afrij stress

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Plaatje1990

Re: afrij stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:52

Vroeg ik me ook af maar denk het wel hoor ... want mag in het dagelijkse verkeer ook en als de zonerg fel is lijkt me het ook veel veiliger ..

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:56

Volgens mij mag je juist geen zonnebril op tijdens je praktijkexamen, de examinator kan dan niet zien of je goed aan het spiegelen bent of niet Knipoog

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:02

Ik kom hier ook eens binnenvallen, moet volgende week woensdag voor de 1ste keer afrijden. Heb wel vrijstelling voor bijzondere verichtingen door mijn tussentijdsetoets. Vind het wel erg spannend, ben af en toe erg onzeker en heb niet echt talent....

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:04

Tuurlijk mag je wel een zonnebril op tijdens je examen! Dat is juist een goede keus, dan heb je je voorbereid op de laagstaande zon, of opkomende zon.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:19

Je mag wel een zonnebril op maar niet een met spiegelende glazen Lachen Dus je moet er wel 'doorheen' kunnen kijken zeg maar, zodat de examinator kan zien of jij wel genoeg kijkt.

Succes Paula & Twinklebel & Gabon & Avanti!! Gewoon rustig proberen te blijven en doen zoals je altijd doet Lachen

edit: hier in Rotterdam heb je een rijschool Avanti Tong uitsteken

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:35

Wat bedoel je daarbij met die zonnebril Willemyntje?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:41

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 23:56

Mijn examinator vond het niet erg hoor. Hij kon aan de beweging van je hoofd zien of je spiegelde. Je draait toch een klein beetje met je hoofd dan.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:38

Ik moet donderdag a.s afrijden en ben nu al zenuwachtig haha

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 13:24

Heb net mijn 1 na laatste rijles gehad voor het afrijden. Heb er nu wel vertrouwen in Lachen Nu hopen dat het goed zal gaan..

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:03

Ik moet volgende week maandag afrijden voor mijn BE rijbewijs, maar begin toch al lichtelijke stress te voelen Bloos Dit terwijl ik hier bij mijn B rijbewijs totaal geen last van had en ik de rust zelf was.
Hopelijk komt het toch nog allemaal goed.

Voor degene die ook binnekort moeten afrijden: Veel succes en ga ervoor!!!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:05

Jij ook succes!

Devilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:09

Hallo allemaal!

Ik kom ook maar eens in dit topic kijken!
Zéér binnenkort moet ik voor de tweede keer afrijden, ben erg benieuwd hoe 't zal gaan!

Hoelaat moet jij donderdag afrijden Cynthia?

Succes iedereen die nog af moet rijden!

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:16

Ik rij normaal met bril op Nerd , omdat ik anders niks zie, maar als er erge zon is heb ik ook een zonnebril op sterkte Cool . Maar ik had gevraagd aan mn instructeur of dat mocht, maar hij zij dat die van mij niet mocht omdat ze mn ogen dan niet goed kunnen zien (heb best wel een brede) Dus hij heeft speciaal voor mensen met een bril zo'n zonneding die je op je gewone bril kunt zetten Nagelbijten / Gniffelen

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:16

Ik moet donderdag afrijden, om 8 uur s'morgens!

En laat ik nou absoluut geen ochtendmens zijn!
Iemand misschien tips om wat wakkerder te blijven tijdens het rijden??

Vandaag nog les gehad, alles ging lekker. Soms wat kleine foutje hier en daar maar niets om voor te zakken, morgen nog een lesje, en dan ik donderdag de grote dag.

Ben erg bang dat het net zo gaat als de TTT, dat was echt een ramp.
Werd helemaal zenuwachtig van die examinator, wat een vreselijke sjagrijnige bok was wat.

Begon als met een cluster opdracht: eerste weg links, einde weg rechts, daarna 3e weg rechtdoor, daarna 2e weg rechts.(zoiets) de eerste 2 kon ik wel onthouden, maar daarna wist ik niets meer!!

Ja en wat doe je dan? Zomaar even ergens afslaan, waarvan je denkt dat dat het is, en vervolgens een boos gezicht te zien dat je verkeert bent gegaan!

Kunnen ze je hier eigelijk op laten zakken? Verkeert rijden?(dus per ongeluk links ipv rechts)

Groetjes Mandy

Devilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:22

Spannend Mandy!
Laat jij je instructeur meerijden tijdens je examen?
Volgens mijn instructeur kunnen ze je niet laten zakken als je verkeerd rijdt tijdens clusteropdrachten. 'T gaat er tenslotte meer om 'hoe' je rijdt, dan dat je op de plaats van bestemming aankomt. M'n instructeur zegt overigens ook dat je 't gerust kunt vragen als je niet meer weet waar je heen moet.

Succes!

