Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:43

bigone schreef:
Lees de post van jou daarvoor even.

Verduidelijk even waarover je het hebt of gebruik de quote knop.

Er is geen wetenschappelijk bewijs voor het effect van medicinaal tapen bij hooikoorts. Voor Corona klachten ook niet.

Niet wetenschappelijk bewezen hoort volgens de denkwijze in dit topic toch in het waanzin topic?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:49

996981 schreef:
Niet wetenschappelijk bewezen hoort volgens de denkwijze in dit topic toch in het waanzin topic?

Grijs gebied. Er zijn genoeg mensen die redelijk in de alternatieve hoek zitten en waar toch nog best vaak wat zinnigs uit komt, daar kun je ook in de serieuzere topics veel aan hebben, al was het maar om af en toe een andere invalshoek te horen.

Tegelijkertijd zijn er mensen die geloven dat Rutte kinderbloed drinkt in het gebouw van de NWO, en die dusdanig diep in allerlei complotfuiken zitten dat het niet eens uitmaakt of ze ook wel eens naar een reguliere arts gaan. Daar komt gewoon zo weinig redelijks uit dat je er in geen enkel serieus topic wat aan hebt, ook niet als het over iets anders dan corona gaat.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:56

oomens schreef:
996981 schreef:

Grijs gebied. Er zijn genoeg mensen die redelijk in de alternatieve hoek zitten en waar toch nog best vaak wat zinnigs uit komt, daar kun je ook in de serieuzere topics veel aan hebben, al was het maar om af en toe een andere invalshoek te horen.

Tegelijkertijd zijn er mensen die geloven dat Rutte kinderbloed drinkt in het gebouw van de NWO, en die dusdanig diep in allerlei complotfuiken zitten dat het niet eens uitmaakt of ze ook wel eens naar een reguliere arts gaan. Daar komt gewoon zo weinig redelijks uit dat je er in geen enkel serieus topic wat aan hebt, ook niet als het over iets anders dan corona gaat.

De mensen die zo denken heb ik geloof ik gemist in dit topic, maar ook ik het waanzin topic? En waar ligt de grens? Wie bepaald dat?

rien10

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:58

Mijn medical taping verhaal is tot op heden (volgens mij) ook nog niet bewezen bij covid. Maar stel nou dat ik met de tip iemand kan helpen? Dat is toch mooi?
Totale complottheorieën ben ik ook niet van hoor

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 21:00

Als iets voor iemand werkt ook al geeft het een placebo effect is dat toch prima?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 21:03

rien10 schreef:
Mijn medical taping verhaal is tot op heden (volgens mij) ook nog niet bewezen bij covid. Maar stel nou dat ik met de tip iemand kan helpen? Dat is toch mooi?
Totale complottheorieën ben ik ook niet van hoor

Natuurlijk! Het helpt ook heel veel mensen bij hooikoorts :) maar volgens de regels die hier worden aangehouden door anderen hoort het niet in dit topic :) ik vind dat complete bullshit

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 21:13

996981 schreef:
bigone schreef:
Lees de post van jou daarvoor even.

Verduidelijk even waarover je het hebt of gebruik de quote knop.

Er is geen wetenschappelijk bewijs voor het effect van medicinaal tapen bij hooikoorts. Voor Corona klachten ook niet.

Wanneer jij ook gequote had was het misverstand niet ontstaan , lees even mijn vorige reactie !

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 21:26

bigone schreef:
Ik zie het al, je hebt een stuk gekopieerd. Kwam dus niet van jou ook al leek het zo, excuus.

Klopt. Bronvermelding staat eronder. Wat is je inhoudelijke reactie?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 21:41

996981 schreef:
bigone schreef:
Ik zie het al, je hebt een stuk gekopieerd. Kwam dus niet van jou ook al leek het zo, excuus.

Niet, ik zie ook geen bronvermelding ?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 21:41

996981 schreef:
Het verschil met het bedrijfsleven is dat je daar na een dergelijke fout mag vertrekken. In de politiek kun je gewoon blijven zitten

Ah, vandaar dat Philips de bestuursvoorzitter een miljoenenbonus probeerde te betalen i.p.v. hem te ontslaan. Het gebeurt regelmatig dat een topbestuurder moet vertrekken, maar het gebeurt minstens zo vaak dat hun fouten met de mantel der liefde bedekt wordt en dat ze mogen blijven zitten.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:09

bigone schreef:
996981 schreef:

Niet, ik zie ook geen bronvermelding ?

Niet?

