Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:55

Rare vraag, kan je na de overgang en dus geen ongesteldheid zwanger worden? Googel zegt ja en nee.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 11:05

De overgang is een proces dat bij sommige vrouwen lang duurt. Het kan dus gebeuren dat er om een gegeven moment maanden lang geen menstruatie is en de vrouw denkt dat ze nu echt door de overgang is, en dan toch blijkt dat de overgang nog niet voorbij was.
In principe kan je na je overgang niet meer (natuurlijk) zwanger worden, maar de overgang heeft geen duidelijk eindpunt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-25 11:29

_Karlijn schreef:
Berenklauw?

Een jonge berenklauw lijkt er idd wel wat op.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 12:38

Britta31 schreef:
Rare vraag, kan je na de overgang en dus geen ongesteldheid zwanger worden? Googel zegt ja en nee.

Mijn vriendin haar moeder dacht dat ze in de overgang was en een dag voor de bruiloft van haar dochter kwam ze erachter dat ze zwanger was, ze was 49 -O-
Is allemaal helemaal goed gekomen maar snap ook dat je daar niet vrijwillig voor kiest als je denkt ‘klaar’ te zijn met de kleintjes.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 12:42

Vroeger kwamen daar de nakomertjes van....

ze houden vaak een jaar na je laatste menstruatie aan dat de kans klein is dat je nog vruchtbaar bent.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 15:22

Klopt, ze was zwanger op de bruiloft van haar dochter!
Het scheelt 10 jaar maar ze hebben het zo goed opgevangen, echt respect :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 18:16

Jazeker dat kan. Hoorde laatst iemand van 51. Dat wil je echt niet hoor. Wat erg.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 15:02

Weet iemand of de lampen van Kruidvat Smart ook te koppelen zijn in de app van LSC Smart Connect (o.a. Action)?
Ze werken beide op het hetzelfde platform (Tuya).

Of moet ik dan eventueel naar de Tuya app?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 22:16

Ik vraag me af of mensen interesse hebben in een topic met een paard met echt een ENORME bult op haar bil. Ik heb nog nooit zo’n grote gezien haha. Ik zoek alleen geen advies, want de dierenarts is er gewoon bij betrokken, maar ik zat me te bedenken dat mensen het misschien wel interessant zouden vinden. Zou dat een plan zijn of kan ik beter iets openen als het dan achter de rug is? Ik ben een beetje huiverig voor kritiek, maar aan de andere kant kan ik met googelen geen voorbeelden vinden en had ik dit zelf ook wel fijn gevonden om te hebben

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 22:18

Dat vind Bokt vast heel interessant hoor. Kritiek moet je langs je heen laten glijden, pak de dingen op waar je wat mee kan en met de rest doe je gewoon niets. Vaak lezen mensen wel mee omdat het zo interessant is en om er wat van te leren.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 22:29

Toch wel hè? Ik zal er eens een topic van bakken

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 22:32

Schiet eens op met dat topic :') ik ben ook heeel geïnteresseerd !

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-25 22:39

Jolliegirl schreef:
Schiet eens op met dat topic :') ik ben ook heeel geïnteresseerd !

+1

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 13:14

Ik heb jullie al gespot zie ik :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-25 14:37

Ja klopt :+
Wij hadden idd een jaarling van een kennis met ongeveer dezelfde bult, net iets andere plek door een trap van een ander paard.
Die hebben ze toen met een drain leeg laten lopen, maar het kon ook zonder opgelost worden, duurde alleen wat langer, want dan moet het lichaam het zelf afvoeren.
Daarna toen al het bloed weg was een echo, bleek idd een scheur in de spier te zitten. Is toen met laser behandeld en is snel genezen.
Paard is inmiddels 4 en ohz, en er is niks meer van te zien op een klein deukje na op de plek van de trap. Paard loopt ook perfect, dus lijkt er geen last van te hebben.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 20:17

Fijn om dit succesverhaal te horen! Geeft de burger moed

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 22:19

Kimmie25501 schreef:
Ik vraag me af of mensen interesse hebben in een topic met een paard met echt een ENORME bult op haar bil. Ik heb nog nooit zo’n grote gezien haha. Ik zoek alleen geen advies, want de dierenarts is er gewoon bij betrokken, maar ik zat me te bedenken dat mensen het misschien wel interessant zouden vinden. Zou dat een plan zijn of kan ik beter iets openen als het dan achter de rug is? Ik ben een beetje huiverig voor kritiek, maar aan de andere kant kan ik met googelen geen voorbeelden vinden en had ik dit zelf ook wel fijn gevonden om te hebben
Bellatrix schreef:
Dat vind Bokt vast heel interessant hoor. Kritiek moet je langs je heen laten glijden, pak de dingen op waar je wat mee kan en met de rest doe je gewoon niets. Vaak lezen mensen wel mee omdat het zo interessant is en om er wat van te leren.
Dit sowieso. Ik lees heel veel topics stil mee omdat ik gewoon geen toevoegende kennis heb. Vaak super intresant en leerzaam.

Zag dat je het topic al gemaakt heb, maar wou toch nog ff bevestigen wat Bellatrix zei :j .

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 22:49

Voor hen die op mijn Stockholm-vraag geantwoord hadden, bedankt! Ik ben overtuigd en ga naar de conferentie en zal er iets langer zijn om een paar dingen te bekijken.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:34

Hoe lang duurde het bij jullie dat je het verlies van een huisdier een beetje kon accepteren?

Zo'n 3 maanden geleden is onze familiekat die we 17 jaar hadden overleden, we hadden hem sinds ik 13 was, en ondanks dat ik al langere tijd niet meer thuis woon was ik nog erg gehecht aan het beestje. Ik keek er altijd erg naar uit om naar mijn ouders te gaan zodat ik die kat weer kon zien.

