Wie gaat er trouwen in 2024?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xanthippe

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 14:54

Dat vond ik dus zelf ook: als ze het niet kunnen of willen betalen, wat natuurlijk helemaal hun goed recht is, moeten ze van mij niet mee. Maar ze willen dus wel heel graag met mijn feestje mee, maar dan wel door minder te betalen. En ze willen dus al helemaal niet mijn deel betalen.

Ik heb al toegezegd en de dames hebben dan gisterenavond nog wat verder geregeld, dus nu zeggen dat ik het toch niet ga doen, doe ik ook niet meer. Ik hou wel grudges voor de eerstvolgende die trouwt ;)

Maar suggesties blijven wel lastig, want ik heb geen idee wat het beste zou verkopen / het meeste zou opbrengen.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 15:12

Pfoe, ik zou met een gerust hart appen dat ik er toch nog over na heb gedacht en het zo niet wil gaan doen. Je betaalt al genoeg, vind het echt belachelijk dat je dan ook nog je eigen gedeelte moet betalen... Het lijkt me ook niet fijn voor de vriendschap om dat een 'grudge' te houden, kunt het beter uitspreken denk ik altijd. Ik heb geen idee wat je verder zou kunnen verkopen.

Mijn vriend kreeg toevallig dit weekend voor een vrijgezellenfeest een appje met de vraag wat voor budget er was, met als opties: tussen 150 en 250, tussen 250 en 350 of ik heb geen budget. Daar schrok ik dan wel weer van, 350 euro of zelfs meer!? Een paar mannen hadden voor mijn vriend al gereageerd dat ze 150 euro max kwijt wilde zijn, daar was ik dan eigenlijk wel blij mee :')...

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 15:43

Ik mag hopen dat dat een heel weekend wordt dan :')
Hier was het inderdaad vaak rond de 150 EUR.

Wij zijn nu trouwens bezig met locaties aanschrijven. Zo super leuk <3

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:40

Wat een boel berichten zijn er bij gekomen, enorm leuk!

Liselot welkom, altijd leuk meer inzichten en informatie.

Ontherun wat leuk dat jullie trouwen bij de rode panda's! Leuke dieren vind ik dat.

Verder zag ik nog wat dingen over eten, BBQ of drie gangen diner.
Bij een locatie waar wij waren hadden we ook gekozen voor BBQ, maar wel uitgeserveerd zodat we gezellig konden blijven zitten.
Bij de locatie waar we uiteindelijk gaan eten krijgen we een drie gangen diner. Daar was geen keuze en ik vind het prima. Lekker zitten en eten en tijd doorbrengen met de gasten.

En spannend voor iedereen die ringen aan het uitzoeken is. Bij ons bleek het het eerste setje te zijn die we zagen en paste.

Xanthippe wat vervelend van je vrijgezellen feest. Lijkt mij ook wel rot dat het zo moet gaan.
Ik zou zelf inderdaad toch een berichtje sturen dat je zelf het bedrag niet kan bijdragen.

Phoe November108 dat is ook een flink bedrag!

Ik weet dat het vrijgezellen feest van mijn vriend eraan komt. En geen idee wat de kosten zijn. Maar het klinkt allemaal heel leuk. Ik weet echt niks van mijn vrijgezellen feest. Ook niet of ik er überhaupt een krijg. Maar dat gaan we wel meemaken.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 17:34

Wat naar van je vrijgezellenfeest. Zo hangt er toch een nare na(voor)smaak aan en ik kan me voorstellen dat je zo minder kunt genieten van je dag. Erg zonde.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 18:53

He wat een domper, Xanthippe.
Echt niet leuk en ik zou zeker nog even terugkomen op je akkoord, als ik jou was.
Helemaal als je nu al voorspelt dat je een 'grudge' zult houden.
Het is toch een ongeschreven regel dat de bruid en bruidegom in spé niet zelf betalen voor hun vrijgezellenfeest, laat staan dat zij dingen moeten gaan verkopen om het allemaal rond te krijgen.
Dat lijkt me toch niet de bedoeling. :n
Ik hoop voor je dat je evengoed een geslaagd vrijgezellenfeest krijgt.

€150 p.p. vind ik ook een mooi bedrag, dan kun je er een heel geslaagde dag van maken.

