Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:37

Brainless schreef:
Nyaleti schreef:
Ik mag geen batterijen meenemen in de ruimbagage in het vliegtuig (nooit geweten)

Heb ik ook nooit van gehoord moet ik zeggen, met degene die ik gevlogen heb mocht het wel (maar wel met een maximum).

Gaat dit niet alleen om lithium batterijen? Daarvan wist ik het wel :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:40

Snippergroen schreef:
Brainless schreef:
Heb ik ook nooit van gehoord moet ik zeggen, met degene die ik gevlogen heb mocht het wel (maar wel met een maximum).

Gaat dit niet alleen om lithium batterijen? Daarvan wist ik het wel :j

Klopt, gaat alleen om lithium.

Wordt ook tot in den treuren omgeroepen en dan staat je vliegtuig alsnog een eeuwigheid aan de grond omdat men in het vliegtuig ineens pas gaat nadenken en aangeeft dat hun specifieke koffer weer open moet.

Kookaburra

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:54

Ik probeer zo af en toe mindfulness. In 1 van de oefeningen wordt aangegeven: 'ga naar de plaats in je lichaam waar je gedachten ervaart, bij veel mensen zal dit ergens in het hoofd zijn'.

Is hier iemand die gedachten ergens anders ervaart? Of iemand kent die het anders ervaart? En waar ervaar je het dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 15:02

Kookaburra schreef:
Ik probeer zo af en toe mindfulness. In 1 van de oefeningen wordt aangegeven: 'ga naar de plaats in je lichaam waar je gedachten ervaart, bij veel mensen zal dit ergens in het hoofd zijn'.

Is hier iemand die gedachten ergens anders ervaart? Of iemand kent die het anders ervaart? En waar ervaar je het dan?

Wellicht dat ze doelen op plekken waar je spanning vasthoudt bij bepaalde gedachten?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 15:14

Het gevoel dat je bij een bepaalde gedachte krijgt zit doorgaans niet in je hoofd.

Zoals wanneer je misselijk wordt van een gedachte, is dus je maag...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 16:15

Wat bedoelen ze überhaupt met 'ga naar...'? Je bent toch altijd gewoon waar je bent in je lichaam? Is dat niet standaard ongeveer tussen je ogen en oren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:13

oomens schreef:
Wat bedoelen ze überhaupt met 'ga naar...'? Je bent toch altijd gewoon waar je bent in je lichaam? Is dat niet standaard ongeveer tussen je ogen en oren?

“Richt je aandacht op” is wat ze ermee bedoelen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:45

Dit gaat wel echt specifiek om gedachten. Dus niet om gevoelens die je bij gedachten krijgt en elders in je lichaam ervaart.

Wellicht zijn er dus mensen die hun gedachten niet in hun hoofd ervaren maar ergens anders. Omdat er werd aangegeven 'bij veel mensen zal dit ergens in het hoofd zijn'.
Als dat dus zo is, ben ik heel benieuwd waar men het dan wel ervaart :D

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:07

axel_1997 schreef:
Wyb_ster schreef:
Een vraagje aan de keukenprinsessen van Bokt: wat voor olie is "het beste" voor een houten snijplank/serveerplank?

Een keukenprins hier! :+

Druivenpitolie werkt goed.

Maar geen olijfolie dat wordt plakkerig en vies.

Dank!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 22:09

Bij mij is het ook in mij hoofd, enkele specifieke plekken ook haha.

Ik vraag me af: die miljoen vliegjes die ik zo mega voorzichtig uit mijn wijnglas vis. Overleven die dat eigenlijk zo’n alcoholbad?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 22:39

Kookaburra schreef:
Dit gaat wel echt specifiek om gedachten. Dus niet om gevoelens die je bij gedachten krijgt en elders in je lichaam ervaart.

Wellicht zijn er dus mensen die hun gedachten niet in hun hoofd ervaren maar ergens anders. Omdat er werd aangegeven 'bij veel mensen zal dit ergens in het hoofd zijn'.
Van mannen wordt wel eens gezegd dat die met een bepaald lichaamsdeel denken. Misschien bedoelen ze dat?
:+

En mijn moeder had het wel eens over nadenken met je "bips" (zij gebruikte een ander woord :+). Ze bedoelde daarmee dat je iets doms had gedaan.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 22:47

Roodvos schreef:
Kookaburra schreef:

Van mannen wordt wel eens gezegd dat die met een bepaald lichaamsdeel denken. Misschien bedoelen ze dat?

En mijn moeder had het wel eens over nadenken met je "bips" (zij gebruikte een ander woord :+). Ze bedoelde daarmee dat je iets doms had gedaan.

