Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 19:31

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:00

Ingegooide ruiten, patiënten 'compleet uit hun stekker': huisarts mikpunt van agressie - https://nos.nl/l/2407053

Als ik dit lees heb ik neiging om een bloemetje naar mijn huisarts te sturen

Fitzroy

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:02

Ik las het net ook. Echt, de wereld wordt er niet fraaier op door zo’n pandemie. Het haalt het slechtste in mensen naar boven. En het begon zo ‘mooi’ in de eerste golf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:03

Fitzroy schreef:
Ik las het net ook. Echt, de wereld wordt er niet fraaier op door zo’n pandemie. Het haalt het slechtste in mensen naar boven. En het begon zo ‘mooi’ in de eerste golf.

Idd, daar is echt helemaal niks meer van over :n

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:05

Ik denk dat het al.in de mensen zit tegenwoordig
We zijn superverwend en nu horen we nee.
Voor sommigen is dat heel moeilijk te aanvaarden..
Daarbij iedereen die naar elkaar wijst dat maakt het er ook niet mooier op
Je ziet het al in het topic....

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:08

Echwel schreef:
Ik denk dat het al.in de mensen zit tegenwoordig
We zijn superverwend en nu horen we nee.
Voor sommigen is dat heel moeilijk te aanvaarden..
Daarbij iedereen die naar elkaar wijst dat maakt het er ook niet mooier op
Je ziet het al in het topic....

Met name Nederlanders zijn strontverwend , maar ook omdat wij onze mening overal mogen en laten horen. Wij mogen tenminste zeggen oh we vinden het beleid en de regering stom.
Genoeg landen waar dat absoluut niet mag zonder een fikse straf aan je broek.

En dat is het nu juist wij denken best vaak heel egocentrisch als iets ons persoonlijk raakt is het een groot probleem met name voor onszelf.

Je lees niet oh wat vervelend dat we niet meer naar de film kan , maar altijd oh nu kan IK niet meer naar de film.

Echwel

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:12

Het doet mij echt pijn hoe iedereen over anderen praat en probeert een schuldige aan te wijzen..
Er worden aan alle kanten grenzen van fatsoen overschreden en we moeten echt allemaal proberen aan anderen te denken

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:15

Eelco schreef:
Echwel schreef:
Nou als ik bv een catheter moet hebben dan liever door iemand die ervoor geleerd heeft..

Mensen die het nu kunnen hebben het ook moeten leren, toch?
Heb je 4 jaar nodig om die handeling te leren?

Dit is al wel van wat pagina’s geleden, maar serieus :7

Verpleegkunde is een opleiding. En je leert op de opleiding niet alleen die handelingen, die kan je idd makkelijk leren. Maar het hele stuk erom heen, zeker als hbo-verpleegkundige moet je ook leren. Het inzicht, het herkennen wanneer je aan de bel moet trekken, het herkennen als je patiënt instabiel wordt, het weten wat je dan moet doen, het herkennen wanneer je acuut actie moet ondernemen, en niet te vergeten; welke actie je moet ondernemen.

Verpleegkunde is niet alleen dat een arts zegt wat je moet doen en dat je het dan gaat uitvoeren he. Ook niet alleen mensen wassen en voor ze zorgen en op tijd de pillen geven :+

Dit geeft maar weer aan dat het vak echt zonder schroom compleet wordt overschat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:28

Wat zouden jullie doen.. Sinterklaas vieren we bij mij, mijn ouders en zusje (met zwager en mijn neefje) komen dan gourmetten. Dat is dus 2/5 volwassenen niet gevaccineerd en nog een wandelende virusbom. Ik merk dat het me aan alle kanten tegen staat om dat door te laten gaan, maar ik weet ook dat er gezeik van komt vanuit mijn zusje (zij mag namelijk wel principes hebben, maar iemand anders niet..)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:30

Als ze wel gevaccineerd waren, had je het dan okee gevonden? Is het zo belangrijk die vaccinatie.. voor familiebanden en vriendschappen? Kan me dat niet zo voorstellen eigenlijk..
Laatst bijgewerkt door Pinacolada op 25-11-21 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:30

Relaxed schreef:
Wat zouden jullie doen.. Sinterklaas vieren we bij mij, mijn ouders en zusje (met zwager en mijn neefje) komen dan gourmetten. Dat is dus 2/5 volwassenen niet gevaccineerd en nog een wandelende virusbom. Ik merk dat het me aan alle kanten tegen staat om dat door te laten gaan, maar ik weet ook dat er gezeik van komt vanuit mijn zusje (zij mag namelijk wel principes hebben, maar iemand anders niet..)