Hoe zit dat trouwens met iedereen?
Spreken jullie vooraf de do's en don'ts af voor jullie vrijgezellenfeest?
Mijn vriend en ik hebben het er al eens eerder over gehad en we zijn het er beiden over eens dat we geen strippers of dingen in die trant willen.
Gewoon een gezellige dag met onze vrienden/vriendinnen, maar geen seksueel getinte taferelen.
En we vinden het heel leuk als we aan het eind van de dag weer bij elkaar komen om met alle dames en heren af te sluiten.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:59

Dat heb ik niet heel precies gedaan, maar als het lijkt op het feest van een andere vriendin uit de groep ben ik helemaal gelukkig. Ze weten ook wel dat ik geen stripper oid hoef, ik hoef ook niet voor schut gezet te worden. Een spelletje waarbij je kleine (onschuldige) opdrachtjes moet doen met andere mensen vind ik dan wel weer leuk, maar dan wel alleen als de rest van de groep ook moet doen en het een soort wedstrijdje is ofzo. Het moet vooral lekker "samen" zijn.

Ik heb trouwens wel aan onze ceremoniemeester een lijstje gegeven met mensen die ik er graag bij zou willen hebben en gevraagd of zij de initiatiefnemer wilde zijn. Ik heb bij het lijstje ook aangegeven bij wie ik het wel/niet leuk zou vinden als ze mee organiseren haha :'). Ik weet een beetje wat ik bij welke vriendin kan leggen

Edit: Zo leuk, ik krijg net een datum binnen voor het feest van mijn vriend! Helemaal enthousiast hahaha.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:44

Ik heb vrij vlot met mijn vriend een lijstje gemaakt wat we euk zouden vinden. Maar vooral wat niet en wie we erbij zouden willen.

Voornamelijk staat erop geen strippers of voor schut zet dingen.

Voor mijn vriend kwam het van pas. Want toen een zijn getuige vroeg hoe en wat kon ik zo dat lijstje doorsturen. Dus top. Hoe het zit bij mij geen idee. Ik heb er nog niks van vernomen. Wat mij ook echt zenuwachtig maakt. Want het komt vlot dichterbij en de dagen raken ook vol :')

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 22:44

Ik heb de datum van mijn vriend z'n vrijgezellenfeest geblokt in de agenda met een zogenaamde verjaardag van een vriendin die rond die tijd jarig is.
Wie weet heeft jouw vriend dat ook bij jullie gedaan?

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 23:16

Mijn vriend zet echt niks in de agenda. Ik heb alles er tot nu toe in gezet. Maar ik zie wel. Gebeurd er niks is het ook prima.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 23:43

Liselot schreef:
Angela: misschien een shared voorgerecht en daarna hoofd lekker BBQen? Dan heb je wel je mooi ingedekte tafel

Wat fijn dat je geslaagd bent! En 1 winkel is toch helemaal prima, als het hem is is het hem :)

Ja dat zou ook nog kunnen idd! Zijn altijd zoveel opties en vind het soms lastig om een keuze te maken..

Wel balen Xanthippe, hou je dan toch altijd een nare smaak aan over lijkt mij. Ik vond 80 euro een aantal jaar geleden al veel geld voor een vrijgezellenfeest :o
Van mij hoeft het niet uitbundig met alles erop en eraan en jezelf lam zuipen. Een gezellige (zelfgemaakte) lunch ofzo zou ik al heel erg leuk vinden. Uiteindelijk hebben we zelf wat geknutseld en opdrachten gedaan, een activiteit en daarna gegeten.
Maar zelf betalen vind ik ook een beetje gek.. pas dan de activiteiten aan. Of vraag wat iedereen zelf wil inleggen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 00:08

Wat balen zeg xanthippe… kan me voorstellen dat je er op die manier toch een nare bijsmaak aan overhoudt. Zelf betalen en zelfs dingen moeten verkopen ervoor vind ik ook wel heel vreemd.

