Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:54

Dorine92 schreef:
Tazzey schreef:
Jij hebt geen idee wie mijn cliënten zijn en kunt dus ook niet oordelen over hun denkwijze. Je blijft veroordelen. Je bent in dit topic meerdere keren terecht gewezen en je blijft doorgaan. Ik begin te vermoeden dat je hier gewoon plezier uit haalt. Je leest niet wat anderen zeggen maar legt ze woorden in hun mond die zij niet gebezigd hebben, je wijst mensen terecht dat ze geen vooroordelen mogen hebben maar vervolgens heb je zelf zulke enorme vooroordelen over hele volkstammen waar de honden geen brood van lusten.
Dus ja, jij hebt wel degelijk een heel goede reden om je je ogen uit de kop te schamen.

Klopt maar als ze 136 euro niet veel geld en geen reden tot stress vinden, snap ik in ieder geval wel waarom ze bij jou terechtgekomen zijn

Je zegt WO geschoold te zijn maar lezen kun je niet, gek. Ik ga het hierbij laten. Of je haalt er veel plezier uit om mensen ongefundeerd onderuit te halen óf je snapt het echt niet. In beide gevallen ga ik mijn tijd niet meer aan je besteden.
Wat een vreselijk nare mensen lopen er toch rond, bah.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:55

daantjuhhh schreef:
MoniqueT schreef:
Waarschijnlijk bereik je bij de Rabobank ook meer met honing dan met azijn ...

Dit.
En dat gaat net zo op in dit topic.

Als je wat minder hoog van de toren blaast krijg je beter advies.

Reageer wat minder uit emotie.

Ondanks dat dit een goed punt is kan niet iedereen dat even gemakkelijk.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:01

VuurVleugels schreef:
Dorine92 schreef:
Klopt maar als ze 136 euro niet veel geld en geen reden tot stress vinden, snap ik in ieder geval wel waarom ze bij jou terechtgekomen zijn

Jij even blij dat je achter een schermpje zit! Lekker veilig dingen roepen zonder risico op fysieke afwijzing. Ik hoop dat je inter/zz-licht/zz-zwaar paardjes je nog lekker lang in je geldbubbeltje laten zitten, denk dat je het daarbuiten niet lang zal overleven namelijk. Of nou ja, jij denkt waarschijnlijk van wel, want niemand hoeft in Nederland om te komen toch? :')

Die zz-licht/zz-zwaar paarden zitten niet in mijn geldbubbeltje, die waren namelijk niet van mij, en een inter paard heb ik al jaren niet meer want ja, overleden en iets met financiële keuzes toch :+

En als jij denkt dat mensen hier om kunnen komen van de honger heb je echt geen realistisch beeld van dit land. Je kunt letterlijk bij elk huis aanbellen en je zult eten krijgen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:09

Nou hier niet in elk geval , mijn eten gaat niet mee naar mexico :D
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 25-03-23 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:10

Dorine92 schreef:
VuurVleugels schreef:
Jij even blij dat je achter een schermpje zit! Lekker veilig dingen roepen zonder risico op fysieke afwijzing. Ik hoop dat je inter/zz-licht/zz-zwaar paardjes je nog lekker lang in je geldbubbeltje laten zitten, denk dat je het daarbuiten niet lang zal overleven namelijk. Of nou ja, jij denkt waarschijnlijk van wel, want niemand hoeft in Nederland om te komen toch? :')

Die zz-licht/zz-zwaar paarden zitten niet in mijn geldbubbeltje, die waren namelijk niet van mij, en een inter paard heb ik al jaren niet meer want ja, overleden en iets met financiële keuzes toch :+

En als jij denkt dat mensen hier om kunnen komen van de honger heb je echt geen realistisch beeld van dit land. Je kunt letterlijk bij elk huis aanbellen en je zult eten krijgen.

Omwille van mijn bloeddruk ga ik het hierbij laten. Prettige dag verder.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:14

Dorine92 schreef:
Jildau schreef:
Dorine: Je bent het dus niet met me eens dat als je naar Mexico reist, het wel handig is om een paar honderd euro op een spaarrekening te hebben staan voor het geval dat? Want volgens mij gaat het daarom.. Dat mensen het gek vinden dat ze nu droog brood moet eten terwijl ze net in Lapland en Mexico is geweest. Dat het wel handig is dat je eerst wat geld op een spaarrekening hebt voordat je reizen gaat boeken.

