Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:41

inmiddels is het toch al lang bevestigd?
of stond die tekst er al op CNN vóór het hier bevestigd werd?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:42

sarabande schreef:
Ja dat gaf ik enige pagina's terug ook al aan.
En ik ben dan iemand die gaat denken wie hebben hier baat bij, de politieke situatie voor Balk is niet zo gunstig op het moment.
Bij Pim waren het toen de straaljagers, waar we heel veel voor moesten betalen en wat nu helemaal voor Nederland in het honderd loopt.

Wil je hiermee suggereren dat de regering dit zelf op zijn geweten heeft Boos!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:42

Craignethan schreef:
Alle ellende is begonnen door het geloof en de kerk. Zo goed als alle oorlogen zijn begonnen door het geloof en/of het willen veroveren van land (=mensen en dus vaak een ander geloof willen onderdrukken).

Extremisten en of dat nu islamieten, katholieken of wat voor geloof dan ook zijn, zijn allemaal gevaarlijk en niet representatief voor de rest van de mensen met dezelfde geloofsovertuiging.

Helemaal mee eens.
Ik wilde mikje ook net quoten maar kon de reactie niet meer vinden. (dit topic gaat harder dan ik lezen kan) De kerken zijn met de "heb-zucht" begonnen, maar dat is mijn mening.

Theo van Gogh is vermoord omdat hij een geloof verschrikkelijk heeft beledigd. Vanuit dat standpunt kunnen we het ook een bekijken. Je mag geen mensen vermoorden, maar mag je anderen wel beledigen?????????
Let wel, ik keur dit absoluut niet goed, vraag me ook af hoe ver we nog moeten zakken, maar een verhaal heeft altijd twee kanten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:43

Mikkie schreef:
.

Theo van Gogh is vermoord omdat hij een geloof verschrikkelijk heeft beledigd. Vanuit dat standpunt kunnen we het ook een bekijken. Je mag geen mensen vermoorden, maar mag je anderen wel beledigen?????????
Let wel, ik keur dit absoluut niet goed, vraag me ook af hoe ver we nog moeten zakken, maar een verhaal heeft altijd twee kanten.

En de Islam beledigt nooit de Christenen ?? Get real.
Zo kun je alles wel goed praten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 13:44

Zelfs koningin Beatrix heeft al een reaktie gegeven.
Dat is wel erg snel.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:45

Het is verschrikkelijk, verschrijkkelijk voor zijn familie en nabestaanden.
Je hoeft het niet met iemand eens te zijn, maar dit is toch belachelijk!
Wat ik echter nog erger vind, is dat de islam er weer bij betrokken lijkt te zijn. Nog niets is bevestigd, toch doen de verhalen zich de ronde en bemerk ik ook bij mezelf weer negatieve gevoelens tegenover islamieten.
Niemand is zijn leven meer zeker als je een eigen mening hebt, lijkt het wel...wat een belachelijke wereld is het toch weer

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:46

Ik ben net het condoleance register aan het lezen, wat verschrikkelijk wat sommige mensen daar schrijven... Het is een condoleance register maar het lijkt nu meer een ik-haat-moslims register. Ignorance is bliss, zo zie je maar weer
Tuurlijk is het ongelofelijk en verschrikkelijk wat er met Theo is gebeurd, niet te geloven. Maar om dan maar meteen álle moslims te haten, zoals in het register staat? Erg hoor...

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:47

Dat zeg ik helemaal niet. Dat dat de Islam nooit Christenen beledigd.
Maar zo ken je wel met een beschuldigend vingertje op en neer blijven wijzen. Het enige wat ik aangeef is dat Theo van Gogh (volgens de schutter) is vermoord omdat hij zijn geloof heeft beledigd.
Ik praat helemaal niks goed, maar om nou te zeggen: "De Islam beledigen de Christenen, dus mogen de Christenen ook de Islam beledigen" dat gaat wel erg ver en volgens mij komt deze samenleving er dan ook nooit meer uit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:47

Ik denk dat het voor een heleboel mensen weer de overbekende druppel is ..

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:49

Dat van die druppel kan ik op zich wel inkomen, en zelf heb ik ook wel mn bedenkingen hoor, maar goed, sommige dingen die in t condoleanceregister staan zijn, zoals ik hierboven al zei, diep en diep triest.