Ik was er echt heel erg stuk van toen die was overleden en nu soms nog steeds. De meeste andere huisdieren hebben niet zoveel voor mij betekend als deze kat, en zelfs mensen bijna niet. (maar ik voel me vaak ook meer verbonden met dieren dan met mensen). Als ik me alleen of verdrietig voel, zou ik willen dat die kat er was, maar het breekt me als ik er weer aan denk dat die nooit meer terugkomt..

Ik probeer me wel in te beelden dat de kat vanuit de hemel wel met me meekijkt of zoiets en te denken aan de mooie herinneringen maar toch. Het is zo lastig :(

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:42

3 maanden is nog niet lang...

Ik heb hier wel gemerkt dat het per dier anders was.

Een opvang hondje dat hier kwam, helemaal uitgemergeld, waar de dierenarts zei, als je die nog een mooi jaar kunt geven is het mooi.

Bang van alle vreemden mensen.
Die uiteindelijk 1 dag iets ziek is geweest en onderweg naar de dierenarts in mijn armen is overleden.
7 jaar later, als grijs omaatje, half doof, staar op de oogjes.
Geen gedoe meer van de DA behandelingen.
Daar had ik direct vrede mee.

Maar een paard dat ik verkocht had naar een goede plek, maar naar mijn inziens door is verkocht naar een k.t plek. Ik die uiteindelijk terug gevonden had, maar niet terug kon kopen. En uiteindelijk veel te vroeg is ingeslapen naar mijn idee. Daar heb ik het nog moeilijk mee als ik daar aan terugdenk. En dat is jaren terug.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:08

Nee precies. Ik zag op fb iemand die na minder dan 2 weken na het overlijden van de kat alweer een nieuwe kitten had. Daar kan ik dan echt niet bij. Maar het zal wel per huisdier/persoon anders zijn ja.

Ach, ik kan me dat bij jou ook goed voorstellen hoor. Het hondje had veel langer geleefd dan verwacht en zonder te veel lijden overleden, de "beste" uitkomst idd. Het paard snap ik, joh wat rot dat die dan niet op een goede plek terecht kwam en dan het verloop erna. Dat het dan zo uit je handen is. Lijkt me ook moeilijk om los te laten.

Bij mijn kat is het denk ik vooral dat die er mijn gehele tienerjaren/pubertijd was geweest en ook op moeilijke momenten er voor me was. En het was een unieke kat, superslim en eigenzinnig, heel grappig maar toch ook aanhankelijk. Voelde het ook precies aan als je verdrietig was ofzo maar maakte je aan het lachen met haar grappige trekjes.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:18

Ik ben 5 weken geleden de een na laatste kat kwijtgeraakt. Toen had ik er 1 over die nog nooit alleen geweest was. Sinds zondag heb ik er 2 kittens bij. Dit heb ik voor haar gedaan. Ik merkte grote verandering bij haar in die 5 weken dus de keuze gemaakt om er 2 bij te zetten.

Dat wil niet zeggen dat ik mijn overleden kat vergeten ben natuurlijk. Al mijn katten zijn oud geworden (19, 18 en 16) dus ik heb er wel vrede mee. Ze hebben een lang en gelukkig leven gehad. Natuurlijk rouw je want je heb ze heel lang gekend. Maar er is makkelijker mee om te gaan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:27

Toen dat hondje wat hierboven was overleden hadden we ook snel een ander hondje (die we nu hebben)
Voor haar waren er ook al 2 jackrussel zusjes overleden, 1 ook heel veel moeite mee gehad, want was haar tijd ook nog niet. De ander een jaar later wat minder moeite, want dat klopte beter bij de leeftijd en kwaaltjes die ze al had..

Maar toen waren we jack russell loos.
En we miste echt een spring blij ei hondje om ons heen.
En toen kwam ik Bo tegen op marktplaats. Half jaar oud, want was te druk... echt welke gladiool koopt en een jack russell pup als je die snel te druk vind, geen uitdaging geeft....

Voor ons echt een lotje uit de loterij.
En ja snel na de andere.
Niet omdat de andere dan niets betekent hebben, integendeel.
Maar omdat we gewoon troost nodig hadden met een blij speels diertje.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:55

Wisselend, zeker als ze oud waren en/of langer ziek kan ik er altijd wel goed mee om gaan. Het verdriet is er wel en de pijn, maar dan schakel ik sneller naar alleen de mooie herinneringen. Vaak wel na een maand oid.
Bij sommige duurt het langer, bv het verlies van Jam heb ik nog steeds moeite mee en dat is al 3 jaar geleden, daar blijft voor mij altijd een stukje in zitten dat ik het zo oneerlijk vind dat hij zo vroeg is overleden , en dat gevoel blijft bij mij blijkbaar veel langer hangen dan verdriet :') mis hem echt nog elke dag vreselijk.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:59

Ik heb in april 2024 mijn zielskat onverwachts moeten laten inslapen en in november 2024 mijn oude senior die ik al 21 jaar in mijn leven had.

Ik mis ze nog steeds vreselijk, denk er regelmatig aan en kan ook nog regelmatig erom janken. Foto's terugkijken kan ik nog steeds bijna niet.

Mijn andere poes kreeg 2 weken na het overlijden van mijn zielskat een nestje kittens (gepland), hoewel dat natuurlijk nooit een vervanger is van je diertje.. Heeft het me wel enorm geholpen.

Mijn paard heb ik zomer 2024 laten inslapen en daar was ik een paar weken stuk van, maar dat heb ik vrij snel los kunnen laten. De katten heb ik een veel diepere band mee, dus dat heeft echt enorme impact gehad op mij..