Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mindim schreef:Palmera schreef:Ik lees te vaak "vaccineren doe je niet voor jezelf maar voor anderen".
Nee dus. Het is mijn lijf en daar laat ik niks inspuiten voor een ander. Wat een ander met zijn lijf doet is zijn probleem, niet het mijne.
Kijk, mezelf laten inenten om de bijensterfte tegen te gaan zou de moeite lonen. Maar om de vernietigende mensheid te helpen zie ik gewoon het nut niet van in, juist omdat het vaccin voor mezelf ook niet relevant is.
Maar je lift straks wel graag mee op de voordelen dat anderen zich wel hebben laten vaccineren.

Pandora2 schreef:Ik denk dat het aantal ingenomen bedden in ziekenhuizen door de gevolgen van roken en misschien nog wel meer obesitas en zwaarlijvigheid, niet te onderschatten zijn.
Dat ze niet zoveel haast hebben om er iets aan te doen, is inderdaad waar. Er is dan ook een heel verdienmodel rond gebouwd in de zorgsector. Moest dat allemaal wegvallen omdat mensen niet meer zwaarlijvig zijn of niet meer roken, het zou een heel groot inkomensverlies voor de medische sector zijn.
Pandora2 schreef:Ik denk dat het aantal ingenomen bedden in ziekenhuizen door de gevolgen van roken en misschien nog wel meer obesitas en zwaarlijvigheid, niet te onderschatten zijn.
Dinopino schreef:Je lift mee op dat hun nog gewoon besmettelijk zijn, maar minder erg ziek worden. Femke-Tweety daar is niets onfatsoenlijks aan. Lees de afgelopen posts maar waar jullie op mij reageren. Dan is het toch logisch dat ik bij jullie tegen een muur praat. Ik praat liever met mensen,die anderen niet veroordelen of hun mening opdwingen of belachelijk maken. Dat vind ik eerlijk gezegd kleutertaal. Dat is een mening. Jullie vinden mij ook super dom en weet ik niet allemaal wat. ja dan blijf ik liever bij mensen die op mij volwassener overkomen.
Poekkie schreef:Waarom is dat meeliften?
Als alleen de risicogroepen zich laten vaccineren is dat voor mij ook helemaal prima.
Ik doe het omdat voor mij het risico op nare bijwerkingen van het vaccin VOOR MIJ mij groter lijkt dan de ernst van corona. Het risico dat ik ooit wel corona zal krijgen is redelijk groot en dat accepteer ik ook gewoon. Al hou ik mij wel ongeveer aan de maatregelen , breng ik niemand bewust in gevaar en meld ik voordien altijd duidelijk aan toekomstig bezoek als ik klachten heb die eventueel op corona zouden wijzen (buiten twee dagen keelpijn nog niet voorgekomen). Wat is daar nu meeliften aan?
En zelfs moest het meeliften zijn... wat is het probleem? Met mijn pensioenponies die niet van het erf komen lift ik ook mee op het feit dat de andere paarden rondom hen de volledige resem inentingen hebben gehad. So what?
Dinopino schreef:Brainless je stond me bij als iemand van dat clubje. En je had gewoon heel beschaafd mij een pb kunnen sturen. Wat je beschrijft is niet uniek. Heleboel mensen laten hun leven bepalen door hun ziektes en lijden aan pijn. Die niet nodig is en waar oplossingen voor zijn. Dat is een keuze.
Mindim schreef:Pandora2 schreef:Maar er is toch geen enkele verplichting geweest tot vaccineren ? Het is toch allemaal eigen vrije wil?
Ook al zou het dan meeliften zijn, wat is daar dan mis mee ?
Klopt, er is geen enkele verplichting.
Wat er mis mee is? De instelling....
