Happy Postcrossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 21:18

Vraagje, hoe bergen jullie je spulletjes op?
Ik heb nu de kaarten, zegels en rolletjes washitape in papieren zakjes zitten maar dat werkt niet goed. Ziet er slordig uit en ik moet alles er eerst uithalen voor ik kan beginnen met schrijven. Dus geef mij tips, met foto’s ;)

judithM

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 07:21

Wat betreft ophangen van kaarten met plakband: ik gebruik washi tape dubbelgevouwen aan de achterkant. Dat trek je er eigenlijk altijd zonder schade weer af

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 09:58

Ik heb een nieuw kastje besteld voor al mijn spullen maar ben verder ook nog zoekende. Voor de kaarten heb ik een bak van de Hema dankzij Melissa, washi tape heb ik een hele handige bak voor, stickers allemaal losse kleine bakjes dus dat moet nog wel even anders. De pennen en postzegels heb ik in een organizer van Alie. Ik zal later even foto's maken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 10:11

Siersma
Ik ben met sommige dingen nog steeds zoekende wat/hoe ik het precies wil qua opbergen.

Ik heb de washi tape momenteel op de deksel van de kaartenbak uitgestald - had ik eerder in een koffertje en etui zitten en moest ik dan idd telkens uithalen en wat jij al zegt, dat vond ik ook wat onhandiger. Maar die tree/deksel is wel vol nu, dus als er meer washi bij komt, moet ik weer wat anders verzinnen - al moet er nog een 2e kaartenbak bij, dus dan komt er wel ook weer een deksel die ik kan gebruiken. Maar wil eigenlijk voor de washi tape ook een keer bakjes hebben welke dicht kunnen, en wat ik dan kan stapelen en zo makkelijker kan opbergen wanneer het echt de kasten in moet/gaat. Voor nu werkt het wel met de deksel zo, alles ligt in zicht en kan makkelijk kiezen wat ik wil.

Ik had bij Temu bakjes besteld waar ik de washi tape in had willen organiseren maar de bakjes zijn niet hoog genoeg en gaan dus niet dicht haha. Ik heb ze nu dus gebruikt om een deel van m'n losse sticker collectie in te doen - je kunt de bakjes zelf herindelen met de tussenstukjes. Dat werkt ook wel prima vind ik, dus daar ga ik tzt voor de losse stickers nog wat meer van bij kopen, dat ik alles van losse stickers bij elkaar heb in diezelfde bakjes.

Verder heb ik nog een deel van de losse stickers nu in rits-bare mapjes en envelopjes zitten in het mapje wat je in de foto ziet-daar kan ik dan doorheen bladeren. Hier zit ook een deel bij van stickertjes die ik apart houd om aan mensen weg te geven. Dit mapje wil ik uiteindelijk dan wel leegmaken weer en de gewone losse stickers in die andere bakjes gaan doen. Dan kan ik de rits-bare mapjes en de envelopjes volledig gebruiken voor stickertjes die ik bv. Bij mensen in een envelopje enz erbij wil doen, die ik als extraatjes weg geef - zo kan ik dat dan echt volledig apart gaan houden.

En alle stickervellen heb ik nu in een ordner klapper zitten, kan ik ook makkelijk doorheen bladeren, echt heel fijn!

Afbeelding

Het liefst zou ik ook echt een aparte kast/kastje hebben ervoor, maar daar heb ik nu echt geen plek voor - of nog beter: een stationary bureautje haha - dus ik heb de spullen nu nog deels op de vensterbank en naast de computer staan, op tafel. Als ik het echt moet opruimen, moet ik het al haal random in onze gewone meubels proppen. Het staat nu dus gewoon altijd in het zicht, omdat ik het heel random altijd nodig heb en dan altijd bij de hand heb haha.

