wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 12:43

90% van het uitgaanspubliek rookt? Waar komt die wijsheid vandaan? Ik geloof namelijk dat dat percentage in werkelijkheid toch lager ligt.

saffire schreef:
niet rokers zijn toch al niet tolerant tegen wel rokers.
ik bedoel anders kwam dat verbod er toch niet.

Niet tolerant? Keer t eens om...vind jij t zo tolerant van (een deel van) de rokers dat ze overal maar een peuk opsteken zonder er rekening mee te houden of de mensen er omheen er last van hebben? Dat vind ik juist niet tolerant...je hoort rekening te houden met anderen. Rokers geven nou eenmaal overlast aan niet rokers met de rook...

Daarbij heeft het mijnsinziens helemaal niets met tolerantie te maken, maar met gezondheid en welzijn. Roken én meeroken is slecht. Het roken wordt je niet verboden, alleen mag je het niet meer binnen doen. En terecht, iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek, dus ook die ene niet rokerende werknemer in de kroeg...

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 12:50

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 12:51

Ik vind het super.
In België is er ook een rookverbod in restaurants, maar nog niet in café's (jammergenoeg)
Gisteren iets gaan drinken en vandaag heb ik ongelooflijk veel last van de slechte geur van gisteren... De geur blijft niet alleen altijd in je kleren en haar hangen, het is vreselijk ongezond om passief mee te roken. Dus ben heel blij dat er uiteindelijk toch een rookverbod gekomen is!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 12:51

Gisteren op de radio ook gehoord dat rookverbod in peking ook ingaat Lachen dus verspreid gedeeltelijk over de wereld Lachen

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 12:53

90% lijkt mij ook heel veel...
Ok er zijn veel jeugdige mensen die roken en vooral op zo'n gelegenheden, maar denk wel dat het percentage een stukje lager ligt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 13:02

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 13:07

Mo_I_Rana schreef:
Ik vind het super.
In België is er ook een rookverbod in restaurants, maar nog niet in café's (jammergenoeg)
Gisteren iets gaan drinken en vandaag heb ik ongelooflijk veel last van de slechte geur van gisteren... De geur blijft niet alleen altijd in je kleren en haar hangen, het is vreselijk ongezond om passief mee te roken. Dus ben heel blij dat er uiteindelijk toch een rookverbod gekomen is!

Mijn kleding gaat altijd direct de was in en ik douche, voordat ik ga slapen (doe ik overigens altijd, maar al helemaal na een avondje uit). Maar ja, mijn haar was ik de volgende ochtend pas weer en ik vind het echt smerig, die sigarettenmeur in mijn haar. Echt vies!!!

Maar het ergste vind ik dat ik iemand ben die redelijk gezond leeft en dan toch die rook al jaren in heb moeten ademen. Ik kies daar niet voor, maar heb jaren op een werkplek gezeten waar velen rookten (godzijdank is dat al weer jaren verboden, maar vroeger dus niet). En voor de mensen die gaan miepen over de fijnstof in de lucht. Ik woon inmiddels ook niet meer in de grote stad, maar ben naar een dorpje verhuisd. Hier is in elk geval geen druk verkeer meer, de snelwegen zijn niet bepaald in de buurt en als ik de ramen open zet ruik ik eindelijk weer frisse lucht en geen uitlaatgassen. En straks dus ook geen rook meer als ik zit te eten of ga dansen. Go jij! Go jij!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 16:03

Ik rook ook, maar ik weet nog niet wat ik ervan moet denken. Idd stom dat het ook in kroegen en discotheken is.. daar krijgen ze idd veel verlies mee denk ik. Maar toen ik in Italie in een rookvrije discotheek was rook het wel heerlijk fris! En dan ben je ook minder snel geneigt een sigaret op te steken, omdat je daarvoor naar buiten moet. Dus, ik denk ik dat ik mijn kansen er voor neem om dan te stoppen met roken. Wat ik tenslotte al langer van plan ben, maar het lukt elke keer niet. Dus misschien dan wel! Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 16:53

saffire schreef:

Waarom moet ik last hebben van die slechte gewoontes van een ander? Waar ik overigens alleen maar ziek van word? Waarom moet een medewerker van een cafe/restaurant of wat dan ook last hebben van diezelfde slechte gewoonte?

