Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 13:24

Konstantine schreef:
Ah, duidelijk, dank je!
Als je iets terugkrijgt, komt dat dan thuis? Ik zou niet weten hoe ik er anders achter kom waar het heen gaat :=

Geen idee eigenlijk, misschien gewoon de tracking nog eens terug openen? Wellicht staat het daarin.
Ik heb zelf nog nooit een retour ontvangen, en het zal ook verschillen per verzenddienst.

Konstantine

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 13:26

Volgens de tracking is het onderweg, dat zal dan wel naar mij zijn denk ik, want eerder stond het op afgeleverd.
Als ik het terugkrijg zal ik het geld terugstorten.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 13:49

Normaal wordt het teruggestuurd naar waar je het ingeleverd hebt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 13:57

Vaak wordt het naar de verzendpunt geretourneerd maar ups heb ik bijvoorbeeld weleens thuis ontvangen.

Dat met de hondenpoep is zo vies. Ik vind het nog knap dat je maar 1* minder hebt gegeven.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 14:33

Ik zou het ook vreselijk vies vinden, maar als het onderaan de zool zit en de schoenen verder wel zijn zoals beschreven, dan zou ik 1 ster te streng vinden. Zou dan eerder 3 of 4 sterren geven met duidelijk de reden erbij in de omschrijving.

Zadel is goed overgekomen en geld direct vrijgegeven, dus ik ben blij. :)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 14:54

Ja ik heb 4 sterren gegeven met in de omschrijving dat als ik ze verzonden zou hebben, ik de schoenen wel van tevoren schoongemaakt zou hebben.
Het zat onder en op de zool inderdaad.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 18:06

Klopt het dat je mondial relay niet kunt uitzetten? Wij hebben geen pakket punt meer wn heb al vaker orders daardoor na koop weer moeten annuleren.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 18:06

Dat kan inderdaad niet nee. Dat is echt met Vinted verbonden, net als Homerr/Vinted Go.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 20:16

Een pakketje dat retour kwam van DHL werd wel naar m’n huis teruggestuurd. Ookal had diegene voor een pakketpunt gekozen (en vervolgens was ze te laat met ophalen :+ )

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 20:19

Hoi, ik kom hier ook af en toe even meelezen. Sinds kort ook een beetje aan het verkopen via Vinted.
Ik lees hierboven over Mondial Relay, dat kan je idd niet uitzetten. Echt super vervelend. Ik heb er ook een klacht over ingediend, maar heb het gevoel dat dat bij Vinted ook op de grote hoop beland (ik kan deze alleen versturen als ik werk en moet er ook voor omrijden zegmaar. Dus is alleen rendabel als je meerdere pakketten hebt)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 20:21

Dat vind ik echt een nadeel van Vinted. Dat Mondial en Vinted Go/homerr. Ik wou dat ik dat kon uitzetten, alleen verzending met DHL bijvoorbeeld.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 20:25

Vinted is van origine ook een Frans bedrijf dus dat zij niet met Mondial Relay willen stoppen snap ik wel aangezien MR heel veel pakketten verzorgd daar. Dus een klacht indienen zal ben ik bang ook niet helpen, want ik denk echt niet dat ze ooit van MR afstappen.

Maar het is dan wel gewoon jammer dat het voor velen gewoon zo'n drama is mbt MR punten hier in NL. Wij hebben gelukkig wel meerdere opties binnen enkele km's dus ik kan kiezen zelfs waar ik ga, afhankelijk van waar ik die dag moet zijn, gelukkig. Voor mij persoonlijk is het dus geen nadeel en niet anders als dat ik het naar DHL of postNL moet brengen.

Ik heb dan wel DPD weer uitgezet vorig jaar. Dat vind ik pas een grote bagger zooi :')

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 20:35

Hier is geen VintedGo punt meer in de buurt, sinds Homerr is overgenomen.
Tegenwoordig zet ik dat in m’n advertenties er maar bij dat ik niet verzend met VintedGo. Tot nu toe gaat dat goed

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 21:23

cursebreaker schreef:
Vinted is van origine ook een Frans bedrijf dus dat zij niet met Mondial Relay willen stoppen snap ik wel aangezien MR heel veel pakketten verzorgd daar. Dus een klacht indienen zal ben ik bang ook niet helpen, want ik denk echt niet dat ze ooit van MR afstappen.

Maar het is dan wel gewoon jammer dat het voor velen gewoon zo'n drama is mbt MR punten hier in NL. Wij hebben gelukkig wel meerdere opties binnen enkele km's dus ik kan kiezen zelfs waar ik ga, afhankelijk van waar ik die dag moet zijn, gelukkig. Voor mij persoonlijk is het dus geen nadeel en niet anders als dat ik het naar DHL of postNL moet brengen.

Ik heb dan wel DPD weer uitgezet vorig jaar. Dat vind ik pas een grote bagger zooi :')

Ja ik snap het ook wel. Alleen als het voor een groot deel van de mensen in Nederland niet in de buurt is, dan zou je mensen op zijn minst een keuze moeten bieden. Dan kan jij de optie aan laten staan en ik hem bijvoorbeeld uitschakelen en als iemand dan vraagt Mondial Relay, dat ik kan zeggen ja/nee/als ik werk op die en die dag.

