Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 09:58

Ik heb begin dit jaar een taak onder mijn hol geschoven gekregen die eerst door de projectleider uitgevoerd werd. Nu ben ik daar drie weken per maand mee bezig omdat de betrokkenen geen hersencellen hebben. Als ik drie keer mail met het verzoek hun administratie te controleren en je komt er pas mee aankakken als ik alle definitieve lijsten heb opgesteld, zou dat toch echt je eigen probleem moeten zijn. Daarnaast loopt de nieuwe projectleider ook steeds te communiceren met de deelnemers, waardoor ik of honderd onnodige mails heb, of heel de administratie weer omgegooid kan worden. Wat een rampenplan. En dit gaat nog zeker twee jaar door. Heb toen al gezegd dat ik het niet de taak van onze afdeling vond.

En ik moet zo verstandskiezen laten trekken, terwijl er dus natuurlijk op de valreep nog van alles geregeld moet worden. Fijn.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:32

Marcella schreef:
LaPluche schreef:
Ik heb een maand of 2 mijn poezebeest laten steriliseren, ze is daarna echt heel veel vacht verloren. Ze heeft op haar achterlijf gewoon bijna geen haar meer.
Ik heb haar op hypoallergeen voer gezet, ze is onvlooid, ontwormd, bloed was goed en ze woont binnen, dus ze kan niet ergens tegenaan gelopen zijn oid.
Dierenarts heeft een schraapsel van de huid genomen om te kijken of er mijt zat, ook niks gevonden.
Poezebeest is ook super happy, speelt, eet en drinkt.
Heeft iemand dit ooit meegemaakt?
Ik zal straks eens een foto nemen.

Ja mijn oude blauwe rus dame bleek gevoelig voor granen.

Niet in zo intensiteit; kat van mijn broer maakt het geschoren sterilisatie plekje zo intens schoon dat altijd wat kaal blijft. Zelfs na jaren nog.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:40

Ik heb Vinted ontdekt en ik wil Alles :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:58

Vannacht weer niet lekker geslapen, hier en daar even wakker gelegen..

Het was warm in huis, en denk door het vegen gisteren toch weer last van mijn schouder,
en die heeft mij ook steeds wakker gehouden met het omdraaien naar rechts.

Zometeen toch maar even een Ibuprofen pakken, jammer dan.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 11:02

Another day, another ellendig veel schrijven.

Is deze week al voorbij? -O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:05

Dat ik het de hele ochtend al koud heb
en dat de kat mijn bak vol baby zonnebloemen uit de vensterbank heeft gegooid. 2 hebben het soort van overleefd, de rest is geknakt grmbl.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:22

denisesilver schreef:
rien10 schreef:
Het is aso om muziek op te hebben als je werkt. Maar dat bedoel je niet.....

Ja, dat bedoelde ik wel. En ik wist dat er mensen zouden zijn die dit aso vinden. Helaas hebben wij een open kantoor waar we alles horen, dus als ik me ergens goed op moet concentreren (financiële projectmanagement, is wel zo prettig als ik geen fouten maak zeg maar), of als ik overprikkeld wordt door geklets van anderen, doe ik oortjes in. Gelukkig is dat hier niet vreemd, en vinden mijn collega's dat niet aso. Maar ik wist bij voorbaat dat anderen dat wel zo ervaren :')
Ik ken echt niemand die dit aso vind. Is juist heel veel voorkomend op kantoren. Meestal op koptelefoons, soms gezamenlijk op een speaker. Zeker als men zich ff moet focussen zonder alle collega's te horen is koptelefoon op, muziekje aan, en meters maken een top manier om te werken. Als er echt wat is vraag je ff aandacht van ze, wordt het wel ff afgezet.

Wellicht een verschil in welke industrie je werkt. Binnen IT bedrijven/afdelingen is het echt heel normaal dat je koptelefoon met muziek op hebt. Voor focus en tegen overprikkeling. Niet iedereen doet het, maar niemand heeft er problemen mee. Maar IT-bedrijven zijn vaak sowieso heel relaxed kwa sfeer.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:23

Ik ben te oud. Dat merk ik wel....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:25

Fiiiiile in Duitsland. En regen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:34

Hier op het bedrijf is het een no-go om muziek / koptelefoons op te hebben. Ook de jongeren vinden het niets. Misschien eerder de bedrijfscultuur dan de leeftijd :) ?

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:48

prompter schreef:
Hier op het bedrijf is het een no-go om muziek / koptelefoons op te hebben. Ook de jongeren vinden het niets. Misschien eerder de bedrijfscultuur dan de leeftijd :) ?
Denk het idd!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-24 11:54

Goh, dat zou ik wel moeilijk vinden. Ik heb regelmatig een koptelefoon op om me te kunnen focussen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 12:00

prompter schreef:

Ik denk dat het de tijdgeest is, want bij ons op het werk was het vroeger ook niet van toepassing.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 12:03

dat het weiland weer te nat is en de paarden niet op de wei kunnen vandaag.
tijd dat het even een tijdje stopt met regenen.
(en dan hebben we nog geluk, want er zijn gebieden met veel meer regen, maar ons weiland ligt net wat te laag voor het mooie.)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 12:04

