Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Ik snap niet zo goed dat ouders dat goed vinden. Ik bedoel: je wil zelf toch ook niet dat je kind teleurgesteld thuiskomt, dan doe je dat een ander toch ook niet aan?
Vjestagirl schreef:Ik snap niet zo goed dat ouders dat goed vinden. Ik bedoel: je wil zelf toch ook niet dat je kind teleurgesteld thuiskomt, dan doe je dat een ander toch ook niet aan?
Castilja schreef:Ach dat is zo sneu… heeft je juf daar destijds geen actie op ondernomen? Even achterhalen wat er gebeurd is bij de ouders van het kind dat jou had getrokken? Misschien wisten ze het inderdaad niet, maar dan voor een volgende keer.. Mag echt niet vaker gebeuren man, trekt ook mijn hartje niet als ik het lees![]()
kiki1976 schreef:Ooit ook eens gehad met sinterklaas surprises op de basisschool.
Wij alle leerlingen kregen vanuit school toen een cadeautje die ze thuis in een surprise moesten doen.
Ik kreeg toen een lege doos met een appel en een snoepje van 5 cent. Hij was het cadeautje kwijt geraakt, tenminste dat beweerde hij. Verder was hij vergeten een surprise te maken, dus had het zo maar opgelost.
Amber_anne schreef:Wij hadden op de basis schoon voor dat we surprises deden dat alle ouders iets maakten voor je eigen kind. Per jaar was dat een vast onderdeel en de ouders moesten ook een avond naar school om daar te werken en hulp te krijgen en aan elkaar te geven. Zo kreeg ieder kind een mooi cadeau
pmarena schreef:Lijkt me eigenlijk wel nuttig in het kader van ouder-betrokkenheid en elkaar een beetje leren kennen als ouders
pmarena schreef:Ik denk dat het juist als je zo'n vooringenomen gevoel hebt over die ouders van Shaniqua en Vlinder, juist wel goed kan zijn om elkaar een beetje te leren kennen
Ik heb ook geen zin om 's avonds op te komen draven, maar neemt niet weg dat het wel goed zou kunnen zijn. Maar dan moet je al wel de insteek hebben om een beetje een betrokken ouder te wìllen zijn en daar zoek je de school dan misschien ook op uit
Het verbaast mij sowieso hoe mensen zomaar hun kind mee geven (mag ik bij die-en-die spelen?) aan ouders die ze niet eens kennen. Maargoed dat is ook allemaal off-topic. Ik snap in ieder geval wel de insteek van de school en vind het eigenlijk wel een goed idee
Alleen tja dan moet je dus wel ouders hebben die zo'n investering in het leven rondom hun kind willen doen en daar is niet iedereen voor in.... wat ik ook wel begrijp maar dat neemt niet weg dat de intentie eigenlijk wel goed is
pmarena schreef:Ik denk dat het juist als je zo'n vooringenomen gevoel hebt over die ouders van Shaniqua en Vlinder, juist wel goed kan zijn om elkaar een beetje te leren kennen
Ik heb ook geen zin om 's avonds op te komen draven, maar neemt niet weg dat het wel goed zou kunnen zijn. Maar dan moet je al wel de insteek hebben om een beetje een betrokken ouder te wìllen zijn en daar zoek je de school dan misschien ook op uit
Het verbaast mij sowieso hoe mensen zomaar hun kind mee geven (mag ik bij die-en-die spelen?) aan ouders die ze niet eens kennen. Maargoed dat is ook allemaal off-topic. Ik snap in ieder geval wel de insteek van de school en vind het eigenlijk wel een goed idee
Alleen tja dan moet je dus wel ouders hebben die zo'n investering in het leven rondom hun kind willen doen en daar is niet iedereen voor in.... wat ik ook wel begrijp maar dat neemt niet weg dat de intentie eigenlijk wel goed is
Vjestagirl schreef:Amber_anne schreef:Wij hadden op de basis schoon voor dat we surprises deden dat alle ouders iets maakten voor je eigen kind. Per jaar was dat een vast onderdeel en de ouders moesten ook een avond naar school om daar te werken en hulp te krijgen en aan elkaar te geven. Zo kreeg ieder kind een mooi cadeau
Eerlijk, daar zou ik als ouder dus helemaal niet op zitten te wachten, dat je verplicht dingen moet gaan knutselen op school.
LWDaisy schreef:Ik weet ook niet of Vjestagirl bedoelt dat ze vooringenomen gevoelens heeft tegenover de ouders van ... Maar meer dat een mens al genoeg te doen heeft, en die extra verplichtingen er niet bij wilt nemen. Dat zou ik ook niet willen, denk ik. Maar ik heb geen kinderen, dus weet ik veel haha. De ouders van de kinderen waarbij jouw kinderen gaan spelen, die zal je vast wel kennen, maar om nou AL die ouders te moeten leren kennen, daar heeft een doorsnee werkend mens toch geen tijd en/of zin voor?