Lusitana schreef:De stier heeft ook vrijspel, dat even terzijde. Dat jullie dan zo´n ontwikkeld land zijn heeft ook zo zijn nadelen. Ik vind nederland erg materialistisch ingesteld en hypocriet. Geduld en respect lijkt niet te bestaan. En nogmaal, Portugal maakt dezelfde ontwikkeling door dus er komt heus wel een dag dat alles netjes achter muren gaat, dan kunnen jullie allemaal blij zijn en is er een traditie en geweldige paardenrijkunst ondergegaan aan een maatschappij waarbij ieder in zijn eigen hokkie achter zijn eigen computer elkaar uit kan schelden en geld , vooral veel geld kan verdienen.
Verder zit ik hier niet om iets dan ook te rechtvaardigen, maar ik voelde me geroepen om info te geven omdat er nogal wat misverstanden blijken te zijn. Ik kan niet veranderen wat men al of niet zielig vind, maar ik vind wel dat er erg overdreven gereageerd wordt. En ik wil wel weten hoe je tegenover vissen staat.
nou wordt je gewoon kortzichtig. Je zet het neer alsof het een slechte ontwikkeling is dat de mensen zich zijn gaan realiseren wat ze dieren hebben aangedaan. En dat we nu niet beter meer weten dan veel geld verdienen en een computer voor je neus hebben waarop je iedereen uit kan schelden. Dat is amerikaans, en weer naar de andere kant uitgeschoten. Alhoewel ik ook niet te spreken ben over rodeo...
Dat wij mensen veranderen door wat wij zien is een feit. En of dat goed of slecht veranderen is kunnen alleen anderen voor ons uitmaken, immers wij zien het zelf niet meer. Wat we onszelf aandoen maakt in weze niet zo veel uit, dat doen we ons zelf aan, onze eigen keuze. Maar wat we een ander aandoen, of een dier, daar hebben we gewoon het recht niet toe. En om dat vervolgens als volksvermaak neer te zetten waarbij iedereen geniet van de speren die in die stier zitten, en van de ruiter die daar op z'n knol blijft zitten, want veel meer rijkunst zal het niet zijn. Ik bedoel, niet iets wat je zonder stier niet in stand kan houden. Het sadisme in de mens komt naar boven, en dat is gewoon fout om zo iets te verdedigen, in welke graad het dan ook wordt uitgevoerd.