Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mii_Jessica

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:39

Emilia schreef:
Jotee schreef:
Ik snap ze echt niet. als ze er 1040 uren van willen maken, dan zou ik eerst maar eens fantsoenlijke en goeie lesgevende docenten neer zetten. En dan die 1040 uren in voeren.

Dan ben ik het er nog iet mee eens dat het gaat gebeuren, maargoed!

leg mij nou eens uit wat DE perfecte docent voor je is..

Voor een groot deel is de klas verantwoordelijk voor de les die ze krijgen...
Als leerlingen zich niet normaal kunnen gedragen, dan is het logisch dat een docent nauwelijks nog aan lesgeven toekomt. Men is dan namelijk politieagent, of is sommige gevallen babysitter.

Daar heb je best wel gelijk in,, Sommige klassen zijn zooo druk dan kan er gewoon geen les worden gegeven!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:41

@ Emilia;

Wie zegt dat onze klassen zich niet normaal gedragen? Wij hebben echt een hele kleine school die best wel 'braaf'is. Je hebt natuurlijk uitzonderingen, en er gebeurd heus wel wat. Maar wij hebben echt geen school zoals in de grotere steden.

Op scholen van het 'platteland' komen heel veel kinderen van buiten af. Als je die tot half 5 op school laat zitten en dan nog naar huis moet laten fietsen, dan zijn de meesten pas rond half 6 thuis. Zie je het al voor je?

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:41

Marjoow schreef:
Geen enkele docent(e) is perfect. Maar ze doen allemaal hun best en hebben een diploma. Ik geloof dat dat genoeg is?? Ga jij maar eens voor een klas met van die ettertjes staan. Hoe onze klas vorig jaar was.. Belachelijk...

Docenten zijn ook mensen Knipoog

Helaas kom ik het toch regelmatig tegen dat leerlingen docenten niet als mensen behandelen maar als een stuk stront! Wat moet ik zo'n kind dan nog leren. Het bijbrengen van normen en waarden begint toch wel thuis.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:42

Jotee schreef:
@ Emilia;

Wie zegt dat onze klassen zich niet normaal gedragen? Wij hebben echt een hele kleine school die best wel 'braaf'is. Je hebt natuurlijk uitzonderingen, en er gebeurd heus wel wat. Maar wij hebben echt geen school zoals in de grotere steden

Nou en wat is er dan niet goed aan de lessen die je krijgt?

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:43

't komt idd veel voor dat wij leerlingen gewoon als oud vuil behandeld worden. En dan zeggen ze dat wij respect voor de leraren moeten hebben! We moeten respect voor elkaar hebben niet alleen wij respect voor de leraren!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:43

Jotee schreef:
Ik snap ze echt niet. als ze er 1040 uren van willen maken, dan zou ik eerst maar eens fantsoenlijke en goeie lesgevende docenten neer zetten. En dan die 1040 uren in voeren.

Dan ben ik het er nog iet mee eens dat het gaat gebeuren, maargoed!

Emilia schreef:
leg mij nou eens uit wat DE perfecte docent voor je is..

Voor een groot deel is de klas verantwoordelijk voor de les die ze krijgen...
Als leerlingen zich niet normaal kunnen gedragen, dan is het logisch dat een docent nauwelijks nog aan lesgeven toekomt. Men is dan namelijk politieagent, of is sommige gevallen babysitter.

Mii_Jessica schreef:
Daar heb je best wel gelijk in,, Sommige klassen zijn zooo druk dan kan er gewoon geen les worden gegeven!

Er zijn klassen die krijgen het voor elkaar om docenten weg te pesten. Nou ik begrijp wel dat de volgende docent er tegenop ziet om die klas les te geven! De meeste docenten hebben het beste met je voor.

WIj hebben het probleem dat er niet genoeg docenten zijn. Maar ze zijn wel goed.

Ik denk dat jij [jotee] de docenten niet mag dan gaan ze vervelen en vind je ze niet goed lesgeven. Geen persoonlijke aanval hoor, dit heb ik ook bij sommige docenten. Waarschijnlijk wel meer.

Ons probleem is alleen, dat wij niets hebben in te brengen in het ministerie.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:45

Mii_Jessica schreef:
't komt idd veel voor dat wij leerlingen gewoon als oud vuil behandeld worden. En dan zeggen ze dat wij respect voor de leraren moeten hebben! We moeten respect voor elkaar hebben niet alleen wij respect voor de leraren!

Als je dit schrijft n.a.v mijn post, dan heb je niet goed gelezen..Ik heb het erover hoe sommige leerlingen met leraren omgaan. Ik behandel mijn leerlingen ALTIJD met respect en dan verwacht ik dat ook. Dat is toch niet zo raar?

