Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 21:11

Mijn favoriete geuren zijn kruidige geuren zoals een mix van kardemom, kaneel, gember en dergelijke. Ik ben dan ook gek op herfst- en wintergeuren. Ook als theesmaak vallen die bij mij goed in de smaak. Mijn favoriete thee is dan ook Yogi Tea Classic en mijn guilty pleasure snoepje de fireball. *\o/*

Versgebakken brood, pasgemaaid gras... Jaaa, dat ruikt ook zeker lekker! Lavendel doet me teveel denken aan wc-spray, dus daar ben ik geen fan van.

@_AB_ wat is je ventje alweer groot joh!

Zertab

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 21:16

Gemaaid gras bah... Hooikoorts alert activated :')

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 21:56

Als antwoord op de week vraag; ik hou van zoete fruit geuren, aardbei, bosbes, meloen, appel kaneel

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 23:13

Mascha nooit geprobeerd nog, ben wel een groene thee drinker juist. Alhoewel ik op werk liever witte thee drinken ivm hoeveelheid en niet teveel theine binnenkrijgen met ca 10 koppen op een dag.

Geuren, leuke vraag! Wierook hou ik niet van. Bv geurkaarsen en douchegels wel :-) ik draag ook altijd dagelijks wel iets qua geur naast bv deo.

Geuren voor mij mag je denken aan snoepjes en zoet/ fruitig. Pink sugar, suikerspin, marsmallow, Aardbei, framboos, mango, sinaasappel, vanille. Allemaal top! Bloemig/ kruidig zoals lavendel, roos, jasmijn, gember, kaneel vind ik minder.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:13

Lavendel vind ik zo goedkoop ruiken. Vanille vind ik ook niet fijn, en te bloemig of zepig ook niet.

Rituals of sakura vind ik lekker ruiken, net als het nieuwe Nina Ricci parfum Venus

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:39

Ik ben fan van citrus-geuren, vind ik zo vrolijk ruiken :')

Tweedehands/zelfgemaakt is trouwens prima hoor.
En ik ga ook elk jaar over het budget heen :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:28

Mijn lievelingsgeur.. goede vraag! Dat ligt er ook aan waar die gebruikt wordt :D
Ik vind kneipp eucalyptus en jenevesbes heerlijk voor in bad/douche, maar zou dat dan weer niet lekker vinden in de woonkamer :))

Waar ik vooral niet van houdt zijn chemische geurtjes. Zo kan de ene kaneelgeur heerlijk ruiken, terwijl de volgende kaneelgeur walgelijk chemisch ruikt :')

Ik had ooit een papieren geurzakje gratis gekregen, dat rook echt heerlijk. Er stond 'rozen' op, maar ik heb nooit meer een 'rozen' geurzakje gevonden dat daar op leek haha. Die heeft lang op de wc gehangen, en de hele ruimte rook heerlijk.
Zoiets zou zeker een top zijn :D

Verder houd ik van veel geuren, als het maar lekker sterk ruikt en niet chemisch. Bloemen vind ik heerlijk op de wc, fruit/kaneel/appeltaart/vanille is heerlijk voor in de keuken/woonmaker, en eucalyptus/lavendel/rozemarijn enz vind ik lekker in de badkamer.

Thee drink ik ook graag. Mijn favoriet was Pickwick Fire. Die is al járen uit het assortiment, super jammer.
Maar de warme thee soorten doen het altijd goed. Van die winter thee enzo. Ik heb nu een heerlijke marokko thee van Pickwick. En fruitthee vind ik heerlijk. Mango en meloen :9 Maar eigenlijk alle soorten fruitthee.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:45

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:44

8nnemiek schreef:
Mijn lievelingsgeur.. goede vraag! Dat ligt er ook aan waar die gebruikt wordt :D

Dat heb ik ook :j

Lavendel vind ik fijn als douchegel of in thee maar niet in huis.

Geuren als katoen, vers gemaaid gras, bos na regen vind ik ook heerlijk.
Lichte lentegeuren, maar ook frisse geuren als menthol en eucalyptus.