Het merendeel van m'n pennen, stiften, plakstiften, schaartjes enz heb ik in bakjes en bureau organizer zitten, maar is wel ook erg chaotisch haha. Maar kom het gewoon niet meer kwijt allemaal - m'n echt goede potloden oa heb ik ook weer ergens anders liggen weer, dat past hier gewoon niet meer bij, lol.

Afbeelding

--

Hier vandaag met dit regenachtige weer, ook weer even lekker aan de postcrossing denk ik.
Heb nog 4 blanco kaartjes die ik nog moet schrijven (&decoreren) en nog eentje die ik af moest maken. Van de 2 die ik al geschreven had, moet ik nog even adressen printen en plakken (dat waren lange adressen uit oa India dus die ga ik printen, anders past het gewoon niet op het kaartje haha)

Afbeelding

Ik heb me via instagram nog opgegeven voor een group swap, of Round Robin zoals zij 't noemen.
Ik ga dan nu in een groepje van in totaal 5 mensen, 4 kaartjes sturen naar anderen en krijg er dan 4 terug.
Het moeten toeristische kaartjes zijn - mag van overal dus ik kan ook van m'n London trip en Frankrijk wat sturen, da's wel leuk - dus dat vind ik altijd wel leuk om zowel te sturen alsook te ontvangen. Ben benieuwd wat ik mag gaan krijgen. Ik mag sturen naar Belarus, USA, Indonesië en India! Dus die kaartjes ga ik vandaag ook nog even uitzoeken. Volgens mij heb ik dan wel alweer nieuwe postzegels nodig ondertussen, want het gaat ineens zo vreselijk snel weer met swappen, oeps haha.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 10:54

Afbeelding
Ik zag deze bij Ome Ali voor de tapejes. Denk dat ik dit ga bestellen, lijkt me handig. Alleen als je zoveel verschillende hebt zoals jij Cursebreaker dan past dat natuurlijk ook niet meer

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 14:30

Sinds dat we die groepsapp hebben, heb ik hier helemaal niet meer gereageerd :oo
Ik ben wel druk geweest met de kaartjes :D Inmiddels heb ik er 3 mogen ontvangen, een uit de UK, een uit Frankrijk en een uit de VS. Superleuk om die kaartjes in de bus te vinden <3

Ik heb nu 7 kaarten die zijn aangekomen bij de geadresseerden en vandaag weer 5 geschreven. In totaal zijn er dan nog 6 onderweg :)

Ik vind het echt onwijs leuk om te doen. Eindelijk ook een goed doel voor álle washi-tapes en stickers die ik heb want ik kan helemaal los gaan op deze kaarten <3

De kaarten die ik heb verstuurd:

Afbeelding
Linksboven ging naar Duitsland, rechtsboven (dit is een kaart die ik zelf gemaakt heb, de foto's heb ik in een collage gezet en de kaart heb ik bij kruidvat besteld <3 ) is naar de VS (New York) gegaan.
De onderste kaart is nog onderweg naar China.

Afbeelding

Afbeelding
Al deze kaarten gaan dus naar Duitsland :')

Afbeelding

De kaarten die ik heb ontvangen:

Afbeelding
De eerste *\o/*
Deze komt (verrassend genoeg) uit de UK :D

Afbeelding
Deze twee zaten bij elkaar. De bovenste is meer reclame maar de voorkant is erg leuk. Uit Frankrijk dus allebei.

Afbeelding
En deze komt uit de VS, Pennsylvania.

Qua landen zit ik nu op 4; vier kaarten naar de VS, twee kaarten naar Rusland, één naar China en zes naar Duitsland (de laatste 5 adressen waren allemaal voor Duitsland :') ).

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 15:10

Siersma: Ik heb bij de IKEA verschillende bakken gehaald om de kaarten, stickers en washi tapes in te bewaren. Ik heb wel echt heel veel trouwens :')

Afbeelding

Die dispensers die hierboven staan heb ik ook gehad maar vond ik niet handig. De washi tapes zijn niet altijd zo stevig waardoor ze tijdens het afrollen schuren. Dat kun je amper voorkomen als ze in die dispensers zitten.