_PassoaJus

De docenten die de stof niet 'goed' beheersen, docenten die maar wat rondprutsen?!!

Je hebt ook goeie hoor, die zijn er gelukkig wel. Lachen

@ Marjoow: Er zijn inderdaad docenten die ik niet zo hele erg mag. Maar daar ik heb ik sowieso al geen les van. Dus dat oordeel sluit ik uit. Lachen

Marjo

Mii_Jessica schreef:

Als jij respect heb voor de docent, zal de docent ook respect voor jou hebben. Bij de meeste moet het alleen van jou kant komen, omdat het anders toch niet kan volgens hun.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:46

Jotee schreef:
De docenten die de stof niet 'goed' beheersen, docenten die maar wat rondprutsen?!!

@ Marjoow: Er zijn inderdaad docenten die ik niet zo hele erg mag. Maar daar ik heb ik sowieso al geen les van. Dus dat oordeel sluit ik uit. Lachen

Ik vraag me dan af hoe jij kan beoordelen of iemand de stof niet goed beheerst..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:46

Emilia schreef:
Mii_Jessica schreef:

Als je dit schrijft n.a.v mijn post, dan heb je niet goed gelezen..Ik heb het erover hoe sommige leerlingen met leraren omgaan. Ik behandel mijn leerlingen ALTIJD met respect en dan verwacht ik dat ook. Dat is toch niet zo raar?

Dat is doodnormaal. Ik denk alleen dat de meeste docenten het respect in de leerling hebben verloren, omdat zij zelf geen respect teerug krijgen. Wat ik me heel goed kan voorstellen eigenlijk.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:47

Nou wat bij ons dan wel heel toevallig is, bij onze Engels leraar weten we allemaal dat we niks moeten flikken en daar is iedereen dan ook rustig, het zelfde als voor onze AK en LB docente. maar bij bv. GS of NL komt bijna niet meer aan les geven toe, dan is de klas veel drukker, maar een paar leerlingen die dan wel willen opletten leiden daaronder. maar dan moeten die leraaren ook meer gezag uitstralen.

Edit: maar bijv. de NS leraar, moet mij gewoon niet ofzo als ik dan iets vraag als ik het niet snap, moet ik maar beter opletten en wat ik eigelijk bij hem in de les doe als ik toch maar uit me neus zit te freten, zo ook bij nog een aantal andere leerlingen. maar een vriendin van me waar ik langs zit en die vraagt iets dan lacht hij en legt het haar wel tot in de treure uit, en als je dan met die mededeling naar de leraar zelf of naar de mentor die dan bij hem verhaal gaat halen, is het allemaal niet zo en is het niet zo bedoelt en lieg ik dat dat hij dat allemaal heeft gezecht terwijl de rest van de klas er bij waren en er iets van zeiden
Laatst bijgewerkt door waterval123 op 25-11-07 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:47

Klopt mijn klas van de eerste was heel druk daarmee is er een wiskunde lerares weg gepest ook al zeg ik eerlijk in het begin waren we normaal. Toen Kon ze al geen les geven legde amper iets uit en toen ging het helemaal mis...
@Emilia Er zijn ook genoeg leraren die ook ons met respect behandelen zeker weten, en dat hoort andersom ook zo te zijn... Maar ik heb een leraar en die behandelt ons vanaf het begin van het jaar al als oud vuil. Jammer want leerlingen en leraren horen respecht voor elkaar te hebben

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:48

Wij hebben voor economie een docente, die komt uit Bosnië, die legt uit met het antwoordenboekje erbij. Dat kan voor haar heel fijn zijn, voor ons lijkt dat of ze de stof niet goed beheerst.

Ik denk dat er ook genoeg docenten zijn die geen orde kunnen houden. Dit speelt ook een rol met het gedrag van de klas.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:49

Emilia schreef:
Jotee schreef:

Ik vraag me dan af hoe jij kan beoordelen of iemand de stof niet goed beheerst..

Hmhm, wat dacht je van dat er ons niet kan worden verteld waar het over gaat, hoe we dit moeten aanpakken en de uitleg van dingen e.d? Het boek verteld al veel, maar lang niet alles. Als docent zijnde hoor je te weten waar het over gaat e.d.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:50

Marjoow schreef:
Ik denk dat er ook genoeg docenten zijn die geen orde kunnen houden. Dit speelt ook een rol met het gedrag van de klas.

Die leraren proberen wel orde te houden maar de leerlingen gaan tegen sommige mensen in en niet zo'n beetje ook

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:51

Maureenn schreef:
Nou wat bij ons dan wel heel toevallig is, bij onze Engels leraar weten we allemaal dat we niks moeten flikken en daar is iedereen dan ook rustig, het zelfde als voor onze AK en LB docente. maar bij bv. GS of NL komt bijna niet meer aan les geven toe, dan is de klas veel drukker, maar een paar leerlingen die dan wel willen opletten leiden daaronder. maar dan moeten die leraaren ook meer gezag uitstralen

Maar je zit toch voor JEZELF op school en niet om de docenten een plezier te doen. Waarom dan niet gewoon bij alle lessen opletten.

