Ruzie tussen vriend en mijn familie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Re: Ruzie tussen vriend en mijn familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 15:25

Oooh, dan kunnen we die discussie ook weer van de baan doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 15:25

Momo94 schreef:
Voor iedereen hij weet al 1,5 -2 weken dat we het op 6 november uit gingen praten (zoals in het topic gemeld), dus hij had zich lang genoeg kunnen voorbereiden.

Wat verdrietig dat het dan zo'n afloop heeft.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 15:28

Ik ben zelf ook introvert, maar daarom wil ik graag ook dingen op voorhand plannen alleen mijn vriend zelf is degene die vaak dingen vergeet of last minute verteld dat hij uit eten gaat met collega of een verjaardag hebben van zijn familie zijn kant bijvoorbeeld. En ja, dan wordt ik ook grumphy en zeg ik hoe lang weet je het al? En vaak is dat al ongeveer 1-2 weken. Met collega is soms echt last minute en dan zeg ik ook halloo?? we hebben ook boodschappen voor deze week? spreek dat de volgende keer eerder af.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 15:31

Suliko schreef:
En daarmee impliceer je dat vriend niet wilt begrijpen of niet kan begrijpen?

Uitgaande van het goede van mensen zou ik zeggen niet kunnen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 15:32

Ik vind het voor jou heel vervelend ts. Ik vind dat je het goed hebt aangepakt. En ik snap je heel goed dat je er niet tussen wil zitten en voor je familie kiest als je vriend niet bij wil draaien. Het klinkt alsof je uit een liefdevol gezin komt en dat jullie een goede band hebben met elkaar. Zij stellen zich niet zo op om jou te pesten. Maar dat zie je zelf ook in gelukkig.

En introvert zijn heeft idd niks te maken met niet sociaal kunnen zijn. Veel introverte mensen zijn juist heel empathisch

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 15:36

Ayasha schreef:
Suliko schreef:
En daarmee impliceer je dat vriend niet wilt begrijpen of niet kan begrijpen?

Dan impliceer je dat vriend hierin nooit of slechts zeer beperkt zal kunnen veranderen wegens gebrek aan inzicht. Dan is de vraag naar TS of ze met zulk persoon ooit zou kunnen leven :)

Ik alvast niet, maar die beslissing is gelukkig niet de mijne.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 15:44

Poekkie schreef:
Ayasha schreef:

Dan impliceer je dat vriend hierin nooit of slechts zeer beperkt zal kunnen veranderen wegens gebrek aan inzicht. Dan is de vraag naar TS of ze met zulk persoon ooit zou kunnen leven :)

Ik alvast niet, maar die beslissing is gelukkig niet de mijne.

Nee, dat impliceer ik niet. Ik impliceer dat hij het momenteel mogelijk niet kán. Niet dat hij het niet kan leren. :)

Ongeacht wat de waarheid is, is het sowieso aan TS om te bepalen of ze met hem kan leven of niet. :) Als we allemaal dezelfde wensen hadden werd het voor de meerderheid moeilijk om een partner te vinden. :+ Ik kan me zo voorstellen dat heel veel mensen niet met mij willen of kunnen leven maar mijn man beweerd consequent dat ik de beste vrouw ben die hij zich had kunnen wensen. :+ Ongeacht mijn twijfel over dat statement: voor hem is dat blijkbaar zo en dat is wat telt. Andersom is mijn man voor mij alles wat ik me wensen kon en of anderen daar nu wel of niet akkoord mee zijn doet er helemaal niet toe.

Het kan zijn dat TS en deze man geen "match" blijken te zijn. Dat maakt noch TS, noch deze man onleefbaar. Dat betekent alleen dat ze niet met elkaar kunnen leven. :) Die nuance mis ik een beetje in dit topic eerlijk gezegd, sowieso mis ik die nuance in relatie topics. :)

Het voelt altijd alsof degenen die reageren zichzelf perfect wanen en elk mens met een gebrek afkeuren. (let wel: ik zeg; het voelt. Niet dat het perse zo is.)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 15:54

Introvert is dus gelijk aan asociaal/onbeleefd, zo, ook weer wat geleerd.

Hij gedraagt zich als een onopgevoed kind en dat heeft niiiiiks te maken met een introverte persoonlijkheid te maken. Iedereen heeft gebreken, maar zo je hakken in het zand zetten naar je schoonfamilie en vriendin en geen verantwoordelijkheid kunnen nemen... Ik zou het daar als partner heel moeilijk mee hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 15:59

Een introvert persoon houd ook niet van conflicten, maar gaat ze uit de weg.
Dus met met een gestrekt been dit gesprek in gaan heeft niets, maar dan ook niets met introvert te maken.

Omdat vriend dit als smoes gebruikt voor zijn aso gedrag is het nog geen introvert persoon.
Integendeel zelfs.
Een introvert persoon trekt ook echt niet de aandacht naar hem toe om als een verwende kleuter met de ogen dicht te gaan zitten.