996981 schreef:
Een expliciete opzegging van vertrouwen komt vrijwel niet voor. De laatste minister die aftrad nadat de begroting was verworpen, was in 1919 minister Bijleveld van Marine. Eerder deed zich dat voor in 1883 en 1890 toen de begroting voor Koloniën werd verworpen en respectievelijk de ministers Van Bloemen Waanders en Keuchenius aftraden.

https://www.parlement.com/id/vh8lnhrpmx ... indslieden

Bewindslieden stappen soms zelf op. Maar ook dat komt niet vaak voor.

Opvallend is dat door de Tweede Kamer vrijwel nooit expliciet het vertrouwen wordt opgezegd. Aangenomen moties van afkeuring of wantrouwen waren er in de parlementaire geschiedenis zelden. Ook leidde het onjuist of onvolledig informeren van de Tweede Kamer lang niet altijd tot het aftreden van bewindslieden. In de meeste gevallen zagen bewindslieden zelf (na ernstige kritiek) aanleiding om op te stappen, zoals staatssecretaris Harbers in 2019 deed.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:19

Karl66 schreef:
996981 schreef:
Het verschil met het bedrijfsleven is dat je daar na een dergelijke fout mag vertrekken. In de politiek kun je gewoon blijven zitten

Ah, vandaar dat Philips de bestuursvoorzitter een miljoenenbonus probeerde te betalen i.p.v. hem te ontslaan. Het gebeurt regelmatig dat een topbestuurder moet vertrekken, maar het gebeurt minstens zo vaak dat hun fouten met de mantel der liefde bedekt wordt en dat ze mogen blijven zitten.

Is het in je opgekomen dat deze kwestie bekend is, juist omdat hij vrij uitzonderlijk is?

Edit: daarnaast mag je me vertellen welke cruciale fout, de bestuurder gemaakt heeft? Vergelijkbaar met het gestuntel tijdens de pandemie en de toeslagenaffaire? Daarnaast stemde 80% van de aandeelhouders tegen de bonus en is de kans nihil dat hij weer al bestuurder wordt gekozen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:29

Als jullie je dan zo ergeren aan de wappies verhalen, waarom zitten er dan meerdere uit dit topic ook in het viruswaanzin topic?
[/quote]
Omdat dat bedoeld is om lekker te lachen om wappies.[/quote]
Daar is dat topic niet voor bedoeld.

“ Ik ben vooral benieuwd naar links naar onderzoeken, statistieken etc die gewoon helder aantonen wat er niet klopt. -of die juist aan tonen dat het wél klopt, dat mag uiteraard ook, maar die ben ik ook nog niet tegen gekomen hier op bokt.”[/quote]
996981 Ik doel op deze post! Ik reageerde op het laatste stuk tekst dat jij kopieerde. Waarop ik reageerde dat er al vaak gedegen onderzoeken zijn geplaatst waarom iets wel/niet klopt.
Niet op politici of bazen die gewiebert worden.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:45

bigone schreef:
996981 Ik doel op deze post! Ik reageerde op het laatste stuk tekst dat jij kopieerde. Waarop ik reageerde dat er al vaak gedegen onderzoeken zijn geplaatst waarom iets wel/niet klopt.
Niet op politici of bazen die gewiebert worden.

Dat is de openingspost van het eerste waanzin topic. Waarin dus duidelijk wordt dat het een serieus topic is en niet bedoelt om “wappies” belachelijk te maken.

[CV] Viruswaanzin

Het doel van dit topic wordt zwaar bewaakt en gehandhaafd. Dan moet dat in het “tegenhanger” topic net zo zijn. Dat is dus niet het geval. Niet netjes

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:34

Ik geef het op, ik begreep iets verkeerd, bied daarop excuses aan maar op de één of andere manier lijkt zoiets bij jou niet te landen.
Ik snap dat het de opening was alleen omdat het door jou tussen aanhalingstekens was geplaatst leek het een nieuwe opmerking.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:40

@996981,
Misschien kun je solliciteren voor Moderator ;)

Je blijft maar doorgaan over wat waar besproken moet/mag worden, laat het los, het vervuilt het topic ;)
Topic gaat vanzelf weer goed lopen, als er nieuws is.

Ik ben een aantal avonden weg geweest, ik heb geen nieuws gezien. Ik hoorde alleen op de radio dat men toch wel weer vreest voor het najaar.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 00:04

bigone schreef:
Ik geef het op, ik begreep iets verkeerd, bied daarop excuses aan maar op de één of andere manier lijkt zoiets bij jou niet te landen.
Ik snap dat het de opening was alleen omdat het door jou tussen aanhalingstekens was geplaatst leek het een nieuwe opmerking.

Excuses aanvaard hoor.

