo kan ik dan niet snappen dat mensen als ze samen wonen (wel in relatie) alles precies apart kunnen houden.
Je woont toch samen? Je wilt toch samen de rest van het leven verder?
En dat wil niet zegen dat je helemaal geen eigen deel meer hebt maar er zijn gewoon gezamenlijke dingen.
Je rekeningen, maar bijv ook een auto of een wasmachine omdat je er samen ook gebruik van maakt.
Nou als dat kapot draait en ik heb mijn centjes niet allemaal verbrast maar mijn vriend wel...dus ik draai elke keer op voor kosten die voor samen zijn (denk ook aan reparatie huis als je koop hebt) nou nee dank je... gaat hij maar mooi alleen wonen, kan hij zelf zijn dingen verbrassen en in de penarie komen zitten...hoeft hij geen ander voor mee te nemen.
Je woont niet samen om alleen te zijn

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:08

Uhm mijn ex smoked wel is geloof ik. Ik vond dat geen probleem in onze relatie. Dat mag hij zelf weten, zolang ik er maar geen last van heb.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:11

runningkawa schreef:
En dat wil niet zegen dat je helemaal geen eigen deel meer hebt maar er zijn gewoon gezamenlijke dingen.

Natuurlijk zijn die er. Maar dat eigen deel - als de ander zich daar ook mee gaat bemoeien, dan is het toch niet eigen?

Citaat:
Je rekeningen, maar bijv ook een auto of een wasmachine omdat je er samen ook gebruik van maakt.
Nou als dat kapot draait en ik heb mijn centjes niet allemaal verbrast maar mijn vriend wel...dus ik draai elke keer op voor kosten die voor samen zijn (denk ook aan reparatie huis als je koop hebt) nou nee dank je...

Als dat zo zou zijn dan is dat inderdaad bijzonder slecht geregeld, ben ik het helemaal mee eens. Ja
Gelukkig is dat ook niet nodig - ik woon nou al 10 jaar samen met anderen en wij hebben dit soort situaties altijd zonder problemen op kunnen lossen. Zonder ons ook maar iets te bemoeien met andermans financien, en ook zonder voor de problemen van een ander op te draaien.

Citaat:
Je woont niet samen om alleen te zijn

Het kan zijn dat ik dit al eens eerder heb gezegd, dus vergeef me als ik in herhaling val, maar dit lijkt me typisch iets wat je samen moet bepalen. In de ene relatie hebben mensen veel meer behoefte aan zelf en apart dingen doen dan in een andere - en dat is niet fout. Er zijn goede stabiele gelukkige relaties waar beide partners veel liefde en respect voor de ander hebben maar toch heel erg hun eigen gang gaan.

Zolang je daar beiden tevreden mee bent is het goed en dat leidt helemaal niet onherroepelijk tot misbruik, oplichting of weet ik wat voor dramatische situaties. Je moet alleen zorgen dat je daar samen overeenstemming over bereikt want als de ene heel erg z'n eigen gang wil gaan en de ander helemaal niet, dan zal het vaak op problemen uitlopen. Maar hier worden zulke absolute normen gesteld, alsof er maar 1 model is waarop je samen kunt leven of een relatie kunt hebben. En da's gewoon nie waar Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:12

Jij woont samen met je neef, dat is niet je partner. Als ik samen met een vriendin zou wonen zou mijn geld ook mijn geld blijven.
Het is ook echt niet zo dat mijn vriend en ik niks voor ons zelf kopen maar we houden van elkaar wel bij hoeveel we uitgeven zodat we ook weten hoeveel we nog hebben. We sparen veel omdat we later graag een huis willen kopen en dat is hier op de veluwe haast onbetaalbaar. Dus dan willen we een flink stuk sparen zodat de hypotheek lager word. Dus plannen voor later. Als hij al zijn geld zou verbrassen zou dat betekenen dat ik alleen op kan draaien voor het sparen en dan kan ik je vertellen dat dat huis onbetaalbaar blijft. En dan erbij kunnen we dingen als op vakantie gaan etc ook wel vergeten.

Ik denk niet dat samenwonen met je levenspartner vergeleken kan worden met samen wonen met je neef dan heb je lang niet zoveel met elkaar te maken.
Er zijn wat geld betreft echt wel dingen die je samen moet doen en samen rekening mee moet houden als je samen woont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:19

moet jij ook zelf weten...maar ik hou niet van een ikke ikke relatie
Wat jij doet, jou ding, maar zou dus niet het mijne zijn Lachen
Zou zou ik niet gaan samen wonen..bleef ik wel alleen

Maar als die ander door een verslaving, of dat drugs of gokken of wat ook is, dan heb je gewoon wel erg dikke kans dat er niks, nada noppes gespaard word.
Iemand met een verslaving ramt zijn geld er simpelweg doorheen...
zoals jodie zegt, zijn geld er erg snel doorheen...

nou en dan woon je samen...hoe gaat dat dan als de wasmachine kapot is?
Want dat is dus waar je tegenaan gaat lopen...
Oke die koop jij dan, ook al was je aan het sparen voor een zadel...
Dan gaat de tv kapot (of verzin maar wat)...meneer heeft nog steeds niks gespaard... oke, jij koopt die... weer geen zadel en weg extra gespaard geld.
Dan moet het huis geschilderd worden.... meneer heeft nog niks gespaard, maar alles opgeblowt... maar jij blijft aardig en vriendelijk en lapt een paar duizend euro aan de schilder...
Ondertussen is jou spaargeld ook op...en dan gaat jouw auto kapot... kan hij nu voor jouw even inspringen? Tuurlijk niet, want hij staat ondertussen flink rood...

