Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:36

ArwenLune schreef:
De insteek was dat in dit topic weliswaar niet gezegt is dat kindvrije mensen maar gauw kinderen moeten krijgen, maar dat wel steeds geimpliceerd werd dat onze ervaringen, mooie momenten en belevenissen in het niets vallen bij het krijgen van een kind. En dat vind ik eigenlijk best een beetje beledigend.

hier zit je verkeerd arwen, het topic viel uiteen toen kinderen uitgemaakt werden voor fokdingen en etters en weet ik veel!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:38

isabelle schreef:
hier zit je verkeerd arwen, het topic viel uiteen toen kinderen uitgemaakt werden voor fokdingen en etters en weet ik veel!

en waar gebeurde dat dan?

En goeiendag zeg, ik heb dergelijke bewoordingen iig niet in mijn toetsenbord gehad, en wil best meediscussieren hier. Maar de rol van politieagent die ik nu probeer te spelen, ligt me zeker niet Haha!

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:38

Sammie schreef:
Mensen zijn ook dieren.

ja zoogdieren maar een appel en een peer is ook fruit en dat vergelijk je gewoonweg niet met elkaar

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:39

isabelle schreef:
lielle, dat arwen HAAR dieren over MIJN kinderen plaatst vind ik heel normaal, ik heb niks met haar dieren en zij heeft niks met mijn kinderen maar een appel vergelijk je toch ook niet met een peer, daarom heb je MENSEN en DIEREN

Arwen vergelijkt dan ook HAAR dieren met haar theoretische kinderen

isabelle

Lielle schreef:
en waar gebeurde dat dan?

En goeiendag zeg, ik heb dergelijke bewoordingen iig niet in mijn toetsenbord gehad, en wil best meediscussieren hier. Maar de rol van politieagent die ik nu probeer te spelen, ligt me zeker niet Haha!

ga kijken vanaf pagina 2, en lees bij en dan zie je al die woorden voorbij komen

Anoniem

Lielle schreef:
En die eennalaatste post komt dus op mij ook niet erg aardig over. Isabelle, jij stelt terecht JOUW kinderen boven JOUW dieren, Arwen stelt HAAR dieren boven jouw kinderen.

Kijk, dit is logisch, dat snap ik. Maar om te zeggen dat je dieren je kinderen zijn is gewoon niet waar. Best pittig hoor een veulen baren Cool

Het gevoel dat je dieren je kinderen zijn vind ik beledigend, omdat ik als moeder het verschil tussen liefde voor dieren en een kind ken (dat is een wereld van verschil)

Zolang je als kindervrije niet het gevoel van een kind hebben en ervan houden kent, kun je dus niet oordelen en dat doen jullie wel.

Lielle

ach, laat ook maar. Iedereen gelukkig, ik met mijn andere beslommeringen, jullie met die van jullie.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:41

Citaat:
Het gevoel dat je dieren je kinderen zijn vind ik beledigend, omdat ik als moeder het verschil tussen liefde voor dieren en een kind ken (dat is een wereld van verschil)

Dat mag jij beledigend vinden, anderzijds mag ik het beledigend vinden dat je mijn beleving niet respecteert.

Citaat:
Zolang je als kindervrije niet het gevoel van een kind hebben en ervan houden kent, kun je dus niet oordelen en dat doen jullie wel.

Heb ik al ergens gezegd dat mijn dieren mijn kinderen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:42

isabelle schreef:
ja zoogdieren maar een appel en een peer is ook fruit en dat vergelijk je gewoonweg niet met elkaar

*proest*

Scherp hoor op de late avond! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:43

Ik had het niet tegen jou Lielle. Jij zegt dat niet nee. Anderen hier wel. Nogmaals, zolang je geen kinderen hebt ken je dat gevoel niet, dus hoe kun je dan zeggen dat je dieren je kinderen zijn?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-10-04 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:44

lielle, ik wil niks zeggen maar dat is inderdaad al een paar keer gezegd maar voel je in deze discussie vooral niet persoonlijk aangevallen, het gaat over het algemeen, althans, ...

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:45

faye schreef:
zolang je geen kinderen hebt ken je dat gevoel niet, dus hoe kun je dan zeggen dat je dieren je kinderen zijn?
zolang jij iemands gevoelsleven niet kan beoordelen, hoe kan jij zeggen dat het niet zo is? Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:46

isabelle schreef:
ga kijken vanaf pagina 2, en lees bij en dan zie je al die woorden voorbij komen

op pagina 3 1 keer: fokken (die fokt ze)

verder heb ik NIETS gezien op pagina 2/4 Knipoog ja wel veel opmerkingen als 'kindervrijen moeten kinderen geen etterbakjes noemen' en dergelijke (terecht), maar ik ben niets anders tegen gekomen in die 50 berichten.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:47

SuperPepeijn schreef:
zolang jij iemands gevoelsleven niet kan beoordelen, hoe kan jij zeggen dat het niet zo is? Knipoog

wat je niet kent kun je inderdaad niet weten, dat heb ik eerder al gezegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:47

SP, no offence, maar jij bent een man. Als je een kind baart praten we verder over gevoel, oke?