IMANDRA schreef:superpony schreef:Ik blijf moeite hebben met mensen die pro vaccineren zijn en dan beginnen over foutieve informatie. Hoe je het went of keert, zouden mensen die niet willen vaccineren dan dom zijn of niet goed voorgelicht. Zo wordt het in de media ook voorgeschoteld en dat wekt alleen meer weerstand.
Dom, niet per se. Niet goed voorgelicht wel. In de situatie van 'weigeraars' die geen vaccin nemen vanwege hoaxes etc in ieder geval wel. Dat is in principe niet de schuld van dat individu: social media is echt 'gevaarlijk' daarin, fake-news en misinformatie krijgen op die manier steeds meer houvast en het is vrij lastig om als leek de 'echte juiste' informatie van de misinformatie te scheiden. Ik wil ook niet insinueren dat mensen te dom zijn oid, absoluut niet! De vraag die er wel ligt is of je die misinformatie moet verbeteren of niet.
Dinopino schreef:Maar dit is toch mijn topic? Vaccinatieverweigeraars?
nynke55 schreef:Poekkie schreef:Waarom is dat meeliften?
Als alleen de risicogroepen zich laten vaccineren is dat voor mij ook helemaal prima.
Ik doe het omdat voor mij het risico op nare bijwerkingen van het vaccin VOOR MIJ mij groter lijkt dan de ernst van corona. Het risico dat ik ooit wel corona zal krijgen is redelijk groot en dat accepteer ik ook gewoon. Al hou ik mij wel ongeveer aan de maatregelen , breng ik niemand bewust in gevaar en meld ik voordien altijd duidelijk aan toekomstig bezoek als ik klachten heb die eventueel op corona zouden wijzen (buiten twee dagen keelpijn nog niet voorgekomen). Wat is daar nu meeliften aan?
En zelfs moest het meeliften zijn... wat is het probleem? Met mijn pensioenponies die niet van het erf komen lift ik ook mee op het feit dat de andere paarden rondom hen de volledige resem inentingen hebben gehad. So what?
Heel simpel, het is net als de bus nemen zonder te betalen, omdat hij toch rijdt. Het is te danken aan de mensen die wel betalen dat jij de bus kunt nemen.
nps schreef:Pandora2 schreef:Ik denk dat het aantal ingenomen bedden in ziekenhuizen door de gevolgen van roken en misschien nog wel meer obesitas en zwaarlijvigheid, niet te onderschatten zijn.
We hebben volgens mij nog nooit rokers of mensen met zwaarlijvigheid naar Duitsland hoeven brengen omdat er hier geen plek voor ze was, wel?
Daihyo schreef:superpony: maar dan zijn we het eens hoor
Ik doe dat precies zo. Als er teveel gezeik komt, dan verwijder ik het net zo. Geen zin in.
Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat er van beide kanten zendingsdrang is, waardoor de mensen die oprecht een keuze hebben gemaakt en niet per definitie een wappie of schaap zijn (wanneer ben je eigenlijk een wappie of een schaap?), nu geen fatsoenlijk gesprek lijken te kunnen voeren over het waarom.
Eigenlijk zoals in dit topic dus, waar aan aantal fanatiekeling van beide kampen weer de overhand krijgen en de rest zijn mond weer houdt omdat ze geen zin hebben in die discussie. En dat is gewoon jammer.
Pandora2 schreef:nps schreef:We hebben volgens mij nog nooit rokers of mensen met zwaarlijvigheid naar Duitsland hoeven brengen omdat er hier geen plek voor ze was, wel?
Nee, inderdaad. Maar de laatste maanden zijn er ook geen covid-patienten meer overgebracht naar het buitenland.
Maar dat is mijn punt niet. Het aantal mensen die in het ziekenhuis terecht komen met aandoeningen als gevolg van roken of zwaarlijvigheid, zijn zeer zeker niet gering. Dat kan je toch moeilijk ontkennen...
nynke55 schreef:Poekkie, maar het begrip "besmettelijk" begrijp je toch hopelijk wel?