Blijft die relatie dan oke?
Knap als je dat lukt...

En dan had je toch afgesproken alles apart te doen...
Dat gaat gewoon niet als je samen woont met een verslaafde

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:20

Breitling schreef:
Jij woont samen met je neef, dat is niet je partner. Als ik samen met een vriendin zou wonen zou mijn geld ook mijn geld blijven.

Maar dat betekent dus dat het prima kan: vele kosten delen zonder dat je alles samen moet doen.

Citaat:
We sparen veel omdat we later graag een huis willen kopen en dat is hier op de veluwe haast onbetaalbaar. Dus dan willen we een flink stuk sparen zodat de hypotheek lager word. Dus plannen voor later. Als hij al zijn geld zou verbrassen zou dat betekenen dat ik alleen op kan draaien voor het sparen en dan kan ik je vertellen dat dat huis onbetaalbaar blijft.

Dat is natuurlijk prima, maar dat is een plan dat je SAMEN maakt. Jij kunt niet eenzijdig beslissen dat hij maar mee moet sparen voor een huis op de veluwe als hij ook prima tevreden is met een flatje in een buitenwijk. Toch? En inderdaad, als je samen dat plan maakt, kun je zo'n plan ook weer niet eenzijdig opzeggen en lekker je geld spenderen en er op rekenen dat de ander het spaardeel wel opknapt. Maar dat zijn keuzes die je samen moet maken, en waarbij je ook heel best kunt besluiten om ze samen niet te maken of anders te maken. Het is een keuze, geen true-or-false-vraag.

Citaat:
Ik denk niet dat samenwonen met je levenspartner vergeleken kan worden met samen wonen met je neef dan heb je lang niet zoveel met elkaar te maken.
Er zijn wat geld betreft echt wel dingen die je samen moet doen en samen rekening mee moet houden als je samen woont.

Ik ben heel nieuwsgierig welke dingen dat dan zijn?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:33

met een levenspartner maak je beslissingen die gaan over de rest van je leven (als je al een tijdje samen bent dan he) met je neef niet. Als ik kijk naar mij zelf. Wij willen straks een huis kopen, aan kinderen beginnen. Ik wil later graag weer een paard, hij heeft zijn voetbal en tennis. Dan zul je toch samen goed met geld om moeten gaan omdat allemal waar te kunnen maken. Als je met je neef woont hoef je natuurlijk niet samen aan dat soort dingen te denken. Je neef woon je mee samen maar leef je niet mee samen als met je partner zeg maar (moeilijk te zeggen) Ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet zeggen. Met een partner doe je veel meer gezamelijk ook in de toekomst als met een neef.
En als 1 van 2 dan al zijn geld verbrast dan zit jij daar niet aan vast en gevoelsmatig doet dat niks met je. In een relatie heb je daar wel last van en gaat het gevoelsmatig ook een stuk dieper lijkt mij.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:33

runningkawa schreef:
moet jij ook zelf weten...maar ik hou niet van een ikke ikke relatie

Een relatie die niet is zoals die van jou is niet automatisch een ikke-ikke-relatie. Lachen

Citaat:
nou en dan woon je samen...hoe gaat dat dan als de wasmachine kapot is?
Want dat is dus waar je tegenaan gaat lopen...

Waarom zou ik dit met mijn huisgenoten dan wel op kunnen lossen? Is dat anders als je een relatie hebt? Kun je dan ineens geen afspraken meer maken over dat soort dingen?

Citaat:
ODan moet het huis geschilderd worden.... meneer heeft nog niks gespaard, maar alles opgeblowt... maar jij blijft aardig en vriendelijk en lapt een paar duizend euro aan de schilder...

En dat is precies het punt waar je dus een keuze hebt. Dat is precies het moment waarop niet de drugs of de eventuele keuzes van de partner, maar JOUW keuzes flink bijdragen aan het probleem. JIJ kiest er dan voor om het probleem van de ander maar even onder tafel te vegen - dan moet je de schuld daarvan niet bij de ander leggen, dat is jouw eigen individuele keuze.
En jullie hebben er blijkbaar samen niet voor gekozen om iets opzij te leggen voor het schilderwerk - terwijl dat een tamelijk voorspelbare uitgave is die niet van de een op de andere dag ontstaat maar waarvan je gewoon weet dat het eens in de zoveel tijd moet gebeuren.

Talloze momenten dus waar je een andere weg had kunnen gaan maar het niet doet - en talloze redenen dus waarom het dan wel erg makkelijk is om alle verantwoordelijkheid geheel bij de ander neer te leggen, terwijl je zelf ook een aantal keuzes maakt die bijdragen aan het probleem.

Citaat:
En dan had je toch afgesproken alles apart te doen...

Maar jij hebt je dan al zelf niet aan die afspraak gehouden - dus waarom zou je de schuld dan alleen bij de ander leggen? Dat probleem heb je dan toch echt samen gecreerd.