Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:28

Ik ervaar eigenlijk ook helemaal geen beperkingen nu, we mogen toch zowat alles? Dit weekend lekker uit eten geweest en terrasje gepakt. Enige voorbehoud wat ik heb is mijn vakantie, ik houd serieus in mijn achterhoofd dat die last minute niet door kan gaan en dat maakt de voorpret nogal anders dan anders.. Maar dat is dan ff stevig balen en weer door, 3 weken niet werken is ook lekker en ik denk dat de dagen snel genoeg weer gevuld zijn.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:28

Tiggs schreef:
ingedebruijn schreef:
Ik heb zelf 25+ als grens. Daaronder zijn volgens mij de klachten echt niet meer in verhouding tot de schade aan de economie en het psychische aspect. En waar zijn we dan? Oktober? Kunnen we weer een jaar wachten op een leuke zomer :wave:

Maar daarmee wordt het wel een heel arbitraire grens. Anderzijds is vaccineren vanaf 12 natuurlijk ook arbitrair, want waarom niet vanaf 11?

Lastig in ieder geval!

In ieder geval wil ik binnenkort toch wel zo veel mogelijk terug naar normaal. Er is nog steeds een kans dat ik ziek wordt van corona, maar dat weegt voor mij echt niet meer op tegen alle economische en psychische problemen die er op dit moment (zijn) onstaan.

Eens.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:29

Relaxed schreef:
Ik ervaar eigenlijk ook helemaal geen beperkingen nu, we mogen toch zowat alles? Dit weekend lekker uit eten geweest en terrasje gepakt. Enige voorbehoud wat ik heb is mijn vakantie, ik houd serieus in mijn achterhoofd dat die last minute niet door kan gaan en dat maakt de voorpret nogal anders dan anders.. Maar dat is dan ff stevig balen en weer door, 3 weken niet werken is ook lekker en ik denk dat de dagen snel genoeg weer gevuld zijn.

Tja anderen hebben anderen plannen in hun zomer die nu al 2 jaar in rook op gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:32

ingedebruijn schreef:
Relaxed schreef:

Tja anderen hebben anderen plannen in hun zomer die nu al 2 jaar in rook op gaan.

Tja, ik ga normaal ook 2-3x per jaar en mijn laatste is nu ook ruim 1,5 jaar geleden.. Je kunt ook positief kijken en zien wat er wel mag :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:34

Er zijn mensen die nu al weten dat er voor hun zeer waarschijnlijk geen volgend zomer komt, ik ken er één, ernstig ziek en die zegt heel graag met anderen te willen ruilen en nog wel twee jaar met beperkingen om te willen gaan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:35

ingedebruijn schreef:
Sheran schreef:
In hoeverre is er iets niet leuk aan deze zomer dan? Je mag bijna alles.
Persoonlijk vind ik long-covid of zieke dierbaren hebben geen fijne zomer. Maar goed, dat ben ik :)

Toen ik vanochtend ging prikken waren er ook veel kinderen :D

Er is voor mij niets aan een zomer zonder buitenlandse vakantie, afgelaste bruiloft, geen festivals, beperkt met vrienden op een terras..

Nee dit is voor mij echt niets en het vreet enorm.

Even de knuppel in het hoenderhok hoor... Maar dit zijn toch first world problems?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:36

Hier ook iemand zeer ernstig ziek. Die graag nog een keer op reis was gegaan. Voor haar vind ik het wel heel erg dat het nu eigenlijk moeilijk gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:44

Achterom schreef:
ingedebruijn schreef:

Er is voor mij niets aan een zomer zonder buitenlandse vakantie, afgelaste bruiloft, geen festivals, beperkt met vrienden op een terras..

Nee dit is voor mij echt niets en het vreet enorm.

Even de knuppel in het hoenderhok hoor... Maar dit zijn toch first world problems?

Vind ik ook, balen ja, maar om daardoor je hele zomer te laten verpesten :n

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:45

Misschien is dit niet voor dit topic, dan hoor ik het graag. Zijn er meer mensen waarvan de partner positief test en de ander niet? Mijn vriend test nu al 5 dagen positief en is ook ziek, ik test nu dagelijks thuis en ben nog steeds negatief en heb ook geen enkele klachten, we leven niet geïsoleerd..

