Wat is het raarste dat een ex ooit zei of deed?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 14:30

Niobe schreef:
Ben je aseksueel als er geen behoefte is aan sex dan? Ik geloof je, maar ik dacht dat het iets anders lag. Maar ik weet het ook niet hoor, we hebben er nooit echt een naam aan willen geven.

In het begin van onze relatie, de eerste paar jaar hadden we wel sex en op een gegeven moment ging ik het met tegenzin doen. Wat ik nu ook een beetje stom vind, maar oké. En waar het door komt weet ik niet, kan ook een combinatie zijn van mijn anticonceptie icm antidepressiva, maar ik mis het ook echt niet.
In ieder geval kwamen we er gaandeweg achter dat we allebei seks eigenlijk niet zo spannend en leuk meer vinden (al dan niet alleen met elkaar), maar we wel heel veel van elkaar houden en elkaar niet kwijt willen en het op deze manier meer dan prima vinden.
We hebben het op andere manieren heel gezellig!

Edit: we praten er ook regelmatig over en van mij mag hij het ergens anders zoeken als hij de behoefte heeft, maar hij blijft volhouden van niet. Andersom ook.
We maken er wel veel grappen over ook :=

Dank voor je reactie! Ik weet dat ook niet. Heb wel 'geleerd' dat aseksualiteit niet per se statisch is, en ook tijdelijk kan zijn. Maar of langere tijd 'geen zin meer hebben in seks' ook echt aseksualiteit is ... Weet ik ook niet zeker. Maar herkenbaar, bij mij is het ook gegaan van geen zin meer -> met tegenzin toch doen -> seks aversie. En nu komt het langzaam maar zeker weer terug. Dus behoorlijk ambivalent :')

Fijn dat jullie er beiden oké mee zijn en het geen issue is!

Sorry voor iedereen die dit te offtopic vindt, ik zal ermee ophouden :))

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 14:40

Yavanna schreef:
Eigenlijk had je de rest van mijn quote erbij moeten zetten, want daar staat dan in dat je ook op andere manieren samen van seks kunt genieten.
Easy Toys, Willie’s etc kunnen daar zeker aan bijdragen..
Maar als ik een jarenlange relatie zou hebben, welke ik heb, en mijn partner zou zijn pielemoos niet meer kunnen gebruiken, zou ik hem daarvoor NIET verlaten, hij heeft ook nog handen en een mond, net zoals ik :D *\o/*

Maar nu wordt het wel erg off topic, maar moest hier even op reageren.

Maar dan heb je toch gewoon seks :? alleen zonder penetratie met je partner zijn geslachtsdeel om het beetje neutraal te verwoorden.

Ik denk dat heel wat mensen pentratieve seks kunnen opgeven als hun partner het niet kan, om welke reden dan ook, maar dat is heel wat anders dan geen seks hebben ;)

BaileyMix schreef:
Niobe schreef:
Nee hoor, seks hoeft helemaal niet per se deel uit te maken van een relatie.
Je kunt prima een gezonde en liefdevolle relatie hebben zonder seks.

Nou ja, als beiden aseksueel zijn of hun seksualiteit op een andere manier (met anderen) weten te vervullen, toch? Intimiteit en seks is voor veel mensen toch wel belangrijk binnen een relatie en met de eigen partner, en een dealbreaker als dat om één of andere reden niet meer binnen de relatie vervuld kan worden.

Mensen zijn heel verschillend, ik vind het dan weer een dealbreaker in een monogame relatie. Medische redenen uitgesloten, gewoon als iemand er zo in staat dat het hele seksgebeuren van hem niet hoeft of even goed te vervangen is door "koop maar een pop" (of in vrouwenversie een dildo gok ik :+ ) dan zouden onze wegen scheiden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 14:45

Maar dat zou betekenen dat je een jarenlange relatie en band weggooit omdat je geen seks meer kan hebben met diegene? Hoe diep zit die liefde dan? Houd je dan wel van diegene om wie hij/zij is of om wat diegene je aan seks kan geven? Dit is serieus 1 van de redenen dat ik geen relatie meer wil. Alleen het idee al dat er verwachtingen zijn waar je misschien niet aan kan of wil voldoen en dat je dan wordt ingeruild voor een ander.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 15:10

Communicatie is een groot goed hierin. :)
Als jij aangeeft dat je geen seks wilt maar graag naar een oplossing zoekt voor je partner.
Bijvoorbeeld door de relatie open te gooien iig voor je partner en de communicatie erover open houdt.
Dan is er vast een hoop mogelijk om de relatie te behouden en alle partijen tevreden te houden.