Ik hoef geen vrijgezellenfeest, als ze me belachelijk willen maken ben ik naar huis. :evaw: Gelukkig weten mijn vriendinnen dat ook, eentje zei al anders gaan we gewoon lekker eten met een groepje. Schone familie hoeft er daarom ook niet bij, die vertrouw ik niet wat betreft belachelijk maken.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 10:41

Ik vind 150 euro ook gewoon een prima bedrag! Inmiddels vernomen dat voor de 350 mensen inderdaad wilden gaan overnachten, omdat ze willen drinken en dan niet naar huis kunnen rijden. Het is een vrij grote groep, en iemand had al gereageerd met het voorstel om als je dat wilt, dat gewoon zelf te regelen. Niet iedereen hoeft dat natuurlijk.

Bij hun in de groep (ik zit in de groep van de bruid) zitten ook zeker 12 mensen ofzo. Voor mezelf heb ik 5 meiden opgegeven, omdat ik bij daggasten wilden blijven om geen verdeling te krijgen of zo. Mijn vriend zijn groep zal ook groter zijn. Vraag mezelf af wat dan een beetje normaal is qua aantallen want het lijken er bij mij dan zo weinig :')...

Verder hoop ik op een leuke activiteit in de middag, lekker ergens eten daarna, en daarna de kroeg in ofzo en dat daar dan ook mijn vriend met zijn groep is :D. Verder maakt het me niet zo uit als ze me een deel voor banketstaaf willen zetten met een outfit ofzo, de rest van mijn vriendinnen is niet getrouwd dus dan weet ik dat voor als hun aan de beurt zijn hahaha. Een stripper hoeft van mij ook niet. Mijn vriend maakt zich dus al echt wel een beetje druk over zijn feestje, hij wil écht niet voor banketstaaf gezet worden in een gekke outfit of wat dan ook. Ik bemoei me er niet mee, dat regelt ie zelf maar met zijn vrienden _O-. Volgens mij heb ik het al eerder hier neer gezet, maar omdat ik nog bezig ben met halen van mijn motorrijbewijs, daarna de verhuizing en dan al wat afspraken voor de bruiloft heb staan, heb ik 3 data in mijn agenda gekregen die ik vrij moet houden voor een mogelijk vrijgezellenfeestje. Misschien iets minder spannend daardoor, maar wel praktisch haha.

Oeh en ik vergeet nog wat:
Nu toch ook wel heel druk aan het kijken naar de bestemming voor onze huwelijksreis! Er staan zoveel spannende dingen op de planning vanaf 1 maart tot onze bruiloft, dat we toch besloten hebben geen rondreis te willen doen maar echt willen relaxen. Helemaal stil zitten is ons ding niet voor lange tijd, maar we maken dus ook vaak rondreizen met de auto en dat voelt te actief voor nu. We hebben ons oog laten vallen op 2 weken Bonaire met als planning om de helft van de dagen echt niks te doen en de andere helft lekker rond te rijden en een excursietje hier en daar. Maar definitief geboekt is er nog niet. Hebben jullie toevallig nog goede ideeën voor landen die we ook nog kunnen bekijken? :))

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:26

Iemand leuke/ goede tips voor het bestellen van trouwkaarten? Daar moeten we ons nu op gaan richten. Heb wel enkele sites gevonden, maar dat voelt toch aan als standaard. Welke sites raden jullie aan waar je makkelijk en leuk echt je eigen kaart kon maken (tegen nog beetje leuke prijs)?

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:34

Wij hebben het bij Studio Marjolein vormgeving gedaan.
Stonden best wat standaard kaarten die je ook helemaal kon aanpassen naar je eigen wensen. En daar kan je ook bv een welkomstbord dan in dezelfde stijl bestellen.

Hier zo goed als besloten om een 360 graden camera aan te schaffen om zelf de ceremonie op te nemen. Met een externe microfoon om het geluid goed te kunnen opnemen.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 18:28

Tucktuck schreef:
Wij hebben het bij Studio Marjolein vormgeving gedaan.
Stonden best wat standaard kaarten die je ook helemaal kon aanpassen naar je eigen wensen. En daar kan je ook bv een welkomstbord dan in dezelfde stijl bestellen.

Hier zo goed als besloten om een 360 graden camera aan te schaffen om zelf de ceremonie op te nemen. Met een externe microfoon om het geluid goed te kunnen opnemen.

Goh, wij moeten ook nog beslissen wat we met de ceremonie doen. De 360 graden camera's die ik zie zijn best aan de prijs, maar volgens mij nog goedkoper dan onze foto/videograaf een camera laten opzetten.
Welke camera hebben jullie op het oog?

