Enge driftbui!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Re: Enge driftbui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:00

Roskur.Niet om je onderuit te halen,maar een paar reactie's verder heb ik mijn antwoord verduidelijkt.
Mocht mijn kind bijna voor een auto lopen,of écht toaal doorslaan,vind ik tegenhouden een nuttige optie.
Ik doelde op vastpakken als in 'bij de kladden grijpen' En dáár ben ik niet van gedient Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:02

toen ik op een fokkerij werkte en regelmatig mijn 4 jarige dochter mee nam........... had ik iedereen duidelijk gemaakt dat als ik bezig was en niet op mijn kind kon letten dat men dan mijn kind als de hunne moesten beschouwen.......

en dus ook mochten corrigereren indien nodig! op welke manier dan ook, beetpakken mag, stem verheffen mag.......

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:33

De laatste post van _Tivoli_ geeft nog eens weer wat er bedoeld wordt als mensen zhier zeggen dat ze er niet van gedient zijn dat hun kinderen worden vastgepakt. Als iedereen eens de moeite nam om het topic goed te lezen dan was dat geloof ik allang duidelijk...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:53

Roskur schreef:
Ik vraag me dus met oprechte interesse af wat wél de juiste optie is in zo'n situatie. Lachen

Ik heb in de klas een telefoon hangen. Als er een kind door het lint gaat, laat ik die weglopen maar bel ik gelijk naar beneden. Daar kunnen ze dan voorkomen dat zo'n kind de school uitloopt. Omdat dat niet de personen zijn waarmee de confrontatie is, gaat het vaak ook een stuk makkelijker om de leerling tegen te houden. Na de les of aan het eind van de dag, als het kind weer een beetje bekoeld is, kan er dan over gepraat worden, eventueel met een derde erbij.
Dit in theorie: ik heb er pas een bij gehad die kwaad de klas uitliep en die ging in de aula zitten. Verder doe ik mijn best om het gewoon niet zo hoog op te laten lopen, ik vraag iemand voortijdig om buiten te gaan staan, al dan niet om zich te melden erbij, afhankelijk van het gedrag.
Inmiddels heb ik twee keer gehad dat twee leerlingen op de vuist gingen, maar ik had voldoende respect om er zelf zonder kleerscheuren vanaf te komen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:08

Wij hebben inderdaad ook een telefoon hangen, maar tot nu toe is het bij mij niet gebeurd dat een leerling de school uit wilde lopen.
Mocht dat wel gebeuren (is weleens bij iemand anders gebeurd) dan laten we dat gebeuren (afhankelijk van de leerling en de situatie uiteraard). Die leerling kwam toen vanzelf de school weer in, na een paar minuten.

Zelf stuur ik inderdaad ook leerlingen de gang op om af te koelen, of als het erger is dan laat ik deze zich melden bij de zorgcoordinator. Sommigen weten van zichzelf wanneer ze afgekoeld zijn en komen dan zelf de klas weer in, anderen blijven zitten tot ik bij ze kom.
Meestal klets ik niet zo heel veel met een leerling na afkoeling, ik vraag of ze het weer kunnen proberen in de klas en zo ja dan mogen ze zonder gedoe gewoon de klas weer in. Hebben ze behoefte aan een gesprekje dan gebeurt dat uiteraard wel Lachen of als het een leerling bij wie het niet gebruikelijk is om de klas uitgezet te worden dan komt er sowieso ook een gesprekje.

nou werk ik op een school voor voortgezet onderwijs dus dat is niet te vergelijken met een kleuter Lachen