Tja moeilijk. In principe loop jij het gevaar niet maar zij. Dus als zij er niet mee zitten, waarom jij dan wel?
Waar zit voor jou het moeilijke punt? Ben jij bang hen te besmetten of andersom?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:31

Relaxed schreef:

Persoonlijk zou ik dan van je zusje en zwager een test vragen, als ze dat weigeren zouden ze niet welkom zijn bij mij. Wel lastige situatie zeg… maar jij mag idd ook gewoon aan je principes vasthouden!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:32

Relaxed ik ben niet naar de verjaardag van mijn dochter gegaan omdat mijn schoonzoon ongevaccineerde vrienden heedt.
Niet voor mijn angst, maar het idee dat ik ze.onbewust ziekmaak en de kinderen een van de ouders zou verliezen.

Ps kunnen we het gewoon weer kinderen noemen ipv virusbommen/prinsjes/prinsesjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:33

Suzanne F. schreef:
Relaxed schreef:

Tja moeilijk. In principe loop jij het gevaar niet maar zij. Dus als zij er niet mee zitten, waarom jij dan wel?
Waar zit voor jou het moeilijke punt? Ben jij bang hen te besmetten of andersom?

Ik ben niet bang voor mezelf, eerder voor mijn ouders. 60+ en met az gevaccineerd. Het is denk ik vooral een principe kwestie..

IMANDRA, testen zullen ze nooit doen.. Doen ze ook niet voor de zwemles van mijn neefje immers :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:33

Is het hele probleem juist niet dat in relaxed haar geval die familie niet alleen ongevaccineerd is, maar het allemaal maar onzin en bullshit vindt en dus ook niet wil testen?

Ongevaccineerd maakt mij niet uit, hoe er verder mee omgegaan wordt wel.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:34

Sunnda schreef:
Blue_Eyes schreef:
Dat is wel een heel korte quote, van nucheckt. Ik zou daar graag de bron bij hebben, want het is namelijk niet zo dat er relatief veel gevaccineerden overleden zijn na een besmetting.

https://www.nu.nl/nucheckt/6141009/nuch ... lk_wrapper

Hierbij het hele artikel.
Ze verwachten in het artikel dat het te maken heeft met ouderdom van de gevaccineerden en testbereidheid, maar dat blijft een aanname.
Maar zeker van de zomer was het relatieve cijfer wel degelijk nipt aan de kant van de gevaccineerden. :)

Misschien moet je gewoon even het artikel lezen, want die quote die je in je vorige bericht geplaatst hebt, heb je zo gigantisch uit zijn verband gerukt dat het gewoon genant is.

Als 80% van de bevolking (de gevaccineerden) voor 50% van de overlijdens verantwoordelijk is en de overige 20% (de ongevaccineerden) voor de andere 50% en je beweert met droge ogen dat vaccinatie het risico vergroot, dan ben je of bewust aan het trollen of je snapt er zo weinig van dat je je misschien niet met een discussie moet bemoeien.

Alle cijfers laten zien dat vaccineren helpt tegen besmet worden, besmetten, ziekenhuisopnames, IC-opnames en overlijden. Maar dan dus ook echt alle cijfers. Dat is ook precies wat er in dat artikel staat wat jij aanhaalt en als jij daar dan van maakt dat vaccineren wellicht verantwoordelijk is voor meer overlijdens, dan ben je zo verschrikkelijk fout bezig, dat je wat mij betreft niks in deze discussie te zoeken hebt.