In mijn eerder genoemde situatie was het gewoon niets, geen communicatie, geen intimiteit op wat voor manier dan ook, zelfs gezellig tegen elkaar aanzitten op de bank of samen in 1 bed liggen was al teveel gevraagd.
Ik kreeg een vlugge kus op mijn mond als ik bij haar binnen stapte of wegging en als ik overstuur was kon er nog net een arm om mijn schouders gelegd worden maar dat ging allemaal al met tegenzin en meer omdat 'het zo hoort'.
Communicatie hierover was ook gewoon niet mogelijk en als ik maar naar een ander keek met interesse was ik nog net niet vreemdgegaan. :+
Achteraf gezien had ik weg moeten gaan zogauw ik werd afgewezen op toenadering tot enige intimiteit maar hé, liefde maakt blind en ik zat er te diep in.

Die relatie is voor mij ook het punt geweest dat ik besef dat ik prima een monogame relatie kan hebben maar daar gewoon niet gelukkig van word.
Betekent overigens niet dat ik maar met iedereen wat aanknoop wanneer ik in een relatie zit, wel dat ik dat stukje vrijheid nodig heb om buiten de deur te mogen 'snoepen'.
Mijn laatste relatie was een polyamoreuze relatie, we hadden beiden de vrijheid om hetzij buiten de deur te 'snoepen', hetzij een relatie erbij te nemen mits het naar de ander gecommuniceerd werd zogauw het meer leek te worden dan een beetje aanrommelen/fwb.
Betekende wel dat we geregeld even samen in gesprek gingen om te bespreken of de gemaakte afspraken nog naar wens waren, moest er nog wat aangepast worden ergens, zijn er mensen bijgekomen en wat zijn hun wensen etcetc.

friendly

Re: Wat is het raarste dat een ex ooit zei of deed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:00

En kunnen we nu dan please terug naar rare exen? Seks of geen seks is off-topic. En nu wel lang genoeg geweest.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:02

friendly schreef:
En kunnen we nu dan please terug naar rare exen? Seks of geen seks is off-topic. En nu wel lang genoeg geweest.

Vertel!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:10

Mijne was helaas niet raar, maar ik smul wel van de verhalen van anderen :+

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:17

Niet echt een ex, heb hem alleen even gedate. Maar hij vroeg me na twee maanden (nadat we elkaar dus leerden kennen) ten huwelijk, telt dat ook?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:47

Ew ja, telt. Sowieso 'ik houd van je ' na weken, creepy. Legt ook meteen zo'n druk op je.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:48

Mariett schreef:
Niet echt een ex, heb hem alleen even gedate. Maar hij vroeg me na twee maanden (nadat we elkaar dus leerden kennen) ten huwelijk, telt dat ook?

In elk geval een serieuze kerel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:49

Zo daar heb je wel indruk op gemaakt dan Mariett <<)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:51

Ik vind dat juist niet serieus :') Je wilt iemand toch eerst leren kennen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:55

Amerikaanse mores.
Je wilt niet weten hoeveel Amerikanen, iig vroeger, binnen een paar weken trouwen/trouwden. 'Want dan konden ze seks hebben.'
Daarom heeft de VS jaren voorop gelopen in de divorce rate.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:59

Precies en dat is net niet serieus dus. Huwelijk is ook niet serieuzer als niet trouwen, tegenwoordig is dat gewoon vooral een voorkeur of gemak met andere zaken. Dus iemand die je zo snel ten huwelijk vraagt zegt helemaal niks of iemand serieus is of niet. Ik zeg juist eerder van niet haha.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:10

on topic:

ik heb een ex gehad die het niet zo leuk vond dat de verkering uit was.
die heeft me echt gestalkt.

kwam ik thuis,paste de sleutel niet in het slot van de deur want er zat allemaal van dat pur in -O-
schoenen even buiten bij de voordeur gezet( ik woonde in een portiekwoning met open portiek)
schoenen weg!
sla olie over de trap gesmeerd zodat alles spekglad was.
midden in de nacht staan gillen en schreeuwen op straat.

echt allemaal van die domme dingen |o

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:13

Na te huwelijk gevraagd te zijn, als je dan ja zegt, ben je alleen nog verloofd.Zo'n verloving kon (in de tijd dat verloven nog gebruikelijk was) gerust vele jaren duren, vaak wegens financiele omstandigheden waardoor er nog niet getrouwd kon worden.Een verloving kan zonder consequenties nog verbroken worden dus je hebt dan nog tijd genoeg om elkaar te leren kennen.Het is wel serieuzer dan alleen verkering.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:20

anjali schreef:
Na te huwelijk gevraagd te zijn, als je dan ja zegt, ben je alleen nog verloofd.Zo'n verloving kon (in de tijd dat verloven nog gebruikelijk was) gerust vele jaren duren, vaak wegens financiele omstandigheden waardoor er nog niet getrouwd kon worden.Een verloving kan zonder consequenties nog verbroken worden dus je hebt dan nog tijd genoeg om elkaar te leren kennen.Het is wel serieuzer dan alleen verkering.

