Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:33

Ik ging zoeken naar heartland boeken voor kleindochter en dacht ook al .....
Wat gaat het raar.

Iemand hier misschien *\o/*

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:27

Hier toch weer 3 heel leuke ervaringen.
Eerst een vintage verstelbare papsop gekocht in Hengelo voor een miniprijs ( normaliter gaan ook de oudjes weg voor 60-80 euri).
Thuis wel vastgestelt dat ie zelfs op de grootste maat nog krap is (begint bij 32 tm kleine 36) maar het verhaal erachter :42 jaar geleden gekocht als huwelijkscadeau) en dat eigenaresse zoo blij is dat de pop nu een "thuis" heeft.
Dus die blijft :)
Dag later in Friesland een naaimachine "lijk" opgehaald.
Leuk restauratie-project maar ontbreekt van alles aan vitale toebehoren.
Dus even met een mp-kennis gesparrt... die restaurateert voor de verkoop.
En een mooie ruil gedaan : hij van mij technische boeken in pdf en ik van hem een pedaal en spoelhuis tegen verzendkosten ( normaliter 2ehands ben je dan zo om de 50/60 kwijt)
Zo kan het dus ook weer gaan.
En, weet niet, of al geschreven : een oude overlock mij heeft via mp nu een Italiaans baasje in Belgie.
En laat die nu op electric gebied heul goed zijn... dus binnenkort een reisje naar Belgie en daar workshop doen
:)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:45

anca schreef:
Wat gaat het raar.

Ik kan even voor je kijken bij mijn moeder thuis.
Maar dat lukt sowieso niet voor het weekend.
Dus dat heeft alleen zin als het geen kerstcadeautje is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:53

Nou mijn marktplaats aankoop is bij DHL kwijt. Dag kattenvoer.

Trouwens super netjes het volledige bedrag terug gekregen. *\o/*

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:19

anca schreef:
Wat gaat het raar.

Weet niet of je er in de buurt woont, maar daar zag ik vorige week een hele stapel van liggen in Tuk, bij de kringloop :j

nevica

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:29

Ik kan nog steeds niet inloggen op marktplaats...

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:58

Bij mij in de app deed hij het gewoon.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:01

Hier doet hij het ook gewoon.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:37

nevica schreef:
Ik kan nog steeds niet inloggen op marktplaats...

Even de cookies opeten

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 22:54

Is nu gelukt! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 17:55

Mijn pakket is boven water gekomen. Doos compleet vernaggeld, alsof er een vrachtwagen overheen is gereden. Pan heeft het overleefd, deksel niet, die is aan zijn rand beschadigd.
Koper wil m graag hebben(die had de zijne op een wokbrander gezet)
Komt m dus nu ophalen. :j deksel van zijn pan is nog heel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 18:26

Mooi win-win dus :) Al heb je er wel even geduld voor nodig.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:45

waarom tref ik nou echt allemaal mensen die niet kunnen lezen/gewoon echt aso zijn?

heb een wasmachine te koop staan die na verhuizen van gang naar garage helaas iets water is gaan lekken.
is helaas niet duidelijk wat het is, en lekt ook niet altijd. machine is een 7kg lader die verder wel goed is. (zgan staat). staat in de advertentie dat het voor 40 euro weg mag ivm het gebrek.

krijg ik de volgende vragen/opmerkingen
-kost de machine nu zo goedkoop omdat hij stuk is?
- waarom vraag je er geld voor als hij lekt?
- ik wil m wel, maar breng je m dan naar XXX? (een adres 40km enkele reis verderop)
- spreek af voor 19:00. maar komt niet en geeft ook geen gehoor niks...
- iemand die zegt in de buurt te zijn en met een 20 minuten hier te willen zijn om de machine op te halen. adres gegeven, maar heb ik na 2 dagen nog niet gezien.......

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 23:55

Vandaag een pakketje ontvangen, vreselijk verpakt. Nou ja verpakt, gewoon in een schoendoos, deksel er los op, geen tape gebruikt, niks.
Gelukkig zat de inhoud er nog in, maar de inhoud was ook niet conform de maat die ik had gekocht.
De verkoper, heeft mijn bericht wel gelezen, maar geeft totaal geen reactie.
Betreft een pakketje van bijna 70 euro.
Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik wil deze verkoper een slechte review geven.
Iemand enig idee, om een wraak review af te wenden. Tot wanneer kan ik een review geven en is dat vanaf het moment van aankoop?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 00:32

Oh leuk dat ik dit topic tegen kom. Was gisteren mijn foto's aan het uitzoeken en kwam nog een screenshot tegen van 1,5/2 maand terug. Kan hem nu natuurlijk niet meer vinden maar vond het wel grappig genoeg om het toch even te delen.

