Veel chronisch zieke bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: Veel chronisch zieke bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:19

als ik het financieel kon trekken ging ik ook minder werken hoor Haha! Vind dat een beetje flauwe argumentatie, jullie willen er niet op aangesproken worden dat jullie niet kunnen werken, maar vallen zelf wel mensen aan die toevallig wel de keuze hebben om minder te werken..

Ik heb niet meer gereageerd hier, omdat ik het erg jammer vond hoe er op mijn bericht gereageerd werd. Ik dacht dat ik een zeer genuanceerd bericht hier had geplaatst, waarin ik aangaf dat ik me er zeker iets bij kan voorstellen (sterker nog, heb een moeder met fybromyalgie en wordt dus al jaren geconfronteerd met wat zoiets betekent voor je leven) en er begrip voor heb, maar dat er zeker ook een grote groep chronisch zieke mensen is, die best WEL wat kunnen doen, maar zelf vooral denken in wat ze niet kunnen ipv wat ze wel kunnen. Ik noem daarbij helemaal geen namen, wijs geen vingertje, maar toch voelen 'jullie' je aangevallen. Dat vind ik heel erg jammer, want zo was het niet bedoeld (werd vooral een beetje verdrietig door de reactie van Nickyu, jij bent wel de laatste die ik daarmee zou bedoelen) en ik geloof dat dat ook niet de toon van mijn bericht was.

Kennelijk is hier dus geen discussie over mogelijk zonder dat er gekwetst wordt.. van beide kanten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:20

Kjoetie
dat is wel het sleutel woord..keuze of geen keuze
Mag hopen dat je dat toch wel begrijpt...hopla begrijpt het namelijk niet...helaas...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:21

Even kijken.. waar hebben we het over...
Iemand mét een baan en paarden en genoeg gezondheid van lijf en leden om die paarden kennelijk lekker vaak uit te brengen op wedstrijden. Iemand die liever thuis werkt en dan de paarden kan doen. Of liever parttime werkt om de paarden te doen. Iemand die iemand kent met een slechte arbo-arts en dat projecteert op chronisch zieken. Iemand die zelf wel met een griepje in bed gaat liggen kennelijk.

Iemand die geen idee heeft hoe het is om met een chronische ziekte door het leven te gaan.
Iemand die geen idee heeft van het feit dat gewoon uit je bed komen jezelf al een schop onder de kont geven is. Want ik ben chronisch hoefbevangen als ik opsta en moet dan eerst een uur heel voorzichtig lopen.
Die geen idee heeft hoe het voelt om te leven met de angst dat straks wilskracht niet meer genoeg is. Dat je paarden misschien wel wegmoeten omdat straks je ziekte het wint van je wilskracht.

Zo iemand.. heeft heel weinig inlevensvermogen.
Zo iemand noem ik dom. En domheid zegt niets over iq, maar over wat je er mee doet. DOM dus.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:22

schop onder de kont vind ik wel makkelijk gezegd, ik moet mezelf al een schop geven om mijn huis netjes te houden, naar me paardje te gaan, te eten. vraag me inderdaad af of hopla wel eens zo moe is dat je eigenlijk de dag gewoon niet ziet zitten. of zo moe dat je geen puf hebt om eten te kopen en koken

echt ik heb niet snel antiphatie tegen mensen maar Hopla Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:22

Anya schreef:
Even kijken.. waar hebben we het over...
Iemand mét een baan en paarden en genoeg gezondheid van lijf en leden om die paarden kennelijk lekker vaak uit te brengen op wedstrijden. Iemand die liever thuis werkt en dan de paarden kan doen. Of liever parttime werkt om de paarden te doen. Iemand die iemand kent met een slechte arbo-arts en dat projecteert op chronisch zieken. Iemand die zelf wel met een griepje in bed gaat liggen kennelijk.

Iemand die geen idee heeft hoe het is om met een chronische ziekte door het leven te gaan.
Iemand die geen idee heeft van het feit dat gewoon uit je bed komen jezelf al een schop onder de kont geven is. Want ik ben chronisch hoefbevangen als ik opsta en moet dan eerst een uur heel voorzichtig lopen.
Die geen idee heeft hoe het voelt om te leven met de angst dat straks wilskracht niet meer genoeg is. Dat je paarden misschien wel wegmoeten omdat straks je ziekte het wint van je wilskracht.