Vinted go is bij mij de laatste tijd heel vaak niet als optie te selecteren, denk omdat de dichtstbijzijnde lage capaciteit heeft. Maar daar ben ik persoonlijk ook niet heel rouwig om. Zou het liefste alleen DHL en DPD aanbieden

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 21:40

Hier ook het geluk dat er een punt in de buurt is die echt letterlijk alle pakketdiensten heeft en ook nog eens tot laat open is. En dan nog eentje iets verder maar dichtbij werk. Ideaal, zou ook niet weten hoe ik het moest doen als die er niet waren.
Ik snap alleen niet hoe het zo verschillend kan duren, 1 pakket al niet bevangen, betaling vrijgegeven en alles en de ander is nog onderweg. Beide Nederland en zelfde tijd afgegeven.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 21:45

ontherun schreef:
Hier ook het geluk dat er een punt in de buurt is die echt letterlijk alle pakketdiensten heeft en ook nog eens tot laat open is. En dan nog eentje iets verder maar dichtbij werk. Ideaal, zou ook niet weten hoe ik het moest doen als die er niet waren.
Ik snap alleen niet hoe het zo verschillend kan duren, 1 pakket al niet bevangen, betaling vrijgegeven en alles en de ander is nog onderweg. Beide Nederland en zelfde tijd afgegeven.

Ik heb soms het idee dat het eraan ligt vanuit welk sorteercentrum het moet en dat sommige pakketpunten beperkte afhaalmomenten hebben.
Zo heb ik eens een Vinted Go gehad die ik op vrijdagmiddag naar het pakketpunt heb gebracht en deze pas dinsdag werd opgehaald voor verdere verzending (pakketpunt wat ook dus nu op lage capaciteit staat).
En met pakketjes naar het buitenland zie ik ook vaak meerdere distributiecentra in de track en trace voorbij komen. Het zal me niet verbazen als dat in Nederland net zo is. Hooguit dat bij ons de track en trace minder gedetailleerd is

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 07:18

Ik heb zelf een terug betaling gedaan...
Had gezichtsmaskers te koop staan (foreo) zelf niet lang geleden gekocht, dus helemaal niet op de houdbaarheidsdatum gelet. Omdat ze zo kort geleden gekocht waren.

Blijkbaar waren die maskers ongeveer al tegen de datum aan toen ik ze had gekocht, dus helemaal over datum toen de vinted koper ze kreeg.

Vond het een fout van mezelf, want normaal let ik daar altijd op. Dus een volledige terugbetaling gedaan. Want kan ze retour willen, maar ga ze zelf niet meer gebruiken of verkopen.
Ging gelukkig ook niet om een groot bedrag.
De koper was iig heel erg blij.
En ik heb een leer moment gehad _O-

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:22

Nou, keurig opgelost dan! Zou mij ook kunnen gebeuren.

Rijkleding staat nog gewoon onder dameskleding, toch? Ik had dat eigenlijk liever onder Paardensport gezien.

Echt heel blij met Vinted momenteel. Ruimte fijn op in de zadelkamer.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:26

Wij hadden 2 pakketpunten met Mondial Relay, maar die zijn blijkbaar daar mee gestopt? Dan moet ik echt naar andere dorpjes (juist ja, in de stad is er geen maar je moet naar kleine dorpjes rondom) waar ik never nooit kom. Ik heb het uitgelegd, artikel geannuleerd. En het is nu alweer verkocht gelukkig :) (met vintedGo)

Ik wil best naar het dorp verderop rijden als het een pakket is met waarde. Maar voor die paar euro neem ik echt de moeite daarvoor niet. Dan ben ik het alweer aan benzine kwijt :=

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:29

Hier dit weekend de zadelkamer opgeruimd en heel veel oude hoofdstellen, teugels, neusriemen,… gevonden. Dacht ‘zet het op vinted’, en alles op no-time verkocht.
In totaal over de 100 euro voor allerhande spul die al jaren lag te verstoffen.
Heel leuk dat paardenspullen nu kunnen!

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:56

Wow echt? Waren het wel nog 'goede' spullen?
wij hebben op stal ook een nog een boel oude dingen liggen. Maar natuurlijk vies etc.
Ik wil me er best aan wagen omdat online te zetten, maar is natuurlijk wel super veel werk.
Hetzelfde geldt voor 'oude' dekjes. Zou dat ook een beetje lopen?
Ik heb alleen geen zin om dat ook allemaal te wassen voor die paar euro. Dus dan gewoon onder gebruike items?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 14:04

Het waren oude hoofdstellen die grondig onderhoud nodig hadden, en idd vuil en bv de typische leder schimmel, maar allemaal nog bruikbaar.

Ook bv shethoofdstelletjes van toen de kids nog kleiner waren en op een shet reden, veiligheids stijgbeugels en riemen waar de elastieken van verstorven waren (verkocht zonder elastieken),….
Allemaal verkocht voor 5 euro/hoofdstel en iemand kocht vb 9 hoofdstellen voor dan 40 euro. Zo goed als alles is naar Italië verstuurd. Geen idee waarom en ik denk dat als je zo iets koopt, het meer manege’s zijn ofzo? Waar de spullen functioneel en niet hip moeten zijn?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 14:07

Bij mij verkopen juist de kleine maar nieuwe items goed. Nieuwe hoofdstelonderdelen bijvoorbeeld. Maar het kost dan ook weinig.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 14:31

Wij hebben wel een mondial punt in het dorp, heb ik ook genoeg over geschreven :')

Homerr hebben we helemaal niet geloof ik.

Ik gebruik verkopen via MR en Homerr altijd maar als excuus voor een fietstochtje _O- en dan ook nog kijken waarheen want sommige punten zijn wel 3 dagen per week open :+

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 14:40

Ik heb ons net aangemeld voor een vinted go locker in de winkel...

Ze willen wel heel graag, heb echt elke dag wel een mail gehad met een herinninering :')