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 16:59

Ik rook niet, maar heb er absoluut niks tegen. Vriend rookt, kan me niets schelen. Om mij had het verbod er niet hoeven komen maar ik kan wel in zien dat dit voor mensen met astma o.i.d. wel een stuk beter is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 17:04

saffire schreef:

Hoezo, niet tolerant Verward ? Ik als niet-roker heb mijn hele leven al in die eeuwige rook gestaan en gezeten, zonder dat ik daarom gevraagd heb.
Nu is het onze beurt. Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 17:28

En het zijn niet de niet-rokers die erom gevraagd heeft. Het was van de overheid een kwestie van gezond verstand gebruiken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 17:32

Moelie schreef:
Dus, ik denk ik dat ik mijn kansen er voor neem om dan te stoppen met roken. Wat ik tenslotte al langer van plan ben, maar het lukt elke keer niet. Dus misschien dan wel! Lachen

Alwéér petje af...Afbeelding. Het rookverbod heeft zo al meer dan gewenst resultaat. En denk ook eens aan die jongeren die nu ook ontmoedigd worden om er mee te beginnen Ja

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 17:33

ik vind het super dat ze niet meer mogen roken!
ik krijg geen lucht meer als er iemand naast me zit te roken
van mijn part mag het overal verboden worden ook buitten op straat

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 17:38

_soraja_ schreef:
ik vind het super dat ze niet meer mogen roken!
ik krijg geen lucht meer als er iemand naast me zit te roken
van mijn part mag het overal verboden worden ook buitten op straat

Ik zou het zelfs helemaal top vinden dat roken word verboden.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 17:41

Ik ben er erg blij mee dat er een rookverbod komt.
Toen het roken vroeger hier opkwam vonden de rokers het normaal om in een horeca gelegenheid een sigaret oid op te steken.

Er zijn mensen met astma die niet naar een horeca gelegenheid konden omdat er gerookt werd nu nog word.

Imo is het gewoon de omgekeerde wereld, zo van ik rook en ookal hebben er mensen last van ik geef er niks om. mensen die aan het eten zijn, en niet roken moeten maar in de rook zitten omdat er iemand anders een sigaretje op willen steken.

Ik ben dus erg blij, ik heb astma en vind het ronduit vies om iemand anders zijn rook te zitten (lees stank)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 17:56

Ach, dan gaan we maar over op de pure wiet.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:41

gistere was ik uit eten. en daar zat ook iemand te roken. gadver wat stinken je kleren. ga dan buiten staan? of niet dan.
Ik wil niet 'stoer' zijn dat ik rook, maar ik ben verstandig om het niet te doen. ik had zo'n zin om die sigaret in haar gezicht uit te drukken. en dan ook nog met een verwaande kop te kijken. bah. wat walg ik van sommige mensen..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:12

Lizzle schreef:

Ook prima als je het maar niet in mijn buurt oprookt Vork

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:27

Dat mag nog wel, -edit- haha ik bedoel wettelijk. Op de plekken waar ik altijd uitga [waar ook altijd mag worden geblowd], mag pure wiet gerookt blijven worden, omdat het niet onder de tabakswet valt.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:42

Lizzle schreef:

Zolang je dit niet in de horeca ofzo doet, prima. Knipoog

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:55

Dat is het hem juist. Dankzij de kromme regelgeving mag het juist wel in de horeca [als ik het allemaal goed begrepen heb]

-edit- Nu lijkt het net of ik blow, haha wil alleen even aangeven dat het vreemd gesteld is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:01

he jakkie,dat vind ik nog smeriger Haha!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:07

Dat mag alleen in horeca waar het toegestaan is wiet te roken, drinken, nuttigen Lachen Zoals nu al het geval is.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:10

Ik vind het terecht dat het verboden is... zoals vele hier vind ik het ook smerig als ik aan het eten ben.... ook stink je kleding er gelijk naar!!!