Secret Santa: Boekeneditie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:17

Klopt :D

Ik zat hem al te stressen dat het pakketje misschien kwijt was :')

De boekenlegger is inderdaad handgemaakt :)
Het rechterboek leek te voldoen aan je wensen, maar het is niet mijn genre dus ik heb hem op de gok uitgezocht. Hoop dat hij bevalt!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:31

Hele leuke pakketten komen er voorbij! <3

Ik heb dit jaar dikke pech. Ik had een ander boek gekocht voor het beschadigd boek want ze hadden dat beschadigd boek niet meer nieuw. Nu wordt het vandaag geleverd op pick up point. Nu staat mijn auto bij de garage dus kan ik het niet ophalen. -O- En morgenavond hebben we verjaardag dus gaan we direct vanuit het werk daar naartoe. Dus mijn pakketje wordt pas woensdag verstuurd... Ik baal zo erg!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:48

Wat een gave pakketten, en interessante boeken komen er voorbij! :D

Neverland schreef:
Hele leuke pakketten komen er voorbij! <3

Ik heb dit jaar dikke pech. Ik had een ander boek gekocht voor het beschadigd boek want ze hadden dat beschadigd boek niet meer nieuw. Nu wordt het vandaag geleverd op pick up point. Nu staat mijn auto bij de garage dus kan ik het niet ophalen. -O- En morgenavond hebben we verjaardag dus gaan we direct vanuit het werk daar naartoe. Dus mijn pakketje wordt pas woensdag verstuurd... Ik baal zo erg!!

:knuffel: Ik snap heel goed hoe je je voelt, maar je hebt iig ook je best gedaan en het belangrijkste is dat er wat onderweg is! :)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:15

Begrijpelijk dat jullie balen dames, maar trek het jullie niet teveel aan. Jullie hebben je best gedaan om iets tofs uit te zoeken en een pakketje ontvangen na de kerst is ook leuk <3

DWitzel

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:54

Wat superleuk allemaal!!! Hier nog geen pakketje ontvangen, maar inderdaad geeft niks, al komt het begin volgend jaar. De post is bij ons toch erg onbetrouwbaar momenteel, ik mis zelfs nog post die op 6 dec bezorgd zou worden |(

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:02

Ik vind het ook niet erg om wat langer te moeten wachten hoor :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:08

Ik vind het ook niet erg om wat langer te moeten wachten (heb een ongefundeerd voorgevoel dat mijn pakket past na kerst komt :Y) ). Maar wel heel jammer dat dan het raden van je SS dan niet meer zo moeilijk is.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 17:10

Mijn pakketje is binnen en de inhoud is echt fan-tas-tisch!!! Ik ga er even een uitgebreide post aan wijden maar ik wil mijn Santa wel alvast heel erg bedanken <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 17:12

Leeeeuk, ik ben benieuwd! *\o/*

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 17:17

Oeh, je maakt het spannend Dieuwke!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 18:14

Nu ben ik wel nieuwsgierig!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 18:19

Nou, daar komt ie

Ik was bij mijn ouders thuis aan het werk en ik kreeg een berichtje van PostNL dat mijn bestelling van Agradi was bezorgd. Ik wist dat mijn moeder onderweg was naar huis en langs mijn huis zou komen, dus eventjes gebeld of ze het pakketje mee wilde nemen. En toen belde ze terug: "er liggen er twee, moet ik ze beide meenemen of binnen leggen?" ( *\%/* *\%/* ). Meenemen natuurlijk :D

En daar kwam ze aan, met een keurig ingepakte doos
Afbeelding

Met daarin een hele schattige print
Afbeelding

En de inhoud
Afbeelding

Met bovenop zelfs een lekkere snack :9
Afbeelding

En een prachtige, zelfgeschreven kaart
Afbeelding
Afbeelding

Maar bovenal deze twee prachtige boeken
Afbeelding

Als eerste dit waanzinnig mooie boek van Karen Maitland. Ik ken de schrijfster niet, maar het ziet er alleen al prachtig uit en de achterkant beloofd veel goeds. Ik kan niet wachten om te starten met lezen :D
Afbeelding

En als tweede, om mij compleet uit mijn comfortzone te halen, een Engels geschreven, in fantasy setting verhaal van een van de favoriete schrijvers van mijn Santa. Prachtig! Ik vind het echt een heel erg leuke verrassing en ik ben ook heel benieuwd hoe dit nieuwe genre (en taal, ik lees nooooit Engels :') ) mij gaat bevallen
Afbeelding

Ik ben al begonnen met het ontrafelen en ik heb een vermoeden wie mijn Santa is, maar ik puzzel nog eventjes verder. Er zitten namelijk 28 kunstig gevouwen lucky stars in het pakket waar ik nog even mee moet schuiven.