Zo iemand.. heeft heel weinig inlevensvermogen.
Zo iemand noem ik dom. En domheid zegt niets over iq, maar over wat je er mee doet. DOM dus.

OK dan! OK dan! OK dan!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:23

er kan best wel een discussie over mogelijk zijn hoor Knipoog

Er zijn altijd mensen die chronisch ziek zijn die nog wel iets kunnen doen! Maar er is gewoon nog steeds heel veel discriminatie op de werkvloer en als een baas moet kiezen met een sollicitatie gesprek met een gezonde computer medewerker of een medewerker met een beperking..... wie kiest hij?
Laatst bijgewerkt door __Esther__ op 10-10-07 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Verosjaak

hopla schreef:
En dit is het laatste wat ik er over ga zeggen.
Wat kunnen we toch met zijn allen weer lekker klagen.

basta.

Wie begon hier te klagen over chronisch zieke mensen??? En de mens is gemaakt om te klagen. je moet toch ergens een uitlaatklep hebben en dat hebben wij gewoon in klagen. Het lucht op! Simpel, daarom klaag jij over de profiteurs die jou dwarszitten. Ik denk dat je met dit topic met 1 ding geen rekening gehouden heb. En dat is dat niet iedereen profiteurs zijn en dat wel iedereen die een chronische ziekte hebben zich aangesproken voelen.

Nu ben ik zelf niet chronisch ziek, maar ik heb blijkbaar een eigenschap die jij goed zou kunnen gebruiken: 'Inlevingsvermogen'.

kjoetie

runningkawa schreef:
Kjoetie
Mag hopen dat je dat toch wel begrijpt...hopla begrijpt het namelijk niet...helaas...

dat snap ik, maar ik vind het dan flauw dat er gezegd wordt dat zij een baan voor iemand die niet fulltime werkt inpikt..

Moet zeggen dat het hier zo snel gaat dat ik het amper kan bijhouden, dus kan best zijn dat ik hier en daar een bericht gemist heb.

Anoniem

Volgens hopla de zieke Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:24

kjoetie schreef:
runningkawa schreef:
Kjoetie

dat snap ik, maar ik vind het dan flauw dat er gezegd wordt dat zij een baan voor iemand die niet fulltime werkt inpikt..

Moet zeggen dat het hier zo snel gaat dat ik het amper kan bijhouden, dus kan best zijn dat ik hier en daar een bericht gemist heb.

denk dat je wat mist en ook niet goed leest, want wat je nu zegt refereert aan een bericht van mij...wat staat daar nog meer bij??

edit:
runningkawa schreef:
Idd belachelijk dat een gezonde vrouw parttime werkt..tjonge jonge..40 uur en meer heel normaal dan hoor. daarna tijd en puf genoeg voor jou om de beesten en het huis te doen...niet zeiken dat je dan moe bent...is normaal...ff een schop onder je kont en doorgaan...
Ga je schamen hopla...zo zijn er minder parttime banen voor de mensen die niet fulltime meer kunnen...pik jij in Tong uitsteken

Natuurlijk meen ik dit niet, maar zulke domme dingen ratel jij ook
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-10-07 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:25

Dat is hier door mensen ook al meermaals genoemd. De wil is er vaak wel maar de mogelijkheden

Persoonlijk vind ik het erg zwak om een topic als dit te starten en er dan maar vandoor te gaan als blijkt dat je geen medestanders hebt Bloos Boos!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:26

trustHim schreef:
Dat is hier door mensen ook al meermaals genoemd. De wil is er vaak wel maar de mogelijkheden

Persoonlijk vind ik het erg zwak om een topic als dit te starten en er dan maar vandoor te gaan als blijkt dat je geen medestanders hebt Bloos Boos!

Het wordt te heet onder de voeten en het topic moet gesloten worden ROFL

kjoetie

ik moet al 6 keer klikken voor ik iets kan plaatsen,dus kan idd zijn dat ik hier en daar wat mis Haha! En ik refereer volgens mij aan een bericht van dennis die weer op jou reageerd..