Omdat ik ging verhuizen had ik heel veel dingen te koop staan, of gratis op te halen. 12 november zou ik verhuizen dus wat niet mee hoefde was ik het liefst daarvoor gewoon kwijt. Duidelijk bij al mijn advertenties dus vermeld dat het voor dan opgehaald moet zijn.
Krijg ik dus reactie van een vrouw die eerst totaal niet weet wat ze wil, vervolgens wil ze het toch kopen maar vrijdag paste niet goed, of zaterdag (12e) echt niet kon. Nee sorry ik zit zaterdag vol in verhuizing. Oké, nou mocht je je bedenken hoor ik het graag.

Ik heb er echt om gelachen en heb ietwat sarcastisch terug gestuurd dat ik ga verhuizen dus dat het niet echt nog iets is om me over te bedenken.
Ze zal het niet zo bedoeld hebben, maar het kwam een beetje lomp over :P

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 02:23

Lekker bezig die mensen, Annet_Dottie! Je kan toch wel even je verhuizing uitstellen voor MP, kom op :+

bridgetF schreef:
Iemand enig idee, om een wraak review af te wenden. Tot wanneer kan ik een review geven en is dat vanaf het moment van aankoop?

Wachten tot de verkoper jou een review gegeven heeft voor je de jouwe geeft? :+
Maar, ik geloof wel dat je alleen maar een review kunt geven als de verkoper de advertentie weghaalt en "verkocht via Marktplaats" aanvinkt, of is dat ondertussen toch anders?
Je kan het ook milder houden en bv. 3 sterren geven? Dan alle "wat kan er beter gedaan worden" vinkjes aanklikken voor de duidelijkheid :))

Ik heb ook weer een klein verkopers-WTFje; ik had rond Sinterklaas wat knuffels op MP staan, en zowaar een aantal verkocht. Eentje naar een dame via een DHL servicepunt, maar ze stuurde haar e-mailadres niet toen ik het ging verzenden dus heb ik m'n eigen maar ingevuld (was online betalen en verplicht? Wist ik niet, ik ben ouderwets :D ) Dus toen ik bericht kreeg dat ze hem af kon halen, heb ik haar een berichtje gedaan dat het klaar lag. Zij geantwoord dat ze het ging halen. Drie dagen later kreeg ik de "kom je je pakje nog halen" reminder, dus haar weer een berichtje gedaan hierover. Weer bedank-reactie gehad en daarna niets meer gehoord... Ligt vanochtend dat pakje ineens in m'n tuin; DHL had het retour gestuurd wegens niet ophalen! Zucht. En ik had ons gesprek ondertussen al verwijderd, dus nu heb ik een pluche bever waar al voor betaald is èn geen e-mailadres/tel.nummer van die dame... :') Ik denk dat ik haar maar een kerstkaart ga sturen, haar adres was nog te lezen onder de retoursticker :+
Gaat niet om een groot bedrag, maar ze leek er zo blij mee te zijn, dus ik geef haar graag nog een kans.. :D

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-22 04:39

bridgetF schreef:
Vandaag een pakketje ontvangen, vreselijk verpakt. Nou ja verpakt, gewoon in een schoendoos, deksel er los op, geen tape gebruikt, niks.
Gelukkig zat de inhoud er nog in, maar de inhoud was ook niet conform de maat die ik had gekocht.
De verkoper, heeft mijn bericht wel gelezen, maar geeft totaal geen reactie.
Betreft een pakketje van bijna 70 euro.
Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik wil deze verkoper een slechte review geven.

Hoe ik met een slechte beoordeling geven weggekomen ben (gepost in het vorige MP topic):

Wacht dan in ieder geval 10 dagen met beoordelen, als je meteen beoordeeld, kan die persoon natuurlijk op de klompen nagaan dat het een slechte beoordeling wordt. De melding met link dat je mag beoordelen blijft 2 weken geldig, dus aan het einde van de 2 weken is vroeg genoeg. Dan vooral midden in de nacht beoordelen dat de melding verloren gaat tussen alle andere berichten (pop-ups) in de ochtend.