Ik heb veel van mijn knutselspullen in een karretje zitten (ook van IKEA) en in kasten opgeborgen. Als ik dan kaarten ga schrijven stal ik alles gewoon zo uit als op de foto hierboven zodat ik een mooi overzicht heb van wat ik heb :j
Ik heb daarnaast nog wel wat stickerboeken met stickers erin, daar moet ik nog even wat op verzinnen...

Afbeelding

cursebreaker: Mooie kaartjes heb je weer uitgezocht <3 Die van roodkapje met de wolf vind ik ook erg tof! Zulke tekeningen zijn heel gaaf :D
Mooi fotoalbum heb je ook voor je kaarten. Zoiets wil ik op den duur ook gaan kopen :)

pjer: Ja lastig is dat soms he? Om te ontcijferen wat er geschreven wordt...

Moon10: Wat een goed idee om die knijpers op de muur te plakken! Ziet er heel gezellig uit <3

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 15:15

En hier mijn verzameling kaarten :D
Die van Bamberg kwam uit een pakketje van een Summer Santa, en verder hangen er nog wat andere dingen aan de koelkast :)

Afbeelding

Maar hier hangen dus wel de kaarten van de bokt-groep-swap tussen :)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 19:48

Ik lees al een tijdje hier mee maar heb vandaag m’n account aangemaakt op postcrossing. De verzendkosten hielden me wat tegen maar het lijkt me toch wel zo leuk om random kaartjes te krijgen.
De eerste mag naar Duitsland maar moet eerst Vd week om postzegels. Ik dacht ik heb wel het eea aan kaarten, maar bij de 1e dacht ik al “Ahh niets passends!!” Dus ik snap direct jullie koop drang voor kaarten!

Versturen jullie ook wel eens dubbele kaarten? Of wordt dat echt niet gewaardeerd? Knip je dan bv de flap weg als je dé kaart hebt gevonden maar het is geen ansichtkaart?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 20:33

Ik heb nog 1 kaart liggen die dubbel is. Zou die best versturen, maar dan wel in een enveloppe.

Voor de bokt-groep-swap heb ik ook een dubbele verstuurd.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 20:38

Marjo schreef:
Ik heb nog 1 kaart liggen die dubbel is. Zou die best versturen, maar dan wel in een enveloppe.

Voor de bokt-groep-swap heb ik ook een dubbele verstuurd.

En die viel goed in de smaak! :D

Ik heb nog geen dubbele verstuurd, maar heb er wel een paar. Er zijn ook mensen die juist om kaarten in een envelop vragen dus daaraan zou je ze ook kunnen versturen bijvoorbeeld.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 20:39

Jij ook weer lekker bezig geweest Marjo. Hele mooie kaartjes weer!
Ideaal dat karretje ook zo en mooie washi tape collectie <3

boeflover
Welkom, leuk dat je ook begonnen bent! <3 En ja, kaarten kopen is weer een aparte hobby haha, werkt verslavend.

Wat die dubbele kaarten betreft; ik gebruik/verzend ze eigenlijk niet- en koop ze ook niet. Mocht ik er wel al in huis hebben, zou ik er persoonlijk voor kiezen de voorkant idd eraf te snijden en die dan te gebruiken als enkele kaart zeg maar OF om 'm als dubbele kaart gewoon te sturen naar iemand wie inderdaad vraagt om een kaart in een envelop, wat nevica ook aangeeft inderdaad :j. De meeste mensen op postcrossing vinden het vaak wel leuker om de kaartjes dus liever echt zo als ansichtkaart in de bus te krijgen, met de postzegel op de kaart - wat met een dubbele kaart dan al niet echt kan bv. - al zijn er wel sommigen die inderdaad aangeven om liever in een envelop te ontvangen en dan zou het idd wel een optie zijn.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 07:27

Dankje! Goed om te weten dat sommige mensen bewust vragen om een kaart in envelop, dan kan ik ze ms beter bewaren.