Hele fruitige zoete geuren of juist zware "donkere" geuren spreken mij minder aan.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:54

Een tijd terug kochten we matrassen. In de beddenzaak hadden ze huisparfum gebruikt, rook geweldig. Echt zo goed dat we het zelfs opmerkten en gingen vragen wat dat was (want ze verkochten ook pillowsprays en geurkaarsen). Vertelden ze ons dat we niet de eersten waren, maar dat die geur door het hoofdkantoor aangeleverd werd (ging mee in airco systeem of zo) en dat dat dus niet verkocht werd aan particulieren -O-

laatst moesten we in de doe het zelf ernaast zijn, ben ik er nog eens binnen gestapt, gewoon om letterlijk de atmosfeer nog eens op te snuiven
Wat bijna zoals in een sketch: "Kan ik u helpen?"
"Nee, ik snuffel alleen even rond"

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:28

Kaneel vind ik stinken, evenals azijn, maar ik haat daarom dus ook balsamico en mosterd, bleh. Ik lust dat ook allemaal niet.

Vers gemaaid gras ruikt HEERLIJK, maar eet ik natuurlijk niet ;)

Jasmijn ruikt ook lekker.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:51

Weekvraag, lievelingsgeur

Paarden :)) , versgemaaid gras, versgebakken brood :-)

Ik heb nog geen voorstelpost geplaatst :-)

Ik doe inmiddels al heel wat jaar mee aan SSS, altijd geweldig leuk :-) . Ik woon aan de kust, bollenstreek. Samen met de wederhelft heb ik 2 paarden, binnenkort 3 (hoezo 3? hoor ik nu de Bokkers denken die mij langer kennen). De paarden staan niet thuis, maar op een pensionstal. We hebben Chip, vooral van de wederhelft, Jimmy, vooral mijn paard en ergens in oktober komt Gussar onze kant op. Gussar is een Akhal Teke van nu 3 jaar oud. Als hij gecastreerd is en begrijpt dat hij als ruin door het leven moet dan komt hij bij ons. De wederhelft gaat met hem aan de slag. Als hij er is dan zal ik een topic voor hem plaatsen.

Hobby's (naast de paarden :)) ) zijn dagjes of weekendjes weg, lezen, koken (maar te weinig tijd voor :+ ). In de winter hou ik van lekker lezen op de bank, met een kop thee.

Tops zijn (engelstalige) pockets, denk aan Lee Child, M.J. Arlidge, Tess Gerritsen, Patricia Cornwell. Tweedehands totaal geen probleem mee :-) Eigenlijk lees ik vanalles. Een winterthee is ook een succes :-). Chocolade, 'ouderwetse snoep' zoals kaneelkussentjes, iets lokaals uit de omgeving waar mijn SS woont. Allemaal heel erg prima :-)

Flops zijn zaken als nagellak, roze of make-up :\

Voor ideeën kijk ook vooral in de vorige SS edities :-) Tot nu toe heb ik elk jaar een heel goed pakket ontvangen, met vaak zaken er in die ik nu nog gebruik of die ik erg leuk vond :-)

En ik ben een ongelooflijke kneus als het gaat om hints en puzzels dus graag een relatief makkelijke hint om te voorkomen dat ik ergens pas in maart of rondom Pasen heb geraden van wie mijn pakket was :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:17

Citaat:
Weekvraag week 36
Wat is jouw lievelingsgeur? Geen parfum, maar denk aan: lavendel, fruit, amber etc.

Oeh, een lievelingsgeur.... Paarden en mijn kat :P Gemaaid gras, nat bos, gekapte bomen... Buiten! Ik draag geen parfum, maar ik hou wel van geurkaarsen. Zolang de geuren niet super overheersend zoet zijn (voor mij geen chupachup of tompouce kaarsen) en geen baby geuren zijn zoals switsal. Maar andere geuren, heerlijk! Nu heb ik bijvoorbeeld kaarsen met de geuren 'daisy dip', 'silent night', iets met orange cinnamon, nog wat vanille kaarsjes en 'cashmere & musk', en 'spring flowers'(stokjes) staan.