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 19:27

Ja ze zijn best prijzig. Maar mijn vriend rijdt motor en wil hem erna daar ook op gebruiken. En als we op vakantie gaan bijvoorbeeld. En ze zijn echt vele male goedkoper dan een videograaf.

Wij zitten te kijken naar de insta360 x3 of de go pro max. Maar neigen toch meer naar de insta toe.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 19:51

Wij hebben sowieso een videograaf, maar die filmt niet perse de Hele ceremonie.

Hoe lossen anderen dit op? Als je zelf filmt ben ik bang dat je slecht geluid hebt

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:37

Ik heb net de save the dates binnen van Made for moments. Prijs is normaal, en goede kwaliteit. En snel! Levering 9-10 januari en ze waren ook echt vanmiddag binnen. Donderdag avond laat besteld.
Oh met die kaarten wordt het toch wel alweer nog echter hoor. Ik blijf het raar vinden om dit allemaal voor mijzelf te doen _O-

Video doen wij niet, zijn meer van de foto’s.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 21:14

Ik ook, maar ik ken mezelf, ik weet na de ceremonie waarschijnlijk niks meer van wat er is gezegd :=. Dan is terug kunnen kijken wel fijn.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 21:33

Jojoleinee ik ook. En om later terug te kunnen kijken met wellicht kinderen lijkt mij heel leuk.

Ontherun ik snap je helemaal. Zo voelde ik mij ook toen de uitnodigingen binnen kwamen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:29

Tucktuck ik ben gelukkig dus niet de enige _/-\o_

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:58

Nee zeker niet!

Ik werd ook best emotioneel toen ik alle enveloppe aan het schrijven was :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 09:22

jojoleinee schreef:
Wij hebben sowieso een videograaf, maar die filmt niet perse de Hele ceremonie.

Hoe lossen anderen dit op? Als je zelf filmt ben ik bang dat je slecht geluid hebt

Bij veel videografen kan je dat wel aanvragen of bijboeken
Anders zou je zelf een camera op statief kunnen zetten (wellicht heeft iemand een spiegelreflex of systeemcamera) en koop je er een microfoontje bij. Dan verstop je de wuppie ergens bij de ambtenaar en heb je ook goed geluid.

Dat gedoe over vrijgezellenfeesten kan ik me nog goed herinneren van dat mijn beste vriendin ging trouwen. Altijd gezeur om geld helaas. Maargoed, kan me ook goed voorstellen dat 150 euro een bult geld voor iemand is. Helemaal als ze ziet dat je als vrouw toch vaak een nieuwe jurk “moet” en wellicht nog bij de kapper je haar wilt laten doen als daggast.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:13

Welkom aan alle nieuwe toekomstige bruiden :D

Wij bestellen ook onze kaarten bij Made for moments. De save the dates hebben we al besteld en verstuurd inmiddels, de trouwkaart zelf bestellen we denk ergens in april (trouwen 28 juni).

Wij hebben een fotograaf en een videograaf. We hebben gevraagd of de videograaf de hele ceremonie in ruwe beelden wil opleveren en dat was geen probleem. Hij zet een tweede camera neer voor de ruwe beelden en maakt zelf nog beelden voor de eindvideo. Heel blij mee dat we de ruwe beelden ontvangen, want ik kan me zomaar voorstellen dat ik de helft vergeet van wat er gezegd wordt door de zenuwen haha!

Inmiddels is mijn toekomstige man geslaagd voor zijn pak bij Roka. Weten jullie de kleur van het pak al? Ik wil het graag weten ivm dresscode, maar ik mag het niet weten… Ben benieuwd of jullie het als verrassing houden of wel de kleur gewoon weten.

Qua vrijgezellenfeestjes: het gedoe herken ik wel. Ik vind het ook belachelijk hoeveel geld het tegenwoordig moet kosten. En ik snap dat je met een activiteit en uiteten al snel aan de 100-150 euro zit, maar dat is voor mij wel het maximale. Dat heb ik ze ook meegegeven mochten ze iets voor mij organiseren (ik roep de hele tijd “ik ben geen vrijgezel, wij zijn al partners ivm geregistreerd partnerschap haha). Al verwacht ik wel dat ze iets gaan regelen haha. Klein groepje hoor, ik denk met maximaal 6).