Dubbele aanhalingstekens worden gebruikt voor citaten. Dat is in mijn geval ook het geval

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 00:05

Electra63 schreef:
@996981,

Je blijft maar doorgaan over wat waar besproken moet/mag worden, laat het los, het vervuilt het topic ;)

Ik ben een aantal avonden weg geweest, ik heb geen nieuws gezien. Ik hoorde alleen op de radio dat men toch wel weer vreest voor het najaar.

Goed lopen? Volgens jouw maatstaven of die van mij? ;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 00:19

Electra63 schreef:
@996981,

Als ik er de tijd voor had zou ik dat doen. Er is duidelijk te weinig tijd om de gestelde regels te handhaven, waardoor gebruikers dat menen zelf te moeten doen op basis van hun eigen invulling

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 00:28

996981 schreef:
Electra63 schreef:
@996981,

Als ik er de tijd voor had zou ik dat doen. Er is duidelijk te weinig tijd om de gestelde regels te handhaven, waardoor gebruikers dat menen zelf te moeten doen op basis van hun eigen invulling

Wat dacht je van zelfregulering?

Ik vind dat je overdrijft.
Daarbij ga je zelf, net als anderen, ook soms off-topic.
Zeker als er geen actueel nieuws is.
Het is maar een forum, waar de meesten even als ontspanning ronddwalen.
Je bent geen kleuterjuf of Kamervoorzitter die orde moet houden.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 00:50

Electra63 schreef:
996981 schreef:

Wat dacht je van zelfregulering?

Ik vind dat je overdrijft.
Daarbij ga je zelf, net als anderen, ook soms off-topic.
Zeker als er geen actueel nieuws is.
Het is maar een forum, waar de meesten even als ontspanning ronddwalen.
Je bent geen kleuterjuf of Kamervoorzitter die orde moet houden.

Ik ben geen kleuterjuf, voorzitter, of moderator. Net zo min als anderen hier. Toch wordt de behoefte tot regulering (dus niet zelf regulering. Wat versta je precies daaronder in context tot een forum?) door anderen gevoeld. Daarop aangesproken worden is blijkbaar not done. De ‘gevestigde orde’ hier houdt er zijn eigen ideeën op na onder de noemer zelfregulatie.

Het gegeven dat dergelijke topics een groter doel trachten te hebben dan amusement lijkt me onomstotelijk. De Coronapandemie is geen amusementsonderwerp en zal dat ook niet worden.

13 mei heb ik nog een inhoudelijk artikel gedeeld, waar door welgeteld 1 Bokker in dit topic, al dan niet inhoudelijk, op is gereageerd.

Dan kan men hier collectief wel de wappies betichten van weinig inhoudelijk reageren, maar dat lijkt me allerminst terecht.

jij mag vinden dat ik overdrijf. Ik mag vinden van niet. Daar lijkt het me een discussietopic (al dan niet op een amusementsforum) voor.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 07:41

996981 schreef:
Karl66 schreef:

Is het in je opgekomen dat deze kwestie bekend is, juist omdat hij vrij uitzonderlijk is?

Edit: daarnaast mag je me vertellen welke cruciale fout, de bestuurder gemaakt heeft? Vergelijkbaar met het gestuntel tijdens de pandemie en de toeslagenaffaire? Daarnaast stemde 80% van de aandeelhouders tegen de bonus en is de kans nihil dat hij weer al bestuurder wordt gekozen

Nee het is geen uitzondering. dat jij dat vindt maakt het nog niet waar. Je bent nu ook de paaltjes aan het verzetten. De bestuursvoorzitter van Philips hoeft niet te vertrekken, terwijl hij er verantwoordelijk is voor de problemen met de slaapapneu apparaten en vooral verantwoordelijk voor de dramatisch slechte afhandeling. En toch mag hij gewoon blijven zitten. Het is gewoon onzin om te zeggen dat mensen in het bedrijfsleven altijd of zelfs meer verantwoordelijk worden gehouden dan politici.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 07:45

Zebrastreep schreef:
Als iets voor iemand werkt ook al geeft het een placebo effect is dat toch prima?

Dat placebo effect had invermectine ook hè. ;)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 07:59

Needje schreef:
Zebrastreep schreef:

Nou uh als ik al zie hoe smerig mijn paard het wormenmiddel vindt geen haar op mijn hoofd dat ik dat in gaat nemen.

Ik vindt het nog steeds bizar dat mensen dat deden

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:43

Needje schreef:
Zebrastreep schreef:

Behalve dat dat erg gevaarlijk kan zijn en schade kan aanrichten. Een stuk tape niet...