Bij mijn vorige werk was het gewoon stil en stond dan radio aan op de speaker. Daar deed ik zelden oortjes in. Maar waar ik nu werk is het én zoete inval, én collega's die tegen zichzelf en elkaar praten, én collega's van andere verdiepingen die je kunt horen praten. Daar word ik horendol van als ik me even heel goed moet concentreren. Het gaat vaak niet zomaar om een paar tientjes.
-----
Hier net jankend op het paard gezeten in de les. Ze zoeken het maar uit met hun "Je moet op een paard vanaf je 18de. Dat hoort nou eenmaal zo". De volgende die ik erbij koop wordt gewoon een d-pony. Krijg het allemaal lekker.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 12:13

Maar jullie hebben dan ook niet een 'algemene' radio aanstaan op de achtergrond. Ik zou dan gek worden van de stilte. :=

En dat je vanaf je 18de op een paard moet is echt onzin. Hier in de buurt zijn er meer dan genoeg die met hun D of E pony tussen de paarden rijden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 12:16

Neem een fjord dan heb je een paard in pony formaat. :)* :+

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 12:42

Afbeelding
Heppie met mijn pony, laat die luchtkastelen maar voor andere staan.

Vanacht goede plons water gehad, maar nu zitten al mijn bloemen weer onder de slakkenn -O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 12:42

xPabloBokt schreef:
Goh, dat zou ik wel moeilijk vinden. Ik heb regelmatig een koptelefoon op om me te kunnen focussen.

Ik had dat ook graag, maar door mijn collega’s werd dat absoluut niet gewaardeerd. Gelukkig werk ik nu veel thuis, gaat zóveel beter!

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 13:58

Bij ons willen ze iedereen minimaal 1 dag per week naar kantoor. Maar als iedereen om me heen dan op luid volume gaat zitten ouwehoeren, er zijn er 3 aan het bellen met een collega en de laatste belt met klanten, en meerderen van die collega's hebben moeite met volumeregulering of even verkassen naar het koffiezetapparaat om dáár hun kletspraat te houden, dan hebben ze toch echt pech en zet ik mijn koptelefoon op. Gelukkig wordt daar bij ons niet moeilijk over gedaan, en is het ook meer uitzondering dan regel dat ik het echt nodig heb, maar toch.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:06

Dat sinds gisteren er toch veel mensen bij mij komen en toch wat last hebben van de situatie wat zich heeft afgespeeld de afgelopen 3 weken. Iedereen leek zo rustig toen ik zo gestresst erom was, maar het heeft toch meer gedaan wat ik dacht.

Wel goed dat mensen het aangeven en erover willen blijven praten, dat is gewoon heel belangrijk. Maar ene kant kan ik ook maar een luisterend oor bieden en geen advies omdat ik het er zelf ook nog wel moeilijk mee heb.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:31

nicole_floor schreef:
Maar jullie hebben dan ook niet een 'algemene' radio aanstaan op de achtergrond. Ik zou dan gek worden van de stilte. :=

En dat je vanaf je 18de op een paard moet is echt onzin. Hier in de buurt zijn er meer dan genoeg die met hun D of E pony tussen de paarden rijden.

Nope, heeft waarschijnlijk met licenties ook te maken.

Vanaf je 18de op een paard is in onze regio altijd zo'n ding geweest. Eigenlijk zelfs vanaf je 16de. Toen kreeg ik al de opmerking of ik niet te groot aan het worden was voor de pony. Voor ieders beeldvorming; ik ben vanaf mijn 10de welgeteld 1 hele centimeter gegroeid :+

Marcella schreef:

Ik noem die altijd uit de kluiten gewassen Shetlanders :')

Toen ik mijn eerste pony kocht ben ik wel nog heel lang opzoek geweest naar een leuke fjord. Uiteindelijk een Welsh pony gekocht. Vorig jaar oktober hebben we hem helaas veel te vroeg moeten laten gaan door hb. Sobere rassen heb ik daarom schrik van. Ze kunnen hier alleen buiten op de wei. Laatst wel een hele leuke pony gezien, maar het komt nu nog echt te vroeg. Ik kan ook beter gewoon niet kijken op marktplaats :')

Knap dier, Saskiaojan! En leuk wedstrijdsetje!

Kiezen trekken viel echt alles mee. Nu goed koelen. Wel last van m'n keel, geen idee of dat door de verdoving komt. Onderweg wel een aantal aanvaringen gehad met een stel idioten die hun rijbewijs niet waard zijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:40

denisesilver schreef:
Marcella schreef:

Ik noem die altijd uit de kluiten gewassen Shetlanders :')

Shetlander kosten je blauwe knieën. Bij mijn fjord daarmee nooit problemen gehad. :+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:55

Mijn zus en ik komen maar niet op een woord en nu zijn we beide aan het zoeken, beetje wedstrijdje geworden.. Maar ik kan het nogsteeds niet vinden :')

Hoe heet het als tiktok of Insta jouw precies de filmpjes aanbied die jij intressant vind? Het is een Engels woord geloof ik...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 14:56

Aura ritme / bioritme
Daar lijkt het op :+