H&M: Absurde maatvoering...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:20

nou ik ook ff wat tikken; ik heb de ene keer maat 36/38 dan weer maat 40 kan in n maand verschillenn en switschen hoe? ik heb nier en immuumsysteem problemen mijn lichaam werkt dus niet zo best en dan is soms me buik opgezet en echt ik sport veel rij paard fiets de hele dag minstens 10 km per dag (over heel de dag gezien) dus of ik er iets aan kan doen nee!! niet alle 'dikke'mensen kunnen er iets aan doen dus beetje lastig om daarover vooroordelen over te hebben! mensen fijne avond..
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 01-12-05 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 20:20

@Sorane: Nee hoor, ik denk ik level even naar jouw niveau

Anoniem

Re: H&M: Absurde maatvoering...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:22

Nou schat als je dat wil doen dan zul je toch even beter je best moeten doen hoor.
Met dat domme blondjes gedrag van je zul je niet ver komen.

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 20:24

Achgos, Sorane, ik hoop er nooit bij in de buurt te komen.. tegen de tijd dat ik zo gefustreerd overkom hoop ik dat iemand me even aan de jas trekt.
Zeg, ik ga eens even sporten.
Misschien een idee voor jou, om je frustraties ten opzichte van anderen in kwijt te kunnen?

MaraYvette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:30

enne ik denk eerder dat de maten 38 gewoon wat sneller zijn uitverkocht dus dat je daarom misgrijpt en dat winkels maten 44 en hoger nu ookk hebben vindt ik allleen maar gelukkig voor de mensen met die maat want vroeger moesten ze naar speciale dus dure winkels:( dan is dit inieder geval voor hun n vooruitgang

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:33

Laura schreef:
Achgos, Sorane, ik hoop er nooit bij in de buurt te komen.. tegen de tijd dat ik zo gefustreerd overkom hoop ik dat iemand me even aan de jas trekt.

Ach met je mensen kennis is het al even somber gesteld als met je inlevingsvermogen.
Geeft niks je kan niet alles hebben he.

Laura schreef:
Zeg, ik ga eens even sporten.
Misschien een idee voor jou, om je frustraties ten opzichte van anderen in kwijt te kunnen?

Nou meis veel plezier! Misschien kun je er nog een paar kilootjes afwerken.
Ik sporten? Nee vanavond even niet. Ik train 4 avonden in de week op aardig niveau dus vanavond mag het wel even rustig aan.

winnythepooh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:07

Laura schreef:
Wat ik bedoel, is dat je me persoonlijk aanspreekt op mijn lijf, wat haast afgunstig overkomt... Een compliment trouwens, dat je me perfect vind en er vanuit gaat dat mijn leventje perfect is
Heb ik ook hard genoeg voor gewerkt trouwens Ben inmiddels heel benieuwd naar jou, Sorane! En zeker of je nog opmerkingen kan maken die iets bijdragen aan dit onderwerp, die niet met mij persoonlijk te maken hebben...

Het enigste waar jij goed in bent is andere mensen afkraken dat doe je bijna in alle topics wel.... En jij denkt zeker dat je mis Perfect ben nou als ik die rot kop van je op die fotos zie dan vind ik je verre van perfect maar goed dat is mijn mening.... Waarom maak jij je druk over iemand anders gewicht??? of over de maat van iemand zijn kleren??? alsof jou het wat kan schelen dat ik maatje 46 heb .... Jezus mina zeg.... Je doet net alsof de dikkere mensen echt heel raar zijn ofzo... Ik heb zelf maatje 44 met broeken ( lekker belangrijk ) en ik voel me er helemaal niet slecht bij tuurlijk zou ik ook maatje 36 willen dat wilt denk ik wel iedereen maar ik heb er gewoon geen zin in om er moeite voor te doen ik vind dat iedereen je maar moet nemen zoals je bent en dan maakt het niet uit of je nou maat 46 hebt of 36 iedereen is gelijk....
Ik kan me kwaad om jou maken dat je soms zo banketstaaf reageert, ik reageer nu miss ook banketstaaf maar dat is alleen maar een reactie op jou gedrag.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:31

Citaat:
Sorane leest uiteraard weer over mijn uitzonderingenstukje van die 5% met ziektes heen...