Dat is wel handig, maar het is niet zo dat je je dus niet druk mag maken over 136 euro. Ook als je het wel achter de hand hebt mag je je er druk om maken. Want als je je over zulke bedragen niet druk maakt, dan heb je dus wel echt serieus geld teveel (of je staat op het punt om wellicht binnenkort te weinig geld te hebben simpelweg doordat je te nonchalant met je geld omgaat)

Volgens mij zegt 99% hier dat je er zeker wel achteraan moet gaan en dat het veel geld is. Ik oordeel op dat iemand direct droog brood moet eten als er €136 gemist wordt maar dan wel reizen maakt.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:15

iirrssjjee schreef:
Dorine92 schreef:
Nee je krijgt je berekening niet. Zoals ik al vanaf het begin aangeef heb ik wel wat beters te doen.
En over dat eten... ga maar gewoon even googlen

Zoals op iedereen reageren hier op bokt?

Sorry maar je denkwijze is te bekrompen voor woorden.... Een poos geleden was er op Radar (of Kassa weet het even niet meer) een hele afleveringenreeks (ja reeks) over mensen die de boodschappen niet kunnen betalen, of de stroom. Maar voedselbank mocht niet want ze verdienden te veel. Het waren namelijk gewoon hardwerkende fulltimers met een prima baan (supervisor van een supermarkt).

Mijn hier genoemde quote gaat over het meenemen van eten in je koffer, niet over eten in Nederland.
En wat jij zegt klopt, maar die mensen hoeven niet te sterven van de honger, of op straat te slapen. Dat is wat ik heb gezegd. En daar blijf ik bij. In Nederland hoeft niemand te verhongeren. Je zet 1 oproepje op fb en je hebt eten. En je hoeft ook niet op straat te slapen. 1 oproepje op fb (of bokt) en je slaapt niet meer op straat. Dat is wat ik wilde zeggen.
Je energierekening niet kunnen betalen is idd een enorm probleem (waar gek genoeg bijna heel bokt juist weer achter staat want ja stomme Poetin en we moeten ons absoluut mengen in deze oorlog).
Maar ik moet eerlijk zeggen... ik zou niet stoken als ik het niet kon betalen. En als een goedkoop sportschoolabonnement goedkoper is dan het warmwater van de douche, zou ik daarvoor gaan en daar douchen.
Ja er zijn momenteel veel mensen die getroffen worden door de energiecrisis. Maar ik stoor me eraan dat er veel wordt gezegd van nou als je die vakantie kunt betalen moet je je ook niet zo vreselijk druk maken over die 136 euro, of “je had dit/je had dat moeten doen/hebben”.
Nou, dat betekent dat je ofwel zelf geld teveel hebt, ofwel dat er een reden is dat je dat niet hebt. Anders redeneer je niet zo

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:16

Niobe schreef:
Avalanche schreef:
Je kunt het dus niet. Je hebt heel stoer iets geroeptoeterd waar je vervolgens geen bewijs voor kunt leveren :')

Doe je eigen onderzoek :+

Amen

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:17

Avalanche schreef:
Poekkie schreef:
Wat jij vertelt is niet eens een vakantie maar een marteltrip. In mexico (super onveilig land btw) in een tent gaan slapen en de lunches overslaan is echt je advies? En met een koffer vol eten naar daar vertrekken? Wij gaan het idd nooit eens worden maar ik mag hopen dat mensen die op die manier moeten rekenen hun geld slimmer besteden dan aan die vakantietrip.

De kans is vrij groot dat je met eten in je koffer niet van de vluchthaven afkomt, en in Mexico niet over de grens. Klein detail, maar wel relevant :) verder dank, ik ben het met je eens.

Dat kan zeker wel, m'n broer is geëmigreerd, al jaren nemen mijn ouders, of hijzelf als hij een tijdje hier is, kilo's eten mee. Minstens de helft van de bagage is voedsel.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:20

BigOne schreef:
Ik ben WO opgeleid maar doe dingen wel anders dan anderen (zoals een baan kiezen die elke ongekwalificeerde gek kan doen).
Deze uitspraak van een WO opgeleide geeft nog maar eens aan dat IQ en EQ totaal niets met elkaar te maken hebben, de arrogant straalt er aan alle kanten vanaf, %)

Weer verkeerd gelezen. Ik zei niet dat een ongekwalificeerd persoon per definitie ook gek is. Ik bedoel dat zelfs iemand die zowel ongekwalificeerd is als gek (allebei dus), hier alsnog aan het werk kan.
En met gek kan ik van alles bedoelen. Onbereidwillig, onrealistisch, onredelijk, echt alles kan hier

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:26

daantjuhhh schreef:
MoniqueT schreef:
Waarschijnlijk bereik je bij de Rabobank ook meer met honing dan met azijn ...

