[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:00

ista schreef:
Nou, liever bij zijn vader.......

Als die nog in beeld is, dan heeft dat ook mijn voorkeur.

Luxorvalkje

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 17:17

Misschien vinden mensen dit raar.
Maar ik vind het sowieso raar dat de moeder eigenlijk altijd een streepje voor heeft t.o.v. de man in deze zaken.

Ik snap dat het anders is voor een vrouw. Die heeft het kind gedragen en gebaard, hormonen etc. Maar ik ken zeker situaties waarvan ik het idee heb dat het zonde is dat een kind de vader zo weinig ziet.

In deze situatie: Relatie liep stuk. moeder werkt full time, heeft een nieuwe vriend en levert het kind af bij opa/oma/opvang. Vader ziet kind om het weekend, maar werkt voornamelijk onder schooltijd en zou dolgraag meer tijd met het kind spenderen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 07:35

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 08:38

Premium artikel, kan ik niet openen.

Triest dat niemand ingrijpt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 13:25

Onali schreef:
Eindelijk een keer wel iemand die gemist wordt, wordt er alsnog niet ingegrepen;

Buren sloegen snel alarm, maar toch lag David drie jaar dood in zijn badkamer

https://www.ad.nl/binnenland/buren-sloe ... aa2b9e891/

Maar heeft die man geen werk? Dan zal hij een uitkering hebben en zijn rekeningen automatisch betalen.
Maar hoeft iemand met een uitkering zich niet regelmatig eens te melden?
Niemand die hem mist vind ik sowieso erg triest, maar ook dat alles maar zo door kan lopen.
Dat zou al een controle kunnen zijn hoe het met iemand gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 14:35

DuoPenotti schreef:
Onali schreef:
Eindelijk een keer wel iemand die gemist wordt, wordt er alsnog niet ingegrepen;

Maar heeft die man geen werk? Dan zal hij een uitkering hebben en zijn rekeningen automatisch betalen.
Niemand die hem mist vind ik sowieso erg triest, maar ook dat alles maar zo door kan lopen.
Aannames, aannames, aannames, waar verder niemand iets mee kan of iets mee te maken heeft. Genoeg branches waarin het vrij veel voorkomt dat mensen "zomaar" verdwijnen, dus daar kun je helemaal niets over zeggen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 14:41

Nee geen aannames, vragen.
Alleen maar vragen hoe dit kan omdat het zo verdrietig is.

Dat jij er wat anders in leest ligt aan jou. Hoef je niet richting mij te projecteren.
Dat hou je maar lekker voor je.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:09

Zullen we het gezellig houden? Zo scherp hoeft echt niet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:25

Vind ik ook.
Maar soms is er een bekende druppel en die is er nu.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:30

DuoPenotti schreef:
Vind ik ook.
Maar soms is er een bekende druppel en die is er nu.

Dat kan zijn, maar volgens mij projecteer jij je op mkango ipv andersom. Mkango reageerd heel normaal op jij en jij vliegt uit je panty.

Maar het verhaal ansich is enorm triest, buren hebben meerdere malen (al vrij snel nadat hij niet meer gezien werd) alarm geslagen, maar niemand van de instanties die er iets mee deed...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:57

Klopt. Dat is meestal met een druppel dat je 10 liter hebt ingehouden en dan overloopt.

Maar ga daar verder nu niet meer op door.
Geeft sommige alleen maar lol.
En zonde van het topic.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:48

DuoPenotti schreef:
Onali schreef:

Niet bij elke uitkering moet je je geregeld melden.
In ik dacht 2017 is er een grootschalige herkeuring geweest, daarvoor was mijn eerste en laatste keuring in 2005 of 2006. :+
Er is toen wel aangegeven dat ik jaarlijks opgeroepen zou worden maar dat is vervolgens nooit doorgezet.
En na 2017 ook niet weer.

Als dat bij elke uitkering gebeurt, de rekeningen worden automatisch afgeschreven, iemand heeft weinig tot geen sociale contacten/familie en er wordt vervolgens niets gedaan met meldingen van de buurt dan kan iemand idd een hele tijd dood in zijn woning liggen. :knuffel:

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 18:29

Om het even heel actueel te houden: ik vind de psyche van Poetin luguber. Understatement, ik weet het, maar ook hier speelt die grijze massa weer een hoofdrol.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 18:45

Lor 1
Dank je wel voor je antwoord.
Echt zo verdrietig. Niemand die op welke manier dan ooit vraagt hoe het gaat. ;(

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:17

De oorlog in Oekraïne vind ik niet zo zeer luguber maar wel heel erg. Wat gaat er in het hoofd van Poetin om?

