Tussen de mazen van het net..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Tussen de mazen van het net..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 20:17

Mooi! Nog even doorbijten en je kan weer beginnen opbouwen ipv puur overleven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 20:18

Eindelijk!
Wat 1 werkwillig persoon kan veranderen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 20:21

Eindelijk goede berichten, wat fijn!!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 21:09

Het is jullie zo gegund om weer rust en perspectief te hebben. Stay strong +:)+

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 21:47

Fijn. Nog even doorbijten en dan kan er hopelijk weer rust komen

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-24 12:15

Juist bericht gehad dat ik officieel ingeschreven sta op het referentieadres *\o/*
Zou het nu echt zo makkelijk gaan?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 12:23

Ik hoop het Poetser! Duimen!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 13:04

Ik heb stil meegelezen en wil je van harte feliciteren met deze ontwikkeling. Wat fijn voor je dat er schot in de zaak is.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 16:00

Gaan we weer >;)

Mocht vandaag mijn nieuwe ID al aanvragen, maar dat gaat niet vanwege mijn statuut. Het referentieadres is niet geldig zonder officiële verblijfsstatus. Wel gaan ze het volledig uitzoeken hier op het gemeentehuis en proberen het op te lossen voor mij.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 17:13

Ach nee, dacht je daar vanaf te zijn. Hopelijk wordt het nu sneller opgelost.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 17:55

O nee.
Ik ga hard duimen dat het snel is opgelost.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:24

Ooh, ik wou al niet te vroeg juichen. Ook ik ga duimen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:25

Nou zeg....het zou ook eens makkelijk gaan.

Maar gelukkig willen ze nog wel wat voor je uitzoeken.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 16:42

poetser schreef:
Gaan we weer >;)

Mocht vandaag mijn nieuwe ID al aanvragen, maar dat gaat niet vanwege mijn statuut. Het referentieadres is niet geldig zonder officiële verblijfsstatus. Wel gaan ze het volledig uitzoeken hier op het gemeentehuis en proberen het op te lossen voor mij.

Zucht….

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 08:35

Ennn we zijn weer terug bij af. Had gisteren de energie niet om een update te geven.

Moest gisteren met spoed op het OCMW komen. Ze hebben ontdekt dat ik inderdaad nergens recht op heb. Mag in de opvang blijven tot er een spoed oplossing is voor mijn zoon (instelling of internaat) en dan stopt mijn verblijf in de opvang. De enige reden dat ik daar nu mag blijven is omdat hij een Belg is en ze een kind niet op straat zetten. Wel blijven ze uitzoeken hoe ik mijn statuut terug in orde kan brengen, eventueel via gezinshereniging, maar meer mogen ze niet doen.
Vandaag moet ik er weer naar toe en hopen ze meer info te kunnen geven. Fijn dat ze mee zoeken naar een oplossing, maar verder sta ik dus 1 van de dagen terug op straat, zonder geld en zonder toekomstperspectief...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 08:46

Nee! Echt dit is zo oneerlijk/fout/verdrietig/boos.

Het leek zo mooi opgelost met je zoon en voor jou ook de goede kant op te gaan. Nu dit. Wat ontzettend naar voor je!

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 09:38

Soms snap ik de wereld niet meer….
Wat ongelofelijk k..

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 09:44

Goh, wat moeilijk (understatement) voor jullie. Zit je niet alleen met het feit dat je zelf geen dak meer boven je hoofd hebt en geen inkomen, maar ook dat je zoon naar een instelling of internaat moet en de zorgen die je daar wellicht over hebt. Ik had je echt toegewenst dat het wel vlot zou lopen en in orde zou raken. Iedere keer weer je goede hoop en vertrouwen die dan al snel weer de grond in geboord worden. En iedere keer jezelf weer bij elkaar rapen om toch weer verder te gaan. Ik vind het zo ontzettend moedig dat je toch steeds blijft zoeken naar een oplossing, maar ik kan me voorstellen dat dat met de dag moeilijker wordt en het aanvoelt als een loodzware last. Een oplossing heb ik (helaas) niet voor jullie. Ik wil je wel een hart onder de riem steken en hoop dat er (hoe sneller hoe liever) toch nog een oplossing uit de bus komt…

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 09:50

Ik heb gisteren ook duidelijk aangegeven dat ik, mede door mijn beperking, geen manier zie om dit op te lossen. Het enige dat ik kan doen nu is zo snel mogelijk terug aan het werk, wat niet gaat door mijn hernia. Blijkbaar heb ik zelfs geen recht op medische hulp, tenzij ik via een ambulance wordt afgevoerd.
Ik heb ook duidelijk laten weten dat ik vanuit Nederland geen hulp moet verwachten. Vandaar dat ze momenteel wel alle mogelijkheden willen bekijken, maar meer kunnen ze niet doen. Ze dachten dat het makkelijk zou zijn om op te lossen, blijkt niet zo te zijn helaas.

Zoon gaat helaas het systeem van jeugdzorg in. We hadden al vrijwillig toezicht, zonder jeugdrechter of iets, vanwege mijn autisme en zij heeft laten weten dat ze opvang bij mijn vriendin voor langere tijd niet ziet zitten, ondanks dat er van alle kanten toestemming voor is nu. Juist het stukje pleegzorg moet nog de goedkeuring geven, maar dat zou een formaliteit zijn. Zelfs een gesprek met de consulent van mijn vriendin over de leefsituatie bij mijn vriendin, het feit dat hij daar veilig en liefdevol opgevangen wordt met de nodige begeleiding, is niet voldoende.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 09:55

Jeetje meid, dit is toch niet te bevatten? Ik vind dit zo erg, hoe is het mogelijk dat dit niet opgelost kan worden. Kun je geen zittend werk doen eventueel? Ik hoop echt dat dit hoe dan ook in orde komt, het is toch niet te geloven dat je gewoon op straat wordt gezet. Heel veel sterkte!

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 09:55

Wie heeft laten weten dat je zoon niet voor langere tijd bij je vriendin kan blijven? Je vriendin?
Als het niet je vriendin was, vind ik het zo moeilijk te vatten en naar. Meestal gaan ze net op zoek naar iemand binnen het eigen netwerk, net omdat er veel te weinig pleeggezinnen zijn en jeugdzorginstellingen ook niet zo’n goede oplossing is (weinig plaatsen, personeelstekorten, …).

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 10:09

Ik zou je durven aanraden om lid te worden van Kannet vzw en hulp van hen in te schakelen. Het is een organisatie voor mensen met een beperking, waar ze hulp van een maatschappelijk werker kunnen bieden, maar waar je evengoed juridische hulp kan krijgen. Gezien je zelf een beperking hebt en dit in deze situatie een rol speelt zou ik bekijken of zij hierin iets kunnen betekenen. Zij kunnen verder misschien ook helpen bij het zoeken naar een job die haalbaar is met je beperking en hernia.
De link naar hun website: https://kannet.be/wegwijs/

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 10:46

Absurd.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 10:53

Dit zou toch allemaal niet zomaar moeten kunnen… Bizar poetser dat je elke keer weer dezelfde muur krijgt waar je tegenaan loopt.
Heb je nog iets van die advocaat gehoord waar je eerder contact mee had? Kan daar wellicht nog iets uit komen? Er moet toch ergens iemand zijn die nog naar het mens poetser kan kijken en zegt dit gaan we oplossen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 11:31

Wat enorm absurd en verdrietig. Geen woorden voor, voor jou en je zoontje.
Betutteling en bureaucratie ten top. Ik wens je veel kracht toe. :knuffel: