Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Desiree schreef:Mensen die niet helpen als er iemand op de grond valt, mensen die blijven staan kijken als iemand verdrinkt etc. (je weet wel, waarvoor speciaal die postbusreclames gemaakt zijn, het feit dat ze al nodig zijn...).
Lot schreef:Moet me er éven tegen aan bemoeien.
Desiree is volgens mij toch echt een volwassen persoon Kaj, maar ook ik zou een excuus niet geheel misplaatst vinden. Even wat quotes die ik persoonlijk best heftig vind.
Sundancer: Ik kan me hier zo boos overmaken,en die andere partijen zittten nu vast te lachen....
Margreet: Ben benieuwd wat hier achter zit: een gek of een linkse politieke partij (PvdA?) ...
Xono: Ik ben zeer benieuwd naar de identiteit én nationaliteit van de moordenaar.
Desiree: hier op bokt zijn er mensen die Pim heel negatief afschilderen, heel onterecht, en nu allemaal huichelen hoe erg het allemaal wel niet is. DAAAAAAAAAAG! Flikker toch op zeg! Nederland is toch geen beschaafd land! Dat blijkt wel weer. Geef toe, jullie hebben je zin, nu is er op al dat gestook EINDELIJK een gek opgestaan om hem dood te schieten. Wat een opluchting moet dat zijn voor jou he kaj!
Leuk om Gail te pakken op haar woorden, maar ook ik vind dit behoorlijk 'hard'.
Los van gezever over anderen op deze site heb ik wel enigszins de behoefte wat te melden voe de discussie van de schuldvraag.
Ik heb PF altijd een redelijk irritant mannetjes gevonden die heel hard schreeuwde maar weinig gebruik maakte van inhoudelijke argumenten. Hij schopte goed tegen de 'gevestigde orde' aan, op een niet altijd even charmante manier.
Voordeel heirvan was echter - ondanks dat ik het met zijn denkbeelden niet eens was - dat hij de politiek een stuk levendiger heeft gemaakt: de opkomst op 15 mei is denk ik hoger dan jaren het geval is geweest en de politieke debatten hadden hoge kijkcijfers. Kortom: mensen gingen zich weer voor politiek inetresseren, je viel er niet langer bij in slaap.
De 'gevestigde orde' werd stevig aangepakt en in de hoek gedrukt: een kat in nood maakt rare sprongen en gedwongen tot een meer popi gedrag en duidelijkheid hebben ze ook niet altijd even fraaie uitlatingen gedaan. PF vergelijken met Le Pen of voor racist uitmaken was fout, net als PF die Melkert ervan betichtte een leugenaar te zijn overigens. Het etiketteren van PF tot extreem rechts en racistisch was onjuist en niet terecht IMO. Maar...geef het die mannen maar te doen! Die hhebn jaar in jaar uit als grijze muis hun werk kunnen doen en ineens komt daar die wervelstorm die ze dwingt heftige uitspraken te doen, die ze sart, port en dan met een camera er bovenop en de media die continu aan hun kop zeurt over wat ze allemaal fout hebben gedaan en hoe ze de nieuwe weg a la PF moeten gaan bewandelen. Pffff, ik geef het je te doen. Die Dikstal heeft vast veel slapeloze nachten gehad.
Conclusie: fraai was het niet dit gevecht, PF begon met schoppen en de reactie die hij kreeg was niet altijd fair play, maar dat was het spel wat beide partijen speelden. Maar om dit in 1 zin te noemen met verantwoordelijkheid voor de aanslag en aanleiding tot de moord vind ik weerzinwekkend. Uitspraken als 'Melkert Moordenaar' vind ik onvergeeflijk en heeel kwalijk.
We moeten als land toch onze wonden likken en sámen verder. Niet door elkaar af te maken (letterlijk of figuurlijk), niet door op een 'lege' partij te stemmen (van Lijst PF zonder PF = nix, zie de wijze woroden van Harry Mens) maar door het vertrouwen in de politiek te herstellen, de politici wel scherp te houden en door 1. te stemmen en 2. op een partij met toekomst.
pniekepnak schreef:Vraagt niemand zich af waarom Kaj bij Desiree de indruk heeft gewekt opgelucht te zijn? Ik denk namelijk dat er wel een reden voor is. En jullie moeten toegeven, er zijn heel wat mensen die hem nu de hemel inprijzen terwijl ze eerst hun bloed wel konden drinken. Daar heeft Desiree gewoon gelijk in. Ik heb zijn bloed niet kunnen drinken, ik was het alleen niet eens met veel van zijn politieke uitspraken. Ik heb al eerder gezegd dat hij op het persoonlijke vlak een heel aardige man geweest schijnt te zijn.
Ik zei tegen Gail dat ze net zo hard meedoet met de heftige discussies, omdat ik niet vind dat ze echt rustig haar mening meedeelt. Ze stampt hem erin, als je begrijpt wat ik bedoel. Desiree maakt zich hier ook schuldig aan hoor, begrijp me niet verkeerd, er zijn er meerdere op dit forum, waaronder misschien ikzelf ook wel. Maar ik vind dat dat bij een onderwerp als dit helemaal niet erg is. Het is echt een serieus topic, en in de politiek gaat het er ook niet altijd even vriendelijk aan toe, waarom zou dat hier wel moeten? Het gaat immers over de politiek.
Ik vind het alleen niet kunnen dat je in een topic eerst je mening erin stampt, en dan gaat zeggen dat het er wel hard aan toe gaat, terwijl je zelf keihard meedoet. In feite geef je dan kritiek op je eigen berichten.
Om eerlijk te zijn heb ik me voor dit incident niet heel erg geinteresseerd in de politiek, wist er net genoeg van af om enigszins mee te praten, maar ik krijg nu, nu ik me er wat meer in verdiep, steeds meer respect voor Fortuyn. En ik vind dat hij dat verdient heeft, wat hij ook gezegd of gedaan heeft.
Ik ben het eens met Desiree, omdat ze gewoon de waarheid verteld. Ze zegt de dingen op de manier waarop Fortuyn ze bedoelt heeft, terwijl er anderen op dit forum meer op de uitspraken van de pers afgaan. En er is maar een persoon die weet wat Fortuyn precies gezegd heeft, en dat is Fortuyn zelf. Niet de pers.
pniekepnak schreef:Waar heb ik jou ervan beschuldigd dat je opgelucht bent?
Ik heb gezegd dat ik Desiree gelijk geef dat er mensen zijn die hem nu de hemel inprijzen, in tegenstelling tot voor gisteren. Ik heb jouw naam daarbij niet genoemd, maar ik weet zeker dat dit wel zo is. Dat jij dat niet doet, geloof ik best. Vooral omdat je er zo duidelijk tegenin gaat. Maar merk je het zelf niet? Er was zo veel kritiek op hem, hij deed alles fout, en nu is hij een heilige. Dat klopt toch niet?
Ik wil jou nergens van beschuldigen, ik wilde alleen graag kort samengevat van Desiree horen waarom ze jou daarvan beschuldigd heeft. Ik denk namelijk dat er een goede verklaring voor is, die je in een bericht zou kunnen samenvatten. Dat schept wat duidelijkheid.
En of jij daarom van dit forum weg wil gaan, moet je zelf weten. Ik wil je iig. helemaal niet weg hebben, iedereen hier heeft recht op zijn eigen mening, en jij dus ook. Hier nog wel...