Geloven jullie in Entiteiten oftewel 'geesten'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

Re: Geloven jullie in Entiteiten oftewel 'geesten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:46

Dat lijkt me geweldig als je met dieren kunt communiceren, maar is er een manier om dit te leren? Ik neem aan dat je hier al aanleg voor moet hebben of iets dergelijks, in ieder geval moet je je er voor open stellen. Maar hoe praat je dan met ze, is het een soort van telepathie? spreken ze in woorden of afbeeldingen ofzo?

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:47

Voor zover ik weet zijn er wel cursussen waar je kunt leren met dieren te spreken Ja Lijkt me ook super om te kunnen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:50

Ik denk wel dat veel mensen het kunnen leren.
Maar niet dat ze altijd goed worden Lachen

Ik kan ook leren tekenen, maar ik word nooit zo goed als iemand die het aangeboren talent er voor heeft Lachen

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:53

Daar heb je wel een punt runningkawa Ja Als je de aanleg niet hebt kom je niet ver

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:55

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 04-03-24 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:04

Helemaal eens met runningkawa...
De een is nu eenmaal gevoeliger voor dingen dan de ander, de ander heeft weer een 'antenne' voor bv. talen. En zo heeft iedereen wel iets!

Tuurlijk klinkt het heel spannend als je kan vertellen dat je gekke dingen ziet en regelmatig met de kat filosofeert over de zin van het leven, maar om eerlijk te zijn sta ik met minstens net zoveel bewondering te kijken hoe de eigenaar in z'n dooie uppie een heel luxe kippenhok in elkaar timmert...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 13:07

Eerlijk gezegt vind ik praten met dieren nogal onzin.. weet niet waarom, maar ik kan er niet inkomen dat je een paard ziet staan en dat ie ineens vraagt hoe het met je is.. oid.. Tong uitsteken

Communiceren met dieren is weer wat anders.. dat is natuurlijk wel mogelijk en doen we allemaal.

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 13:09

Ik heb een x een reading van mijn paarden laten doen met iemand die ze totaal niet kent.Alles klopte precies,,Daardoor geloof ik er ook zeker in Lachen

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 21:09

mijn oma
kan dat met mensen en paarden ! Knipoog

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:37

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 04-03-24 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:46

@ merel_gomez : Ik geloof er ook zeker niet in dat iedereen het kan.Wel dat diegene die er aanleg voor hebben het kunnen 'leren '

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:34

nou, ik ben altijd al gevoelig geweest. en als je open staat, zoals ik nu dus, komt er van alles op je af. zo kan ik ook entiteiten horen en zien ( net of je aan iemand denkt, zo zie ik ze)
ik vond het ook een heel vreemde gewaarwording moet ik zeggen. je twijfelt bij alles wat je hoort en ik ben zo iemand die bewijs wil hebben omdat ik anders bang ben dat ik het zelf verzin.

ik hoor mijn kleine katje luid en duidelijk en mijn pony ook. er zit een groot verschil in hoe die twee praten.
mijn katje praat heel duidelijk en mijn pony vindt zichzelf echt de man en heeft altijd gelijk volgens zichzelf. Lachen

ik zal een voorbeeld geven, dit is eergister gebeurd en ik was echt stomverbaasd!!

