x

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:53

Jongeren nemen het minder nauw dan ouderen, denk ik. Ouderen denken meer aan werk en gezin. Jongeren stoken elkaar vaak op. Alcohol en verkeer gaat niet samen.
Ik ben altijd de BOB, dus rij ik altijd zo nuchter als de pest. Tong uitsteken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:56

Jongeren denken helemaal niet na, vooral niet jongens van rond de 18. Ze maken brokken op scooters en later in auto's. Het zijn net ongeleide projectielen en ze veroorzaken een hoop leed. En het heeft heus lang niet altijd te maken met alcohol, maar met verkennen van grenzen en vervolgens er te laat achter komen dat ze er overheen zijn gegaan...

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:59

PhiaBink schreef:
Jongeren nemen het minder nauw dan ouderen, denk ik. Ouderen denken meer aan werk en gezin. Jongeren stoken elkaar vaak op. Alcohol en verkeer gaat niet samen.
Ik ben altijd de BOB, dus rij ik altijd zo nuchter als de pest. Tong uitsteken

Ach kom..
Er zijn ook zat ouderen die met alcohol op rijden. Gezellig op visite geweest, uit eten met paar wijntjes erbij, feestje, borreltje van het werk, na het sporten even de kantine in napraten, en ga zo maar door.

Dat jongeren het misschien nog net iets minder nauw nemen oke maar dat plijt de ouderen niet vrij.

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:04

Ik ken idd ook aardig wat ouderen die het niet zo nauw nemen met alcohol.
Die nemen zo 6 glazen alcohol en stappen zonder blikken of blozen de auto in.
En als je er wat van zegt, dan kunnen ze er heel goed tegen.
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:06

Ouderen plijt ik ook niet vrij, maar die denken toch meer na dan jongeren. Je heb uitzonderingen.
Een zwager van mij rijdt rustig met een stuk in zijn reet met vrouw, kinderen / aanhang en kleinkinderen naar huis toe. Ik rij nooit met hem mee. Ik ga mensen haten, die zo onverantwoordelijke met hun eigen vrouw en kinderen om springen. En maar stoer doen de volgende dag. Er is nog nooit wat gebeurt, maar we staan er niet van te kijken als er wat gebeurt. Hij is ook nog nooit aangehouden voor een blaastest. Heel jammer!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:16

Desiree schreef:
Jongeren denken helemaal niet na, vooral niet jongens van rond de 18. Ze maken brokken op scooters en later in auto's. Het zijn net ongeleide projectielen en ze veroorzaken een hoop leed. En het heeft heus lang niet altijd te maken met alcohol, maar met verkennen van grenzen en vervolgens er te laat achter komen dat ze er overheen zijn gegaan...

Helemaal mee eens. Vroeger toen ik klein was Schijnheilig kreeg je al klein de ruimte om die grenzen te verkennen. Veel kleine kinderen krijgen die ruimte niet en gaan later de schade inhalen. Tegenwoordig mogen kinderen niet eens meer in een boom klimmen en staat mama erbij te kijken dat ze zich toch vooral niet bezeren.

Laat ze maar een keer deelnemen aan een autorodeo, racen in drachten op de strip met hun auto's, brommerraces en zulke dingen meer. Op het moment dat je het nl. in een gecontroleerde omgeving doet heb je minder kans op ongelukken van iig omstanders.

Hier waren we in de herfst altijd een hele zaterdag bezig om een circuit te maken op het maisland. In het voorjaar weer een zaterdag om alles weer glad te maken en de hele winter hadden we lol met oude brommers/motoren/auto's. Niemand had er last van en eigenlijk gebeurder er zelden iets. Een keer een gebroken arm, maarja, dat kan ook als je van de trap lazerd.

Helaas kwam de nieuwbouw dichterbij en kwamen er wel klachten... Uiteindelijk zijn we er toen maar mee gestopt maar eigenlijk is het triest dat je je op je eigen land niet mag uitleven op je vrije zaterdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:53

Hurrycane schreef:
Ach kom..
Er zijn ook zat ouderen die met alcohol op rijden. Gezellig op visite geweest, uit eten met paar wijntjes erbij, feestje, borreltje van het werk, na het sporten even de kantine in napraten, en ga zo maar door.

Dat jongeren het misschien nog net iets minder nauw nemen oke maar dat plijt de ouderen niet vrij.

Ja joh, bankjongens, reclamemakers, DE Adviseurs, lusten graag een borrel hoor, liefst op vrijdagmiddag aan het eind van een drukke werkweek.
En laten we de 3e helft vooral niet vergeten.

Wat mij betreft mag er meer op alcohol gecontroleerd worden en op snelheid ook. Een stukje wagenbeheersing is ook niet gek binnen het rijbewijs.