Dit.

Over het algemeen ben ik het wel met die uitspraak eens maar heel soms moet je wel eens wat groffer worden, heb het helaas zeer recent meegemaakt, voorbeeld heb ik eerder in het topic al genoemd, elke keer netjes gebleven, elke keer alle smoezen aangehoord waardoor het kwam dat er toch weer een mail of brief kwam. Op een gegeven moment ben je daar wel klaar mee en dan moet je soms wat duidelijker zijn om tot iemand door te dringen dat ze net even wat verder kijken dan wat ze normaal doen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:26

Dorine92 schreef:
Mijn hier genoemde quote gaat over het meenemen van eten in je koffer, niet over eten in Nederland.
En wat jij zegt klopt, maar die mensen hoeven niet te sterven van de honger, of op straat te slapen. Dat is wat ik heb gezegd.

Je hebt gezegd dat armoede in NL niet bestaat... Dan weet je duidelijk de definitie van armoede niet!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:28

Ach kom nou Dorine, laat de damagecontrol maar achterwege. Je hebt dit al eerder aangehaald en jouw kijk op mensen is onderhand wel duidelijk.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:31

Dorine92 schreef:
DuoPenotti schreef:
Altijd een uitkering als je ziek bent is geen absolute waarheid. Dat is maar net wat uwv arts bepaald. En heb je een partner mag je vrolijk op 1 loon verder.

Samenwonen op 1 loon is ook een keuze. Als je beter af bent met 2 lonen kun je ook latten.

Ja, want als je ziek wordt dan denk je aan verhuizen. Een huis is immers zo gevonden tegenwoordig en verhuizen kost geen cent, en voor een ander huis hoef je ook geen huur of hypotheek te betalen.

Dorine92 schreef:
Avalanche schreef:
Je kunt het dus niet. Je hebt heel stoer iets geroeptoeterd waar je vervolgens geen bewijs voor kunt leveren :')

kunt wil

Same difference, in beide gevallen is het een ongefundeerde uitspraak in dat geval.

DuoPenotti schreef:
Suzanne F. schreef:

ik ga voor de uitgebreidere variant, alleen popcorn dekt de lading niet. En hey het is weekend :')
[ Afbeelding ]

Mogen wij dan oordelen over het aan de wijn gaan voor twaalf uur 's middags? :')

meggiemeg schreef:
daantjuhhh schreef:
Dit.

Over het algemeen ben ik het wel met die uitspraak eens maar heel soms moet je wel eens wat groffer worden, heb het helaas zeer recent meegemaakt, voorbeeld heb ik eerder in het topic al genoemd, elke keer netjes gebleven, elke keer alle smoezen aangehoord waardoor het kwam dat er toch weer een mail of brief kwam. Op een gegeven moment ben je daar wel klaar mee en dan moet je soms wat duidelijker zijn om tot iemand door te dringen dat ze net even wat verder kijken dan wat ze normaal doen.

True, alleen is het niet handig om gelijk op zo'n toon te beginnen. Ik heb beide kanten meegemaakt (zowel als ontvanger van zo'n gesprek op een servicedesk als als beller in privésituaties, en als ontvanger gaan je wenkbrauwen wel omhoog als iemand het eerste gesprek met een toontje begint zeg maar.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:33

Zullen we Dorine92 en haar realiteit verder Dorine92 en haar realiteit laten?

En het topic teruggeven aan Germie?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:36

iirrssjjee schreef:
Dorine92 schreef:
En wat jij zegt klopt, maar die mensen hoeven niet te sterven van de honger, of op straat te slapen. Dat is wat ik heb gezegd.

Je hebt gezegd dat armoede in NL niet bestaat... Dan weet je duidelijk de definitie van armoede niet!

Ik zei “echte armoede” en daarmee bedoel ik, zoals ik al vaker heb genoemd, sterven van de honger en op straat moeten slapen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:37

BigOne schreef:
Ach kom nou Dorine, laat de damagecontrol maar achterwege. Je hebt dit al eerder aangehaald en jouw kijk op mensen is onderhand wel duidelijk.