RK, dat is heel logisch! Ieder mens zit anders in elkaar, en ik ben de laatste om te zeggen dat er een standaard dieet of een standaard bewegingsschema voor iedereen helpt... maar, je kán dit gegeven zeker niet koppelen aan die gestegen 65% van de mensen met zwaar overgewicht; als dat zo was, was zulk overgewicht 20 jaar geleden het ook het geval geweest

volgens artsen val ik ook buiten die 5%
echter weet ik helaas wel beter
Ik zou er weet ik wat voor over hebben weer eens de energie te hebben, die ik vroeger had.
de pijn niet te hebben, die ik vroeger ook niet had.
En zo zullen er vast meer mensen volgens de medici niet erkende dingen hebben, wat wel hun leven bepaalt.

Dus die 5 % is veel hoger

Verder zijn alle mensen veel groter geworden.
daar zit ook een heel stuk gewicht, word daar wel voldoende rekening mee gehouden?

Stress, nog een waarvan de een mager word, de ander dik.
alleen de magere word er niet lelijk op aan gekeken (niet eerlijk, wel)
En ik denk dat stress de laatse 20 jaar ook enorm toegenomen is.
En stress geeft een hoop hart problemen, alleen mag je dat wel hebben, maar ben je er dik bij, is dat ineens het probleem?

nee, ik vind dit hele topic te zwart/wit

mager kan net zo ongezond zijn als dik

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:34

en ik sluit me weer eens aan bij RK

winnythepooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:35

runningkawa schreef:

Daar sluit ik me ook bij aan

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:00

winnythepooh schreef:
Het enigste waar jij goed in bent is andere mensen afkraken dat doe je bijna in alle topics wel....
En jij denkt zeker dat je mis Perfect ben nou als ik die rot kop van je op die fotos zie dan vind ik je verre van perfect maar goed dat is mijn mening
.... Waarom maak jij je druk over iemand anders gewicht??? of over de maat van iemand zijn kleren??? alsof jou het wat kan schelen dat ik maatje 46 heb .... Jezus mina zeg.... Je doet net alsof de dikkere mensen echt heel raar zijn ofzo... Ik heb zelf maatje 44 met broeken ( lekker belangrijk ) en ik voel me er helemaal niet slecht bij tuurlijk zou ik ook maatje 36 willen dat wilt denk ik wel iedereen maar ik heb er gewoon geen zin in om er moeite voor te doen ik vind dat iedereen je maar moet nemen zoals je bent en dan maakt het niet uit of je nou maat 46 hebt of 36 iedereen is gelijk....
Ik kan me kwaad om jou maken dat je soms zo banketstaaf reageert, ik reageer nu miss ook banketstaaf maar dat is alleen maar een reactie op jou gedrag.......

Pardon?? Jeetje zeg.. die discussie tussen Sorane/Laura was niet al te vriendelijk maar dit is echt beneden alle peil!

Ik begrijp sowieso niet waarom je zo fel reageert op een post van laura die naar Sorane was gericht. Het komt op mij over alsof je nogal gefrustreerd bent...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:03

Dat gaat idd veel te ver

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:05

winnythepooh schreef:
runningkawa schreef:

Daar sluit ik me ook bij aan

Ik ook, en ik denk eerlijk gezegd Laura ook wel. Maar goed, dat is natuurlijk aan haar om haar mening al of niet met de rest van de wereld te delen.

Ik begrijp echt heel veel van jullie reacties (over het feit dat niet iedereen even gemakkelijk slank blijft en dat daar allemaal externe factoren een rol in spelen. En dat het beeld van een mooie slanke vrouw in onze maatschappij op dit moment eerder richting het ongezonde gaat). Deze opmerkingen zijn volgens mij heel terecht, maar ik vraag me eigenlijk heel de tijd af of dit wel de punten zijn waarover jullie mening verschilt van die van Laura. 't zou kunnen hoor, misschien moet ze daar zelf eens heel duidelijk op antwoorden. Maar uit wat ik begrepen heb van haar antwoorden tot nu toe, is het helemaal niet de bedoeling om mensen te beschuldigen, maar in tegendeel de kledingindustrie die op een misleidende manier omspringt met maten.

Ik heb heel erg het gevoel bij deze discussie dat er langs elkaar heen gespraat wordt.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:13

visje schreef:
Maar uit wat ik begrepen heb van haar antwoorden tot nu toe, is het helemaal niet de bedoeling om mensen te beschuldigen, maar in tegendeel de kledingindustrie die op een misleidende manier omspringt met maten.