Fitzroy

Ik vind de term beledigen zelfs al niet goed gekozen. Theo v Gogh was kritisch over een geloof en kwam daar voor uit. Dat vind ik geen belediging, dat is een meningsuiting.

Splinter

In het register staat het ook andersom lottew het gaat heen en weer, het is van beide kanten respectloos

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 13:52

Fitzroy schreef:
Ik vind de term beledigen zelfs al niet goed gekozen. Theo v Gogh was kritisch over een geloof en kwam daar voor uit. Dat vind ik geen belediging, dat is een meningsuiting.

Hier ben ik het helemaal mee eens en ik vind dat dit moet blijven kunnen, over welk geloof dan ook!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:52

Fitzroy schreef:

Dat vind jij (als Christen). Maar ziet de Islamitische samenleving dat ook zo? Dat is de vraag.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 13:53

Mikkie schreef:
Dat vind jij (als Christen). Maar ziet de Islamitische samenleving dat ook zo? Dat is de vraag.

Dat zijn toch ook Nederlanders dus waarom zouden zij het anders moeten zien??

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 13:54

Fitzroy schreef:

Juist!!

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:00

zie mijn antwoordt bij overig nieuws!afshuwelijk in een woord!

Dickie

Waar gaat het naartoe met dit land? Is Jort Kelder dan de volgende? Ook hij schijnt al een paar keer aan de dood ontsnapt te zijn....
Er moeten echt dingen gaan veranderen in dit land, in de ons omringende landen gebeurt dit toch ook niet?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 14:00

Op Ned.2 vraagt de verslaggeefster aan een woordvoerder van de Turkse Islamistische Culturele Federatie:
Wat is uw reactie op de moord van Fortuijn Koe

Haagsemeid

Ben het ook met Fitzroy eens.
Waar gaat dit toch heen als iemand zijn meningsuiting je niet aanstaat vermoord je hem maar.

Je mag toch je mening hebben....

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:01

het is toch niet te geloven
ik was aan het werk en hoorde het op de radio
ik ben er gewoon echt pissig over
gewoon afgeschoten waar gaan we heen met dit land en dan balkenende met het verhaal dat nederland een land is met een vrijheid van meningsuiting
ja mijn reet dus niet
je kan gewoon niks meer zeggen ongelofelijk
waar gaan we heen met dit land
ik ben echt nijdig waar gaan we heen met dit land
sorry dat ik zo reageer maar ik ben echt BOOS
maar laat ze elkaar onderling afschieten en niet iemand die voor zijn menig uitkomt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 14:02

Dickie schreef:
Waar gaat het naartoe met dit land? Is Jort Kelder dan de volgende? Ook hij schijnt al een paar keer aan de dood ontsnapt te zijn....
Er moeten echt dingen gaan veranderen in dit land, in de ons omringende landen gebeurt dit toch ook niet?

Hirshi Ali loopt meer gevaar denk ik, zij heeft samen met Van Gogh die film gemaakt.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:02

Ik vind het ook erg beangstigend en ziekelijk hoe het er allemaal aan toe gaat vandaag de dag! Ik las net een gedicht op het condeolance register van Theo van Gogh, een vrij heftig gedicht maar kon me er wel enigszins in vinden. Wat vinden jullie ervan?

het is weer een Marokkaan
natuurlijk zonder Baan
die niet Integreert
maar wel Intimideert'
hij wil de taal niet Leren
maar wel blijven Profiteren
ons kabinet zegt ga je Gang
en een eerlijk iemand leeft niet Lang
en de moslims gaan maar door met Moorden
en de politiek heeft weer geen Woorden
doe de grenzen nu maar weer Toe
want we zijn die moslim moorden Moe

Ergens kan ik me wel vinden in de gedachtengang van deze persoon...

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:03

Mooi, ik zeg niet dat alle buitenlandse mensen zo zijn, maar wel een hoop

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 14:06

in grote lijnen zit er waarheid in. Maar er zijn ook goede ingeburgerde allochtonen, voor die is het echt niet leuk dat er zo over ze gedacht wordt. Ook al roepen wij erbij dat we ze niet allemaal over 1 kam scheren, ik denk toch dat ze zich onbewust aangesproken voelen.