Dit hou ik als 'gezond' mens niet bij hoor Nagelbijten / Gniffelen

Cheveyo

Mijn huis is grotendeels van het jaar niet eens netjes...dat trek ik niet...
Heb een superfijne bijrijdster....dat was een hele grote emotionele en psychische stap...het niet meer zelf kunnen...
Wilskracht is wel degelijk aanwezig, maar de lichamelijke kracht is vaker af- dan aanwezig, hoe graag ik ook zou willen en hoe goed ik het in mijn hoofd ook zou kunnen...maar....het gaat gewoon niet..

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:27

Daarnaast begrijp ik best wat hopla bedoelt met haar/zijn topic.

Ik heb op een schuldsaneringskantoor gewerkt en 85 % kon niet werken vanwege psychische en andere klachten. Als je tegen hun zei dat ze zich dan maar moesten laten keuren voor hun arbeids(on)geschiktheid dan had je de poppen aan het dansen. Mensen die wel solliciteerden deden dat op een manier waarop je echt kon uitmaken dat ze gewoon niet wilden. Sollicitatiebrieven zagen er gemiddeld zo uit:

- Op een printblaajde (a4)
- Ongelinieerd, dus de tekst schots en scheef
- Halve zinnen
- De brief bestond maar uit 5 zinnen ongeveer...

De klachten waardoor ze niet konden werken waren vaak erg vaag en werden weggestopt onder psychische klachten...

Mensen die dus echt niet kunnen werken vanwege klachten worden door de bovenstaande groepering onderdrukt. Het is erg jammer, maar het is wel zo netjes om de eer aan jezelf te houden in plaats van hopla omver te lopen. En dan nog is een dagje/weekje ziek iets heel anders dan helemaal niet meer werken...

Ik zou overigens ook balen als mijn lichaam niet deed wat ik wilde, maar hoe liever je wilt, hoe meer het gaat tegenstaan.

Ik denk dat bij veel onverklaarbare ziektes zoals ME psychologische hulp een vereiste is omdat ik denk dat het ook met geestelijke uitputting te maken kan hebben. Net zoals ik denk dat je ook je voedingspatroon onder de loep kan nemen (suikerinname, vitaminetekorten enz enz)...

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:30

@ Runningkawa; dan kan ik jou ook een heel gezond lichaam toewensen zodat jij je misschien ook kan inbeelden wat voor onbegrip mensen kunnen hebben voor mensen die niet in staat zijn om te werken, dan zijn de rollen omgekeerd...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:30

Hoe liever je wilt hoe meer het gaat tegen staan?? er is ook nog zoiets als doorzetter zijn en het beste er uit halen..
Als je niet meer wilt dan lukt niets meer..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:32

controle verlies over je lichaam etc is een van de ergste dingen die je kan overkomen. ik heb de afgelopen tijd echt heel wat controle op mezelf verloren door psychische klachten, zelfs een tijdje me pony op het land gelaten zonder er naar om te kijken. nee, daar ben ik niet trots op maar ik durfde niet eens meer naar stal. toen ik uiteindelijk ging heb ik daar alleen maar lopen huilen en trillen omdat ik me zo schuldig voelde. als dan stalgenoten tegen je beginnen dat je dat niet kan maken etc wordt het alleen nog maar erger.

ik zou willen dat ik kon werken en me huis netjes houden en me paardje doen! op moment kan ik nog niet eens mijn huishouden voor elkaar krijgen

ik heb ook op harde manieren duidelijk moeten maken dat het echt ernstig was met mijn klachten. o.a. door rapporten van mijn psych waarin zeer duidelijk vermeld stond wat er aan de hand was en dat ik o.a. suïcidaal was. met dank aan een bedrijfsarts zal ik mijn leven lang met littekens rondlopen omdat hij vond dat ik wel kon gaan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:33

@litterbox
denk jij nou werkelijk dat dat dingen zijn die je al niet allemaal gedaan hebt?
Alle mogelijk bloedonderzoeken
dieet
bioresonantie (ook om voedingsstoffen te testen)
mesoloog (test ook voedingsstoffen)
acupuntuur
Kraker,
osteopaat en
fysio voor de pijn.
En dit zijnd e dingen die ff vlug in me opkomen