Haha! Sommige van die lang-nek dino's hadden een extra brein achterin heb ik gehoord. Anders zouden ze struikelen omdat de achterpootjes blijven staan terwijl de voorlootjes al weg wandelen. :+
Of nou ja... een brein? Meer een verdikte zenuw. Maar een brein klinkt leuker. :P

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:37

Roodvos schreef:
Kookaburra schreef:

_O- Daar ging mijn thee bijna!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:47

Roodvos schreef:

Met een hard hoofd en een stijve nek }:0

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:04

Als ik een pizza bestel bij een Turkse pizzeria, hebben ze daar altijd van die lekkere tomaat ui saus. Hoe heet deze saus en waar kan ik het kant en klaar kopen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:15

deksel schreef:
Als ik een pizza bestel bij een Turkse pizzeria, hebben ze daar altijd van die lekkere tomaat ui saus. Hoe heet deze saus en waar kan ik het kant en klaar kopen?

Je kunt hem makkelijk zelf maken.
Basis is tomatenpuree met uien.
Elke zaak heeft zijn eigen recept qua extra kruiden.
De 1 doet er tabasco bij de ander oregano (of beide).
Sommige doen er ook nog knoflook bij enz.
Alles bij elkaar in een afsluitbaar potje/bak en minimaal 24 laten staan in de koelkast voor gebruik.

Je kan gewoon het recept even navragen bij de pizzeria, de meeste doen daar niet zo moeilijk over.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:26

Nyaleti schreef:
Ik mag geen batterijen meenemen in de ruimbagage in het vliegtuig (nooit geweten). In de handbagage mogen ze wel maar wel apart verpakt.
Hoe kan ik ze het beste meenemen? Mag dit in zo'n simpel boterhamzakje?
Las ook al ergens dat ik ze kan afplakken maar een plastic plakbandje op de + en - is mijn hoofd geen top idee?

Ik gooi ze altijd los in mijn tas := Nooit problemen mee gehad, ook niet met Emirates.
Een keer in Egypte gevraagd waar ze voor waren, uitgelegd dat het voor een zaklamp was en toen was het goed.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:52

Jarig zijn op blue monday een vloek of een zegen?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:57

Waar gaan alle liters bloed heen vanuit een laboratorium als de onderzoeken klaar zijn? Lijkt me niet dat ze dit door de gootsteen spoelen? :D

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:00

Wildgirl schreef:
Waar gaan alle liters bloed heen vanuit een laboratorium als de onderzoeken klaar zijn? Lijkt me niet dat ze dit door de gootsteen spoelen? :D

Samen met de rest van het medisch afval.
Glaswerk voor eenmalig gebruik wordt omgesmolten.
Glaswerk en gereedschap voor meermalig gebruik wordt professioneel gereinigd.
En spul waar ze echt niets meer mee kunnen eindigt in de verbrandingsoven.
Edit: ...En komt vervolgens uit je stopcontact.
Laatst bijgewerkt door axel_1997 op 07-01-22 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:01

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:07

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:16

Ik vraag me af, nav het onpopulaire meningen topic, waar onze obsessie ivm werken toch vandaan komt. Iedereen moet maar zoveel als hij kan werken werken werken.
Waarom wordt het bewonderd dat iemand die oud is toch nog blijft doorwerken, of iemand die ziek is, terwijl die daardoor vaak dan compleet op is in zijn vrije tijd?

We leven toch niet om te werken? Er is zoveel welvaart, er is steeds minder mankracht nodig om dezelfde dingen te produceren, en toch moeten we allemaal maar het grootste deel van ons leven doorbrengen om de bazen rijker te maken en blij te zijn met het kleine deeltje wat je er zelf aan overhoudt :=

Werken zou imo enkel nodig moeten zijn om een doel te bereiken, maar is geen doel op zich.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:48

Schemerdier schreef:
Ik vraag me af, nav het onpopulaire meningen topic, waar onze obsessie ivm werken toch vandaan komt. Iedereen moet maar zoveel als hij kan werken werken werken.
Waarom wordt het bewonderd dat iemand die oud is toch nog blijft doorwerken, of iemand die ziek is, terwijl die daardoor vaak dan compleet op is in zijn vrije tijd?

We leven toch niet om te werken? Er is zoveel welvaart, er is steeds minder mankracht nodig om dezelfde dingen te produceren, en toch moeten we allemaal maar het grootste deel van ons leven doorbrengen om de bazen rijker te maken en blij te zijn met het kleine deeltje wat je er zelf aan overhoudt :=

Werken zou imo enkel nodig moeten zijn om een doel te bereiken, maar is geen doel op zich.

Jaaa eens!
Als je goed kan rondkomen ga dan lekker minder werken en andere dingen doen die ook belangrijk zijn voor je welzijn (en voor de wereld). Dat is in mijn ogen net zo belangrijk.

Ik vind het in de discussie over verschillen in werkuren tussen mannen en vrouwen (vrouwen werken vaker part-time) ook altijd zo raar dat de focus dan al-tijd ligt op dat vrouwen maar moeten worden gestimuleerd langer te werken. Ik zou zeggen; stimuleer mannen om juist wat minder te werken! Want mannen zijn juist weer ondervertegenwoordigd in vrijwilligerswerk/zorg voor kinderen/huishouden.