Voor wie alvast mee wil puzzelen (niks verklappen :)) )
Afbeelding
Afbeelding

Maar kijk even, hoe mooi dit pakket is <3 <3

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 21:16

Oké, ik ben nog niet helemaal uitgepuzzeld omdat ik weer naar m'n volgende afspraak moest vanavond. Maar Sophie (Sterrendief), ben jij mijn Santa?

Ik zag op een aantal krantenknipsels Breda en Oosterhout staan en die regio ben ik toevallig veel geweest voor mijn werk dus dat herkende ik als Brabant. En ik zag the Starless Sea van Erin Morgenstern met een heleboel hartjes op je Goodreads-lijstje staan :D

Ik moet nog even met de letters aan de slag, daar ben ik nog niet aan toe gekomen

Edit: fijne Secret Santa, december 2022!

Het duurde even voordat ik door had dat de letters op de sterren dezelfde waren als in de kaart :))
Laatst bijgewerkt door Dieuwke_ op 19-12-22 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-22 21:20

Enerzijds wil ik even een lijst gaan maken om te kijken wie wiens Santa is, alleen anderzijds wordt het dan ook wel erg makkelijk raden voor degene die nog geen pakket hebben :P Persoonlijk vind ik dat wat minder leuk. Zal ik gewoon even een lijst maken om te zien wie zijn pakket binnen heeft?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 21:24

Dat laatste is wel leuk. Ik wil niet weten wie al verstuurd heeft. Dat sla ik heel bewust niet op :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-22 21:28

Bij deze dan de lijst en op welke pagina de uitpakfoto's te vinden zijn :D Er moeten nog 9 pakketten bezorgd worden, morgen is in principe de laatste verzend dag (met uitzondering van het pakket van Mkango natuurlijk). Ik ben heel benieuwd :D <3

Citaat:
De Lijst
1. Marjo
2. Autumnn -p16
3. Suliko -p12
4. Spruit -p16
5. Maartje_M
6. Neverland
7. MarloesHJ
8. Moonlight91
9. topsylover -p13
10. Zertab -p14
11. Selina -p15
12. Mkango
13. Sterrendief -p16
14. EvaC
15. Dieuwke_ -p17
16. xoranlover -p16
17. Eef_Bam
18. Lian -p15
19. DWitzel
20. Moondust -p15
21. xU_Blinghx -p14
22. Adamootje -p15

Sterrendief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 22:03

Dieuwke_ schreef:
Oké, ik ben nog niet helemaal uitgepuzzeld omdat ik weer naar m'n volgende afspraak moest vanavond. Maar Sophie (Sterrendief), ben jij mijn Santa?

Ik zag op een aantal krantenknipsels Breda en Oosterhout staan en die regio ben ik toevallig veel geweest voor mijn werk dus dat herkende ik als Brabant. En ik zag the Starless Sea van Erin Morgenstern met een heleboel hartjes op je Goodreads-lijstje staan :D

Ik moet nog even met de letters aan de slag, daar ben ik nog niet aan toe gekomen

Edit: fijne Secret Santa, december 2022!

Het duurde even voordat ik door had dat de letters op de sterren dezelfde waren als in de kaart :))

Jaaa, goed geraden :D ik was het inderdaad *\o/* .

Ik ben heel blij dat het pakketje in de smaak valt! Hoop ook enorm dat je de boeken kan waarderen :) The night circus kan een beetje moeilijk zijn misschien, maar ik vind dat zo'n prachtig boek door de sfeer die Erin Morgenstern weet te creëren. Het is wel een gevalletje 'hit or miss', geloof ik. De recensies zijn vaak of lovend of compleet negatief. Zit weinig nuance in, dus ik ben erg benieuwd aan welke kant jij staat als je 'm uit hebt. The Starless Sea is inderdaad ook een absolute favoriet van me, maar die is... Wat heftig :') Tenminste, die gaat heel diep het fantasygenre in en word een beetje apart, terwijl The night circus iets realistischer blijft. Ik had ze toevallig beiden hier nieuw liggen (want favo auteur), maar TNC leek me dus een beter 'instapmodel' dan TSS. Ik wil je zeker niet afschrikken van het fantasygenre met een te heftig boek :+