Psych zei jaren geleden al dat er niks met me mis is...nu moet ik er van het UWN weer heen...en wat krijg ik te horen van de psych..ga luisteren naar je lichaam..je walst steeds over jezelf heen Lachen

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:34

hallo allemaal hen niet de moeite genomen om 17 pagina's door te lezen hoor.
maar ik ben ook chronische ziek, heb een autoimmunziekte werk gemiddeld 16 uur pw, heb 1 dochter heb 1 paard 2 honden en het lukt allemaal prima.
alleen ben veel sneller moe dan een "normaal" iemand.mijn huishouden doet iemand anders.
ik vindt persoonlijk dat mensen niet kunnen oordelen over een ander hoe zij zich voelen, dat weten de mensen zelf het beste.
maaaaaar ik denk dat er redelijk wat veel mensen zijn die zich snel" erg ziek" voelen en niet kunnen werken.

Anoniem

Litterbox schreef:
@ Runningkawa; dan kan ik jou ook een heel gezond lichaam toewensen zodat jij je misschien ook kan inbeelden wat voor onbegrip mensen kunnen hebben voor mensen die niet in staat zijn om te werken, dan zijn de rollen omgekeerd...

sorry, snap je daar ff niet Lachen

Kattenbak

Cheveyo schreef:
Hoe liever je wilt hoe meer het gaat tegen staan?? er is ook nog zoiets als doorzetter zijn en het beste er uit halen..
Als je niet meer wilt dan lukt niets meer..

Ja ik denk dat als je zo hard wilt dat het alleen maar tegen je gaat werken...
Ik zie het als een soort paradox, je gaat er zo hard voor dat je lichaam zich alleen maar tegen je keert.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:35

runningkawa schreef:
@litterbox
denk jij nou werkelijk dat dat dingen zijn die je al niet allemaal gedaan hebt?
Alle mogelijk bloedonderzoeken
dieet
bioresonantie (ook om voedingsstoffen te testen)
mesoloog (test ook voedingsstoffen)
acupuntuur
Kraker,
osteopaat en
fysio voor de pijn.
En dit zijnd e dingen die ff vlug in me opkomen

Psych zei jaren geleden al dat er niks met me mis is...nu moet ik er van het UWN weer heen...en wat krijg ik te horen van de psych..ga luisteren naar je lichaam..je walst steeds over jezelf heen Lachen

Nee maar wals je ook niet over je zelf heen? Dat je meer doet dan je aankunt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:36

mhtimmerwerk schreef:
hallo allemaal hen niet de moeite genomen om 17 pagina's door te lezen hoor.
maar ik ben ook chronische ziek, heb een autoimmunziekte werk gemiddeld 16 uur pw, heb 1 dochter heb 1 paard 2 honden en het lukt allemaal prima.
alleen ben veel sneller moe dan een "normaal" iemand.mijn huishouden doet iemand anders.
ik vindt persoonlijk dat mensen niet kunnen oordelen over een ander hoe zij zich voelen, dat weten de mensen zelf het beste.
maaaaaar ik denk dat er redelijk wat veel mensen zijn die zich snel" erg ziek" voelen en niet kunnen werken.

Die zijn er zeker Ja
Maar hoe kun je nu bepalen wie dat wel en niet zijn?
Oke de overduidelijke, die er ongeveer 40 uur zwart bijbeunen naast hun uitkering...idd dat klopt niet.
Maar de mensen die bokken en eens wat knolhobbelen?
Hoe weet je daar van wat ze wel en niet kunnen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:36

Ik vind zo een uitspraken erg gevaarlijk, omdat je een oordeel stelt over iemand. En dat kan kwetsend overkomen.
Ik ben chronisch ziek, ik kan alles doen Lachen heb geluk dus. Maar geen haar aan mijn hoofd zou zo dom zijn om iets te zeggen over een andere, of een vooroordeel geven. Ik zou me een enorm slecht mens voelen dan Lachen ben ook boeddhistisch dus mischien dat dit scheelt