Of beter, leg mij eens uit
Als kindervrije wil je geen kinderen
Maar je hebt wel dieren die je kinderen zijn
Waarom voelt dat dan zo als je niet weet hoe het voelt om kinderen te hebben?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:48

Mijn dieren zijn ook voor mij belangrijker dan de kinderen van anderen. Ik vind het vreselijk als er iets gebeurt met iemands kinderen. MAar ik zit zwaar in zak en as als het niet goed gaat met mijn dieren (misschien is het daarom maar goed dat ik geen kinderen heb, ik zou bepaalde dingen misschien wel niet kunnen incasseren, wie zal het zeggen).

Overigens, voor mij zijn mijn dieren toch wel een beetje mijn kinderen hoor. Ik heb ze wel niet gebaard, maar ik hou toch zielsveel van ze. Ik vind ook dat het baren niet een goed argument is. Want dan zouden geadopteerde kinderen altijd minder geliefd zijn bij de ouders dan "eigen vlees en bloed". Dat zou voor mij niet opgaan. Ik denk dat ik van allebei evenveel zou houden. En zo steek ik nu eenmaal in elkaar.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 15-10-04 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

isabelle schreef:
lielle, ik wil niks zeggen maar dat is inderdaad al een paar keer gezegd maar voel je in deze discussie vooral niet persoonlijk aangevallen, het gaat over het algemeen, althans, ...

en dat was nou juist mijn punt. Het gaat hier niet meer in het algemeen, het zijn 'op de man' discussies.

ellenlouise

isabelle schreef:

Sorry maar dit slaat werkelijk nergens op.

Natuurlijk zijn kinderen niet hetzelfde als dieren. Maar dieren kunnen wel als kinderen voor iemand zijn.

Daarnaast heb je ook beesten van kinderen, maar da's een andere discussie Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:49

als ik faye moete geloven missen mannen collectief het gevoel van liefde voor hun kind, omdat ze fysiek niet in staat zijn het 9 maanden in hun buik te houden... het wordt steeds gekker hier.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 15-10-04 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

faye schreef:
SP, no offence, maar jij bent een man. Als je een kind baart praten we verder over gevoel, oke?

Zo, nou dat vind ik pas beledigend! Je degradeert hiermee dus ook de vader van je kinderen tot tweederangs.

Anoniem

Stel Desiree (niet schrikken) je hebt een kind. En een hond. En er ontstaat brand en je moet kiezen wie je gaat redden, je kind of je hond. Wat doe je?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:50

Yep, mannen zouden minder van hun kinderen moeten houden, want ze hebben ze niet gebaard. Net als de ouders die hun kinderen geadopteerd hebben.

maja01

faye schreef:
Kijk, dit is logisch, dat snap ik. Maar om te zeggen dat je dieren je kinderen zijn is gewoon niet waar. Best pittig hoor een veulen baren Cool

Ik heb geen oordeel geveld over moeders... ik denk dat ik als kindvrije.. vrij redelijk ben..
maar om je nou beledigt te voelen als mensen zeggen... och, m'n dier is m'n kindje... dat vindt ik ook weer zo wijsneuzerig staan... als mensen dat zeggen over hun dieren, prima worden ze blijkbaar goed behandeld...
En mensen met kinderen weten misschien wel niet hoe het is om geen kinderen te kunnen krijgen en daardoor al die liefde die voor het kind was bestemd om dat aan een dier te geven... en zo blijven we elkaar maar veroordelen... Knipoog

isabelle

Desiree schreef:
Mijn dieren zijn ook voor mij belangrijker dan de kinderen van anderen. Ik vind het vreselijk als er iets gebeurt met iemands kinderen. MAar ik zit zwaar in zak en as als het niet goed gaat met mijn dieren (misschien is het daarom maar goed dat ik geen kinderen heb, ik zou bepaalde dingen misschien wel niet kunnen incasseren, wie zal het zeggen).

Overigens, voor mij zijn mijn dieren toch wel een beetje mijn kinderen hoor. Ik heb ze wel niet gebaard, maar ik hou toch zielsveel van ze. Ik vind ook dat het baren niet een goed argument is. Want dan zouden geadopteerde kinderen altijd minder geliefd zijn bij de ouders dan "eigen vlees en bloed". Dat zou voor mij niet opgaan. Ik denk dat ik van allebei evenveel zou houden. En zo steek ik nu eenmaal in elkaar.

het gaat om bewust kindvrij blijven, geadopteerde kinderen komen volgens mijn weten voor bij mensen die dolgraag kinderen willen maar die het gewoon niet kunnen wegens onvruchtbaarheid of tal van redens

ellenlouise

Desiree schreef:
Overigens, voor mij zijn mijn dieren toch wel een beetje mijn kinderen hoor. Ik heb ze wel niet gebaard, maar ik hou toch zielsveel van ze.

Dat bedoel ik nou...... Clown

(en ik hoef niet te zeggen dat ik zelf ook zo ben)

Niet gebaard, toch een paard! Tong uitsteken