Leuk trouwens dat de lucky stars niet gelijk weggaven dat ik achter het pakket zat :D Ik wist niet helemaal zeker of de sterretjes in combinatie met mijn boktnaam al teveel informatie weg zou geven, maar dat viel dus mee ;)

De knipsels met plaatsnamen en de vermelding van Brabant in mijn profiel was inderdaad een hint, net als The Starless Sea op mij Goodreads lijst. En je hebt de boodschap gevonden, heel goed *\o/*
De allerlaatste (en definitieve ;) ) hint kun je nog specifiek vinden als je de paarse sterren nog een beetje husselt en anders neerlegt O:)

Laat me trouwens zeker weten wat je van de boeken vindt als je tijd hebt gevonden om ze te lezen! Ik heb een beetje vrijer gekozen dan je verlanglijstje op lootjestrekken aangaf, omdat je erbij had gezet dat dat wel mocht... Maar ik was tot vandaag niet echt helemaal zeker of ik niet té vrij was geweest in mijn zoektocht :7

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 22:23

Haha ik snap dat je het misschien een gewaagde keuze vindt, maar ik kan het echt wel waarderen en ik heb heel veel zin om te gaan lezen. Morgen heb ik nog een tentamen, dus ik heb met opzet de hele doos bij mijn ouders laten staan. Maar donderdag is mijn laatste werkdag voor de kerstvakantie en dan ga ik direct van start met jou boeken! Ik laat je zeker weten wat ik er van vind, ik denk dat je wel goed zit met je keuze :D

Oh en de paarde sterretjes, ik kom op feestdiner met dubbel R? :))

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 00:36

Wat een mooi pakket Dieuwke! Ik denk dat ik de boodschap bijna zie,denk dat de paarse M eigenlijk een W is? Correct me if I'm wrong Sterrendief :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 00:40

Wat leuk, die wat gewaagdere boekenkeuze!

The Night Circus staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ik ben ooit begonnen The Toymakers van Robert Dinsdale, die door sommige recensies wel vergeleken werd met The Night Circus, en daar kwam ik écht niet doorheen. Ik vond het concept ontzettend gaaf, maar de stijl zo vreselijk saai en droog, echt heel jammer. := Hopelijk vind ik TNC wat pakkender. :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 00:47

Ik had vandaag ineens een briefje in de bus dat er een pakket bij de buren lag, bestel nogal wat dus kon van alles zijn. Maar het was mijn SS pakket :D !

Afbeelding

Kat was niet inbegrepen :Y)
Afbeelding

En de boeken!
Afbeelding

Ik ben echt heel blij met mijn SS, de klokkenluider van Notre Dame was vroeger een van mijn favoriete tekenfilms, dus ben heel benieuwd naar het echte verhaal. Hetzelfde voor Het Parfum, is een van de weinige films die ik meerdere keren gekeken heb, omdat ik het verhaal fascinerend vind, heel benieuwd hoe dat in het boek overkomt. Het onzichtbare leven van Addie le Rue is voor mij echt de klap op de vuurpijl. Precies het soort boek waar ik helemaal ingezogen kan worden, maar vind het lastig om zelf zulke boeken te vinden.

De boekenlegger en het Parfum (uit eigen collectie) waren de hint, ik ben vrij zeker dat Adamootje mijn SS is :D ? In ieder geval onwijs bedankt, ik ben er echt heel blij mee.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 07:54

Yes! Ik was het! :D Fijn dat je blij bent met de boeken en ik ben blij dat je deze nog niet hebt gelezen. :D Ik had je graag een nieuwer exemplaar van Het parfum gegeven, maar die moet nog steeds binnenkomen... :roll: Het onzichtbare leven [...] lijkt mij ook een heel interessant verhaal. Ik heb dus ook een exemplaar voor mezelf gekocht. :D

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 09:03

Mooi pakket Eef! Die van de klokkenluider lijkt mij ook wel heel tof, die ga ik op mijn lijstje zetten

Zijn er nog mensen die hun pakket ontvangen hebben maar hun Santa nog niet geraden hebben?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 15:16

Haha mooi om te zien dat de doos ook gerecycled is!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 17:26

Marjo schreef:
Haha mooi om te zien dat de doos ook gerecycled is!

Hij had de ideale grootte. :D