het regende dus ik liep met rambo en khanita in de binnenbak te stappen, allebei aan een hand.
praten met dieren doe ik in mijn hoofd. dus ik maak contact met khaan.
een zucht van opluchting: eindelijk iemand waarmee ik kan praten!
ineens veranderd haar hele houding, dreigend en boos, oren naar achter, hoofd omhoog, en mópperen! iedereen moest van haar aflbijven en uit haar buurt blijven, etc, etc,
ik zeg haar dat ze even rustig moet worden, dit wordt ze ook.
nu komt toch mijn bewijs om de hoek kijken, dus ik vraag haar of als we werkelijk aan het kletsen zijn, ze haar hoofd vlak boven ze grond wil laten hangen tijdens het lopen. ze is twijfelachtig en ik snap niet waarom.
rambo, die was er ook nog steeds, zegt opeens: ze durft niet, ik doe het wel voor (egotripper Knipoog )
dit proberen heeft 5 minuten geduurd en in die tijd liep rambo steeds stukken met zijn hoofd helemaal laag.
ik wilde weten waarom ze niet durfde en dit had te maken met dat ik boos was geworden op haar toen we de bak inliepen. ( ze draafde van me vandaan dus ik riep: hey|!!en een ruk aan het touw)
ik beloofde niks te doen, en daar ging ze hoor, heel snel, maar ze deed het. ook weet ik nu dat ze heel wantrouwig is, angstig. ze kan heel boos/gevaarlijk doen maar ze is niet boos, het is bescherming. arme khaan.
daarna nog 15 minuten gestapt en beide paarden heilden hun koppies gewoon de lucht in.

kan je zeggen dat ik het verzin, maar voor mij is het bewijs, ik vond het echt heel vreemd!!!

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:01

Het valt me mee hoeveel mensen hier in geesten geloven of iets meegemaakt hebben. Ik geloof er zeker ook zelf in, door dingen die ik mee heb gemaakt / 'kan', maar ik druf er eigenlijk met niemand over te praten omdat ik bang ben dat ze het niet geloven of me raar gaan vinden enzo Nagelbijten / Gniffelen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:04

Patriess schreef:
Het valt me mee hoeveel mensen hier in geesten geloven of iets meegemaakt hebben. Ik geloof er zeker ook zelf in, door dingen die ik mee heb gemaakt / 'kan', maar ik druf er eigenlijk met niemand over te praten omdat ik bang ben dat ze het niet geloven of me raar gaan vinden enzo Nagelbijten / Gniffelen

die mensen komen ook zelf op mijn pad. ik begin er nooit helemaal zelf over. mensen gaan je sne raar vinden Lachen

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:14

Whow milo, vind ik wel een heel mooi verhaal! Zou willen dat ik op zo´n manier kan communiceren met mijn dieren.
kan je dat met alle dieren of alleen met je eigen dieren?

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:18

Daarom vertel ik het ook nooit aan mensen, toch niemand gelooft het. Als ik écht iets kwijt moet vertel ik het aan mijn moeder of mijn oma of overgrootoma (van moederskant) omdat die zelf ook bepaalde dingen 'kunnen' als het gaat om geesten Lachen .

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:07

mellamoshan schreef:
Whow milo, vind ik wel een heel mooi verhaal! Zou willen dat ik op zo´n manier kan communiceren met mijn dieren.
kan je dat met alle dieren of alleen met je eigen dieren?

nou ik kom ook nog maar net kijken, dus ik vind het zelf ook nog best moeilijk Lachen heb het alleen met mijn dieren geprobeerd, en met die van mijn vriendin. maar het makkelijkst gaat het met mijn pony tot nu toe Lachen

bedankt!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:40

Misschien omdat je die toch beter kent en dan makkelijker contact legt oid. is maar een id haha, ik heb er zelf geen ervaring mee, helaas... Bloos Knipoog

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:26

Hoi.
Dit topic is al wat oud, maar ik wilde toch even reageren.
Ik vind dit onderwerp erg interessant, al weet ik niet wat ik er van moet geloven, en ik ben geloof ik nog nooit in contact geweest met geesten of entiteiten. Maar nu las ik in een ander (oud) topic iets waar ik wat vragen over heb, over gidsen:

Citaat:
Een gids zal zich niet zo makkelijk laten zien, hij wil je niet onodig laten schrikken, het zien van je gids is niet voor iedereen weggelegd.
Een gids kan zich tonen in je dromen, omdat je dan helemaal ontspannen bent en open staat.
Eenmaal contact..dan krijg je een hele liefdevolle warmte over je heen.
Een liefde die met geen aardse liefde te vergelijken is, want je gids is 1 en al liefde en wil niets liever dan dicht bij jou zijn.