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:28

Als ik het vroeg kreeg ik als antwoord: Huh jij rijd, dus jij moet het weten.
Ik vertel niets meer, zie maar hoe je er komt. En dan nog best boos, had ik mijn instructeur toen maar meegenomen!

Was 1 of andere gast uit Arnhem, moet een hele moeilijke zijn.
Waar ook mijn eigen instructeur een hekel aan heeft!

Groetjes Mandy

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:29

@Mandy, nee dat kan niet dus maak je daar vooral geen zorgen om! Inderdaad gewoon zeggen dat je het niet meer weet, als je maar veilig blijft rijden.

Iedereen succes die binnekort moet afrijden! K heb gister en vandaag ook lekker rondgetuft hier op Terschelling! Lachen

Devilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:30

Wat een banketstaaf reactie van die examinator Mandy! Je hebt dus ook al eerder examen gedaan? Waar ben je toen op gezakt?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:32

HEEEUj Ik ben voor (vorige week) de eerste keer meteen geslaagd!! Had al eerder in het topic gereageert maar toen moest ik nog een paar lessen Haha! Haha!

Had ook mn instructeur meegenomen. Vond ik wel gezellig in de hoop dat ie mn examinator af kon leiden. Ik mocht ook mn zonnebril niet op want die was helemaal zwart.

Wat ook lekker banketstaaf is dat je fijn 5 dagen op je rijbewijs mag wachten of je moet 40,- extra betalen Boos! Heb ik mooi niet gedaan. afzetters!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:34

Mandy_89 schreef:
Ik moet donderdag afrijden, om 8 uur s'morgens!

En laat ik nou absoluut geen ochtendmens zijn!
Iemand misschien tips om wat wakkerder te blijven tijdens het rijden??

Vandaag nog les gehad, alles ging lekker. Soms wat kleine foutje hier en daar maar niets om voor te zakken, morgen nog een lesje, en dan ik donderdag de grote dag.

Ben erg bang dat het net zo gaat als de TTT, dat was echt een ramp.
Werd helemaal zenuwachtig van die examinator, wat een vreselijke sjagrijnige bok was wat.

Begon als met een cluster opdracht: eerste weg links, einde weg rechts, daarna 3e weg rechtdoor, daarna 2e weg rechts.(zoiets) de eerste 2 kon ik wel onthouden, maar daarna wist ik niets meer!!

Ja en wat doe je dan? Zomaar even ergens afslaan, waarvan je denkt dat dat het is, en vervolgens een boos gezicht te zien dat je verkeert bent gegaan!

Kunnen ze je hier eigelijk op laten zakken? Verkeert rijden?(dus per ongeluk links ipv rechts)

Groetjes Mandy

Jij mag onder het rijden niks vragen nee, dan moet je netjes stoppen (dus knipperlicht aan en netjes stoppen) en dan de weg vragen. NIET onder het rijden. Dat heeft mijn examinator en instructeur heeeeel duidelijk gezegd!! Ik had ook alleen maar clusters bij mn ttt en examen. Succes! En niet aarzelen gewoon denken ik kan goed rijden! en dan lukt het wel.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:37

Nee dat was een Tussen Tijdse Toets. Maar ging wel mooi klote!

Vraag me af hoeveel mensen er bij hem (niet) slagen.

Als die met de TTT als zo is.. hoe is ie dan met een echt examen!

Ok mooie om te onthouden, dus eerst stopppen dan we weg vragen, fijn dat je het zegt, mijn instructeur én die gast van de TTT hebben mij er niets over gezegt.

Groetjes Mandy

Devilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:39

Gefeliciteerd _Zsazsa_! Goed gedaan hoor!
€40,- voor een spoedprocedure vind ik ook veel geld!
Wel vreemd dat mijn instructeur 't tegenovergestelde zegt van de jouwe..
Laatst bijgewerkt door Devilish op 21-07-08 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:40

Dat heb ik ook nog nooit gehoord, dat je eerst moet stoppen om de weg te vragen. Het is ook niet in elke situatie veilig om te stoppen, hoe doe je dat dan?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:43

Het hangt bij je zonnebril dr gewoon vanaf hoe goed je je ogen er doorheen kan zien en ook wel een beetje van de examinator denk k.
K had een deal gemaakt met mn vader dat hij die 40 euro zou betalen als k de vaatwasser de rest van de week in en uit zou ruimen (van woe t/m vrij), dus dat was mooi geregeld Haha! en t kwam wel goed uit ook want we gingen zaterdag op vakantie waardoor k dus ook een stukje kon rijden Lachen

Dat stoppen vind k ook heel raar! K denk dat je heel raar wordt aangekeken als je dat doet, dan zou k eerder gewoon doorrijden en dan vragen.
Kan me niet voorstellen dat je niet mag praten, dan zou k namelijk zwaaarrr gezakt zijn! K heb hele gesprekken met die vrouw gevoerd over Italie omdat we dichtbij dezelfde plek op vakantie waren geweest.