Maar wie gaat dat allemaal betalen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:55

Op zondagmiddag vlakbij sportkantines controleren krikt m'n alcoholverbalen ook altijd aardig op Knipoog
Grappig neveneffect is dat je dan ineens allemaal taxi's naar de sportvelden ziet rijden (langleve de GSM) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:57

Goezzo, controleer je dan gelijk even of die taxi's niet te hard rijden???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 14:58

Lovely schreef:
Goezzo, controleer je dan gelijk even of die taxi's niet te hard rijden???

Nee, ik heb geen flauw idee hoe de lasergun werkt Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:24

Ilindra schreef:
Nee, ik heb geen flauw idee hoe de lasergun werkt Verward

Dan moet ik nog even gaan nadenken of ik ergens nog een potje heb om jouw cursus te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:36

Hoho, ik ben wel een hondengeleider en niet voor niks Tong uitsteken
Ik moet 2 alcoholverbalen per jaar maken en dat vind ik meer dan zat.
Stel je voor dat elke verkeersagent met een hond ging lopen dat zou een mooi zooitje worden, dat wordt het dus ook als ik teveel aan verkeer ga doen Haha!

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:50

Ilindra schreef:
Op zondagmiddag vlakbij sportkantines controleren krikt m'n alcoholverbalen ook altijd aardig op Knipoog
Grappig neveneffect is dat je dan ineens allemaal taxi's naar de sportvelden ziet rijden (langleve de GSM) Haha!

Belt de taxicentrale als het rustig is dan niet met het verzoek of jullie even ergens bij wat sportvelden kunnen controleren? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:24

Hurrycane schreef:
Belt de taxicentrale als het rustig is dan niet met het verzoek of jullie even ergens bij wat sportvelden kunnen controleren? Haha!

Ja zeg, beschuldig jij een argeloze veluuwse agente even van corruptie, steekpenningen en meineed Verward. Foei!

Joske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 01:06

Iemand nog nieuws hoe het staat met het grijs kenteken probleem ?? Verward

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:55

Nieuws is dat er weinig nieuws is besteed aan de demonstratie van afgelopen zaterdag. Zo'n 1000 voertuigen op grijs, hadden zich verzameld op het Malieveld in Den Haag. Ze werden te woord gestaan door een tweetal politieke mutsen van het CDA en SP (jammer dat Wijn zelf het lef niet had).

Zou eerst deze week besloten worden, dit is vooruit geschoven naar 'medio' november. Nog een week of wat geduld voordat er meer duidelijkheid komt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:59

Ben benieuwd wat het gaat worden aangezien ik geen ander keuze heb dan deze auto gewoon te houden.
Vrees dat het me een hoop geld gaat kosten.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:25

Bij mij net zo, ik heb niet voor niets de auto gekocht die ik nu heb... Maar ik krijg echt acuut hoofdpijn als ik eraan denk hoe (nog veel duurder) dat ding gaat worden... brr...

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 22:13

Als ik heeeel eerlijk ben ben ik het er wel mee eens! Maar alleen die hele grote jeeps zegmaar. Maar dan alleen in de stad. Ik ben vorig jaar aangereden door een auto. Dat was maar een kleine opel. Maar als dat door zon auto gebeurt was... Die dingen horen niet in de stad.
Dit is trouwens mijn mening en wil er geen mensen mee beledigen of wat dan ook.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 00:37

Eigenlijk zouden we hoofdpijn vergoeding moeten krijgen, of vergoeding voor slaaptekort. Echt, en heb er ook vaak nog buikpijn van. Hoe moet ik het straks allemaal gaan betalen?? Om op een veilige maar betaalbare manier mijn paard te vervoeren heb ik een grand vitara gekocht grijs kenteken. Oke, ziet er niet fraai uit, kan niet meer dan twee mensen in, de belachelijke onveilige geblindeerde ramen moet je maar op de koop toenemen. En ja hoor, moet er nu bakken meer geld voor betalen, waar haal ik het in hemelsnaam vandaan? Dan liggen er nog plannen om diesel 25% duurder te maken omdat het zo vervuilend is. En als derde de 4x4 aanpakken omdat we zo enorm onveilig zijn voor andere weggebruikers? Kan ik dan nog subsidie ergens aanvragen om nog een droge boterham te kopen?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 00:47

Nou nou, paardrijden is een hobby hoor... Heb je er wel eens bij stil gestaan dat er ook mensen zijn zonder auto, trailer en paard die amper een droge boterham kunnen kopen?

Ik begrijp dat je baalt, maar overdrijven is ook een vak Lachen

Joske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 00:51

lies schreef:
Ik begrijp dat je baalt, maar overdrijven is ook een vak Lachen

Begrijp je het echt ??? Ben bang van niet

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 00:58

Ja ik begrijp het echt.
Het is een luxe probleem. Niet meer en niet minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 01:02

Voor mijn Oom is het ook heel erg belangrijk, hij heeft nu eindelijk een auto waar zijn golfclubs rechtop in passen en dat is echt noodzakelijk ook .

Joske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 01:06

Tis in dit land zeker een probleem om luxe te hebben en te houden door dat k*t kabinet Boos!