Ik vind het vooral een beetje vreemd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:32

In deze tijd is het helemaal niet meer serieuzer. Jij vindt het nog serieuzer. Ik vind twee partners die al jaren samen zijn en samenwonen maar niet verloofd of getrouwd zijn helemaal niet minder serieus als mensen die wel verloofd zijn.

En als we het over zo snel hebben vind ik het eerste koppel serieuzer.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:55

Volgens mijn ouders is het geheim vooral niet trouwen. Alle bevriende stellen zijn gescheiden. Kost alleen maar geld en ellende aldus mijn ouders.

Zijn al meer dan 30 jaar samen en hebben geen intentie om te gaan trouwen. Teveel geregel en gedoe :')

Maar het werkt wel

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 20:45

Ben redelijk gezegend met gros van m’n exen zo te zien
Toen ik 18/19 was heb ik eens gedate met een jongen destijds 22/23. Hij heeft voor m’n neus net een ander gezoend. Was daten dus technisch gezien niets mis mee, netjes niet. Logischerwijs niets geworden. Tot ik een jaar of 23/24 was en hem tegenkwam. Hij zei dat het niets geworden was geworden omdat hij me te “mollig vond”. Lees: ik had net geen ondergewicht in die periode. Ik ben nu 55 kg en 1.65 cm. Er was een andere lieve knul die heel kwaad werd op hem maar wat een hork.
Ik kom hem nog steeds wel eens tegen tijdens het uitgaan en hij is nu boven de 30. Hij is echt een gladde bal en flirt nog steeds met me. Alsof ik geen zelfrespect heb :r

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 21:05

Zebrastreep schreef:
Volgens mijn ouders is het geheim vooral niet trouwen. Alle bevriende stellen zijn gescheiden. Kost alleen maar geld en ellende aldus mijn ouders.

Zijn al meer dan 30 jaar samen en hebben geen intentie om te gaan trouwen. Teveel geregel en gedoe :')

Maar het werkt wel

Hahaha ergens hebben ze een punt. Hoewel mijn ouders echt al 40 jaar oid getrouwd zijn en ik de enige in de familie ben die gescheiden is. Op mijn oom na die wel minimaal 3 keer getrouwd en gescheiden is, met nog meer vrouwen samengewoond en nog meer kinderen. :+
Maar ik had het ook beter niet kunnen doen :')

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 21:46

Ik vind echt helemaal niets serieus aan iemand die je na 2 maanden daten ten huwelijk vraagt.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 22:22

Mariett schreef:

Oeh ja, mijn ex zei op de 2e date (was de 3e keer dat ik hem zag) dat ie van me hield en vroeg me verkering. Nu zou ik dat absoluut als alarmbellen zien en heel hard weglopen, toen was ik een onzekere puber die erg goed ging op bevestiging. :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 22:29

Telt een ex van een ex ook?

Ik heb als puber eens in de disco met oud en nieuw met iemand gezoend. Die bleek dus een vriendin te hebben en dat wist ik niet. Maar in die tijd waren vriendjes voor mij nog niet zo serieus dus ik had toen een paar maanden verkering met hem. Tegenwoordig zou ik nooit iets willen met iemand die vreemd gaat maar dat terzijde.

We lagen toen in z'n bed te chillen toen hij gebeld werd door een onbekend nr. Dus hij neemt op. Was het de radio. Had z'n ex naar de radio gebeld in een poging om hem terug te krijgen met een heel betoog dat ze van hem hield en hem miste. Ik lag naast hem en kon alles horen. Ik vond het zo onwijs akward. Hij wist zich ook geen raad met de situatie :')

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 22:30

Ik lees al tijden mee maar heb er ook nog één.

Ik woonde in Friesland en had een vriendje in Groningen.

Na een vakantie samen ging hij naar huis. Ik was aan het kijken voor een bbl opleiding met bijbehorende werkplek in het dorp waar hij woonde. Ik mocht op gesprek komen en stuurde hem dat per sms omdat hij nog onderweg was. Ik was dus bezig om alles op te geven om met hem te kunnen samenwonen. Ik kreeg terug dat hij s avonds zou bellen. Aan de telefoon maakte hij het uit. De reden: ik hield niet meer van hem... euh nee, daarom ben ik bereid alles voor je op te geven...

Ik denk nog steeds dat zijn ouders ermee te maken hadden. Zij vonden mij niet geschikt voor het bedrijf wat ze hadden. Tijdens een avondje uit waren ze helemaal weg van een meisje uit het dorp....
3 maanden nadat hij het uit maakte had meneer een nieuwe relatie..3x raden met wie. Daar is hij nu mee getrouwd en heeft 1 of 2 kinderen...
Achteraf denk ik niet dat ik het daar pang had volgehouden. Meneer trok zich teveel van paps en mams aan, dat was geen gezonde verhouding...