Ik kan me niet herinneren dat ik in mijn dromen ooit een gids heb gezien, maar ik heb al sinds 1 a 2 jaar 'last' van het volgende:
Sommige ochtenden (niet alle ochtenden) word ik wakker met een onwijs sterk gevoel dat die nacht iemand mij heeft aangeraakt. Ik ben er eigenlijk gewoon van overtuigd. Nu heb ik me een tijdje afgevraagd of dit mijn vader of broertje had kunnen zijn, maar dit zijn absoluut geen creeps die 's nachts stiekem mijn kamer in zouden komen om mij te betasten. Toch word ik nog steeds regelmatig wakker met dat zelfde gevoel, heel overtuigend: iemand heeft bij mij gelegen en/of heeft mij aangeraakt, niet alleen in mijn gezicht maar ook over mijn rug, armen, overal eigenlijk. Ik ben erg nuchter, en als het een vaag idee was had ik het vast weggewimpeld, maar ik word dan telkens zo overtuigd wakker dat ik er soms een beetje bang van word.

Nu hoop ik dat er in dit topic wat mensen zijn die hier meer verstand van hebben, en mij misschien kunnen vertellen of dit met een gids te maken heeft, en mij meer uitleg kan geven.
Via het 'glaasje draaien' topic ben ik in dit topic gekomen, dat topic over glaasje draaien leek mij niet de juiste plek om mijn vraag te stellen.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:35

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 04-03-24 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 21:38

merel_gomez schreef:
denk ik ook niet

Wat denk je niet?

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 22:36

@ Botje

Voelt het dan warm/tintelig of iets anders?

Ik voel mn gids als een soort kriebel op 1 bepaalde plek op mn hoofd, of als een liefdesvolle warmte.
Ik ben dan wel wakker en niet zoals jij in slaap.

Het zou best kunnen dat het je gids is of misschien een overleden dierbare.

Als je er niet goed bij voelt, kan je voor het slapen gaan zeggen dat je graag rustig wilt slapen zonder dat iemand zo dicht bij je is.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 22:36

.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 22:47

ik geloof niet in 'de geest van overledenen' , want als je dood ben ga je naar je graf. maar degenen die wel bekend staan als 'geesten' zijn djins.

het zijn geen overleden personen, maar het zijn personen die tussen ons leven. Zij kunnen ons wel zien maar wij kunnen hen niet zien.

dit verklaren alle dingen zoals Char en dat soort gedoe. zij krijgen hun informatie via djins en duivels. deze kunnen ongezien afsluisteren en informatie influisteren. ze geven een deel van waarheid (zodat mensen erin geloven) en ze geven informatie die niet waar is (om de mens te laten dwalen.)

je hebt goede djins en je hebt slechte djins. je hebt bv ook djins die net als ik Allah/God aanbidden. (als ik begin met bidden doe ik altijd een kleine oproep, ookal bid ik alleen, dit is omdat er altijd een aantal djins en engelen mee zullen bidden, alleen ik kan hen niet zien). Je hebt ze ook die misschien gefrustreerd zijn of hun doel niet in dit leven kunnen vinden..

volgens mij hebben ze gewoon een ziel net als ons. en zullen ze ook berecht worden over wat ze in hun leven hebben gedaan. maar dit weet ik niet zeker. dus neem het maar niet van mij aan Haha!

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:45

Ik heb nog nooit over Djins gehoord. Ik begrijp dat dit een onderdeel is van de Islam toch?

Waarom hebben deze zielen geen lichaam? En wanneer worden ze berecht?
Wij verlaten op een gegeven moment ons lichaam maar djins hebben dus geen lichaam. Staat daar een x aantal jaar voor?

Sorry voor de vragen, maar ik vind het wel interessant Lachen