Niobe schreef:Ben je aseksueel als er geen behoefte is aan sex dan? Ik geloof je, maar ik dacht dat het iets anders lag. Maar ik weet het ook niet hoor, we hebben er nooit echt een naam aan willen geven.
In het begin van onze relatie, de eerste paar jaar hadden we wel sex en op een gegeven moment ging ik het met tegenzin doen. Wat ik nu ook een beetje stom vind, maar oké. En waar het door komt weet ik niet, kan ook een combinatie zijn van mijn anticonceptie icm antidepressiva, maar ik mis het ook echt niet.
In ieder geval kwamen we er gaandeweg achter dat we allebei seks eigenlijk niet zo spannend en leuk meer vinden (al dan niet alleen met elkaar), maar we wel heel veel van elkaar houden en elkaar niet kwijt willen en het op deze manier meer dan prima vinden.
We hebben het op andere manieren heel gezellig!
Edit: we praten er ook regelmatig over en van mij mag hij het ergens anders zoeken als hij de behoefte heeft, maar hij blijft volhouden van niet. Andersom ook.
We maken er wel veel grappen over ook
Dank voor je reactie! Ik weet dat ook niet. Heb wel 'geleerd' dat aseksualiteit niet per se statisch is, en ook tijdelijk kan zijn. Maar of langere tijd 'geen zin meer hebben in seks' ook echt aseksualiteit is ... Weet ik ook niet zeker. Maar herkenbaar, bij mij is het ook gegaan van geen zin meer -> met tegenzin toch doen -> seks aversie. En nu komt het langzaam maar zeker weer terug. Dus behoorlijk ambivalent

Fijn dat jullie er beiden oké mee zijn en het geen issue is!
Sorry voor iedereen die dit te offtopic vindt, ik zal ermee ophouden