Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tiggs schreef:ingedebruijn schreef:Ik heb zelf 25+ als grens. Daaronder zijn volgens mij de klachten echt niet meer in verhouding tot de schade aan de economie en het psychische aspect. En waar zijn we dan? Oktober? Kunnen we weer een jaar wachten op een leuke zomer
Maar daarmee wordt het wel een heel arbitraire grens. Anderzijds is vaccineren vanaf 12 natuurlijk ook arbitrair, want waarom niet vanaf 11?
Lastig in ieder geval!
In ieder geval wil ik binnenkort toch wel zo veel mogelijk terug naar normaal. Er is nog steeds een kans dat ik ziek wordt van corona, maar dat weegt voor mij echt niet meer op tegen alle economische en psychische problemen die er op dit moment (zijn) onstaan.
Relaxed schreef:Ik ervaar eigenlijk ook helemaal geen beperkingen nu, we mogen toch zowat alles? Dit weekend lekker uit eten geweest en terrasje gepakt. Enige voorbehoud wat ik heb is mijn vakantie, ik houd serieus in mijn achterhoofd dat die last minute niet door kan gaan en dat maakt de voorpret nogal anders dan anders.. Maar dat is dan ff stevig balen en weer door, 3 weken niet werken is ook lekker en ik denk dat de dagen snel genoeg weer gevuld zijn.
ingedebruijn schreef:Relaxed schreef:Ik ervaar eigenlijk ook helemaal geen beperkingen nu, we mogen toch zowat alles? Dit weekend lekker uit eten geweest en terrasje gepakt. Enige voorbehoud wat ik heb is mijn vakantie, ik houd serieus in mijn achterhoofd dat die last minute niet door kan gaan en dat maakt de voorpret nogal anders dan anders.. Maar dat is dan ff stevig balen en weer door, 3 weken niet werken is ook lekker en ik denk dat de dagen snel genoeg weer gevuld zijn.
Tja anderen hebben anderen plannen in hun zomer die nu al 2 jaar in rook op gaan.
ingedebruijn schreef:Sheran schreef:In hoeverre is er iets niet leuk aan deze zomer dan? Je mag bijna alles.
Persoonlijk vind ik long-covid of zieke dierbaren hebben geen fijne zomer. Maar goed, dat ben ik
Toen ik vanochtend ging prikken waren er ook veel kinderen
Er is voor mij niets aan een zomer zonder buitenlandse vakantie, afgelaste bruiloft, geen festivals, beperkt met vrienden op een terras..
Nee dit is voor mij echt niets en het vreet enorm.
Achterom schreef:ingedebruijn schreef:
Er is voor mij niets aan een zomer zonder buitenlandse vakantie, afgelaste bruiloft, geen festivals, beperkt met vrienden op een terras..
Nee dit is voor mij echt niets en het vreet enorm.
Even de knuppel in het hoenderhok hoor... Maar dit zijn toch first world problems?
ingedebruijn schreef:Relaxed schreef:Ik ervaar eigenlijk ook helemaal geen beperkingen nu, we mogen toch zowat alles? Dit weekend lekker uit eten geweest en terrasje gepakt. Enige voorbehoud wat ik heb is mijn vakantie, ik houd serieus in mijn achterhoofd dat die last minute niet door kan gaan en dat maakt de voorpret nogal anders dan anders.. Maar dat is dan ff stevig balen en weer door, 3 weken niet werken is ook lekker en ik denk dat de dagen snel genoeg weer gevuld zijn.
Tja anderen hebben anderen plannen in hun zomer die nu al 2 jaar in rook op gaan.
ingedebruijn schreef:Oké wauw. Dus omdat het luxe problemen zijn, doen ze er niet toe? Goed om te weten.
Achterom schreef:ingedebruijn schreef:Oké wauw. Dus omdat het luxe problemen zijn, doen ze er niet toe? Goed om te weten.
Ze doen er wel toe, maar als dat zo je leven bepaalt is er iets anders aan de hand.
Relaxed schreef:ingedebruijn schreef:Oké wauw. Dus omdat het luxe problemen zijn, doen ze er niet toe? Goed om te weten.
Voor jou doet het er wel toe, maar het zijn nou eenmaal geen first world problems.. Ik kijk liever naar wat nog wel kan, dan naar wat er niet kan.
En je kunt toch kijken waar je nog wel op vakantie kan?
ingedebruijn schreef:Hoezo mag ik er niet op reageren? Stel je even aan zeg.
Als je niet tegen een tegengeluid kunt, moet je misschien vaker op een kruisje klikken. Dit is gewoon kinderachtig.
Relaxed schreef:Even heel flauw he, maar ik quote even je bericht van een pagina eerder..ingedebruijn schreef:Hoezo mag ik er niet op reageren? Stel je even aan zeg.
Als je niet tegen een tegengeluid kunt, moet je misschien vaker op een kruisje klikken. Dit is gewoon kinderachtig.
Misschien zelf ook even toepassen, je puntje qua tegengeluid..
netjuh6 schreef:Misschien is dit niet voor dit topic, dan hoor ik het graag. Zijn er meer mensen waarvan de partner positief test en de ander niet? Mijn vriend test nu al 5 dagen positief en is ook ziek, ik test nu dagelijks thuis en ben nog steeds negatief en heb ook geen enkele klachten, we leven niet geïsoleerd..
Pandora2 schreef:netjuh6 schreef:Misschien is dit niet voor dit topic, dan hoor ik het graag. Zijn er meer mensen waarvan de partner positief test en de ander niet? Mijn vriend test nu al 5 dagen positief en is ook ziek, ik test nu dagelijks thuis en ben nog steeds negatief en heb ook geen enkele klachten, we leven niet geïsoleerd..
Hier een gezin van 4 oudere mensen. 3 waren positief, waarvan de grootmoeder van 92 erg ziek was.
1 iemand was negatief. 5 dagen later nog steeds negatief. Kon de arts niet geloven, dus weer 5 dagen later nog een test en weer negatief![]()
Toen mocht ze eindelijk weer de deur uit.![]()
Er is dus echt geen pijl op te trekken.
Citaat:De GGD's hebben bij meerdere priklocaties maatregelen genomen om een nieuwe manier van fraude te voorkomen: mensen lopen met een vaccinatiebewijs uit de rij weg, nog voordat ze hun prik hebben gekregen. Ongeveer tien mensen zijn betrapt op deze fraude, zegt GGD GHOR tegen de Volkskrant. De koepelorganisatie denkt dat sommige fraudeurs ook in hun opzet geslaagd zijn, maar de omvang van deze fraude is onbekend. De mensen die werden betrapt moesten hun bewijs inleveren. In het systeem is een aantekening gemaakt.
Op een aantal locaties krijgen gevaccineerden nu hun bewijs pas nadat ze zijn ingeënt, worden de rijen beter afgeschermd of wordt er extra toezicht ingesteld. Een vaccinatiebewijs komt bijvoorbeeld van pas bij reizen naar het buitenland. "Maar denken degenen die zich daarvoor niet willen laten prikken ook na wat dit kan betekenen voor hun medemens?", zegt een woordvoerder van GGD Utrecht tegen de krant. "Je hebt dan wel het benodigde papiertje en de QR-code, maar je brengt mogelijk jezelf en anderen in gevaar."