Je mag met elkaar van mening verschillen, maar ga niet lopen liegen en die quote zo gigantisch uit zijn verband trekken is er gewoon een leugen van maken. Als je geen argumenten voor jouw mening hebt, verkondig hem dan zonder argumenten of hou je mond, maar val ons niet met zo'n leugen lastig.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:35

Als het gaat om je ouders dan zou ik je ouders zelf laten beslissen.
Net zo goed zijn je ouders besmet en steken ze je zus aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:37

MyWishMax schreef:
Is het hele probleem juist niet dat in relaxed haar geval die familie niet alleen ongevaccineerd is, maar het allemaal maar onzin en bullshit vindt en dus ook niet wil testen?

Ongevaccineerd maakt mij niet uit, hoe er verder mee omgegaan wordt wel.

Ja ook.. Ze gooien alleen maar de kont tegen de krib en normaal gesprek erover gaat niet..

Sizzle, die gaan niet beslissen :n

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:38

Relaxed schreef:

Ik zou de persconferentie van morgen afwachten en als je niet zoveel bezoek mag het annuleren en als het wel mag door laten gaan.

Als het je sowieso aan alle kanten tegen staat of niet goed voelt zou ik het sowieso niet doen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:39

Relaxed schreef:

Maar waarom moet jij dan voor hun beslissen?
Het zijn allemaal volwassenen. Als jij je onveilig voelt dan zeg je het af, maar om voor andere volwassenen te gaan beslissen wat ze zouden moeten vinden gaat mij erg ver. Ze gaan vast ook zonder jou wel naar je zus.

Mijn broer was ook lang niet ingeent. Daar heb ik me geen minuut mee bemoeid. Zo hebben mijn ouders ook tijdens de lockdown, nog voor de inenting gewoon steeds mijn beide broers over de vloer gehad en een zus van mijn moeder (bijna 70) is toen nog snel op de valreep met 8 kleinkinderen in de efteling gaan overnachten.
Hun eigen genomen risico is niet mijn verantwoordelijkheid.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 25-11-21 21:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:43

Sizzle schreef:
Relaxed schreef:

Maar waarom moet jij dan voor hun beslissen?
Het zijn allemaal volwassenen. Als jij je onveilig voelt dan zeg je het af, maar om voor andere volwassenen te gaan beslissen wat ze zouden moeten vinden gaat mij erg ver. Ze gaan vast ook zonder jou wel naar je zus.

Ze komen bij mij, daarom gaan zij niet beslissen.. Ik beslis puur wat ik zelf wil, ik beslis niks voor hun, weet niet waar je dat leest?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:45

Omdat je schrijft dat je vooral zorgen hebt voor je ouders en niet voor jezelf. Dan moeten je ouders toch zelf beslissen of ze wel of niet durven?
Als je het zelf voor jezelf eng vind of gewoon bijeenkomsten nu geen goed idee vind dan zeg je het af. Jouw huis, jouw feestje. Dan gaan ze maar zonder jou bij je zus gourmetten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:45

Ik twijfel er ook over, het voelt op dit moment gewoon niet goed :o of misschien allemaal een zelftest? Het is wel zo dat met jonge kinderen het afstand houden niet te doen is.

Overigens ken ook best wat mensen tussen de 30 en 45 die wel gevaccineerd zijn en toch 3/4 weken thuis zijn geweest door corona omdat ze flink benauwd waren en ook lange restverschijnselen hadden, daar zit ik ook niet zo op te wachten
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 25-11-21 21:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:46

Ik vind het bijzonder dat er zo wordt gekeken naar ongevaccineerden :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:48

Sizzle schreef:
Omdat je schrijft dat je vooral zorgen hebt voor je ouders en niet voor jezelf. Dan moeten je ouders toch zelf beslissen of ze wel of niet durven?
Als je het zelf voor jezelf eng vind of gewoon bijeenkomsten nu geen goed idee vind dan zeg je het af. Jouw huis, jouw feestje. Dan gaan ze maar zonder jou bij je zus gourmetten.

Ik schrijf ook dat het voor mij vooral een principe kwestie is en het niet goed voelt. Ik wacht morgen de persco sowieso ff af.