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:45

Ja hoor, daar zijn heel veel gevallen van :j

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:48

Cer schreef:

Iemand ook enig idee hoe dat dan komt. Ik vind het zo apart gezien er overal word gezegd hoe besmettelijk het is..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:50

Oké wauw. Dus omdat het luxe problemen zijn, doen ze er niet toe? Goed om te weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:50

netjuh6 schreef:
Cer schreef:

Iemand ook enig idee hoe dat dan komt. Ik vind het zo apart gezien er overal word gezegd hoe besmettelijk het is..

Omdat niet iedereen het krijgt, net als dat niet iedereen de griep krijgt..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:53

ingedebruijn schreef:
Oké wauw. Dus omdat het luxe problemen zijn, doen ze er niet toe? Goed om te weten.

Ze doen er wel toe, maar als dat zo je leven bepaalt is er iets anders aan de hand.
Laatst bijgewerkt door Achterom op 21-07-21 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

ingedebruijn schreef:
Relaxed schreef:

Ik heb vorig voorjaar vroég al de keuze gemaakt om mijn leven niet te laten verzieken door Covid19.
Kreeg er eind januari al mee te maken doordat vriendin terug kwam uit China nét voor waar ze was op slot gng.
Veel contact gehad met haar dochter die daar in quarantaine, échte! met bewaker voor de deur!!, zat.
En ja hoor, twee maanden erop ging de hele samenleving hier op slot, wat mijn sociale leven volledig op de helling gooide.
Gelukkig al over nagedacht en een toch geweldige zomer gehad. Anders maar ook fijn: Meer van het binnenland en verschillende kustbestemmingen gezien/genoten dan de 20 jaar ervoor bij elkaar.

Dit jaar weer. Weer een nét wat andere situatie met andere mogelijkheden, andere kansen. Ook *\o/*

Vorig jaar zomer heb ik meermalen lijstjes met voordelen van Covid19 opgesomd. Dat zwartkijkers die niet zíen maakt nog niet dat ze er niet zíjn.
Het is net als voor bedrijeven/economie: De ene zijn )m/v) dood is de ander zijn (m/v) brood: Legio bedrijven die goúd verdienen nu.
Zo is het ook voor individuele mensen: De 3 autistische personen van een paar paginas terug bijvoorbeeld maar ook voor mensen zonder een aandoening. Neem de interactieve expositie van imporessionisten in Málaga. Daar kan je zó heen en het is er heerlijk rustig. Dat was 3 jaar terug met Van Gogh wel anders. Poeh. Láng van tevoren reserveren en claustrofobisch druk; altijd wel íemand in je blikveld op de kunst.
Volop kaarten voor archeologische workshops met zeer gereduceerd forum. Ik kan naar alle workshops en mis niets.
Bezoek aan monumenten, opgravingen, idem. Ook het verkeer erheen en parkeren. Héél +:)+
Etcetera. Zal niets over de liberale wereld opmerken maar ... idem.

Ik kan alleen maar opmerken aan iedereen; la vida es bella; dúrf het te leven.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 21-07-21 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

ingedebruijn schreef:

Voor jou doet het er wel toe, maar het zijn nou eenmaal geen first world problems.. Ik kijk liever naar wat nog wel kan, dan naar wat er niet kan.

En je kunt toch kijken waar je nog wel op vakantie kan?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:56

Achterom schreef:
ingedebruijn schreef:

Ze doen er wel toe, maar als dat zo je leven bepaalt is er iets anders aan de hand.

Lekker kort door de bocht. Dat kun je niet zomaar voor iedereen bepalen. Fijn dat jij het anders kunt zien maar bagatelliseer iemand anders zijn criteria op levensgeluk niet.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:57

Relaxed schreef:
ingedebruijn schreef:

Voor jou doet het er wel toe, maar het zijn nou eenmaal geen first world problems.. Ik kijk liever naar wat nog wel kan, dan naar wat er niet kan.

En je kunt toch kijken waar je nog wel op vakantie kan?

Klopt maar als de trouwerij daar gepland staat, wordt het wel onmogelijk om een ander land te kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:58

Even heel flauw he, maar ik quote even je bericht van een pagina eerder..

ingedebruijn schreef:
Hoezo mag ik er niet op reageren? Stel je even aan zeg. :+

Als je niet tegen een tegengeluid kunt, moet je misschien vaker op een kruisje klikken. Dit is gewoon kinderachtig.