Nou blijkbaar niet want iedereen zit er non stop naast en zegt dingen die ik helemaal niet gezegd heb

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:40

Dorine92 schreef:
Ik zei “echte armoede” en daarmee bedoel ik, zoals ik al vaker heb genoemd, sterven van de honger en op straat moeten slapen.

Zo mooi dat je zegt dat mensen moeten leren lezen, maar zelf oom maar half leest. Dat jij dat bedoelt, zegt niet dat dat de betekenis van iets is. De definitie van "echte" armoede is anders dan wat jij ermee bedoelt.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:40

Boras schreef:
Zullen we Dorine92 en haar realiteit verder Dorine92 en haar realiteit laten?

En het topic teruggeven aan Germie?

Lijkt me prima, maar anderen hebben niet het alleenrecht om mijn woorden te verdraaien. Maargoed. Ik zeg bij deze: alle reacties die nog gaan komen sta ik waarschijnlijk niet achter, iets met tot nu worden mijn woorden ook nooit opgevat zoals ze bedoeld zijn, dus dat zal wel gewoon zo doorgaan. Maar idd ik stop met reageren. Succes Germie, hoop dat het je lukt om je 136 terug te krijgen want het is idd heel onrechtvaardig en belachelijk dat jij er de dupe van bent

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:42

Exitium schreef:
True, alleen is het niet handig om gelijk op zo'n toon te beginnen. Ik heb beide kanten meegemaakt (zowel als ontvanger van zo'n gesprek op een servicedesk als als beller in privésituaties, en als ontvanger gaan je wenkbrauwen wel omhoog als iemand het eerste gesprek met een toontje begint zeg maar.

Ik denk dat iedereen die ooit met cliënten heeft gewerkt weet dat je veel sneller iets doet voor iemand die vriendelijk is, dan voor iemand die direct begint te roepen over rechten, klant is koning etc.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:44

meggiemeg schreef:
daantjuhhh schreef:

Dit.

Het verschil is hier wordt direct met emotie op 300 begonnen.

En ja iedereen kan dit leren.
Als je weet dat je zo bent tel dan even tot 10.

Ik ben zelf ook zo, daarom wacht ik met reageren. Denk eerst na. Tel tot 10.
Meestal denk ik achteraf heb ik mij daar zo druk om gemaakt.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:46

Dorine92 schreef:

Je zit lekker in een luxe bubbel als je denkt dat dat pas armoede is.

Anyhow, TS sterft dus ook niet van honger en hoeft niet op straat te slapen, dan hoeft ze volgens jouw levensbeschouwing ook niet zo te miepen toch :j naar Mexico op vakantie vliegen is hoe dan ook heel ver bij alle definities van armoede vandaan :') ook het type dat we hier in Nederland kennen.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:47

Ahh maar nu begrijp ik het. Jij hebt een eigen woordenboek! Dus jij gaat niet uit van de definitie van officiële armoede... Nee nu begrijp ik het:je bent alleen arm als je dood gaat van de honger.

Ik zou echt oppassen met zulke uitspraken als je van jezelf weet dat jouw definities nogal afwijken van wat gangbaar is

Voor TS: ik hoop ook dat je het geld terugkrijgt. Ik vind het ook veel geld en zou het er ook niet bij laten zitten.

Bedenk wel dat alle stress die je jezelf aandoet door hoog in je emotie te gaan, je alleen jezelf hebt. Ik bedoel dat niet gemeen maar een ander heeft daar weinig last van of boodschap aan. Terwijl je jezelf er beroerd mee kan maken.

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:50

Iedereen heeft een andere definitie, de e is van de VN

"Armoede of pauperisme is volgens de definitie van de Verenigde Naties het niet kunnen voorzien in de primaire levensbehoeften, noodzakelijk om een menswaardig bestaan te kunnen leiden. Primaire levensbehoeften zijn schoon en drinkbaar water, voedsel, kleding, huisvesting en gezondheidszorg."

Dorina, welke gebruik jij?

Overige reageerders, welke gebruiken jullie?

Wellicht komen jullie nader tot elkaar

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:52

Waaruit blijkt dat Germie op 300 qua emotie begonnen is?

En gezien de reacties hier hebben heul veul mensen moeite om hun reactie in toom te houden :')