Zo deze juf gaat zich nu klaar maken om op concour te gaan Haha!

Als jullie nou allemaal braaf aan je huiswerk gaan dan hebben julie morgen ook geen last van mopperende docenten Cool Knipoog Haha!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:52

Jotee schreef:

Emilia schreef:

Jotee schreef:
Hmhm, wat dacht je van dat er ons niet kan worden verteld waar het over gaat, hoe we dit moeten aanpakken en de uitleg van dingen e.d? Het boek verteld al veel, maar lang niet alles. Als docent zijnde hoor je te weten waar het over gaat e.d.

Dan moet je dat melden bij de schoolleiding of de desbetreffende docent. Zij denken dat het goed gaat zo. ALs jij niet aangeeft wat er moet veranderen, kun je moeilijk verwachten dat ze dat ook doen. Ga een gesprek aan met die docent. Jij wilt je diploma toch halen? Die docent moet je daarbij helpen. Je kunt ook na schooltijd naar een andere vakdocent gaan en vragen of die het goed wilt uitleggen.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:52

vorg jaar heeft onze klas en nog een aantal andere 1e/2e klassen er voor gezorgt dat er 3 NS leraaren ontslag hebben genomen, en 1 GS leraar. niet netjes van ons, maar 1 zo'n leraar schreef iets op het bord niemand keek en schreeuwde door elkaar, hij probeerde ons niet eens stil tekrijgen en veegde het weer uit en ging iets voor zichzelf doen Clown

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:53

Maureenn schreef:
vorg jaar heeft onze klas en nog een aantal andere 1e/2e klassen er voor gezorgt dat er 3 NS leraaren ontslag hebben genomen, en 1 GS leraar. niet netjes van ons, maar 1 zo'n leraar schreef iets op het bord niemand keek en schreeuwde door elkaar, hij probeerde ons niet eens stil tekrijgen en veegde het weer uit en ging iets voor zichzelf doen Clown

Slim. Zo trek je ook aandacht. Hij verdient zijn centjes wel!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:53

Maureenn schreef:

Moet je trots op zijn! Ga zo door!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:54

hebben jullie nu geen NS meer vanwege leraartekort??

Of moeten de overige nu extra hard werken??

lekker aardig...
Laatst bijgewerkt door Marjo op 25-11-07 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:55

Emilia schreef:
Maureenn schreef:
Nou wat bij ons dan wel heel toevallig is, bij onze Engels leraar weten we allemaal dat we niks moeten flikken en daar is iedereen dan ook rustig, het zelfde als voor onze AK en LB docente. maar bij bv. GS of NL komt bijna niet meer aan les geven toe, dan is de klas veel drukker, maar een paar leerlingen die dan wel willen opletten leiden daaronder. maar dan moeten die leraaren ook meer gezag uitstralen

Maar je zit toch voor JEZELF op school en niet om de docenten een plezier te doen. Waarom dan niet gewoon bij alle lessen opletten.

Zo deze juf gaat zich nu klaar maken om op concour te gaan Haha!

Als jullie nou allemaal braaf aan je huiswerk gaan dan hebben julie morgen ook geen last van mopperende docenten Cool Knipoog Haha!
]De meeste leerlingen denken dat ze het dus voor de docent doen ofzo!
Het is alleen sommige dingen die je op school leert gebruik je in je verdere leven niet! K hoef echt in mn latere leven geen formules en blablabla te ontbinden! Jaah als je wiskunde lerares bent! K hoef later ook echt niet aan iedereen te vertellen hoeveel kleuren er in witlicht zitten ofzo! :S En k zal ook heus niet voor de lol een handstand overslag doen! nouw daar heb je toch gewoon niks aan?! Sommige dingen zijn gewoon nutteloos k snap echt niet dat ze ons dat willen leren!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:55

Maureenn schreef:

Je denkt toch niet dat ik dan zou gaan staan schreeuwen om aandacht te krijgen. Kom zeg, wat een kinderachtig gedrag. De leerlingen moeten gewoon een schop onder hun kont krijgen! Aanpakken die hap! Hamer

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:56

Emilia schreef:
Maureenn schreef:

Je denkt toch niet dat ik dan zou gaan staan schreeuwen om aandacht te krijgen. Kom zeg, wat een kinderachtig gedrag. De leerlingen moeten gewoon een schop onder hun kont krijgen! Aanpakken die hap! Hamer

Docenten worden bang van ons..