Qua douche gels enzo vind ik zoete geuren dan weer niet erg.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:55

Weekvraag: lavender ruik ik graag of iets met pumpkin spice.

Druk leven, heb niet zoveel op bokt kunnen Ijn :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:06

In Turkmenistan verliefd geworden Apple? Heb je een foto en wat voor kleur is hij?

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:07

fransje23 schreef:
8nnemiek schreef:

Dat heb ik ook :j

Lavendel vind ik fijn als douchegel of in thee maar niet in huis.

Geuren als katoen, vers gemaaid gras, bos na regen vind ik ook heerlijk.
Lichte lentegeuren, maar ook frisse geuren als menthol en eucalyptus.

Hele fruitige zoete geuren of juist zware "donkere" geuren spreken mij minder aan.

Oh, heerlijk ja, de geur van de natuur.

Wat ik ook heerlijk vind ruiken is de geur van benzine, als ik in m schuur sta snuif ik dat helemaal op.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:16

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 36
Wat is jouw lievelingsgeur? Geen parfum, maar denk aan: lavendel, fruit, amber etc.

Vanille, soms gemengd met iets fris.

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:17

Weekvraag: ik vind de wasmiddel van Robijn heerlijk ruiken.

Geurkaarsen vind ik niks. Sowieso hou ik niet van kaarsen.

Als het net geregend heeft kan ik echt genieten van de geur van zand.

En zoals eerder gezegd, benzine. Als ik in m'n schuur sta of ik tank snuif ik dat op, heerlijk.
En als ik bijvoorbeeld loop in een ondergrondse autogarage kan ik echt van genieten.

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:24

Renee schreef:
Voor de thee liefhebbers: zijn hier ook matcha liefhebbers en welke vinden jullie het lekkerst? Het lijkt me zo’n lekker proces om mee bezig te zijn in de ochtend, het opkloppen van de matcha en daarna het samenstellen van de lekkerste combinatie. Meteen ook een top: ik ben echt een theeleut, maar ook een koffieleut. Laten we het samenvatten als: ik hou van een drankje waar ik tijd in stop.

Ik drink voornamelijk koffie. Maar ik kan ook echt genieten van verse muntthee. Met muntblaadjes, geen zakje.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:27

Haha vlinder, daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen :)) Ik ga echt over mijn nek van de geur van benzine (of nog erger; diesel) :=

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:19

Neonlight schreef:
In Turkmenistan verliefd geworden Apple? Heb je een foto en wat voor kleur is hij?

Hij is gewoon Nederlands fokproduct, maar we zijn wel bij hem terecht gekomen nadat we in Turkmenistan geweest zijn.
De wederhelft was al wat losjes aan het kijken naar een volgend paard en is toch erg gecharmeerd van volbloed types. Waar wij wonen is het eigenlijk niet zo geschikt om een EV te houden, maar een AT is voor wat betreft temperament daar wel beter passend bij.

Hij is brons kleurig :)) Dat is geen officiële paardenkleur, dus hij is gewoon bruin maar er zit een metallic glans overheen dus in de zon is hij brons.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:28

Ik haat echt koffie, ik drink dat echt niet. En heb het ook niet in huis. Dus dat is echt een flop.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:59

Ik ben heel benieuwd naar hem Apple. Maar het wordt dus het paard van je wederhelft?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:20

Koffie, heerlijk, sterke echte cappucino, jammie.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:43

Ik dacht eerst, lastige vraag van deze week. Maar heb er even over nagedacht en er zijn toch wel veel geuren die ik lekker vind. Gemaaid gras, vers brood of cake, wasverzachter en met name de paarse van lenor. Seringen, lelietjes-van-dalen, dennenboom, net gekapt hout. Ik gebruik vaak olie in een diffuser en daar vind ik pepermunt, palo santo, valor en kaneel erg lekker ruiken.

Rooibos en banaan daar in tegen vind ik heel vies!