Precies!
Volgens mij betrekken sommige mensen hetgeen gezegd wordt in deze discussie teveel op zichzelf en voelen sommige mensen zich (enorm) aangevallen.
Sommige uitspraken hier zijn echt verschrikkelijk zeg.

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 22:51

Och en het wordt hier maar gezelliger en gezelliger

Nou, ik zal met mijn rotkop me nog maar even aansluiten bij visje, GOEDEMORGEN wat een lange tenen hier.

Misschien dat ik beter op kan houden met dit hele topic, want onder het kopje 'dingen lezen die er niet zijn' kan deze wel door voor nummero uno Maar voor een visje zet ik nog even uiteen:

* Grote mate van overgewicht is niet gezond
* Extreem Ondergewicht is niet gezond
* 61% van de Nederlanders heeft overgewicht
* De maatschappij ontwikkelt zich tot Amerikaans; de maten en mensen groeien.
* De hedendaagse voedingsindustrie is verre van gezond, de hoeveelheid lichaamsbeweging van een hoop mensen te beperkt
* Er wordt teveel de nadruk gelegd op lijnen en afslanken ipv preventie
* Mijns inziens is de maatverschuiving van de kledingindustrie iets wat preventie tegengaat omdat mensen minder snel merken dat ze een maatje meer krijgen
* Ieder bouw is anders en wat voor de een werkt hoeft nog niet voor de ander te werken qua voedsel of lichaamsbeweging
* Overgewicht heeft voor een groot deel te maken met verkeerde voeding en te weinig lichaamsbeweging
* Een klein percentage mensen heeft overgewicht door medicijngebruik of een stofwisselingsziekte.
* Mensen met overgewicht zijn niet lelijk en mogen best leuke kleding dragen
* Het is het belangrijkste dat je gelukkig bent met jezelf.

Zeg ik nou zulke vreemde dingen?

Ik krijg het gevoel dat dat laatste nog het lastigst is; en de mensen die dat niet zijn zo enorm hard schreeuwen in dit topic en mij als bron van al het kwaad zien Is dat nou een projectie van eigen onvrede op mijn uitspraken?

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:01

Nou misschien zeg je niet zulke vreemde dingen..
Het zullen wel allemaal feiten zijn..

Ik dacht eerlijke gezegt dat jij dit topic had geopent over de maten bij de H&M.. En niet om lelijke opmerkingen te geven ofzo..

Val nu mij straks niet aan dat ik me aangevallen voel.. Omdat ik wat zeg van je opmerkingen eerder dit topic.. Dat laat me gewoon koud omdat ik voor mezelf wel beter weet.. Hoe ik leef, sport, eet en drink.. En af wil of kan vallen of niet..

*Lees paar blz terug *

Maar dit ging uit eindelijk wel over de H&M..
En misschien moet je er ook eens bij stilstaan dat de kleine maatjes toen misschien allang uit waren verkocht.. En dat de winkel misschien een beperkte oplage heeft binnengekregen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:01

Was de sportschool dicht?

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:05

Hahaha.. das waar.. Ze ging sporten las ik net

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 23:22

Ik weet niet wat jullie voor sporten doen, maar tussen 19:24 en 21:51 kan ik wel naar de sportschool fietsen, een beensplit krachttrainen en een half uur cardioen plus terugfietsen en douchen Stuk betere tijdsbesteding dan die tijd achter je pc zitten

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:25

Tsjah.. Ik weet niet of je het weet.. Maar in de ochtend en middag kun je ook sporten.. Tenminste hier wel..

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 23:31

Dat gaat een beetje lastig als je een drukke fulltime baan hebt

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:33

Tsjah maar dat zeg je er niet bij he..
Alleen maar zoiets van
'Beter dan deze tijd achter je pc besteden'

Weer een opmerking die je blijkbaar niet zo bedoelde als dat ie overkwam..

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 23:36

Nu lees jij erin dat ik dat tegen jou bedoelde
Dat vind ik voor mezélf een betere tijdsbesteding dan achter de PC zitten. Wéér iemand die zoiets eenvoudigs op drzelf betrekt
Zulke woordspelletjes kan ik ook
Laatst bijgewerkt door Laura op 01-12-05 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:38

Wat zijn we weer aardig voor elkaar, topic begint over de maten die bij de H&M hangen en eindigt in een bitchfight....geweldig hoor....bokt....

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:39

Ja okey.. Dat geef ik toe
1-0

Het is wel waar wat je zegt.. Maar zelf sport ik smiddags en/of smorgens..
Dan kan ik ''s avonds achter de computer