De 1e postzegels zijn besteld, wel apart dat je in de PostNL webshop niet alle beschikbare zegels terug kunt vinden.
Via Google kom je meer links tegen naar bijzondere zegels die je gewoon nog kunt bestellen
https://shop.postnl.nl/pzv-werelddierendag
https://shop.postnl.nl/vergeet-mij-nietje-pzv-2022
https://shop.postnl.nl/pzvel-jaar-van-het-konijn-postnl
Heb nu die van dierendag en jaar vh konijn besteld. Nooit geweten dat de speciale zegels gewoon dezelfde prijs hebben als normale, dus dan is het wel leuk om wat speciaals erop te plakken :)

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 10:27

1 van mijn eerste kaarten is aangekomen hij heeft er maar 73 dagen over gedaan om in China aan te komen.

Maar komen leuke kaarten voorbij en wat maken jullie kunstwerken van de achterkanten. Hier een leuk verhaaltje en de 4 zegels maar meer inspiratie heb ik nooit echt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 12:23

butengeweun schreef:
1 van mijn eerste kaarten is aangekomen hij heeft er maar 73 dagen over gedaan om in China aan te komen.

Maar komen leuke kaarten voorbij en wat maken jullie kunstwerken van de achterkanten. Hier een leuk verhaaltje en de 4 zegels maar meer inspiratie heb ik nooit echt.

De washi tapes maken het echt heel gemakkelijk om er wat leuks van te maken :D En de stickervellen van de action zijn ook fantastisch <3

boeflover schreef:
Dankje! Goed om te weten dat sommige mensen bewust vragen om een kaart in envelop, dan kan ik ze ms beter bewaren.

De 1e postzegels zijn besteld, wel apart dat je in de PostNL webshop niet alle beschikbare zegels terug kunt vinden.
Via Google kom je meer links tegen naar bijzondere zegels die je gewoon nog kunt bestellen
https://shop.postnl.nl/pzv-werelddierendag
https://shop.postnl.nl/vergeet-mij-nietje-pzv-2022
https://shop.postnl.nl/pzvel-jaar-van-het-konijn-postnl
Heb nu die van dierendag en jaar vh konijn besteld. Nooit geweten dat de speciale zegels gewoon dezelfde prijs hebben als normale, dus dan is het wel leuk om wat speciaals erop te plakken :)

PostNL heeft zeker veel leuke postzegels, maar ook kaarten en sets! Die webshop is echt de moeite waard :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:31

Vandaag maar liefst drie kaarten ontvangen!

Afbeelding

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 15:17

boeflover schreef:
Ik lees al een tijdje hier mee maar heb vandaag m’n account aangemaakt op postcrossing. De verzendkosten hielden me wat tegen maar het lijkt me toch wel zo leuk om random kaartjes te krijgen.
De eerste mag naar Duitsland maar moet eerst Vd week om postzegels. Ik dacht ik heb wel het eea aan kaarten, maar bij de 1e dacht ik al “Ahh niets passends!!” Dus ik snap direct jullie koop drang voor kaarten!

Versturen jullie ook wel eens dubbele kaarten? Of wordt dat echt niet gewaardeerd? Knip je dan bv de flap weg als je dé kaart hebt gevonden maar het is geen ansichtkaart?

Het is altijd afhankelijk van de ontvanger, maar in principe is het de bedoeling dat je een ansichtkaart zonder envelop verstuurd. Dat is wel de default.
Sommige mensen benadrukken in hun profiel dat ze geen greeting cards willen, omdat het toch met regelmaat verkeerd gaat.

