Apple schreef:En dan nog, stel je hebt alles goed voor elkaar, paard gekocht, verzekeringen erbij en dan vervolgens is er iets waardoor het hele plaatje veranderd.
Je relatie raakt uit, bedrijf waar je werkt gaat failliet, je krijgt ontslag of je krijgt een chronische ziekte. Allemaal heel reele zaken waardoor je hele inkomsten plaatje er van het ene op andere moment drastisch anders uit komt te zien.
Kan me niet zo voorstellen dat mensen dan acuut hun paard verkopen. Zal waarschijnlijk eerst budget op andere gebieden aanpassen en hopen op betere tijden worden voordat het paard de deur uit gaat.
Dat zijn risico's die iedereen te alle tijden loopt inderdaad. Als we daar rekening mee moesten gaan houden bij alles wat we doen hebben we geen leven meer. En zeker geen paard.
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat mensen dan hun paard verkopen voordat het door ziekte of een ongeluk helemaal mis gaat. Marktplaats staat er vol mee, echtscheidingen, baan kwijt etc.
Allemaal heel erg triest, maar ze zoeken een beter plaastje voor hun paard wat ze zelf niet meer kunnen bieden. Dat vind ik bewonderenswaardig en heel moedig ook.