Misschien zelf ook even toepassen, je puntje qua tegengeluid..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:02

Relaxed schreef:
Even heel flauw he, maar ik quote even je bericht van een pagina eerder..

ingedebruijn schreef:
Hoezo mag ik er niet op reageren? Stel je even aan zeg. :+

Als je niet tegen een tegengeluid kunt, moet je misschien vaker op een kruisje klikken. Dit is gewoon kinderachtig.

Misschien zelf ook even toepassen, je puntje qua tegengeluid..

Waarom? Wat is er kinderachtig aan mijn gevoel?
Laatst bijgewerkt door Gnome op 21-07-21 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:02

Ik ondervind ook niet echt problemen met beperkingen.
Vorig jaar heb ik het wel zwaar gehad. Maar nu niet meer.
Op vakantie gaan kon ik ook niet. Hopelijk eind dit jaar wel.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:05

netjuh6 schreef:
Misschien is dit niet voor dit topic, dan hoor ik het graag. Zijn er meer mensen waarvan de partner positief test en de ander niet? Mijn vriend test nu al 5 dagen positief en is ook ziek, ik test nu dagelijks thuis en ben nog steeds negatief en heb ook geen enkele klachten, we leven niet geïsoleerd..

Hier een gezin van 4 oudere mensen. 3 waren positief, waarvan de grootmoeder van 92 erg ziek was.
1 iemand was negatief. 5 dagen later nog steeds negatief. Kon de arts niet geloven, dus weer 5 dagen later nog een test en weer negatief :+
Toen mocht ze eindelijk weer de deur uit. :D
Er is dus echt geen pijl op te trekken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:06

Pandora2 schreef:
netjuh6 schreef:

Hier een gezin van 4 oudere mensen. 3 waren positief, waarvan de grootmoeder van 92 erg ziek was.
1 iemand was negatief. 5 dagen later nog steeds negatief. Kon de arts niet geloven, dus weer 5 dagen later nog een test en weer negatief :+
Toen mocht ze eindelijk weer de deur uit. :D
Er is dus echt geen pijl op te trekken.

Kan nog wel komen. Vriendin van mij was pas na 10 dagen positief. Maar dat is eerder uitzondering dan regel denk ik.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:07

Wat denk je te bereiken als je iets dergelijks doet? Alleen aan je eigen ik en niet aan de risicos voor anderen? _-:(

Citaat:
De GGD's hebben bij meerdere priklocaties maatregelen genomen om een nieuwe manier van fraude te voorkomen: mensen lopen met een vaccinatiebewijs uit de rij weg, nog voordat ze hun prik hebben gekregen. Ongeveer tien mensen zijn betrapt op deze fraude, zegt GGD GHOR tegen de Volkskrant. De koepelorganisatie denkt dat sommige fraudeurs ook in hun opzet geslaagd zijn, maar de omvang van deze fraude is onbekend. De mensen die werden betrapt moesten hun bewijs inleveren. In het systeem is een aantekening gemaakt.

Op een aantal locaties krijgen gevaccineerden nu hun bewijs pas nadat ze zijn ingeënt, worden de rijen beter afgeschermd of wordt er extra toezicht ingesteld. Een vaccinatiebewijs komt bijvoorbeeld van pas bij reizen naar het buitenland. "Maar denken degenen die zich daarvoor niet willen laten prikken ook na wat dit kan betekenen voor hun medemens?", zegt een woordvoerder van GGD Utrecht tegen de krant. "Je hebt dan wel het benodigde papiertje en de QR-code, maar je brengt mogelijk jezelf en anderen in gevaar."

Waar ik geprikt ben kreeg ik alles wel vooraf en was omkeren mogelijk geweest, alleen dat was wel wat lastiger geweest tegen de stroom in. Maar waarom komt zoiets in je op? Naast de fraude en het besmet risico neem je iemand die wel geprikt wil worden de afspraak tijd af en ligt er een vaccin op iemand te wachten die niet geprikt wordt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:09

ingedebruijn schreef:
Kan nog wel komen. Vriendin van mij was pas na 10 dagen positief. Maar dat is eerder uitzondering dan regel denk ik.

Het is ondertussen al 3 weken geleden... :P