Dat hij een of andere persoonlijkheidsstoornis heeft geloof ik meteen.
Maar als hij dat niet heeft laten onderzoeken en zodoende een echte reden kan aandragen voor zijn gedrag blijft het een 42 jarige aso die zich als kleuter gedraagt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 16:02

Tieneke schreef:
Introvert is dus gelijk aan asociaal/onbeleefd, zo, ook weer wat geleerd.

Hij gedraagt zich als een onopgevoed kind en dat heeft niiiiiks te maken met een introverte persoonlijkheid te maken. Iedereen heeft gebreken, maar zo je hakken in het zand zetten naar je schoonfamilie en vriendin en geen verantwoordelijkheid kunnen nemen... Ik zou het daar als partner heel moeilijk mee hebben.

DuoPenotti schreef:
Een introvert persoon houd ook niet van conflicten, maar gaat ze uit de weg.
Dus met met een gestrekt been dit gesprek in gaan heeft niets, maar dan ook niets met introvert te maken.

Omdat vriend dit als smoes gebruikt voor zijn aso gedrag is het nog geen introvert persoon.
Integendeel zelfs.
Een introvert persoon trekt ook echt niet de aandacht naar hem toe om als een verwende kleuter met de ogen dicht te gaan zitten.

Dat hij een of andere persoonlijkheidsstoornis heeft geloof ik meteen.
Maar als hij dat niet heeft laten onderzoeken en zodoende een echte reden kan aandragen voor zijn gedrag blijft het een 42 jarige aso die zich als kleuter gedraagt.

Weet je, als jullie me woorden in de mond gaan leggen die ik nooit gebruikt heb, zelfs tegen gesproken heb. Dan kap ik er mee. Wellicht eens naar de eigen communicatie skills kijken ook. :(:)

Ayasha schreef:
Voor een introvert, en buiten dat het een oliebol excuus is voor idioot gedrag ga ik er even van uit dat de vriend van TS óók introvert is, kan dat een probleem zijn ja. Ik moet me mentaal kunnen voorbereiden op dergelijke "uitjes". Ik word er bijzonder chagrijnig van wanneer men de avond er voor ineens zegt "ohja we moeten om X uur daar zijn".
Ik heb een planning in mijn hoofd die gebaseerd is op de hoeveelheid energie die ik heb om met mensen om te gaan. Als iemand die planning om gooit gaat dat nooit goed. :+ Als ik dan nog zou weten/er achter zou komen dat mijn partner al X dagen/weken wist dat dat gesprek gepland stond zou er echt wel stront aan de knikker zijn. Maar zelfs als ik dat niet wist zou ik al met een andere instelling (geërgerd) mee gaan.

Zeker wanneer het dan om iets beladen als dit gaat is dat echt niet handig. Ik zelf kan dan beleefd zijn (áls ik mee ga) maar daar stopt het ook. :o

Mijn man en ik klikken allebei niet met een deel van zijn familie. ( :+ ) als er dan iets is waar hij gevoelsmatig niet onder uit komt, dan zegt hij bij voorbaat al dat dat voor mij niet gaat. (Dat is meestal trouwens ook zo, die kant van de familie doet vaak dingen in grote feestzalen met veel flikkerende lichtjes en met foto sensitieve epilepsie gaat dat niet lang goed. :+). Andersom als ik weet dat er iets gaat gebeuren waar mijn man geen interesse in heeft zeg ik ook gewoon bij voorbaat al dat hij andere plannen heeft.
Je hoeft niet an elkaar gelijmd te zitten..

Moest je het gemist hebben.

En nu is het mooi geweest. Ga maar perfect zijn en dingen verzinnen die ik gezegd heb omdat die beter in je straatje passen. :wave:

Succes met deze situatie TS. Ik hoop dat je tot een oplossing komt waar jij vrede mee hebt. :)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 16:09

Volgens mij is de reactie van Tieneke net tegen jou bedoelt Ayasha. Ik lees hem in ieder geval meer als reactie op de post van TS met het verhaal over het betreffende gesprek.

Ik vind het echt heel knap hoe je het aanpakt TS, ik zou niet weten hoe ik zou reageren in zo'n situatie.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 16:19

Ik vraag me af hoe leuk vriendlief het vindt als mensen bij jullie op visite komen en zich vervelen en dan maar op hun telefoon gaan zitten of zelfs gaan slapen. Lijkt me dat hij dat ook niet echt gezellig vindt.
Ik blijf het een vreemde manier van doen vinden, ook al krijg je uitleg dan zou je meer begrip mogen verwachten van iemand van die leeftijd. Persoonlijk vind ik het gedrag van een klein verwend kind ipv een volwassene.
Knap dat je je eigen gevoel naar je vriend hebt uitgesproken, ik hoop ook echt voor jou dat hij daar wat mee doet en dat hij dat respecteert!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 16:30

Pfoe, je kunt toch wel af en toe net doen alsof je het wel leuk hebt. Je gaat er heus niet van dood als je je een keer verveelt of het niet zo naar je zin hebt.
Vind het niet echt getuigen van volwassenheid hoe hij hier op reageert/mee omgaat.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 16:43

Dieuwke_ schreef:
Volgens mij is de reactie van Tieneke net tegen jou bedoelt Ayasha. Ik lees hem in ieder geval meer als reactie op de post van TS met het verhaal over het betreffende gesprek.