Persoonlijk heb ik liever een iets minder passende ansichtkaart, dan een perfect passende kaart waarvan de achterkant er af is gesneden. Daarnaast zijn het wensen... en over het algemeen vinden de meeste mensen meer leuk dan wat ze in hun profiel schrijven. ;-)

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:38

Ik zal binnenkort even foto's maken van mijn postcrossing hoekje, het begint al ergens op te lijken. :D

Mijn volgende kaartjes mogen naar Canada en Portugal, en nog naar China voor 2 direct swaps via Instagram.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 13:39

boeflover
Ja die postzegel setjes zijn echt even zoeken bij postNL, was me ook al opgevallen - die met de dieren heb ik ook al een paar x gebruikt. Die vergeet mij nietjes wil ik ook nog wel eens kopen, erg mooi! En wat Marjo al zegt, ze hebben ook echt hele toffe postzegel setjes met matchende postcards erbij. Die zegels zijn wel NL zegels, maar zou je er bv 2 van kunnen plakken naar buitenland - dan betaal je wel 2,02 voor een kaartje maar eens een keer tussendoor is dat niet zo erg. Of je gebruikt ze voor binnenlandse swaps bv. Ik heb 3 van die sets met die watercolor postcards met dieren/planten erop gekocht bij ze, echt prachtig zijn die.

buitengeweun
73 dagen ja jeetje, die heeft even nodig gehad. Wel fijn dat ie alsnog gewoon is aangekomen en geregistreerd nu. En wat die achterkanten betreft, het is ook maar net hoe m’n mood en inspiratie is bij de desbetreffende ontvanger/profiel. Soms houd ik ’t ook gewoon heel simpel/globaal. Ik vind die kaartjes met gewoon zegels en een verhaaltje ook echt z’n charme hebben, ook al vind ik het versieren ook leuk om te doen maar het is imo absoluutttt geen must - sommigen prefereren het ook om onversierde kaartjes te krijgen, wat ik ook snap.

Marjo
Die carousel kaart vind ik echt zooo tof, leuke kaarten weer ja!

KarenQ
Ja ben ik wel eens inderdaad. Qua uitgangspunt by default moet je imo ook gewoon met een normale ansichtkaart werken, enkelzijdig. En alleen envelop wanneer iemand er specifiek om vraagt. Mijn allereerste adressen heb ik allemaal met envelop verstuurd, maar achteraf wel spijt van haha. Ik doe het vanaf nu ook alleen maar als iemand er om zou vragen, en die ben ik nog niet tegenkomen.

nevica
Benieuwd hoe het hoekje uit ziet als je klaar bent!! Veel plezier met het schrijven van de kaartjes die je nog moet xD

Ik heb gisteren ook nog 6 kaartjes op de bus gedaan, en vanochtend nog 1 postcrossing kaartje geschreven. Deze persoon had veel dieren in haar profiel wishlist staan met o.a. beren dus toen kwam ik bij dit kaartje uit van favorite postcard. Ik vind deze hele set met illustrated dieren kaarten echt onwijs tof, hopelijk gaat de ontvanger 'm ook leuk vinden hihi. Verder houd ze van koffie en thee nog, dus heb wat koffie themed stickers geplakt deze keer. Verhaaltje is vrij standaard/simpel, maar ik had weinig inspiratie bij deze helaas - profiel was ook niet echt veel van af te leiden en ik wist het gewoon even niet hahaha. Deze mag naar >> Oekraïne!

Afbeelding

Afbeelding

En ook al vind ik die standaard internationale zegels van Willem-Alexander niet fantastisch, soms is het wel fijn om er gewoon maar even 1 te hoeven plakken haha en ik had nog een zegel vel gekocht onlangs van deze set dus die ook maar gewoon op gebruiken - heb er nu nog 1 over. Heb nu ook nog van die postzegelsmetkorting setjes nog zegels liggen voor 2 kaarten en dan ben ik alweer er doorheen, lol. Gaat veel te rap. Vind het jammer dat ze in de winkels niet ook die andere internationale zegel designs hebben om te verkopen, ik wil namelijk niet altijd alle zegels online hoeven te kopen ivm verzendtijd. Soms is het sneller/makkelijker als ik ze even tussendoor bij de winkel kan kopen namelijk.

