Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Suliko schreef:En daarmee impliceer je dat vriend niet wilt begrijpen of niet kan begrijpen?
Uitgaande van het goede van mensen zou ik zeggen niet kunnen.
Poekkie schreef:Ayasha schreef:Uitgaande van het goede van mensen zou ik zeggen niet kunnen.
Dan impliceer je dat vriend hierin nooit of slechts zeer beperkt zal kunnen veranderen wegens gebrek aan inzicht. Dan is de vraag naar TS of ze met zulk persoon ooit zou kunnen leven![]()
Ik alvast niet, maar die beslissing is gelukkig niet de mijne.
Tieneke schreef:Introvert is dus gelijk aan asociaal/onbeleefd, zo, ook weer wat geleerd.
Hij gedraagt zich als een onopgevoed kind en dat heeft niiiiiks te maken met een introverte persoonlijkheid te maken. Iedereen heeft gebreken, maar zo je hakken in het zand zetten naar je schoonfamilie en vriendin en geen verantwoordelijkheid kunnen nemen... Ik zou het daar als partner heel moeilijk mee hebben.
DuoPenotti schreef:Een introvert persoon houd ook niet van conflicten, maar gaat ze uit de weg.
Dus met met een gestrekt been dit gesprek in gaan heeft niets, maar dan ook niets met introvert te maken.
Omdat vriend dit als smoes gebruikt voor zijn aso gedrag is het nog geen introvert persoon.
Integendeel zelfs.
Een introvert persoon trekt ook echt niet de aandacht naar hem toe om als een verwende kleuter met de ogen dicht te gaan zitten.
Dat hij een of andere persoonlijkheidsstoornis heeft geloof ik meteen.
Maar als hij dat niet heeft laten onderzoeken en zodoende een echte reden kan aandragen voor zijn gedrag blijft het een 42 jarige aso die zich als kleuter gedraagt.
Ayasha schreef:Voor een introvert, en buiten dat het een oliebol excuus is voor idioot gedrag ga ik er even van uit dat de vriend van TS óók introvert is, kan dat een probleem zijn ja. Ik moet me mentaal kunnen voorbereiden op dergelijke "uitjes". Ik word er bijzonder chagrijnig van wanneer men de avond er voor ineens zegt "ohja we moeten om X uur daar zijn".
Ik heb een planning in mijn hoofd die gebaseerd is op de hoeveelheid energie die ik heb om met mensen om te gaan. Als iemand die planning om gooit gaat dat nooit goed.Als ik dan nog zou weten/er achter zou komen dat mijn partner al X dagen/weken wist dat dat gesprek gepland stond zou er echt wel stront aan de knikker zijn. Maar zelfs als ik dat niet wist zou ik al met een andere instelling (geërgerd) mee gaan.
Zeker wanneer het dan om iets beladen als dit gaat is dat echt niet handig. Ik zelf kan dan beleefd zijn (áls ik mee ga) maar daar stopt het ook.
Mijn man en ik klikken allebei niet met een deel van zijn familie. () als er dan iets is waar hij gevoelsmatig niet onder uit komt, dan zegt hij bij voorbaat al dat dat voor mij niet gaat. (Dat is meestal trouwens ook zo, die kant van de familie doet vaak dingen in grote feestzalen met veel flikkerende lichtjes en met foto sensitieve epilepsie gaat dat niet lang goed.
). Andersom als ik weet dat er iets gaat gebeuren waar mijn man geen interesse in heeft zeg ik ook gewoon bij voorbaat al dat hij andere plannen heeft.
Je hoeft niet an elkaar gelijmd te zitten..
Dieuwke_ schreef:Volgens mij is de reactie van Tieneke net tegen jou bedoelt Ayasha. Ik lees hem in ieder geval meer als reactie op de post van TS met het verhaal over het betreffende gesprek.
Ik vind het echt heel knap hoe je het aanpakt TS, ik zou niet weten hoe ik zou reageren in zo'n situatie.
Urbanus schreef:Momo94 schreef:Voor iedereen hij weet al 1,5 -2 weken dat we het op 6 november uit gingen praten (zoals in het topic gemeld), dus hij had zich lang genoeg kunnen voorbereiden.
Wat verdrietig dat het dan zo'n afloop heeft.
DuoPenotti schreef:Aan de andere kant.
Het lijkt er op dat ts hem op zo'n uit eten of verjaardag of zo ook wel compleet links laat liggen.
Hij verveeld zich geeft hij aan. Dus word er ook niet bij betrokken.
Ts heeft niet in de gaten dat hij zit te gamen. Geeft ook aan ik zit gezellig te praten. Daarom zie ik het niet.
Maar dan denk ik. Dan heb je hem ook nergens eens bij betrokken. Als je mist dat hij games speelt. Zich verveeld enz.
Zij is daar ook wel de brug tussen vriend en familie als hij dus zelf dat niet kan.
Nogmaals vind ik dan dat een 42 jarige zich kan gedragen. Maar het pleit ts ook niet 100% vrij.
Poekkie schreef:DuoPenotti schreef:Aan de andere kant.
Het lijkt er op dat ts hem op zo'n uit eten of verjaardag of zo ook wel compleet links laat liggen.
Hij verveeld zich geeft hij aan. Dus word er ook niet bij betrokken.
Ts heeft niet in de gaten dat hij zit te gamen. Geeft ook aan ik zit gezellig te praten. Daarom zie ik het niet.
Maar dan denk ik. Dan heb je hem ook nergens eens bij betrokken. Als je mist dat hij games speelt. Zich verveeld enz.
Zij is daar ook wel de brug tussen vriend en familie als hij dus zelf dat niet kan.
Nogmaals vind ik dan dat een 42 jarige zich kan gedragen. Maar het pleit ts ook niet 100% vrij.
Als vriend zich echt zo voelt, is dat dan niet aan hem om dat aan TS aan te geven na zulk etentje?