Ik vind het echt heel knap hoe je het aanpakt TS, ik zou niet weten hoe ik zou reageren in zo'n situatie.

Nou precies, jeetje, calm your tits.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 16:54

Urbanus schreef:
Momo94 schreef:
Voor iedereen hij weet al 1,5 -2 weken dat we het op 6 november uit gingen praten (zoals in het topic gemeld), dus hij had zich lang genoeg kunnen voorbereiden.

Wat verdrietig dat het dan zo'n afloop heeft.

Dit vooral. Ik vind het zo oneerlijk naar TS ook, die hier heel erg mee zit en eronder lijdt.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 16:59

Ik zou hem eigenlijk gewoon helemaal niet meer mee willen hebben.

Je bent volwassen, gedraag je dan ook zo.
Hij zou ook zelf in gesprek kunnen gaan. Beetje intresse tonen in de rest van de wereld ofzo.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 17:08

Aan de andere kant.
Het lijkt er op dat ts hem op zo'n uit eten of verjaardag of zo ook wel compleet links laat liggen.
Hij verveeld zich geeft hij aan. Dus word er ook niet bij betrokken.
Ts heeft niet in de gaten dat hij zit te gamen. Geeft ook aan ik zit gezellig te praten. Daarom zie ik het niet.
Maar dan denk ik. Dan heb je hem ook nergens eens bij betrokken. Als je mist dat hij games speelt. Zich verveeld enz.
Zij is daar ook wel de brug tussen vriend en familie als hij dus zelf dat niet kan.
Nogmaals vind ik dan dat een 42 jarige zich kan gedragen. Maar het pleit ts ook niet 100% vrij.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 17:10

Nee zeg, houd op. Ze zijn 8 jaar samen, dan hoef je toch niet z'n handje vast te houden op een familie gelegenheid?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 17:11

Moet zij dan haar volwassen vriend aan het handje nemen? Deze mensen zijn geen onbekenden voor haar vriend, hij kan prima, zelfstandig, vragen 'en hoe gaat het bij jou op het werk/met je hond/hoe was je vakantie/nou het is ook wat met Rusland he?'

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 17:13

DuoPenotti schreef:
Aan de andere kant.
Het lijkt er op dat ts hem op zo'n uit eten of verjaardag of zo ook wel compleet links laat liggen.
Ts heeft niet in de gaten dat hij zit te gamen. Geeft ook aan ik zit gezellig te praten. Daarom zie ik het niet.
Maar dan denk ik. Dan heb je hem ook nergens eens bij betrokken. Als je mist dat hij games speelt. Zich verveeld enz.
Zij is daar ook wel de brug tussen vriend en familie als hij dus zelf dat niet kan.
Nogmaals vind ik dan dat een 42 jarige zich kan gedragen. Maar het pleit ts ook niet 100% vrij.

Als vriend zich echt zo voelt, is dat dan niet aan hem om dat aan TS aan te geven na zulk etentje?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 17:15

Ik vind het ook wel heel wild om ts nu een aandeel in haar schoenen te schuiven.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 17:16

Nee zo overdreven zoals jullie het stellen niet.
Maar heb je er dan 1 woord mee gewisseld als je niet eens ziet dat hij gamed?
Heb je iets met hem contact gehad?

Zo ja dan zie je toch zijn telefoon in de hand?
Dan snap ik die verbazing niet.

Na 8 jaar zou ze ook kunnen weten dat hij zich niet prettig voelt in dit gezelschap.
Dan is even ergens bij betrekken zo gek ook weer niet.

Dat is anders dan bij de hand pakken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 17:17

En hij zegt dan al 8 jaar lang niet dat hij zich verveelt op een feestje? Lijkt me ook wat.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 17:19

Poekkie schreef:
DuoPenotti schreef:
Aan de andere kant.

Als vriend zich echt zo voelt, is dat dan niet aan hem om dat aan TS aan te geven na zulk etentje?

En als vriend hier een topic zou openen?
Krijg je misschien wat anders te horen.

Maar nogmaals hij gedraagt zich als een kleuter.
Die mening blijf ik houden.

Maar ik begrijp niet dat ts niets heeft gemerkt van zijn gedrag.

Zou het jullie niet opvallen dan als je partner op bijna elk feestje met dat ding in de hand zit?

Want dat was mijn gedachte bij het schrijven van die post.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 17:19

Waar lezen jullie 8 jaar?

Als vriend hier een topic zou openen zou die het advies krijgen dit te bespreken met zijn vriendin mag ik hopen. Dat ze die gsm niet opgemerkt heeft is idd raar maar om ze dat te verwijten vind ik wel een soort ‘victim blaming’.