Als het goed is komt dadelijk met de brievenbuspost nog een kleine bestelling van Happy Postcrossing binnen, waar nog een kaartje bij zit welke voor een direct swap bedoeld is, via instagram. Als die geschreven is, ben ik helemaal bij met alles.

Momenteel zijn er 17 kaartjes geregistreerd van me op postcrossing, zijn er nu 6 onderweg - de 7e moet ik dan nog posten - en heb ik er zelf 17 ontvangen dus dat loopt mooi gelijk op. Benieuwd wanneer ik weer nieuwe kaartjes mag gaan ontvangen. Qua direct swaps heb ik ondertussen ook alweer wat dingen lopen dus ik verwacht nog iets van 5/6 direct swap kaartjes binnenkort <3

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 21:09

Ik ben ook al een tijdje wat stiller hier, maar ik heb ook al een tijdje moeten wachten weer op mijn nieuwe kaartjes. onze postbode lijkt wel op te sparen en dan 1x in de week te lopen ofzo...

Maar ik heb er inmiddels ook een aantal *\o/*
Mag er nu 6 tegelijk onderweg hebben (en heb dat dan dus ook, komt er een aan stuur ik meestal meteen een nieuwe weg)
Vandaag kwamen er 4 tegelijk binnen
1 van de bokt-swab, en 3 officiële!
1 uit Litouwen, 1 uit Rusland (st Petersburg) en 1 uit USA (Minnesota)

Het is telkens weer feest als er iets binnen komt <3

Afbeelding

Dit is nu wat ik binnen heb aan officieel werk
+:)+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 14:47

tinkergirl89
Echt he, zo'n feestje als er weer kaartjes in de bus liggen - of in mijn geval op de gang haha met de brievenbus in de voordeur <3 Leuke kaartjes heb je al mogen ontvangen via postcrossing ja! Ben blij dat mijn kaartje ook eindelijk goed is aangekomen <3 *\o/*

--

Ik had vandaag ook weer een feestje; er kwamen 3 kaartjes binnen uit Hong Kong van 2 verschillende mensen op instagram waar ik direct swaps mee heb gedaan. Heel leuk weer <3 Titanic staat altijd heel hoog op m'n wishlist dus was blij dat die persoon wilde swappen hihi en ze heeft toen nog een illustrated panda kaartje als 2e mee gestuurd en die foto panda kaart is van de andere swapper, ook heel blij mee. Panda's zijn zo cute haha. Prachtige postzegels ook; loooove dino's. Vind eigenlijk alle Chinese postzegels altijd wel heel gaaf moet ik zeggen.

Afbeelding
Afbeelding

Had gehoopt dat m'n laatste bestelling bij Happy Postcrossing binnen zou komen. Die staat al dagen in de postnl app elke ochtend, maar komt maar niet jammer genoeg. Misschien morgen dan :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 15:20

Ik doe nu ook een aantal directe swaps. De PC kaarten schieten niet op bij mij.... een naar Duitsland is al 40 dagen onderweg...

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 18:01

Leuke kaarten!
Hier krijgt PostNL het nog niet voor elkaar om de postzegels op tijd te leveren, dus wellicht kunnen morgen de eerste kaarten op de bus?

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 20:26

Afbeelding

Vandaag een grote sticker op een kaart uit Duitsland....
Soms trek je ze er zo af maar deze niet. Precies over de code heen...adres was duidelijk geschreven en juist. Stom gedoe |o jammer van de kaart.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:55

Ja die stickers zijn verschrikkelijk! Heb ik ook al een paar keer gehad, tot nu toe er af gekregen gelukkig