Zo ben ik eens met een slechte beoordeling weggekomen zonder er zelf één te krijgen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 08:40

Moet zeggen dat het mij niet zou boeien om slechte beoordeling terug te krijgen. Als ik iets slecht vind beoordeel ik dat zo. Als ik het terug krijg lach ik er om en doorrr. Zelf let ik nooit op beoordelingen voor ik iets koop via marktplaats. Iedereen weet toch dat het systeem niet klopt. Ik had een mega slechte beoordeling van iemand aan wie ik niet wou verkopen omdat ik al afspraken had met iemand anders. Die kwade boodt meer en wou direct komen maar ik had afspraken en die kreeg de tijd wat ik beloofd had voor dat bedrag. Uiteindelijk kon die koper die zeer tevreden was niet beoordelen maar degene waar ik geen zaken mee deed kon het wel.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 13:25

Nou ik let wel op reviews, als het alleen maar weinig sterren zijn met veel verbeterpunten heb ik daar niet zo'n goed gevoel bij. Een incidentele slechte beoordeling kijk ik ook wel doorheen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 17:02

Ben benieuwd wat jullie zouden doen.

Ik heb van de week een partij kopjes gekocht. In de omschrijving stond "9 (negen) kopjes van merk X, patroon Y". Daar heb ik op geboden. Een relatief laag bod, maar hee, mensen willen er vaak vanaf. In dit geval ook, ik kreeg vrij snel een bevestiging, en een bedrag incl verzenden waar ik erg blij mee was.

Zojuist heb ik het pakketje opgehaald op het DHL punt, en ik vond het al vrij licht en klein. Thuis open gemaakt, zitten er twee kopjes in. Dus gemaild. Eerst dacht ze dat ik de fout had gemaakt, maar toen ik haar een screenshot stuurde realiseerde ze zich dat zij de vergissing gemaakt had. Ze stort nu 2/3 van het aankoop bedrag terug, 50% van het bedrag incl verzenden.

Ik zit me een beetje af te vragen wat voor beoordeling ik zal geven. Ik ben blij met de oplossing, maar feit is wel dat ik voor twee kopjes nooit dit had laten verzenden, omdat de verzendkosten niet meer in verhouding staan met de inhoud van het pakketje...

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 17:22

Ik denk dat je moet beoordelen op de oplossing. Daar ben je tevreden mee. Juist dat ze ook korting geeft op verzenden, vind ik netjes. Ik zou zelf 4 sterren doen in zo'n geval, omdat er wel iets is. Maar het is voldoende opgelost.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 17:38

En de overige kopjes op haar kosten laten verzenden is geen optie?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 17:59

Marocje schreef:
En de overige kopjes op haar kosten laten verzenden is geen optie?

Ze heeft de overige kopjes helemaal niet, ze heeft er nooit meer dan twee gehad. Als ze die wel had was dat ook absoluut mijn geprefereerde uitkomst geweest, maar ze heeft gewoon de tekst van een andere advertentie gekopieerd en daarbij vergeten de aantallen aan te passen.

beert schreef:
Ik denk dat je moet beoordelen op de oplossing. Daar ben je tevreden mee. Juist dat ze ook korting geeft op verzenden, vind ik netjes. Ik zou zelf 4 sterren doen in zo'n geval, omdat er wel iets is. Maar het is voldoende opgelost.

Ze heeft trouwens geen korting gegeven op de verzendkosten, ze heeft niet met PostNL verzonden, maar naar een DHL pick-up point. Daar heb ik overigens geen enkel probleem mee, maar dat maakte wel het gunstige bedrag incl verzenden.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 19:25

Oh! Dan is de helft terug echt niet in verhouding. Je hebt dus 4 x teveel betaald?

Zou inzetten op het hele bedrag terug behalve de verzendkosten. Dat zou pas service zijn. Het s tenslotte haar fout.

En afhankelijk van de oplossing, daarop beoordelen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 19:31

Ik heb €15 betaald voor 9 kopjes, plus €5,- verzendkosten. Dat was een hele goede deal.
Nu betaal ik €5,- voor 2 kopjes, plus €5,- verzendkosten. Dat vind ik eigenlijk een hele matige deal, en daar zou ik ook nooit voor gegaan zijn.