De kinderen van de vrouw van mijn schoonvader (de bonusoma van mijn kinderen) wonen in Oekraïne. Zij komt zelf ook uit Oekraïne. Zij zit nu zo in spanning en angst. Ze gaan wel proberen om een deel van de familie uit Oekraïne te halen maar haar 2 zonen mogen waarschijnlijk niet het land uit. Zo naar.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:36

Heftig, Leandra...

Ik vind het heel eng hoeveel invloed Poetin heeft, en het feit dat hij eind zeggenschap heeft over kernwapens. Tjernobyl is nu in russische handen, wat als hij opdracht geeft om daar mee te knoeien? We worden met de hele eu in een stom russisch toneelstukje gedrukt, waar er geen winst te behalen valt....we laten het met zn allen gebeuren dat oekraïne (en andere landen) wordt ingenomen, of we krijgen een hop gedreig met kernwapens.
Pff...ik ga nog maar weer even Doe Maar draaien, Als de bom valt. }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 00:23

Juut schreef:
Heftig, Leandra...

Ik vind het heel eng hoeveel invloed Poetin heeft, en het feit dat hij eind zeggenschap heeft over kernwapens. Tjernobyl is nu in russische handen, wat als hij opdracht geeft om daar mee te knoeien? We worden met de hele eu in een stom russisch toneelstukje gedrukt, waar er geen winst te behalen valt....we laten het met zn allen gebeuren dat oekraïne (en andere landen) wordt ingenomen, of we krijgen een hop gedreig met kernwapens.
Pff...ik ga nog maar weer even Doe Maar draaien, Als de bom valt. }:0
In wezen geldt dat voor de VS net zo goed. Nu is Europa een bondgenoot van de Amerikanen, dus wij hebben er weinig van te vrezen, maar Russen zullen over de Amerikaanse president hetzelfde zeggen als wij over Poetin: onbegrijpelijk hoe één iemand zeggenschap kan hebben over kernwapens. Met name op het noordelijk halfrond is de geopolitieke situatie een verplaswedstrijd tussen met name de VS en Rusland, met China als goede derde speler en de inzet is de burgers van de landen die zich aan één van de "hoofdrolspelers" gelieerd hebben. En eerlijk is eerlijk, wij krijgen net zo goed antirussische propaganda gevoerd als de Russen antiwesterse propaganda gevoerd krijgen - de VS hebben immers ook genoeg oorlogen op hun naam staan, alleen niet op Europees grondgebied.

Ik moest er toevallig aan denken hoe ziek het eigenlijk is dat "we" Amerika beschouwen als 'the greatest country in the world,' en dat dat eigenlijk alleen maar betekent: zwaar gemilitariseerd en oorlogszuchtig. Kijk je naar andere aspecten van wat de VS de VS maken, is het eigenlijk maar een treurig land. :=

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:17

Ja precies. Maar denk dat het vooral de VS zelf roept dat ze de 'greatest' zijn :')
Trump vond ik ook niet zo'n fijne, om bij kernwapens te laten. Maar bij de VS heb ik nog het gevoel dat er nog wat andere hoge piefen zijn die mee beslissen, zonder blind achter hun president aan te hobbelen. Kunnen de hoge piefen in Rusland wel 'nee' zeggen? Maar idd, mischien is dat de propaganda-beeld wat wij voorgeschoteld krijgen...

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:59

Zonder af te willen doen aan de inhoud en ernst van de situatie in Oekraïne, denk ik dat het beter in het topic "Oekraïne" besproken kan worden :-)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:17

Dat iemand jaren niet gemist word als hij dood in huis ligt is erg hard maar het feit dat iemand dus niet gezien of gehoord word op moment dat deze persoon nog leeft doet me nog meer pijn.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:46

Maar je weet ook helemaal niet wat voor een persoon het was, misschien was t wel een hele egocentrische kl**tz*k die nooit iets voor een ander deed.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:52

Dat kan zeker boompje.
Maar dan niet eens gemist worden door de overheid?
Dat er nooit gepint word?
Geen geld naar de supermarkt gaat?
Ik weet het zoiets word niet gecontroleerd. Maar zomaar 3 jaar niemand. Geen fijne gedachte.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:59

Ik zie mezelf al bewust gekozen een kluizenaar zijn, dat kan natuurlijk ook

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:00

Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:12

Verschrikkelijk. Wat is dat toch met dat steken. Zo een jong leven weg.
Mocht er een mes van huis zijn meegenomen mag het voor mij voortaan moord met voorbedachte rade zijn. Normale mensen nemen geen mes mee.

https://www.ed.nl/buitenland/zieke-jair ... ~a088cd4f/
Jongen ziek en al zeker een maand dood op bed.
Vader riep geesten op.
Wat een mafklappers daar zeg |(